schroefharingen Peggy peg

Hier gaat het om nieuws, noviteiten en de laatste ontwikkelingen in caravanland.
Plaats reactie
haismits

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door haismits » di 1 okt 2013 10:44

hoe ben vorig jaar op de caravan beurs in venray geweest en toen zeiden ze die haringen zijn onverwoesbaar maar ik nam er 1 in me hand en die brak zo door dus ik kon ze niet gebruiken in hardekeien grond in sauerrland ik wil ze best kopen maar dan moeten ze eerst beter matrieaal worden

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door JPGeetje » di 1 okt 2013 14:54

JPGeetje schreef: Ik hoop mijn nieuwe oranje vrienden nog vele malen in te mogen zetten in het najaar.
Mijn vrienden zijn het in ieder geval wel geworden en hoewel ik de aanschafprijs eigenlijk veel te hoog vind, zou ik ze zo weer kopen kus.gif
Een 9 thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif

Groetjes,
Jan
Inmiddels nog een weekje Luxemburg en een weekje Zuid-Limburg gedaan. thumbup.gif
Ik moet echter terugkomen van mijn lovende woorden die ik eerder in dit draadje had.
In Luxemburg was de grond vlak naast de Our nogal kleiachtig en daar zat ook her en der een steen(tje) in.
Hoewel ik als accu boor een eenvoudige Black & Decker heb, bleek deze toch in staat om 2 kleine haringkjes de kop af te draaien boos.gif , en daar was niet eens veel kracht voor nodig.
Ook vele van de grote haringen zijn al behoorlijk getekend. Als ze onder de grond een steen tegen komen waar ze langs draaien dan hebben ze daar behoorlijk onder te lijden. scratch.gif
Ook het bit wat in het boormachientje word gezet is al behoorlijk getordeerd. schrik.gif
Daarom moet ik die "9"van enkele maanden geleden behoorlijk herzien.
Ik verwacht persoonlijk dat de mijne nog 1 seizoen meegaan en dat ze dan zoveel geleden hebben dat ze kunnen worden afgeschreven. zwaaien.gif
Voor vochtige en zanderige ondergrond zijn ze naar mijn mening prima geschikt, maar als de ondergrond wat kleiachtig en een beetje steenhoudend is dan zijn die oranje mannekes zo naar hun grootje.
Oké, dan moet je die zwaardere aluminium jongens van Peggy Peg hebben zul je zeggen. Daar zit echter een dusdanig prijskaartje aan dat ik mij er verre van zal houden.
De Peggy Peg's zijn dus niet in staat om de aloude blikken haringen te vervangen. Ze zijn hooguit leuk voor "erbij" maar daar vind ik ze veel te duur voor. zucht.gif
Ik ga die 9 van enkele maanden geleden herzien in een 5!

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door Micky » di 1 okt 2013 15:17

haismits schreef:hoe ben vorig jaar op de caravan beurs in venray geweest en toen zeiden ze die haringen zijn onverwoesbaar maar ik nam er 1 in me hand en die brak zo door dus ik kon ze niet gebruiken in hardekeien grond in sauerrland ik wil ze best kopen maar dan moeten ze eerst beter matrieaal worden
Beste Haismit, je valt mooi met de deur in huis, maar goed, Als je je verdiept in het product zul je zien dan ze niet voor keiengrond zijn maar voor zachte grond, wil je ze in grind/keien draaien dan moet je de versie kopen die ze daar voor hebben, een houten haring sla je immers ook niet in Zuid Frankrijk de grond in... elke grondsoort heeft wel een haring die er het beste voor geschikt is.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door Unplugged » di 1 okt 2013 21:06

haismits schreef:hoe ben vorig jaar op de caravan beurs in venray geweest en toen zeiden ze die haringen zijn onverwoesbaar maar ik nam er 1 in me hand en die brak zo door dus ik kon ze niet gebruiken in hardekeien grond in sauerrland ik wil ze best kopen maar dan moeten ze eerst beter matrieaal worden
Punten, komma's en hoofdletters zitten niet voor niets op een toetsenbord. Bij voorbaat dank!

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door de reiziger » di 1 okt 2013 21:33

Unplugged schreef:
haismits schreef:hoe ben vorig jaar op de caravan beurs in venray geweest en toen zeiden ze die haringen zijn onverwoesbaar maar ik nam er 1 in me hand en die brak zo door dus ik kon ze niet gebruiken in hardekeien grond in sauerrland ik wil ze best kopen maar dan moeten ze eerst beter matrieaal worden
Punten, komma's en hoofdletters zitten niet voor niets op een toetsenbord. Bij voorbaat dank!
Ik heb hem nochtans goed begrepen, mijnheer de grammatica- en spellingsagent.

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door Unplugged » wo 2 okt 2013 08:24

RE.gif In het introductiedeel van de site wordt hierover desondanks enige instructie (zie 2. Taalgebruik) gegeven. Ik had het trouwens ook niet over 'niet begrijpen', maar over leesbaarheid. Daar mogen we elkaar toch wel op aanspreken?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door Micky » wo 2 okt 2013 10:30

RE.gif

goed maar we wijken nu wel af van het onderwerp namelijk de Peggy Peg en de kwaliteit.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

arnovariante

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door arnovariante » wo 2 okt 2013 11:13

De introductie heeft "haismits" zeker niet gelezen..., anders had hij zich ook wel voorgesteld!!
scratch.gif

Overigens vind ik niet dat we voor spelling controle hoeven te gaan fungeren! Er is ook nog zoiets als dyslexie en/of andere redenen waardoor iemand misschien niet helemaal ABN schrijft....
Begrepen heeft iedereen hem wel denk ik, daar gaat het toch om!

En als je het aangehaalde artikel 2 van de introductie bekijkt staat daar ook vermeld dat het niet de bedoeling is om iemand op zijn foute taalgebruik te wijzen!!!!
Er was nog iets over die hand in eigen boezem en zo....

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door Micky » wo 2 okt 2013 11:46

RE.gif

helemaal mee eens
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door Ab » ma 27 jun 2016 16:56

Echte schroef haringen die vastzitten.
Eenmaal in de grond gedraaid met geen paard eruit te trekken.
De basis is een 12 mm houtdraaibout.
Effe een wokkeltje eraan gemaakt van een carrosserie ring.
In eerste instantie te kort. De bouten waren 160 mm.
Toen maar een stuk ertussen gelast.
Nu 35 cm de grond in. Echt vast!
Ook niet kapot te krijgen.
Die plastic troep kan niet tegen mijn lomp gedrag als het om haringen gaat vrees ik. mrgreen.gif
De kop heeft dezelfde maat als de uitdraaisteunen van de caravan.
De accuboormachine moet er wel fiks aan trekken..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door Jan Br » ma 27 jun 2016 17:23

Dit jaar voor het eerst met de Peggy Peg haring op pad geweest. Algemeen oordeel, ze werken prima en geven een uitstekende grip.

Wel een paar aandachtspunten:
Als ze teveel weerstand gaan geven, stoppen, want anders draaien ze stuk. (2 stuks achtergelaten)

De metalen versies hebben veel meer sterkte, maar hebben weer aanzienlijk minder grip en gaven in een tweetal gevallen problemen met uitdraaien. (Ze moesten geholpen worden om echt uit de grond te draaien)

De grondplaten passen niet op de poten van de Fiamma Caravanstore. Navraag bij Peggy Peg leverde de "oplossing" om de opening te vergroten met schuurpapier. (Flutoplossing, dure grondplaten passen niet op Fiamma)

Vlak voor vertrek zag ik op website van O te W een set stalen schroefharingen. Mits je te maken hebt met stevige grond werken ze makkelijker en sneller dan de Peggy Peg exemplaren en ik blijf een "Hollander", stukken, maar dan ook stukken voordeliger.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door Ab » ma 27 jun 2016 17:41

Ja..maar dit weekend had een collega moderator stalen schroef haringen in de grond gedraaid.
Effe testen of ze wel vast zaten..
Met 2 vingers trokken we ze weer de grond uit.
Naar mijn mening houden schroef haringen in zwarte grond (grasland) helemaal niks.
Zeker niet na een natte periode.
De schroefdraad is veel te fijn.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

arnovariante

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door arnovariante » ma 27 jun 2016 17:45

Logisch natuurlijk.
Een gewone spaanplaatschroef in een stuk schuim houd ook niet.
Mooie oplossing die carrosserie ring erop als "wokkel"!
Zal best houden.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door Ab » ma 27 jun 2016 17:54

Jawel. Als hij maar diep genoeg zit.
In eerste instantie gewoon de originele lengte aangehouden.
Met wat kracht kwam het er toch vrij makkelijk uit.
Dus maar een stuk verlengd.
Met 2 man trekken.. Geen mogelijkheid om eruit te krijgen.
Wat dieper is de grond niet alleen steviger, maar ook moet je veel meer grond omhoog trekken om het ding omhoog te krijgen.
Terug draaien gaat wel goed.
Het was grasland bij de kinderspeelplaats.
Vergelijkbaar met gras op een camping.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door deusjevo » ma 27 jun 2016 17:55

Ik heb bij het zetten van mijn schutting 2 van die houtdraadbouten kapot gedraaid, je hebt vast een goede kwaliteit gebruikt?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door Ab » ma 27 jun 2016 17:57

8.8 .
Niks bijzonders.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door Jan Br » ma 27 jun 2016 18:00

Ab schreef:Ja..maar dit weekend had een collega moderator stalen schroef haringen in de grond gedraaid.
Effe testen of ze wel vast zaten..
Met 2 vingers trokken we ze weer de grond uit.
Naar mijn mening houden schroef haringen in zwarte grond (grasland) helemaal niks.
Zeker niet na een natte periode.
De schroefdraad is veel te fijn.
Daarom schrijf ik ook in "stevige grond" Hier op een camping in NW Spanje met een gritachtige bovenlaag zitten de metalen schroefharingen van OteW als een huis, maar in Nederlands grasland moet je hier niet mee werken en zijn de Peggy Peg haringen absoluut de betere.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door Jan Br » ma 27 jun 2016 18:02

En bekijks heb je genoeg, op alle campings tot nu toe kreeg ik vragen over de gebruikte schroefharingen
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

arnovariante

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door arnovariante » ma 27 jun 2016 18:19

deusjevo schreef:Ik heb bij het zetten van mijn schutting 2 van die houtdraadbouten kapot gedraaid, je hebt vast een goede kwaliteit gebruikt?
Die hebben het ook aardig zwaar in hout, als je tenminste hardhout hebt gebruikt voor de palen.
Beetje olie erop sprayen helpt wel.
We bouwen elk jaar 11 wedstrijd bakken op de manege, elke houtdraadbout krijgt een spraytje, werkt perfect.
Anders draai je er heul wat aan gort.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door deusjevo » ma 27 jun 2016 18:33

Goede tip, bedankt thumbup.gif
Zijn geen hardhouten palen trouwens maar van dat geïmpregneerde spul waar ze ook die schuttingplanken van maken.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

arnovariante

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door arnovariante » ma 27 jun 2016 19:14

Dat is hardstikke zacht hout!
Vreemd dat je ze dan afbreekt.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door deusjevo » ma 27 jun 2016 19:17

Dat vond ik dus ook, vandaar mijn opmerking naar Ab.
Staat ook sterkte 8.8 op weenie.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door Micky » ma 27 jun 2016 19:20

RE.gif

Als je die niet voorboort kun je het best lastig krijgen is ook mijn ervaring
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ferdi

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door Ferdi » ma 27 jun 2016 20:13

Deze betonschroef werkt heel goed in rotsachtige bodems.
Afbeelding


Groeten Ferdi

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: schroefharingen Peggy peg

Bericht door Ab » ma 27 jun 2016 21:02

Die gebruik ik ook veel.
In beton dan.
Maar in rotsgrond ? Zijn ze dan niet veel te kort?
M12 is iets van 9 cm dacht ik.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw in caravanland”