2018 Hobby met hefbed

Hier gaat het om nieuws, noviteiten en de laatste ontwikkelingen in caravanland.

Re: 2018 Hobby met hefbed

Berichtdoor VIP Premium » ma 28 aug 2017 08:22

Ab schreef:En dan net als bij Hymer niet om veel meer slaapplaatsen te maken, maar gewoon gericht op 2 personen.
Je hebt wel een verhoging in het dak nodig in een caravan vind ik, om toch overal stahoogte over te houden.
Denk je eens in hoeveel ruimte je zou hebben in een caravan van 5 meter opbouw op deze manier..

En dat ontwerp wat je omschrijft had JUMATT al in 1980. Hefbed achterin zoals bij Burstner en Hobby en een verhoogd dak. Bed was voorzien van veren in de wanden zodat je met weinig kracht het bed kon heffen en laten zakken.

Als het niet gebruikt werd zat het bed in het verhoogde dak.

Maar het rijden met deze caravan was een ramp, in 2013 heb ik het prototype van deze caravan in mijn verzameling gehad , maar door het verhoogde dak was het als het ware een grote spoiler die tijdens het rijden de caravan achterop naar beneden duwde, de rijeigenschappen waren verre van goed.

Dat zelfde verhoogde dak heb ik ook op 2 verschillende tandemassers gehad, hier had je dus ook dat enorme spoiler effect, echter minder problematisch dan bij de enkeleasser zo goed als zeker door de tandemas.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Touareg 3.0 V6 TDI 312PK 650NM + Hobby 645 VIP Premium
Afbeelding
VIP Premium

Re: 2018 Hobby met hefbed

Berichtdoor Jasper » ma 28 aug 2017 11:39

Wij hebben al een tijdje een Burstner met hefbed en dat past goed bij ons gebruik, maar dat zal voor lang niet iedereen zo zijn.
Fijn dat Hobby dit nu ook aanbiedt, zodat er tenminste wat te kiezen valt als je een caravan met hefbed wilt.
Met een leeg gewicht van 1.419 kg is een verzwaaring van as/kenteken wel een must.
Burstner Premio Plus 510TK (2016) achter een Volvo V60 D6 (2015)
Jasper

Vorige

Keer terug naar Nieuw in caravanland