Campings in Turkije

Plaats reactie
phrvg

Campings in Turkije

Bericht door phrvg » wo 30 mar 2011 10:59

Wij gaan in mei-juni met de caravan naar Turkije, rondtrekken. Ons plan ligt niet helemaal vast, maar in grote lijnen hebben we het wel al bepaald: eerst langs de westkust, dan de zuidkust, door naar Cappadocië, Ankara, Safranbolu, Bursa, Istanbul.

Met behulp van gidsjes (ACSI 2011 en Mit dem Wohnmobil durch die Türkei) en Internet heb ik voor de meeste plaatsen waar we komen wel een camping kunnen vinden. Maar, het is een probleem met Bursa, Izmir en Safranbolu. Voor die 3 plaatsen kan ik geen plek vinden waar we de caravan een beetje veilig voor één of 2 nachtjes kunnen neerzetten. We hebben liefst wel electriciteit en water maar het kan eventueel ook wel een nachtje zonder. Veiligheid is belangrijker, ik kan en wil de caravan niet zo maar op straat laten staan terwijl we gaan rondkijken.

Iemand enig idee/ervaring?

phrvg

Re: Campings in Turkije

Bericht door phrvg » di 19 jul 2011 18:10

We zijn inmiddels terug na een fantastische tocht door Turkije; ongeveer zoals in maart beschreven.

Conclusies:
- Turkije is een schitterend land met ontzettend aardige mensen
- Het is prima met de caravan te doen; wij reden 8500 km met de caravan en nog zo'n 1500 km "los"
- Buiten de typische toeristengebieden zijn er weinig campings, maar we hebben een aantal keren bij kleine hotels/motels op de parkeerplaats gestaan en een aantal keren op bewaakte parkeerplaatsen (dan heb je meestal geen 220V).

Het is echt een aanrader!
Voor mensen die meer details willen, vraag maar (ik heb ook de GPS-coördinaten van de overnachtingsplaatsen)

tatung

Re: Campings in Turkije

Bericht door tatung » di 10 mar 2015 22:10

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs uw bericht gelezen op caravan-forum over uw reis door Turkije in 2011. Willen ook zo iets ondernemen. Verzoeke om details van uw reis en coördinaten van de door u bezochte campings.

In afwachting van uw reactie, verblijf ik,

Met vriendelijke groet,
tatung

herman-hannie

Re: Campings in Turkije

Bericht door herman-hannie » wo 11 mar 2015 00:37

tatung, deze heer of mevrouw is geen lid meer van dit forum. :oops:
heel misschien leest hij of zij hier nog wel eens mee.

Plaats reactie

Terug naar “Turkije”