Caravan licht van gewicht met bed van minimaal 2 meter

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1230
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Caravan licht van gewicht met bed van minimaal 2 meter

Bericht door jeroen.25 » do 24 mei 2018 18:05

Ik heb vorig jaar de Adria Unica 430ph gekocht en deze bevalt eigenlijk heel goed. Fijne indeling, groot genoeg een past prima bij de Renault Clio. We zijn er nu voor de 7e keer mee op pad.
Ik heb alleen sinds deze vakantie toch wat problemen met het bed. Ik slaap op m'n zij waardoor het korte bed doorgaans geen probleem is. Nu begin ik mij er toch steeds meer te storen dat ik helemaal klem lig als ik een keer languit wil liggen.
Even uitrekken kan gewoon niet.
Dit wist ik toen ik hem kocht een had dit ook al in huurcaravans gehad.
Nu wil ik toch eens kijken naar de mogelijkheden voor een andere caravan met een bed van minimaal 200cm.
Verder wil ik dat er naast het bed ook nog een zitje is zodat ik niet hoef om te bouwen en er moet een toilet zijn.
Liefst niet breder dan 220cm vanwege luchtweerstand en 1100kg. De auto mag 1200 trekken, maar wil niet aan het maximum gaan zitten.
Vast bed is geen harde eis, want zelf maken van een treinzit vind ik nog wel leuk om te doen.
De Adria is uit 2002. Veel ouder wil ik niet gaan.
De Adria Unica 431 zou een optie zijn, maar hoor graag de alternatieven die je bedenken.
Heb hier €5500 voor betaald, dus reken op een zelfde waarde voor de vervanger. Uiteraard krijg ik dat voor deze nu niet meer, maar iets bijleggen is geen punt.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Caravan licht van gewicht met bed van minimaal 2 meter

Bericht door RogerS » do 24 mei 2018 20:05

Een Knaus Travelino...
Caravanloos. :(

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Caravan licht van gewicht met bed van minimaal 2 meter

Bericht door BertJan » do 24 mei 2018 21:19

228 cm breed een adria 432 px bedlengte 190 maar je kan het kastje erachter verlagen en het bed verlengen en dan heb je 215 cm bedlengte

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”