Hulp bij keuze caravan

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Hulp bij keuze caravan

Bericht door karelV » di 5 dec 2017 22:16

deusjevo schreef:Onze dochter is 16 as zomer maar wedden dat ze weer in de caravan slaapt dichtbij pappie en mammie sintkus.gif

Onze dochter die een lichte beperking heeft wordt volgend voorjaar 24 maar wil ook beslist niet in een tent(je) vandaar dat wij al heel lang op zoek zijn naar een caravan met een derde vast bed zonder dat het een stapelbed is ivm de 2 raampjes in de zij/achterwand want dat wil ik beslist niet.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Hulp bij keuze caravan

Bericht door Knaus440 » wo 6 dec 2017 14:58

Nog even over de lengte, ik kan in onze knaus ook niet rechtop staan.
Op zich niet eens zo lastig, ik ben 2 meter, de caravanhoogte binnen is 195cm.
Ben inmiddels goed gewend, het valt me erg mee.
Wel heb ik boven het keuken deel een groot heki dakluik gemaakt ipv 40 bij 40 luikje.
Daardoor kan ik dus bij het koken en afwassen prima rechtop staan.
In 7 jaar nog nooit mijn hoofd gestoten tegen de rand.
Naast onze sleurhut hebben we nog een stacaravan van 370 bij 1100cm.
Was meer ons tweede huisje in ander deel van het land waar we vaak enkele dagen waren.
Daar merkte ik dat bij meerdaags en langer verblijf het wel prettig is dat de stahoogte hierin 215 cm is.
Met de Knaus zijn we meer buiten, onder luifel, voortent of los. Vakantie dus.
We hebben bewust een stacaravan gekocht met ruime stahoogte, een stacaravan van 190 -195 zag ik niet zitten.
Bij langer verblijf is een eigen douche van 215cm hoog echt wel prettig.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Hulp bij keuze caravan

Bericht door Stef » wo 6 dec 2017 16:05

Jan van Vijven schreef:Onze zoon slaapt het liefs in een tentje bij een ander :-)

Moet jetoch mee oppassen tegenwoordig !
Krijg je weer van die : Metoo verhalen van .

Kan je op latere leeftijd weleens je carriere kosten ( van jouw zoon dan , de jouw is toch al halverwege )

Mvg
Stef kus.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Hulp bij keuze caravan

Bericht door Vadervan3 » wo 6 dec 2017 16:36

Kilgore schreef:Onlangs bennik begonnen met oriënteren naar een tweedehands caravan, en ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken. Ik zoek een model met de volgende eigenschappen:
- maximaal gewicht 1300kg (incl belading) volgens de specificatie van mijn auto (toyota corolla verso 1.8 benzine)
- 5 slaapplekken. Ik heb een gezin met 3 kinderen (leeftijden 3-5-7).
- ik ben nogal lang. Bed zou 210 moeten zijn, 220 is beter. Bij 200 moet er extra ruimte zijn aan hood-/ voeteneind, bij 210 bij voorkeur ook
- budget hebben ik nog niet bepaald, maar meer dan €5000 zal het niet worden.

Nice to have:
- voortent
- fietsendragers
- andere zaken die jullie aanraden?

Volgens mij is vooral bedlengte een lastig punt. De oudere occasions hebben meestal kleine bedden, maar vaak kan ik er ook geen info over vinden.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.
Wij hadden, op het bed na, dezelfde wensen. Bij ons is het een home car racer 43 geworden, stapelbed waar het onderste gedeelte uitgetrokken kan worden tot 2 persoonsbeschrijving ( slapen onze dochters) en een MTM van ik dacht 1200 wat door de vorige eigenaar bijn ons is terug gezet naar 1100 ( of 1300/1200 weet de bedragen zo niet uit mijn hoofd) enkel het bed zo een probleem kunnen zijn, denk dat dat max 190 is in de lengte.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Hulp bij keuze caravan

Bericht door Vadervan3 » wo 6 dec 2017 16:38

Jan van Vijven schreef:Onze zoon slaapt het liefs in een tentje bij een ander :-)
Haha herkenbaar ja. Mijn vader kon het gelukkig wel waarderen als ik dan om 8 uur smorgens terug kwam en hij rustig een krantje zat te lezen voor de caravan. “ laat je moeder het niet zien”

Gebruikersavatar
Bart2
Berichten: 336
Lid geworden op: zo 18 mei 2014 16:16
Locatie: Regio Den Bosch

Re: Hulp bij keuze caravan

Bericht door Bart2 » za 9 dec 2017 19:53

Kilgore schreef:Onlangs bennik begonnen met oriënteren naar een tweedehands caravan, en ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken. Ik zoek een model met de volgende eigenschappen:
- maximaal gewicht 1300kg (incl belading) volgens de specificatie van mijn auto (toyota corolla verso 1.8 benzine)
- 5 slaapplekken. Ik heb een gezin met 3 kinderen (leeftijden 3-5-7).
- ik ben nogal lang. Bed zou 210 moeten zijn, 220 is beter. Bij 200 moet er extra ruimte zijn aan hood-/ voeteneind, bij 210 bij voorkeur ook
- budget hebben ik nog niet bepaald, maar meer dan €5000 zal het niet worden.

Nice to have:
- voortent
- fietsendragers
- andere zaken die jullie aanraden?

Volgens mij is vooral bedlengte een lastig punt. De oudere occasions hebben meestal kleine bedden, maar vaak kan ik er ook geen info over vinden.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.
Zoek eens op 480 tk (dwarsbed plus stapelbed indeling), de wat oudere zouden binnen budget kunnen passen al zal het goed zoeken worden. Nu staat er een oudere Dethleffs op marktplaats, Bursteners hebben deze indeling ook.
Succes met de zoektocht!
Burstner Premio 485tk 2010 - Mercedes BS-AMG 2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18185
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hulp bij keuze caravan

Bericht door deusjevo » za 9 dec 2017 20:01

Die 480TK heeft toch geen 3 persoons stapelbed?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Bart2
Berichten: 336
Lid geworden op: zo 18 mei 2014 16:16
Locatie: Regio Den Bosch

Re: Hulp bij keuze caravan

Bericht door Bart2 » za 9 dec 2017 20:04

RE.gif
Nee die ga je niet vinden bij de oudere modellen. 480 tk heeft extra dinette die omgebouwd kan worden voor een van de kinderen.
Burstner Premio 485tk 2010 - Mercedes BS-AMG 2021

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hulp bij keuze caravan

Bericht door Kingpin1966 » zo 10 dec 2017 11:34

deusjevo schreef:Onze dochter is 16 as zomer maar wedden dat ze weer in de caravan slaapt dichtbij pappie en mammie sintkus.gif
Ik vind ook dat je kinderen het slapen in een tentje niet moet opdringen als ze dat niet willen.
Als ze het zelf willen dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Een caravan waar iedereen (voor nood of vast) een slaapplaats heeft is altijd aan te bevelen.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Hulp bij keuze caravan

Bericht door Daphne » zo 10 dec 2017 11:52

Kingpin1966 schreef: Een caravan waar iedereen (voor nood of vast) een slaapplaats heeft is altijd aan te bevelen.
Helemaal mee eens. Maar dat betekent niet dat er per se een stapelbed in de caravan moet zitten. Ik heb maar heel kort een stapelbed caravan gehad, alleen toen de kinderen klein waren. Later sliepen ze op een omgebouwde zithoek. In de zomer is dat geen werk want dan bleef het gewoon liggen want dan leefden we meer buiten en in de voortent. In de winter was het met slaapzakken zo opgeruimd en omgebouwd naar zithoek.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hulp bij keuze caravan

Bericht door Kingpin1966 » zo 10 dec 2017 11:54

RE.gif
Dat hoeft idd. natuurlijk niet altijd een stapelbed zijn kerstduim.gif
Slaapzak slaap ik nog steeds onder, bevalt prima en idd. zo opgeruimd.

@AdriaDirk

Ik heb zelf eens een keertje in de auto moeten slapen bij gebrek aan extra slaapplaats, ben dus een beetje ervaringsdeskundige mrgreen.gif
Dat was weliswaar maar voor 2 nachten (1 op een autobahnparking en 1 op camping Achernsee) maar echt lekker slapen deed ik niet.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18185
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hulp bij keuze caravan

Bericht door deusjevo » zo 10 dec 2017 13:45

Kingpin1966 schreef:
deusjevo schreef:Onze dochter is 16 as zomer maar wedden dat ze weer in de caravan slaapt dichtbij pappie en mammie sintkus.gif
Ik vind ook dat je kinderen het slapen in een tentje niet moet opdringen als ze dat niet willen.
Als ze het zelf willen dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Een caravan waar iedereen (voor nood of vast) een slaapplaats heeft is altijd aan te bevelen.
Nou, het is jiet dat ze niet durft maar ze is veel te vroeg wakker in een tentje en dat haalt ze niet meer overdag.
Van elke ritsel van een vogeltje of zonnestraaltje wordt ze wakker, dat begint ‘s zomers al om 05.00 uur.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hulp bij keuze caravan

Bericht door Kingpin1966 » zo 10 dec 2017 13:47

RE.gif
Ok, maar los daarvan natuurlijk. kerstduim.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Hulp bij keuze caravan

Bericht door 4Motion » zo 10 dec 2017 14:14

+1 voor caravan met stapelbed.
Onze kindjes zijn 2 en 5. De oudste slaapt "boven" als grote meid en vindt het geweldig! kersthaphop.gif kersthaphop.gif

Als de kinderen ouder worden (minimaal > 10) en we zien dat ze niet graag meer binnen slapen dan hebben mama en papa tegen die tijd wellicht ook zin in een nieuwe caravan configuratie, dus dat komt goed uit kerstlove.gif.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”