KCK

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: KCK

Bericht door Diny » za 1 nov 2014 11:14

Wim, wij, de jongeren van toen, zullen er ons bij neer moeten leggen dat er minder nieuwe dingen te beleven zijn op o.a. caravangebied en vakantieplekjes.
Als ik het goed begrepen heb hebben jullie Europa aardig bereisd in de loop der jaren.
Als je nu nog echt wat anders wilt, nieuwe uitdagingen, dan wordt het een ander werelddeel.
Die landen bezoek ik nu op de computer of bekijk ik via National Geografic, weliswaar vanuit mijn luie stoel, maar toch.......
Graag had ik in de jonge jaren een camperreis door de Rocky Mountains, Zuid-en midden Afrika gemaakt en niet te vergeten Australië!
Maar helaas, toen ontbraken de guldentjes.
En als ik het helemaal niet meer kan verkroppen dat we niet meer duizenden kilometers willen rijden voor een vakantie dan pak ik het fotoboek van Noorwegen, een land waar ik graag de laatste levensfase zou willen wonen.
Dus naast de zorgen van alledag over gezondheid en andere zaken is er altijd wel een uitdaging te vinden die bij je past en waar je je op verheugt.

Kasper

Re: KCK

Bericht door Kasper » za 1 nov 2014 11:16

Persoonlijk vind ik het nog steeds een mooi blad, maar bij een eventueel volgende bezuinigingsronde, zou het zo maar eens kunnen dat ik de KCK opzeg.... knipoog.gif

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: KCK

Bericht door Wim Verso » za 1 nov 2014 12:27

Je heb helemaal gelijk Diny, ik stam nog uit de tijd dat Fred Voorbergen Hoofdredacteur was van de KCK, een Kei van een redacteur, toen hij weg ging is er in mijn ogen geen betere redacteur meer geweest, maar ja, ik moet (helaas) toegeven dat ook ik bij de ouderen hoor en de jongeren kunnen zich blijkbaar best vermaken met de huidige KCK.
Laat ik daar dan maar van uit gaan.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: KCK

Bericht door peter s » za 1 nov 2014 12:29

RE.gif
stilstand is achteruitgang scratch.gif
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: KCK

Bericht door Kingpin1966 » za 1 nov 2014 12:34

Daphne schreef:Wim, er zijn toch nog meer uitgevers dan de ANWB?
Ik dacht dat qua Nl georiënteerde caravanbladen er alleen Caravannen en de KCK waren.
Dat waren i.i.g. de twee bladen die bij ons ooit op de deurmat vielen.
Maar misschien zijn er nu meerdere uitgevers van caravanbladen.
De tijd dat eerdergenoemde bladen op de deurmat belandden ligt inmiddels ver achter ons.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: KCK

Bericht door PD » za 1 nov 2014 12:36

Ik verwacht dat het aantal fysieke bladen alleen maar zal afnemen.... Internet is niet voor alles een zegen :oops:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Vliedje

Re: KCK

Bericht door Vliedje » za 1 nov 2014 13:32

caravan.gif Zoveel mensen, zoveel wensen zei mijn vader altijd. Wij zijn ook jarenlang op de KCK geabonneerd geweest, maar vonden het meer en meer een slap aftreksel worden van wat het ooit was. Ik ben juist altijd op zoek naar gedegen testverslagen van caravans en vind het leuk om die ook van campers te lezen. Daarnaast veel toeristische info over binnen- en buitenland en de laatste snufjes op kampeergebied. Dat hebben wij gevonden in ACSI Freelife. En voor 6 dikke nummers in een mooie lay out betaal je dan € 23,95 per jaar. Tussendoor kopen we dan een enkele keer een los exemplaar van de KCK als daar iets in staat dat ons interesseert. knipoog.gif

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: KCK

Bericht door Wim Verso » za 1 nov 2014 15:36

Kingpin,je heb ook nog Vakantiekriebels, een blad waar ik ook zeker een jaar of tien op geabonneerd ben geweest en het verscheen ook eens in de twee maanden, maar was een dunner blad als b.v. Acsi Free life.
Aardig blad wel.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: KCK

Bericht door janoniem » wo 1 nov 2017 22:22

vikingpirate schreef:[knip] Ik vind het leuk tijdschrift, maar wel erg duur. [knip]
Ze hebben het gehoord, je krijgt nu via deze link 11 nummers voor 25 euro.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Abve

Re: KCK

Bericht door Abve » wo 1 nov 2017 23:10

Ik heb vorige week mijn abonnement KCK per e-mail opgezegd om reden dat de balans tussen kwaliteit en kostprijs, in mijn ogen, onvoldoende was.
De volgende dag ontving ik een mail waarin men mij een jaarabonnement aanbood voor 30 euro, i.p.v. ca. u euro.
Dat leek er beter op en nu dus weer abonnee! haphop.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: KCK

Bericht door karelV » do 2 nov 2017 00:26

Wij hebben de KCK voor twee jaar geleden ook opgezegd puur om de reden dat er en niet alleen in de KCK maar ook andere gerelateerde bladen te veel over campers gepubliceerd wordt en dat vinden wij niks.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: KCK

Bericht door RichTrip » do 2 nov 2017 07:08

Abve schreef:Ik heb vorige week mijn abonnement KCK per e-mail opgezegd om reden dat de balans tussen kwaliteit en kostprijs, in mijn ogen, onvoldoende was.
De volgende dag ontving ik een mail waarin men mij een jaarabonnement aanbood voor 30 euro, i.p.v. ca. u euro.
Ook vorige maand opgezegd, ook hetzelfde aanbod mrgreen.gif Maar ik sla toch maar even over, het blijft een leuk blad, maar als je niet oppast, dan loopt het aantal abonnementen ongemerkt wel op. Ook de Donald Duck opgezegd. De stapel Duckies nam heel snel toe en ze lezen ze soms wel 10x, dus voorlopig kunnen de kids wel effe vooruit knipoog.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: KCK

Bericht door JanPunne » do 2 nov 2017 09:21

karelV schreef:Wij hebben de KCK voor twee jaar geleden ook opgezegd puur om de reden dat er en niet alleen in de KCK maar ook andere gerelateerde bladen te veel over campers gepubliceerd wordt en dat vinden wij niks.
Nog niet opgezegd maar je opmerking over de campers kan ik delen.
Dat stoort mij ook.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: KCK

Bericht door Cara-Fan » do 2 nov 2017 09:42

Voor het eerst een jaar lid met een proefabonnement. Sinds de komst van onze eerste caravan vorig jaar is alles nieuw en informatief. Erg leuk omdat deze info tot je te nemen. Maar op een bepaald moment word alles een herhaling. Dat heb ik ervaren met het vis/Karper blad, fietsblad en het spannendste is ook alweer van de KCK af. Als je op een bepaald moment het meeste wel weet. Blijven er maar een paar artikelen over die nog echt informatief en vernieuwend zijn.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: KCK

Bericht door Nimma » do 2 nov 2017 10:53

Wéér opgezegd; vind het het geld niet waard; krijg dan straks een aanbod om weer abonnee te worden voor een beetje; zo doe ik dat blij.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: KCK

Bericht door Wim Verso » do 2 nov 2017 12:28

Ik had dit jaar een abonnement via de rentepunten van het ING, dat scheelt meer dan de helft van de prijs, en op die voor waarde wil ik het abonnement wel voortzetten, maar dat zal wel niet het geval zijn.
Als dat zo is, dan meld ik mij maar weer af en gaan we zien wat ze me dan aanbieden. weenie.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: KCK

Bericht door Wim Verso » do 2 nov 2017 12:31

Jakkemeiner schreef:Wéér opgezegd; vind het het geld niet waard; krijg dan straks een aanbod om weer abonnee te worden voor een beetje; zo doe ik dat blij.gif
Jammer vind ik dat er in het blad grote foto's staan van mensen die mij totaal niet interesseren, dat zie je overigens niet alleen in de KCK, het lijkt wel een Trent, in meerdere tijdschriften grote foto's met weinig tekst.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: KCK

Bericht door karelV » do 2 nov 2017 12:38

RE.gif

Grote foto's van campers.............bedoel je dat soms. Ze moeten dat maar gaan scheiden vind ik zodat wij als caravanners en dus ook de camperaars kunnen kiezen op welk blad je je kunt abonneren. whistle.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: KCK

Bericht door JanPunne » do 2 nov 2017 12:44

KCK staat toch ook voor Kampeer en Caravan Kampioen?
Anders zou het blad wel KCCK heten..
Voor mij hoeven er geen Campers in, maar het worden er wel staads meer.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: KCK

Bericht door Useless » do 2 nov 2017 12:51

Ach, jaren geleden heb ik mijn lidmaatschap opgezegd omdat ik, als fervent tentenliefhebber, vond dat er vrijwel alleen maar geneuzeld werd over caravans mrgreen.gif
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: KCK

Bericht door karelV » do 2 nov 2017 12:55

RE.gif

Ja.........daar heb je ook een punt knipoog.gif tijden en dus ook financiële mogelijkheden zijn veranderd mrgreen.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Abve

Re: KCK

Bericht door Abve » do 2 nov 2017 13:01

Ik vind het wel een groot pluspunt dat je dit soort bladen nu ook digitaal ontvangt.
De fysieke bladen gaan op enig moment weg en via de zoekfunctie kun je relatief gemakkelijk een onderwerp traceren en via de digitale bibliotheek vinden.

Martine
Berichten: 882
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: KCK

Bericht door Martine » do 2 nov 2017 13:16

Hier ook weer opgezegd waarna er weer een aanbod komt. Zo doe ik dat dus ook. knipoog.gif De KCK blijf ik een mooi blad vinden, lees het graag. De digitale versie is een leuke toevoeging op het abonnement.
Waar het op dit moment over kamperen gaat krijg ook ik de indruk dat alleen campers tellen. Kijk naar een kampeerbeurs.


Groetjes Martine.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: KCK

Bericht door Wim Verso » do 2 nov 2017 13:21

karelV schreef:RE.gif

Grote foto's van campers.............bedoel je dat soms. Ze moeten dat maar gaan scheiden vind ik zodat wij als caravanners en dus ook de camperaars kunnen kiezen op welk blad je je kunt abonneren. whistle.gif

Nee, de campers bedoel ik niet Karel.
Als je nu het blad van November in huis heb, dan staat op b.v. pagina 6 en 7 twee grote foto's over kampeerplezier.
Blz 20/21 Onbekend Italie.
Blz 40 12 x regenjassen.
blz 48 Pioniers van het Gewilde Westen.
blz 55/56 Land van duizend Bergen en de bladzijde daarnaast een grote vlinder met bloem.

Blz 64 Keuze van de Campingchef.

Blz 68 12 x (ver)nieuw(de) Campings.
blz 90 en 91 Dresden en daarnaast de ober met borden eten.

Als je dit bij elkaar optelt, zijn er aardig wat pagina's opgevuld met grote foto's afgezien nog van de reklame's, maar dat is iets waar een blad niet omheen kan, en daar val ik ook niet over.

Een blad van 107 pagina's.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: KCK

Bericht door karelV » do 2 nov 2017 17:06

RE.gif

T'ja Wim je kan niet alles hebben, maar je hebt idd niet veel aan die informatie. knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”