Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door HanK » zo 27 sep 2015 20:59

RE.gif
Tja, waterpas stellen. Ik doe dat ook met een waterpasje maar dat is nooit exact.
Kan best zijn dat je aan 1 hoek , 1 of 2 slagen met de slinger meer gegeven hebt dat zie je niet met zo'n
waterpasje.
Het is mij eens verteld en ik kan mij het wel voorstellen , vandaar dat ik dat dan toch maar doe.
En ja , ieder die dit toevallig leest, doet ermee wat hij zelf goed acht.
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door Micky » zo 27 sep 2015 21:04

RE.gif

Ik mag toch hopen dat die 1 of 2 slagen, de vorm van je dak niet veranderen, anders zou ik niet met de caravan gaan rijden, dan is het echt een kartonnen doos schrik.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

+frits+
Berichten: 167
Lid geworden op: di 17 apr 2012 16:16

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door +frits+ » zo 27 sep 2015 22:58

Bij aankomst op de camping: caravan waterpas zetten, cassette luifel uit en dan het dak omhoog.
Bij vertrek: dak omlaag, luifel oprollen en dan de pootjes omhoog.
Luifel oprollen gaat nl het makkelijks als het dak omlaag is, hoef ik niet op een opstapje te staan.

Groet
Frits
VW Golf Sportsvan, Rapido 31TDL

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door HanK » ma 28 sep 2015 09:16

RE.gif
En zo heeft iedereen zijn eigen methode thumbup.gif
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door Nimma » di 24 nov 2015 13:32

Jakkemeiner schreef:RE.gif dat was idd een schrijffoutje. De voor- en achterkant die met het dak mee omhoog komen zijn beide met 2 gasdempertjes verbonden met het dak. Snap de functie daarvan niet. Het lijkt hier of er iemand op het dak zit als ik het moet opduwen.
Eerst morgen maar eens kracht opdoen aan zee knipoog.gif
Morgen het ding maar eens ophalen bij de firma; ben benieuwd wat ze gedaan hebben om het dak normaal omhoog te krijgen; ze hebben iig met 6 weken tijd genoeg gehad.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door HanK » di 24 nov 2015 14:26

Ik ben benieuwd [sintduim.gif]
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Gebruikersavatar
carelma
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 2 aug 2009 14:44
Locatie: Flevoland

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door carelma » di 24 nov 2015 17:05

Er is al veel over geschreven op bijvoorbeeld www.rapidoclub.nl/ forum .
Bij aflevering bij de dealer Holtkamp West te Nieuwegein, werd het speciaal vermeld eerst dak omhoog dan pas waterpas zetten, is beter voor de afsluitrubbers en de vergrendeling sluit beter/wel.
Bij mijn Rapido kom ik achter binnen, dus doe ik achter eerst en dan de voorkant van het dak omhoog (met 1 hand), andersom gaat zwaarder.
Adria Action 361 LH
Dacia Dokker 1.2 TCe S&S Série Limitée Stepway

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door Micky » di 24 nov 2015 17:11

RE.gif

Ik heb dat inderdaad vaker gelezen, maar kan hier echt geen technische onderbouwing voor vinden/bedenken, het dak wordt maar door 2 pennetjes van ongeveer 1 cm doorsnee naar beneden gehouden, heel simpel onder een omgevouwen stalen profieltje van een cm of 2 breed.
waterpas stellen veranderd ook helemaal niets aan de vorm van de caravan, dat is en blijft een schoendoos vorm met een deksel, deze door wordt niet gewrongen of zo. [sintweetniet.gif]
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door HanK » di 24 nov 2015 17:47

carelma schreef:Er is al veel over geschreven op bijvoorbeeld http://www.rapidoclub.nl/ forum .
Bij aflevering bij de dealer Holtkamp West te Nieuwegein, werd het speciaal vermeld eerst dak omhoog dan pas waterpas zetten, is beter voor de afsluitrubbers en de vergrendeling sluit beter/wel.
Bij mijn Rapido kom ik achter binnen, dus doe ik achter eerst en dan de voorkant van het dak omhoog (met 1 hand), andersom gaat zwaarder.
Had ik dus ook eens gelezen, maar, ik doe eerst de voorkant omhoog.
Met weggaan eerst de achterkant omlaag.
De reden is dat evt. water op het dak naar achter weg kan en niet naar het stukje waar de " bobbel" voor
zit. Zou kunnen dat er dan water naar binnen komt.
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Gebruikersavatar
carelma
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 2 aug 2009 14:44
Locatie: Flevoland

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door carelma » di 24 nov 2015 18:58

Dat is inderdaad een goede tip, die houden we er in thumbup.gif
Adria Action 361 LH
Dacia Dokker 1.2 TCe S&S Série Limitée Stepway

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door Nimma » wo 25 nov 2015 15:43

Het hefdak is gangbaar gemaakt; omdat ik geen verschil merk was het vóór ik hem bracht ook al gangbaar; je moet nog steeds heel veel gewicht omhoog duwen; ik doe dat graag alleen maar het zal wel met zijn 2-en worden de komende reizen.
2 nieuwe kranen gemonteerd om ze niet goed werkten en eentje lekte.
Lekkage bij de waterpomp verholpen.
En de elektrische 12volt instalatie; dat was men even vergeten; men was nog lichtelijk in shock omdat de 'baas' na een setje van 5 by-pases ook nog een CVA te verwerken kreeg. Dan staat ook het caravanbedrijf even stil. Omdat in de 6 weken dat de Silver daar stond men de accu heeft laten leeglopen [hoofdschakelaar stond nog aan] was het controleren van de verlichting én koelkast in de caravan bij niet en wél aangesloten aan de auto makkelijk; het werkt zoals het hoort. Een gebelde Trigano-dealer bevestigde dat het zo is aangesloten dat bij inpluggen auto de levering van stroom door de boordaccu van de caravan wordt afgesloten.
Nu even andere led-lampjes warm wit zoeken; en naar de sportschool voor het dak[sint1.gif]

Nu heb ik nog één vraag: mijn water in de caravan moet komen uit een jerrycan in de disselbak waar een losse slang die van de waterpomp komt, in komt te hangen. Ik had bij een caravan als deze iets degelijkers verwacht, of vraag ik dan te veel?
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door troapel » wo 25 nov 2015 15:50

Bij mij is het hetzelfde hoor. Bij mij komt de watervoorziening ook uit de disselbak.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door Micky » wo 25 nov 2015 17:08

Jakkemeiner, bedoel je dat er na de pomp nog een stuk slang zit wat in de watertank gaat? volgens mij is het gewoon het systeem wat veel caravans hebben, namelijk een dompelpomp aan de slang die je in de tank hangt na het bijvullen.

Wat betreft je dat, ik weet niet anders dan dat de daken van Rapido ook zwaar gaan, maar weet zo niet uit mijn hoofd of die wel gasveren hebben. wat betreft de degelijkheid, tja het zijn Franse caravans, ze zijn erg leuk en praktisch, maar echt degelijk wil ik ze niet noemen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door Nimma » wo 25 nov 2015 17:19

Nee nee, zo'n dompelpompje had ik in mijn 20 jaar oude Eriba. Met zo'n pompje aan het eind van een slang naar de kraan met ook nog een stroomdraadje eraan.
Hier slangen vanaf de 2 kranen naar een knoeperd van een pomp die onder het bed is gemonteerd. Vandaar gaat een soort blauw gewapende tuinslang die uitkomt in de disselbak alwaar ik hem in een losse jerrycan moet hangen. Ik vind het zielig simpel voor zo'n jonge prijzige caravan.
En wat die gasveren betreft: die trekken enkel de voor- en achterkant van de opstaande wanden tussen dak en caravan op hun plek. Het loodzware dak (is dat degelijkheid, ik denk het) moet je gewoon zelf omhoog drukken.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door Micky » wo 25 nov 2015 17:23

RE.gif

Heb je toevallig een foto? zou het kunnen dat de eerste eigenaar dit zelf zo gemaakt heeft?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door Nimma » wo 25 nov 2015 17:26

Dat gaat morgen wel lukken. Ziet er daar onder het bed best proffesioneel ingericht/uitgevoerd uit.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door HanK » wo 25 nov 2015 18:13

Jakkemeiner schreef:Nee nee, zo'n dompelpompje had ik in mijn 20 jaar oude Eriba. Met zo'n pompje aan het eind van een slang naar de kraan met ook nog een stroomdraadje eraan.
Hier slangen vanaf de 2 kranen naar een knoeperd van een pomp die onder het bed is gemonteerd. Vandaar gaat een soort blauw gewapende tuinslang die uitkomt in de disselbak alwaar ik hem in een losse jerrycan moet hangen. Ik vind het zielig simpel voor zo'n jonge prijzige caravan.
En wat die gasveren betreft: die trekken enkel de voor- en achterkant van de opstaande wanden tussen dak en caravan op hun plek. Het loodzware dak (is dat degelijkheid, ik denk het) moet je gewoon zelf omhoog drukken.
Die pomp er meteen uitgehaald. Als je de kraan open doet is gelijk de hele camping wakker!
Deze vervangen door een dompelpompje.
Tevens de kraan in toiletruimte afgekoppeld, gebruik je nooit .
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door deusjevo » wo 25 nov 2015 18:16

In mijn oude Constructam zat ook een waterpomp in het keukenkastje, slang naar watertank in disselkast en dat werkte prima.
Goede capaciteit had die pomp.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door Jan van Vijven » wo 25 nov 2015 18:32

Een losse pomp is zeker niet goedkoper, dus om nu te spreken van een "zielige" oplossing gaat me iets te ver. Wel een te gecompliceerde....
Volgens mij is het wel storingsgevoeliger omdat een centrifugaal pomp niet zelfaanzuigend is en dus met deze opstelling zeker eerder last van lucht bij de aanzuig zal hebben en niet of slecht zal werken.

Een dompelpompje is simpel, goedkoop, heeft geen last van lucht, omdat de aanzuig onder water zit is deze bedrijfszeker voor een goedkoop spulletje dus.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door deusjevo » wo 25 nov 2015 18:44

Klopt, als je de tank in de Constructam leeg maakte duurde het even voor de pomp weer suctie had.
Niet echt ideaal maar eigenlijk nooit echt problemen mee gehad.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door HanK » wo 25 nov 2015 18:47

Hierbij een foto van mijn spul in de disselbak. Boven in de watertank heb ik een slang gemaakt die ik naar buiten kan halen en daar een jerrycannetje van 5 liter met een tuit opzet.
Bijlagen
image.jpg
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door HanK » wo 25 nov 2015 18:58

micky schreef:Jakkemeiner, bedoel je dat er na de pomp nog een stuk slang zit wat in de watertank gaat? volgens mij is het gewoon het systeem wat veel caravans hebben, namelijk een dompelpomp aan de slang die je in de tank hangt na het bijvullen.

Wat betreft je dat, ik weet niet anders dan dat de daken van Rapido ook zwaar gaan, maar weet zo niet uit mijn hoofd of die wel gasveren hebben. wat betreft de degelijkheid, tja het zijn Franse caravans, ze zijn erg leuk en praktisch, maar echt degelijk wil ik ze niet noemen.
Tja, die van mij is net terug van de reparateur.stukje zijkant was losgekomen van de bodem.
Bijlagen
image.jpg
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door Nimma » do 26 nov 2015 13:06

IMAG0468.jpg
Copy of IMG_20151126_122849969.jpg
Dit zit er qua pomp; kennelijk is het nog niet verder gekomen in caravanland dan simpel een slang in een jerrycan te hangen; ik doe het ermee hoor.
Weet iemand van jullie waar ik een lampje led warm wit met een diameter van het gat waar ie in zit van 57mm kan kopen? Die Alibaba lampjes wordt ik geen wijs uit.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door Micky » do 26 nov 2015 13:36

Ik vind het eigenlijk wel een mooie oplossing zo met die pomp


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Trigano Silver (hefdak caravans) ervaringen?

Bericht door Nimma » do 26 nov 2015 14:26

IDD, zoals ik zei: "Ik doe het ermee"

Kan ik een lampje als hierboven ook zelf voorzien van een andere kleur Leds, [warm wit]? Zie nieuwe complete voor €22,95 tot €38,00; da's me een beetje te gortig, keer 3.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”