SMV

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: SMV

Bericht door Davendre » do 2 jun 2011 14:03

ehhh, 5 jaar na de laatste post nog een tip? Je kunt ze ook een Volvo C30 adviseren. Tegen de tijd dat het gelezen wordt ook een klassieker.... mrgreen.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Andre Welten
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 1 mei 2011 11:09

Re: SMV

Bericht door Andre Welten » do 2 jun 2011 22:27

Ik had die datum niet eens gezien, vond het kopje SMV wel interessant en heb zelf in een ver grijs verleden 2 Saabs 96 en een 99 en een 900 GLi gehad, vandaar...

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: SMV

Bericht door Michel1975 » di 19 jun 2018 23:14

Ga toch even dit oude topic aantrappen. Ik mis af en toe de waardering voor het oudere werk hier. Een gezamenlijke liefhebberij is het kamperen met de caravan. Met al dat nieuwerwetse geweld wordt dit wel eens uit het oog verloren. Begrijp me goed ik vind de nieuwe tandemasser premiums prachtig. Maar toch hebben wij heel bewust gekozen voor een oldtimer. Mooi voorbeeld is Micky met zijn, in de ogen voor velen, oude Kip. Maar wel een met de beste verwarming die er is. Niet geheel toevallig dat wij naast de SMV ook nog een Kip met de Primus hebben. Ow ja en ook nog in combinatie met de CERS en zonnepanelen. Eigenlijk heel 2018 mrgreen.gif . Ook al is onze Kip van 1998 wat niemand hem geeft. Voor de zomervakantie compleet zinloos maar in het voor en najaar en sommige gevallen de winter onovertroffen. Net als de lange Jan in de SMV overigens. Ben wel benieuwd of er meer mensen zijn met oldtimers hier op het forum en hun ervaringen. Wellicht vandeweek even een eigen topic aanmaken mocht er genoeg animo zijn.

Nog even wat plaatjes om het geheel toch wat visueler te maken mrgreen.gif
IMG_4872.jpg
IMG_4899.jpg
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

arnovariante

Re: SMV

Bericht door arnovariante » wo 20 jun 2018 05:50

Achter een oldtimer auto vind ik een oldtimer caravan geweldig staan.
Zelf zou ik toch voor een moderne kiezen, ook al zou het alleen maar zijn voor de moderne gadgets.
Bij Micky speelt er ook nog een deel sentiment mee denk ik, de caravan heeft hij overgenomen van zijn ouders.
Wel heel mooi om te zien hoe die caravan vertroeteld wordt!
Tot en met het polijsten van de ramen toe!

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: SMV

Bericht door PD » wo 20 jun 2018 08:24

RE.gif RE.gif
Ik vind oldtimer caravans leuk om te zien, niet om te hebben. Wat mij betreft moeten ze wel in onberispelijke staat zijn en moet er een trekker voor staan uit hetzelfde tijdsbeeld. Dit zijn typische combi's van liefhebbers thumbup.gif

Je moet echter een oldtimer niet verwarren met een oude caravan knipoog.gif Ik schat dan ook in dat jij de enige hier op het forum bent met een oldtimer caravan.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: SMV

Bericht door Michel1975 » wo 20 jun 2018 12:38

RE.gif
Klopt. Alleen hier gaan we deze zomer met een combi van heel modern en oldtimer op pad [aschrik.gif]
Er zijn wel weer plannen om er een tijdscorrecte oldtimer naast te hebben (w108 waarschijnlijk) maar na de overname van het bedrijf kan ik mijn centjes maar 1 keer uitgeven. En met zijn drieën en de hond is het toch lastig om met de SL op vakantie te gaan mrgreen.gif . Ik ben bang dat ik bijna de enige hier ben met een oldtimer caravan. Die markt is ook niet zo groot. De kosten om een wrak te restaureren wegen vaak niet op tegen de opbrengsten. Dan moet je wel een hele grote liefhebber zijn. En het feit dat wij ruim 10 jaar op zoek zijn geweest naar een net exemplaar wat niet rot is zegt al genoeg over het aanbod.

arnovariante schreef:
wo 20 jun 2018 05:50
Achter een oldtimer auto vind ik een oldtimer caravan geweldig staan.
Zelf zou ik toch voor een moderne kiezen, ook al zou het alleen maar zijn voor de moderne gadgets.
Bij Micky speelt er ook nog een deel sentiment mee denk ik, de caravan heeft hij overgenomen van zijn ouders.
Wel heel mooi om te zien hoe die caravan vertroeteld wordt!
Tot en met het polijsten van de ramen toe!
Bij Micky zal sentiment inderdaad meespelen. Overigens gebruiken wij al die gadgets op vakantie eigenlijk nooit. Als we in Frankrijk of een of ander warm land zitten gebruiken we de caravan eigenlijk alleen maar om te slapen en leven doen we buiten is de ervaring. Met een airco, goed bed en wc mrgreen.gif zijn wij eigenlijk meer dan tevreden.
Neemt niet weg dat ik een mooie nieuwe (tandemasser) caravan erg mooi vind.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: SMV

Bericht door Stef » wo 20 jun 2018 21:54

Hoi,

Er rijden hier op her forum toch ook nog wel een paar hele ouwe/mooie eribaatjes rond !?

Mvg
Stef kus.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: SMV

Bericht door deusjevo » wo 20 jun 2018 23:55

Wij zijn (helaas) ex oldtimer caravan bezitters.
Eerst een Lander 401 uit 1975 en later een Constructam Coral 1 uit 1969.

Heb genoten van ze, vooral van de perfecte rijeigensschappen van de caravans, beiden rolden met gemak met 110 km/uur achter je aan, mede gezien de lage gewichten van 750 en 850 kilo.

De reden dat ze uiteindelijk weggingen was een praktische, namelijk niet echt geschikt voor voorseizoen kamperen.
De Lander 401 deed het redelijk met wat kouder weer maar de Constructam had nog enkelglas echte glazen ramen en dat was echt te koud.

Moet zeggen dat ze prima smoelden icm m’n ex Citroën GS Break en 2 x Volvo 240.

Kan nog steeds genieten van oldtimer caravans dus “keep them rolling” thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: SMV

Bericht door Michel1975 » do 21 jun 2018 08:52

RE.gif
Ik heb helemaal niets met de hedendaagse Citroens. Maar ik vind een CX, GS, DS of SM toch wel echt een architectonisch hoogstandje. Ow ja en de eend is hier gewoon jeugdsentiment. Af en toe kijk ik nog wel eens met een schuin oog naar een CX. Ik heb alleen de tijd om te sleutelen niet en qua roestgevoeligheid zijn ze toch wel gevoeliger dan menig andere oldtimer. Naar aanleiding van jouw bericht, zat toch op internet, eens gekeken naar beschikbare GS'en. Er staat er welgeteld eentje te koop. En toeval of niet. Vanmorgen onderweg naar kantoor reed er 1 voor me. Ik weet dat er binnen de SMV club in ieder geval 1 met een CX is.

En wees gerust we zullen hem zeker rollend houden knipoog.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: SMV

Bericht door Micky » do 21 jun 2018 09:19

Ik zie onze Kip ook niet als een echte Oldtimer, net als dat ik auto's van na de begin jaren 80 ook niet als "echte" Oldtimer zie, de reden dat ik me ook niet aanmeld bij de Oldtimer caravanclub, ambities om met de Oldtimer trekker naar het Zuiden te gaan zijn er niet, we houden simpelweg van te veel luxe, een half dagje toeren door de omgeving in de DS uit 1974 is meer dan genoeg, dan weer gewoon in de "luxe" auto mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: SMV

Bericht door Michel1975 » do 21 jun 2018 12:32

RE.gif
Doelde ook niet specifiek op oldtimers alsmede ook gewoon de wat oudere exemplaren. Onze Kip wordt inmiddels ook al 20 jaar oud. Overigens allesbehalve behelpen met zonnepanelen, mover (handig op een jaarplek mrgreen.gif ), Cers, Primus en airco.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Kipke98
Berichten: 546
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: SMV

Bericht door Kipke98 » vr 22 jun 2018 08:21

Sinds augustus de SMV 34LSR uit '75 na 22 jaar verwisseld met een Kip uit '98...AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: SMV

Bericht door Michel1975 » vr 22 jun 2018 08:50

Dat is ook wat. Een nagenoeg identieke combi qua voortent en caravan. thumbup.gif
Wij hebben beiden nu. Een Kip uit '98 en een '75'er SMV.
Eigenlijk zouden we van auto moeten ruilen nu mrgreen.gif

Mooi span.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Kipke98
Berichten: 546
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: SMV

Bericht door Kipke98 » vr 22 jun 2018 09:32

Michel1975 schreef:Dat is ook wat. Een nagenoeg identieke combi qua voortent en caravan. thumbup.gif
Wij hebben beiden nu. Een Kip uit '98 en een '75'er SMV.
Eigenlijk zouden we van auto moeten ruilen nu mrgreen.gif

Mooi span.
3 klassieke auto's en 2 caravans was helaas teveel. De Kip rijdt overigens door waarschijnlijk de afmetingen net iets gemakkelijker achter de Amazon. Gewicht is hetzelfde.

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”