Tec

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Forumteam
Forumteam
Berichten: 876
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 19:22

Tec

Bericht door Forumteam » ma 16 jan 2006 21:39

Ervaringen met Tec

Jij_Artemi$

Bericht door Jij_Artemi$ » di 17 jan 2006 12:55

ja .een zeer fijne en net afgewerkte wagen met veel acc.
loopt als een trein achter de auto . en kwaliteit materiaal gebruikt.
volgende caravan wordt zeker weer een tec travelking saphir

www.seat-online.nl
www.caravanhandboek.nl
www.dfdsseaways.nl
Laatst gewijzigd door Jij_Artemi$ op zo 8 jul 2007 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Jij_Artemi$

Bericht door Jij_Artemi$ » za 28 jan 2006 10:32

nou wel weinig tec,s hier op de site

Caravanner

Bericht door Caravanner » za 28 jan 2006 19:37

jij_artemi$ schreef:nou wel weinig tec,s hier op de site
Wees getroost, wij hebben een LMC en die komt uit dezelfde fabriek rollen.
Alles netjes afgewerkt en 0,0 problemen mee.
Valt helemaal niets te klagen, zelfs niet over de dealer. De dealer is ook alle extra's die meebesteld waren en ingebouwd zijn netjes nagekomen.
Ook over de service van LMC/TEC fabriek en de dealer alleen maar goeds te melden.
We hadden een 5 tal gaatjes in een rollo gekregen door het oprollen, één stukje aluminium van het gaas gordijn was beschadigd geraakt en door het oprollen werden het er meer door het haken. Bij een bezoek aan de fabriek in Warendorf (we waren in de buurt op vakantie) kregen we direct een complete Remis Rollo set voor het grote achter raam mee ter vervanging.
De after sale was en is dan ook prima in orde.

Daneel

Bericht door Daneel » di 7 feb 2006 09:52

Wij hebben ook een TEC en ik ben er best over te spreken. De afwerking is behoorlijk goed en de gebruikte materialen zijn ook goed.

Op zich hebben wij wel wat pech-dingetjes gehad, maar die zijn door de dealer (ook buiten de garantietermijn) netjes en kostenloos! verholpen.
-Bravo-

Het rijden met de caravan gaat prima. De stabiliteit met fietsen voorop en achterop is wel wat minder. Van de zomer hebben we weer een stationcar en gaan de fietsen weer lekker OP de auto. De stabiliteit is dan weer goed.

De schanierende deksels (zittingen) van de rondzit zijn, in ons model, wel zwak. De plank buigt behoorlijk door als ik er op ga zitten. Nou ben ik niet een van de lichtsten maar toch. Deze deksels heb ik losgehaald, samen met de vaste horizontale delen en het geheel nagemaakt van iets dikker watervast multiplex. Onder de nieuwe deksels heb ik nog een verstevigingslatje aangebracht zodat het geheel in de lengte minder kan doorbuigen. Verder heb ik meteen de plastic scharnieren, van de deksels, door messing scharnieren vervangen en gebruik ik 1 scharnier meer per deksel. Nu buigt het geheel niet meer door :lol: zelfs niet met vrouwlief én mijn dochtertje op schoot. Bij de latere jaargangen zou het deksel -af fabriek- al beter zijn.

KeesCV

tec

Bericht door KeesCV » za 24 jun 2006 09:24

hallo

wij hebben zelf ook een tec weltbummler 490 uit 94 ,en deze bevalt prima .

vooral het laadvermogen 390 Kg bevalt erg goed ,alleen de transporter 88 pk heeft soms meer moeite.

alles zit goed op zijn plek ,alleen minpuntjes zijn de kastschanieren die zij erg zwak.

tevens zit er onder onze caravan een bpw onderstel welke niet onderhoudsvrij is ,en dus regelmatig met de vetspuit gesmeert moet worden.

maar als wij een nieuwe zouden aanschaffen denk ik dat het een lastige keus gaat worden of een tec 510 tour of een fendt 540.

Dumonsau

Re: Tec

Bericht door Dumonsau » za 8 okt 2011 14:23

Ik ben vrij nieuw hier,maar heb vorige zomer 2 hans tec tour 450tc gekocht die bevalt mij prima een juweeltje achter de renaul senic.
warm water vast bed 40 liter water er bij geweldig.

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: Tec

Bericht door jackt » zo 6 nov 2011 12:03

Onder het kopje ervaringen met TEC:

Wij hebben inmiddels ruim 16 weken kampeerervaring opgedaan met onze in 2010 nieuw gekochte TEC 470TE Energy. We kamperen met zjn tweeen en ervaren de indeling met de vaste bedden als ideaal. Na het seizoen van 2010 hebben we er toch maar een Alko Mammut mover onder laten plaatsen. Het met de hand manouvreren in de achtertuin kostte toch te veel inspanning. :( De caravan bevalt verder uitstekend! We kunnen niet anders zeggen. Wel een probleempje met de sfeerverlichting gehad (lichtslang) maar dit wordt nog opgelost door de dealer. Het laadvermogen (MTM = 1500kg) is voor ons ook meer dan voldoende! Kortom wij zijn zeer tevreden TEC-gebruikers. We hopen in 2012 weer 10 weken kampeerervaring op te doen..... mrgreen.gif
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Plaats reactie

Terug naar “TEC”