Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

StevenPierre
Berichten: 210
Lid geworden op: zo 9 mar 2008 19:03
Locatie: Merksem bij Antwerpen

Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door StevenPierre » do 2 nov 2017 21:24

Hallo,
Net terug thuis van de wintercamping.
Toch ook wel erg teleurgesteld. Misschien is de Sprite toch niet geschikt voor op de wintercamping?
We kochten begin dit jaar een Sprite Cruzer 495 SR uit 2015, voorzien van alle gemakken en comfort.
Hiervoor hadden we een Fendt Joker van 1998. Nooit problemen mee gehad.
We hebben het niets te warm gehad binnen in de Sprite, buitentemperatuur -7 maar dat is nu ook weer niet zo koud in Oostenrijk. Vooral de badkamer is erg koud , maar ook boven de dissel en vanachter het keukenblok komt een ongelooflijke koude tocht. Hebben we nooit gehad met de vorige caravan.
Ben nu aan het over wegen om een extra verwarming in de badkamer te zetten, straalkacheltje of vloermatje met verwarming.
De dissel zou ik langs de binnenkant extra isoleren met isolatieplaten, verlies ik wel wat ruimte maar misschien kunnen we daar de koude tocht met afblokken achter het klaptafeltje.
Toch zonde, je zou niet hoeven te bricoleren voor de prijs van zulke caravan.
Caravan staat er tot Pasen 2018, even langs de dealer is dus geen optie.
Suggesties meer dan welkom!
Ford Mondeo
Sprite Cruzer 495 SR.

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door Scout15 » do 2 nov 2017 21:42

Vervelend om te lezen. Alleen zijn er geen punten waar je misschien bij de aanschaf al meer op had moeten letten als je de caravan ook in de winter wilt gebruiken? Bv. vloerverwarming, etc. De Sprite zelf ken ik niet, maar bij het kijken van de uitvoering zie ik geen uitgang van de ringverwarming in het badkamergedeelte.

Zelf ben ik mij aan het verdiepen in de opvolger van onze reeds verkochte Knaus. Waarbij ik ook rekening wil houden met de eventuele wintersport. Heb je rondom caravan ook al schotten geplaatst om tocht onder de caravan tegen te gaan? Waar komt verder de tocht achter of onder de keuken vandaan. Ik had ook iets gelezen over winterroosters voor de koelkast. Zelf heb ik mij hierin nog verder niet verdiept.

Hopelijk zijn er andere mensen die je verder kunnen helpen.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door Peter 1969 » do 2 nov 2017 21:59

Is het tocht of koude straling ?

Tocht is natuurlijk supergemakkelijk wat aan te doen. Je hoeft dan alleen de naden van het disselbak schot dicht te maken. Wellicht kun je daar butyl kit voor gebruiken zoals andere delen van de caravan.

Als het koude straling is moet je dat schot isoleren. Dat kan denk ik al met ondervloer isolatie die maar een paar mm dik is ( van dat aluminium spul met een heel dun laagje piepschuim dat je onder laminaat kunt leggen e.d. ) tegen het schot in de disselbak. Dat spul stopt koudestraling uit betonnen vloeren ook heel goed, zo dun als het is. Op die manier zul je geen ruimte verliezen in je disselbak.

Misschien wel een beetje jammer dat een fabriek daar geen rekening mee heeft gehouden, maar zulke kleine aanpassingen zijn toch niet het einde van de wereld ? Beide suggesties kosten je hooguit een tiental euro's. Wellicht kun je je aanwinst iets aanpassen waardoor die alsnog heel goed gaat bevallen. thumbup.gif

Bij het keukenblok lijkt me de ventilatie opening de boosdoener, mogelijk als daar harde koude wind op staat. Wellicht kun je als je de koelkast niet op gas gebruikt die opening verkleinen ( met tape of karton of iets dergelijks ) dan wordt die ruimte zeker ook wat warmer door de warmtewisselaar van de koelkast.

Mijn toiletruimte is ook fris ( omdat ie beter geventileerd moet worden voor evt luchtjes bij gebruik ) en dat vind ik niet zo'n probleem. De ringverwarming krijgt het nooit echt warm daar, maar dat hoeft van mij ook niet.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door Micky » do 2 nov 2017 22:43

RE.gif

Kom op zeg, wat een gemartel, als ik zou moeten doen wat je opschrijft, ging hij direct in de verkoop, ondanks dat alles war te stoken is, is de ene caravan toch beter geschikt dan de andere caravan, ik ben benieuwd wat de dealer zegt, want om eerlijk te zijn schaar ik de sprite wel onder de goede wintergeschikte caravan, maar als we het hier over slechts -7 hebben......
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door Hans1954 » do 2 nov 2017 23:07

Als ik het zo hoor, denk ik dat er iets teveel dwangventilatie is. Kijk eens of je met wat matrasschuim wat dakluiken kan afsluiten. Kijk ook eens onder de caravan Daar zitten vaak ook van die ventilatieopeningen. Mogelijk af te sluiten met een prop van hetzelfde schuim. Kijk of je de warmeluchtstroom anders kan richten. Achterop de kachelventilatoren zitten kleppen waarmee je de richting kunt veranderen. Stonden alle kleppen wel open?
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door VIP » vr 3 nov 2017 08:52

Peter 1969 schreef:Is het tocht of koude straling ?
Je hoeft dan alleen de naden van het disselbak schot dicht te maken. Wellicht kun je daar butyl kit voor gebruiken zoals andere delen van de caravan.
Wat bedoel je hier nou precies, mag toch aannemen dat jet niet de disselbakklep zelf bedoelt........ dat zou waanzin zijn.

En de wand tussen de disselbak en het interieur is al afgekit zodat gassen niet vanuit de disselbak het interieur kunnen binnendringen.
Porsche + Tabbert

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door Ab » vr 3 nov 2017 09:22

Daar mag je toch wel vanuit gaan ja.. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door Micky » vr 3 nov 2017 09:30

TS heeft het duidelijk over tocht en schrijft niet wat voor verwarming ze hebben, als je de kachel met ringverwarming te zuinig afstelt (te laag zet) is mijn ervaring ook dat het een beetje koud kan trekken op de plekken het verst weg van de kachel (ondanks dat de ruimte om de kachel heet aanvoelt door de directe straling), echter was dit wel met een opbouw van zo'n 7 meter.
verse luchtroosters zomaar dichtstoppen ben ik geen voorstander van, ze zitten er niet voor niets.
Komt de kou van onderen, zou je aan beide zijden er dus een tentflap onderlangs kunnen trekken en aan de voor en achterkant bulten sneeuw opscheppen dit om koude wind onder de caravan tegen te gaan, uiteraard zorgen dat er voldoende ventilatie mogelijk blijft onder de caravan.

@TS hadden jullie veel wind? want dat kan in deze dan behoorlijk uitmaken.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door Hans1954 » vr 3 nov 2017 09:36

RE.gif Ik denk dat veel caravans voornamelijk met het oog op zomergebruik gemaakt worden. Dus veel ventilatie. De trek in de winter is al veel sterker. De warme lucht wordt er als het ware gewoon uitgetrokken. Ik had hetzelfde probleem in mijn LMC. Werd door het matrasschuim goed opgelost. EN ik leef nog steeds.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door JPGeetje » vr 3 nov 2017 10:11

Toch een beetje een raar verhaal.
zo'n Sprite Cruzer is naar mijn mening toch een kwaliteitsproduct.
De 495 SR heeft volgens mij zo'n grote natte cel over de volle breedte in de kont.
Dat is natuurlijk niet de meest handige plaats om warm te houden want drie van de vier wanden zijn buitenwanden.
De caravan is toch wel voorzien van ringverwarming?
Ik weet niet welk type kachel erin zit maar als dat een 3000serie van Truma is, dan is dat wellicht ook op het randje voor zo'n grote caravan. Een 5000serie zou beter voldoen.
Zorg er in ieder geval voor dat de uitstoomgat(en) van de ringverwarming in de natte cel helemaal open staan. Evt. in de leefruimte een of enkele gaten dicht doen zodat meer warmte richting de natte cel wordt gestuurd. Ook de ventilator van die ringverwarming flink mee laten blazen want die moet zorgen voor de verplaatsing van de opgewekte warmte.
Eerlijk gezegd lijkt het verhaal er een beetje op dat de ringverwarming helemaal niet gebruikt wordt want dan krijg je ook van dat soort symptomen. scratch.gif
En kijk uit met het dichtmaken van "ventilatiegaten" onder de caravan. Daar zit ook de aanvoer van de kachel. Als je die dicht maakt, wordt het nog veel kouder want dan doet de kachel het niet meer.
O ja, en nog iets; er zit toch ook niet toevallig een airmix op die misschien niet (goed) dicht staat, want dan ben je voor de vogeltjes aan het stoken stom.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door Kingpin1966 » vr 3 nov 2017 10:17

Tsja, een Sprite is nu eenmaal geen Polar of Kabe.
Dat zijn de onbetwiste "echte" wintercaravans, speciaal gebouwd voor het soms puur barre klimaat in de Scandinavische landen.
En de uitrusting is daar dan ook naar, helaas de prijs ook. awhoea.gif mrgreen.gif

Met de andere merken kun je natuurlijk ook prima winterkamperen al zul je soms wat aanpassingen nodig hebben zoals winterafdekking voor de koelkastroosters.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
richard112
Berichten: 151
Lid geworden op: do 27 mar 2014 20:22

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door richard112 » vr 3 nov 2017 11:08

Ik heb zelf (nog) geen ervaring met winterkamperen maar dit komt van de sprite website;

uit het sprite handboek 2015;

Thermische isolatie en verwarming
Uw caravan is ontworpen om te voldoen aan een bepaald niveau van isolatie en verwarming voor specifieke klimatologische omstandigheden. De volgende niveaus worden onderscheiden:

Niveau 1: Een caravan met een gemiddelde thermische doorlating (u) die kleiner"is dan 1,7W/( M²K)

Niveau 2: Een caravan met een gemiddelde thermische doorlating (u) die kleiner is dan 1,7W/( M²K)
en die een temperatuursverschil kan genereren van 20 °C tussen de buitentemperatuur en binnentemperatuur bij een buitentemperatuur van 0 °C.

Niveau 3:Een caravan met een gemiddelde thermische doorlating (u) die kleiner is dan 1,2W/( M²K) en die een temperatuursverschil kan genereren van 35 °C tussen de buitentemperatuur en
binnentemperatuur bij een buitentemperatuur van 15 °C.

Niveau 3 is van toepassing op Sprite Alpine Sport en op Sprite Cruzer SR.

en dit zegt de brochure;

Truma verwarming 3 kW op gas en elektrische verwarming 2 kW. Klasse 3 voor verwarming en thermische isolatie (bij -15 graden buiten nog steeds +20 graden binnen).

Je zou toch comfortabel binnen moeten kunnen zitten?
Citroen C5 2.016v + Swift Challenger 500SE + Van der horn voortent

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door Peter 1969 » vr 3 nov 2017 12:44

VIP Premium schreef:
En de wand tussen de disselbak en het interieur is al afgekit zodat gassen niet vanuit de disselbak het interieur kunnen binnendringen.
Dus kunnen we tocht daar uitsluiten tenzij er een productie fout is gemaakt. Dan blijft koudestraling uit de disselbak en kun je dat tegengaan met isolatie van het oppervlak dat koude afstraalt. Dat kan zoals gezegd met erg dunne isolatie zoals ondervloer isolatie ( alu folie met een flinterdun laagje piepschuim ) of zelfs radiator folie zodat de disselkast niet kleiner wordt. Zou ook aan de andere kant van het disselschot kunnen worden aangebracht, wat maar het beste werkt.

Bij de koelkast ventilatie opening ( technische koeling van een apparaat ) opperde ik VERKLEINEN en dus niet geheel afdekken. Volgens het verhaal van TS moet daar wel koude wind op hebben gestaan ( ook op de dissel bak ) en met het verkleinen van de ventilatie opening daar waait er MINDER koude lucht door het hele keukenblok. Zolang je geen gas gebruikt voor de koelkast en de ventilatie wel iets open laat zal er in zulke koude temperaturen echt niets oververhitten of smelten. Dat het daar iets warmer wordt terwijl alles steenkoud is, is dat eerder wenselijk.

Ik heb het niet gehad over andere ventilatie afdekken. Dat lijkt me niet de bedoeling als dat bedoeld is voor luchtverversing in de leefruimte. Volgens mij moet een caravan zo'n ventilatie hebben dat er een minimale stand is waarbij er toch genoeg frisse luhct in de ruimte kan komen, daar moet je niet mee knoeien lijkt me. De ventilatie opening van de koelkast behoort daar niet toe....is alleen om de koelkast warmtewisselaar goed te laten werken.....en als het steenkoud is met harde koude wind erop en een kleinere opening, doet ie dat toch wel.

Koude en harde (of aanzienlijke) wind koelen natuurlijk alles meer af dan normaal. Dat je dan een caravan iets moet aanpassen hoeft niet te betekenen dat het een slecht product is. Het is er dan waarschijnlijk niet specifiek op ontworpen. Isoleren werkt tegen warmte en koude, maar koellucht voor apparaten kan wel degelijk worden vergroot of verkleind als dat nodig is. Jullie hebben het zelf over extra ventilators op die plaats gehad om in hete maanden de koelkast beter te laten werken...... Luxere producten zullen dat automatisch doen of er rekening mee houden, en anders moet je dat zelf doen. ( hoe moeilijk is tijdelijk een kartonnetje eroverheen plakken die de opening verkleint nu echt ? )

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door evr66 » vr 3 nov 2017 14:06

Buiten de temperatuur, veel wind uit een ongunstige hoek wellicht? Dan nog moet -7 met een moderne caravan geen probleem zijn. Met onze vorige caravan wel koudere weken meegemaakt.

Kijk eens wat de uitblaasopeningen doen van de kachel? Komt er enigszins (warme) lucht uit. Als je gericht wilt zoeken: bij Ali hebben ze voor weinig geld aardige infrarood thermometers. Een beetje meten zecht meer dan alleen op gevoel af gaan.

Nog wat suggesties uit de losse pols:

Ventilatieopeningen afdekken zou ik niet snel doen. Juist in de winter is ventilatie erg belangrijk, met name om voldoende vocht kwijt te raken.

Truma 3000 serie zou voor een caravan met een 5m opbouw moeten volstaan. Eventueel kun je voor een redelijk bedrag (dacht dealer incl montage plm eur 300) een Ultraheat toevoegen. Levert je ongeveer 3 kw extra vermogen op (niet fijn wanneer je (fors) per kWh moet betalen, camping-afhankelijk dus).

Doen er zelf niet aan, maar evt een klein wintertentje voor de deur om bij openen het warmteverlies wat te beperken.

Strategisch geplaatste elektrische vloermatjes (bv voor badkamer/rondzit), verbruiken niet al te veel, en met warme voeten is het leven al een stuk aangenamer
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door Kingpin1966 » vr 3 nov 2017 14:12

JPGeetje schreef: En kijk uit met het dichtmaken van "ventilatiegaten" onder de caravan. Daar zit ook de aanvoer van de kachel. Als je die dicht maakt, wordt het nog veel kouder want dan doet de kachel het niet meer.
O ja, en nog iets; er zit toch ook niet toevallig een airmix op die misschien niet (goed) dicht staat, want dan ben je voor de vogeltjes aan het stoken stom.gif
Daar ben ik sowieso geen voorstander van, voor een goede verbranding is zuurstof nodig.
Sluit je die af dan ligt een koolmonoxidevergiftiging op de loer.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door evr66 » vr 3 nov 2017 14:18

RE.gif Dat zou niet moeten kunnen. Er is geen open verbinding tussen de verbrandingsruimte van de kachel en de leefruimte in het ontwerp van dit soort kachels. Lucht wordt van buitenaf aangezogen door de bodem, verbrandingsgassen gaan door het afvoerkanaal. Wanneer deze (afvoer) dus in orde is, is het geheel zo veilig als het maar zijn kan.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door Kingpin1966 » vr 3 nov 2017 14:21

RE.gif
Waarom worden er dan koolmonoxidemelders voor caravan verkocht?
Of is dat weer inspelen op (onnodige) angst????
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door VIP » vr 3 nov 2017 14:25

evr66 schreef:RE.gif Dat zou niet moeten kunnen. Er is geen open verbinding tussen de verbrandingsruimte van de kachel en de leefruimte in het ontwerp van dit soort kachels. Lucht wordt van buitenaf aangezogen door de bodem, verbrandingsgassen gaan door het afvoerkanaal. Wanneer deze (afvoer) dus in orde is, is het geheel zo veilig als het maar zijn kan.
Je schrijft het zelf hierboven al in het rood, als de afvoer maar in orde is en daar zit het venijn. dat is gewoon een dubbelwandige slang die dmv van een klem met pakking aan de kachel zit gemonteerd.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door evr66 » vr 3 nov 2017 14:27

Da's inderdaad het enige dat er mis kan gaan. Vandaar dat een CO melder niet helemaal onzin is. Heeft echter niets te maken met het afdichten van ventilatie-openingen om de hut warmer te houden.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Citrorob

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door Citrorob » vr 3 nov 2017 14:42

Wel heb je natuurlijk open vuur van het gaskookplaatje.
Dus tijdens het koken ventileren is wel belangrijk.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door Micky » vr 3 nov 2017 14:44

Kingpin1966 schreef:RE.gif
Waarom worden er dan koolmonoxidemelders voor caravan verkocht?
Of is dat weer inspelen op (onnodige) angst????
Laten we niet niet hele scenario's gaan schetsen, deze caravan moet bij -7 gewoon een heerlijk klimaat kunnen geven binnen, daar hoef je geen Kabe, Polar of melder voor te hebben
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door Michel1975 » vr 3 nov 2017 14:45

Ook een Kip met Primus voldoet prima mrgreen.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door Kingpin1966 » vr 3 nov 2017 14:51

Micky schreef:
Laten we niet niet hele scenario's gaan schetsen, deze caravan moet bij -7 gewoon een heerlijk klimaat kunnen geven binnen, daar hoef je geen Kabe, Polar of melder voor te hebben
Ik ben het volledig met je eens dat -7 geen issue zou mogen zijn en je met een "gewone" caravan ook kunt winterkamperen.
Dan zou ik TS adviseren om dan toch maar even naar de dealer te gaan of de dealer naar de camping laten komen.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door evr66 » vr 3 nov 2017 15:00

Persoonlijk had ik de cvan mee naar huis genomen. Hier tijd zat om evt problemen op te lossen. Maar goed, TS heeft ervoor gekozen hem daar te laten, dus maar even het beste van maken denk ik.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Teleurgesteld in onze nieuwe aanwinst.

Bericht door Micky » vr 3 nov 2017 15:40

Kingpin1966 schreef:
Micky schreef:
Laten we niet niet hele scenario's gaan schetsen, deze caravan moet bij -7 gewoon een heerlijk klimaat kunnen geven binnen, daar hoef je geen Kabe, Polar of melder voor te hebben
Ik ben het volledig met je eens dat -7 geen issue zou mogen zijn en je met een "gewone" caravan ook kunt winterkamperen.
Dan zou ik TS adviseren om dan toch maar even naar de dealer te gaan of de dealer naar de camping laten komen.
Beetje kort door de bocht vind je niet? waar is een forum als dit dan voor, vreemd advies scratch.gif wie weet vinden we hier de oplossing kosteloos...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Engelse caravans (Sprite, Elddis enz.)”