engelse oldtimer caravan..

Plaats reactie
mark67

engelse oldtimer caravan..

Bericht door mark67 » ma 6 feb 2012 21:59

hallo allemaal..
ik ben nieuw hier op deze site, effe voorstellen ik ben mark..
ik heb een voorliefde voor engelse classiccaravans, begin to eind 70 er jaren modellen..
tot voor kort heb ik er een gehad, een zeldzaam exemplaar, jammer genoeg niet meer in mijn bezit...
nu vraag ik mij af, weet misschien iemand, of is er iemand die ervaring heeft, als ik een oldtimer caravan in engeland zou kopen, wat ik moet doen.qua
douane, nummerplaat, invoeren ..of kan je de caravan gewoon in engeland kopen ...
wie kan mij info verstrekken of helpen..
lieve groet, mark..

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: engelse oldtimer caravan..

Bericht door Micky » di 7 feb 2012 18:37

Hoi Mark67,

welkom op het forum (wist je dat er ook een voorstel topic is?), over importeren van een caravan kan ik je helaas niet veel informatie verstrekken omdat ik er simpelweg geen ervaring mee heb, wel moet je uiteraard rekening houden met de elektrische installatie/stopcontacten, dit zul je moeten ombouwen.

ik wens je heel veel plezier hier op het forum en met andere (technische) vragen kan ik je wellicht wel eens van dienst zijn.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: engelse oldtimer caravan..

Bericht door Ab » di 7 feb 2012 23:44

Mark, als je rechtsboven gewoon "importeren" invult, en op de knop "zoeken" drukt, kan je een selectie uit heel veel onderwerpen over dit item maken.
Dit (klik) is er bijv eentje van.
Je kunt daar ook enkele ervaringsdeskundigen vinden, die exact beschreven hebben hoe zij hun caravan uit E. geimporteerd hebben.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Re: engelse oldtimer caravan..

Bericht door Nachtuil » vr 6 mar 2015 00:57

Bij een Engelse caravan is de deur aan de verkeerde kant, Dus bij ons midden de straat en in Engeland aan de stoepzijde. Ik weet niet of dat problemen geeft bij de keuring. Ik heb vroeger (1978) ook een Engelse caravan gehad. Dat was merk Astral. Op alle jaren camperen nooit meer gezien dat merk.

Plaats reactie

Terug naar “Engelse caravans (Sprite, Elddis enz.)”