We hebben hem!

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: LMC fietsendrager

Bericht door Ad » di 22 nov 2011 09:17

jovanheeswijk schreef:Hallo

Zijn er mensen die ervaring hebben met twee fietsen voor op de dissel van een LMC Musica 470E, i.v.m. kogeldruk
Op onze 470D (dezelfde dissel) hebben wij een Fiamma XL fietsendrager. Wij hebben er 1 fiets op staan, de andere hebben wij op een fietsendrager achterop. We hebben nu een kogeldruk van ca 75 kg. In ons toilet hebben we ca 10 liter water, evenals in de watertank. Als wij 2 fietsen voorop zouden hebben zou de kogeldruk m.i. veel te hoog worden, zelfs als de 20kg water eruit is (er gaat dan globaal 20 kg van de achterzijde af die er voor nog eens bij komt, totaal ca 40 kg. We zouden dan zaken die onder het bed liggen naar achteren moeten verhuizen, maar dat zit ook aardig vol. Als je de caravan voorhanden hebt, moet je er maar eens 40kg op de dissel zetten (een stapel stoeptegels o.i.d.) en dan de kogeldruk maar eens meten. Er is trouwens een rekenmodel waarin je al je gegevens kunt invoeren, geeft een goede indicatie van de gewichtsverdeling. Is even werk, maar dan weet je alles van je gewichten. http://www.caravans.net/rijden/CBdeLuxe.php
Op onze vorige caravan hadden we ook al een fiets voor en een fiets achter, dat bevalt uitstekent.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

FransG

Re: We hebben hem!

Bericht door FransG » zo 11 dec 2011 23:38

Ook wij hebben HEM !
Deze zomer al verschillende keren mee op pad geweest.
Hele fijne caravan, zeker de rondzit die dus niet rond is,
maar rechthoeking, lekker met je rug er tegenaan zitten.

Ook hebben wij de zitbank in drieen gezaagd en wat extra stopcontacten
aangelegD, ver is ie erg compleet !

Oja, en fietsenrek op de dissel is prima bevallen
onder het bed alleen de stoelen en de campingtafel
en uiteraard geen 45 liter in de tank.
Kogeldruk kwam tot 70 kg,
Prima wegligging.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: We hebben hem!

Bericht door Ad » ma 12 dec 2011 10:32

Leuk te horen. Hebben jullie al eens in de regen gereden? Als wij in de regen rijden komt er water in de disselbak. Vermoedelijk wordt dat links en rechts boven erin gezogen tijdens het rijden. Als hij stilstaat , geen lekkage, zelfs niet tijdens een wolkbreuk. De dealer gaat er in maart naar kijken als hij voor zijn vochtmeting moet. Ook hebben we problemen met de gaspitten, je moet ze minuten ingedrukt houden, anders gaan ze uit. De grote pit blijft helemaal niet (meer) branden. Wordt ook naar gekeken.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Hobbymachine
Berichten: 384
Lid geworden op: di 7 jun 2011 21:59

Re: We hebben hem!

Bericht door Hobbymachine » ma 12 dec 2011 12:00

RE.gif
Dat van die gaspitten klinkt bekend in de oren uit een ervaring met onze Detleffs vroeger. Het probleem was toen dat de plastic knoppen te diep over de asjes waren weggezonken zodat die niet meer diep genoeg ingedrukt werden om de veiligheid weg te nemen. De oplossing was toen : knoppen eraf en een bolletje papier in de ruimte voor de as ... dan terugplaatsen. Opgelost !
Fendt Bianco 465 TGE (2015) getrokken door Citroën C4 Picasso 2.0 diesel (electronisch geschakeld)

Caspar fendt
Berichten: 68
Lid geworden op: do 6 okt 2011 10:39

Re: We hebben hem!

Bericht door Caspar fendt » ma 12 dec 2011 12:36

Het kan ook zijn dat het thermo element net iets te ver van de gaspit zit. Het element wordt dan onvoldoende verwarmd om de gastoevoer aan de gang te houden als je de gasknop weer los laat.

Werking thermo element:
Dit element moet zorgen dat de gastoevoer afgesloten wordt als de vlam b.v. uitwaait. Omgekeerd moet het element de gastoevoer toestaan zolang de vlam aan is. Zolang je de gasknop ingedrukt houdt blijft er gas stromen, ook als het element niet goed werkt. Ofwel de vlam blijft aan zolang je de knop ingedrukt houdt.
Bij een goed werkend element zal na zo'n 5 sec de gastoevoer netjes op gang blijven. Knop hoeft dan dus niet meer ingedrukt te blijven.
Het thermo element ziet eruit als een donker gekleurd staafje, zo'n 5 tot 10 mm afstand tot de pit.
Fendt Saphir 495 SFB, Jeep Cherokee CRD

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: We hebben hem!

Bericht door Ad » ma 12 dec 2011 14:13

Caspar fendt schreef:Het kan ook zijn dat het thermo element net iets te ver van de gaspit zit. Het element wordt dan onvoldoende verwarmd om de gastoevoer aan de gang te houden als je de gasknop weer los laat.
Nee dat is het niet. Het is volgens de dealer een bekend probleem. Volgens hem zit er een beveiliging in die nogal kritisch is. Een één of ander spoeltje wat niet goed werkt.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: We hebben hem!

Bericht door jackt » ma 12 dec 2011 18:16

RE.gif

Wij hebben met onze TEC470TE hetzelfde probleem ervaren: 1 tot 2 gaspitten die je na een minuut nog steeds niet kon loslaten.....zonder dat de gastoevoer weer dicht ging. Is verholpen door dealer. kerstduim.gif
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Zafira met LMC
Berichten: 3
Lid geworden op: di 8 mei 2012 21:47

Re: We hebben hem!

Bericht door Zafira met LMC » di 29 mei 2012 22:42

Trina schreef:Zo!!! Een splinternieuwe caravan en gelijk de zaag er in? mrgreen.gif

Gefeliciteerd met je aanwinst. Dat je er maar veel plezier van mag hebben. aflower.gif

Wij krijgen hem morgen, een LMC Musica 490E en ook daar gaat de zaag in de bankkasten van de rondzit voorin is dan veel makkelijker om erin te komen. Al eens met een dealer besproken maar ja je kent het antwoord dan wordt hij weer duurder en andere bijkomende argumenten om het niet af fabriek zo te doen.
Maar goed dan doen we het maar zelf. Het enigste wat nog ontbreekt is een mover daar ben ik nog niet uit welke dat moet worden.

Plaats reactie

Terug naar “LMC”