Toch weer zwaar.
Re: Toch weer zwaar.
Chris, die paar borden maakt het verschil niet en dat weet je ook wel, je bent niet over beladen, dus gas op die lolly
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Toch weer zwaar.
Wijze woorden zolang je de wijn en Ricard maar op lokatie koopt ([/quote]PremiumDiscovery schreef:
Uiteraard,ik kocht de Ricard enige weken terug voor € 7.80 per liter, in Andorra.
Daar word men blij van,toch?
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Toch weer zwaar.
Lees ik hier een tipysch gevalletje van denken in je eigen straatje?Chris schreef:
Eindelijk eindelijk... heb ik mijn vrouw kunnen bewegen om wat borden te ruimen.
We hadden ouwe, toen nieuwe gekocht met (mijn ) bedoeling om de ouwe weg te kieperen...
Nee nee.. dat was toch wel handig... die moesten toch blijven..
Dat is logica die ik niet heb en deel, maar nu toch mijn zin doorgedrukt heb..
Er is nu en normaal set borden aan boord..
Ik hou van d'r maar soms denken we "niet helemaal gelijk"..... herkenbaar???
Chris
Dus omdat jij ik weet niet hoeveel zooi in je hut bouwt moet je vrouw haar geliefde bordjes thuis gaan laten?
-
- Berichten: 309
- Lid geworden op: wo 20 mei 2015 22:05
- Locatie: Rheine (D)
Re: Toch weer zwaar.
Misschien nog een tip:
Voordat je de CEE-kabel opbergt, eerst al het stroom eruit laten lopen.
Voordat je de CEE-kabel opbergt, eerst al het stroom eruit laten lopen.
Buien vallen niet.
Re: Toch weer zwaar.
Mannen.. bedankt voor alle goede adviezen.
Alle gadgets zijn er weer uit getrokken, de mover ligt nu tussen de wilgen naast de accu en de stroom uit de CEE kabel is er helemaal uit.
Daarnaast heeft mijn vrouw al mijn sokken en shirts ( waar ze tegenaan wil kijken weet ik niet... ik ben ook geen 25 meer.. )) er ook uit gegooid en de borden opnieuw bekeken.
Tja, m'n koffertje kan ik niet missen dus die blijft.
Mijn vrouw mag nog 1 jurkje en 1 paar schoenen mee....
Alle gekheid op een stokje...
Als je zo kijkt neem je toch wel een berg zooi mee.
Een beetje alertheid is wel op z'n plek dus.
En dan denk ik maar, wij hier op het forum zijn samen echt bewust van dit soort dingen.
Veiligheid, aslasten, kogeldruk en bandenspanning, belading en stabiliteit... we hebben het er iedere keer weer over.
Volksstammen gooien de hut vol, haken aan en sleuren de boel naar weet ik waar.
Zonder ook maar met hun ogen te knipperen, geen controle op niks, banden van weet ik hoe oud en zwaar overbeladen...
Nee... dan maar een beetje alert met belading omgaan.
Dan blijk je met zo'n garagekrik, gasfles en CEE kabel en nog wat onnodige zooi ineens vele kilo's af te slanken.
Zooitje troep naar de kofferbak van de auto.. kijk...dat lijkt ergens op.
De glazen zijn gepakt, maar de Ricard moet ik nog kopen..en de Rose en de..... alles..!!
Laat ik maar van PD's uitleg uit gaan... dan zitten we net goed nu..
Trouwens... wat is de kopse kant he.. ik stond op die lange plaat met de hut er op aan de auto die er net voor stond.
Konden makkelijk nog 2 caravans bij, maar dan klopt er helemaal niks meer van de meting... niet gedaan dus.
Hier worden idd van die heeeele grote opleggers gewogen, die kijken niet op een paar honderd kilo meer of minder..
En dat is nou net onze marge.
Chris
Alle gadgets zijn er weer uit getrokken, de mover ligt nu tussen de wilgen naast de accu en de stroom uit de CEE kabel is er helemaal uit.
Daarnaast heeft mijn vrouw al mijn sokken en shirts ( waar ze tegenaan wil kijken weet ik niet... ik ben ook geen 25 meer.. )) er ook uit gegooid en de borden opnieuw bekeken.
Tja, m'n koffertje kan ik niet missen dus die blijft.
Mijn vrouw mag nog 1 jurkje en 1 paar schoenen mee....
Alle gekheid op een stokje...
Als je zo kijkt neem je toch wel een berg zooi mee.
Een beetje alertheid is wel op z'n plek dus.
En dan denk ik maar, wij hier op het forum zijn samen echt bewust van dit soort dingen.
Veiligheid, aslasten, kogeldruk en bandenspanning, belading en stabiliteit... we hebben het er iedere keer weer over.
Volksstammen gooien de hut vol, haken aan en sleuren de boel naar weet ik waar.
Zonder ook maar met hun ogen te knipperen, geen controle op niks, banden van weet ik hoe oud en zwaar overbeladen...
Nee... dan maar een beetje alert met belading omgaan.
Dan blijk je met zo'n garagekrik, gasfles en CEE kabel en nog wat onnodige zooi ineens vele kilo's af te slanken.
Zooitje troep naar de kofferbak van de auto.. kijk...dat lijkt ergens op.
De glazen zijn gepakt, maar de Ricard moet ik nog kopen..en de Rose en de..... alles..!!
Laat ik maar van PD's uitleg uit gaan... dan zitten we net goed nu..
Trouwens... wat is de kopse kant he.. ik stond op die lange plaat met de hut er op aan de auto die er net voor stond.
Konden makkelijk nog 2 caravans bij, maar dan klopt er helemaal niks meer van de meting... niet gedaan dus.
Hier worden idd van die heeeele grote opleggers gewogen, die kijken niet op een paar honderd kilo meer of minder..
En dat is nou net onze marge.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Toch weer zwaar.
RE.gif
Een normaal weegdek is 18 meter lang...... als je de brug helemaal afrijdt en de caravanwielen op de laatste halve meter van het dek laat staan, sta je het gunstigst tov de beide krachtopnemers aan die zijde
Een normaal weegdek is 18 meter lang...... als je de brug helemaal afrijdt en de caravanwielen op de laatste halve meter van het dek laat staan, sta je het gunstigst tov de beide krachtopnemers aan die zijde
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Toch weer zwaar.
Hey Chris, zei ik toch, ruimen die zooi.
Snoeren, gasfles enz.
En ik weet zeker dat jij nog de helft van je haringen kan missen.
Nee gekheid hoor, maar van sommigen heb ik het idee dat ze voor 7maanden de rimboe intrekken ipv een paar weken naar het zuiden.
Nogmaals: goeie reis en heel weer terug.
We houden contact.
Snoeren, gasfles enz.
En ik weet zeker dat jij nog de helft van je haringen kan missen.
Nee gekheid hoor, maar van sommigen heb ik het idee dat ze voor 7maanden de rimboe intrekken ipv een paar weken naar het zuiden.
Nogmaals: goeie reis en heel weer terug.
We houden contact.
Re: Toch weer zwaar.
Chris,
Welkom bij de CDOSTL
Caravanners Die Overbodige Spullen Thuis Laten
Welkom bij de CDOSTL
Caravanners Die Overbodige Spullen Thuis Laten
Porsche + Tabbert
Re: Toch weer zwaar.
Chris:
vrouwlief hier zegt: heel snel (vanavond nog) je gewenste auto kopen
en weer naar Technisch en Toegestaan Max Massa 1700kg met die Knaus.
Fijne vakantie-trip !
vrouwlief hier zegt: heel snel (vanavond nog) je gewenste auto kopen
en weer naar Technisch en Toegestaan Max Massa 1700kg met die Knaus.
Fijne vakantie-trip !
Re: Toch weer zwaar.
Chris, je heb een nieuwe caravan, nu had je de gelegenheid om alle spullen stuk voor stuk af te wegen en de kilo's opschrijven alvorens je gaat inladen, dan kan het gewoonweg niet fout gaan.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Re: Toch weer zwaar.
Ik snap 'm. Succes met passen en meten(wegen).
frits
frits
VW Golf Sportsvan, Rapido 31TDL
Re: Toch weer zwaar.
Ik stop ermee...
Het is over en uit.
Sinds kort hoor ik bij de cdostl 'ers en eigenlijk is dat zo gek nog niet.
Ik zit nog in een leerproces, maar begrijp de intentie volkomen.
Uhh Mees.... ik zat al effe klem vandaag, zegt dat lieve kind wat zo lekker bijdehand is zomaar: nou pap, moet je toch maar die grotere auto kopen.. ( V70 2.5T gezien)
Dat was ietwat voorbarig... ik moet het altijd wat langer smeden en voorkoken voor zoiets gaar is bij mijn vrouw..
En die mankeert helemaal niets aan haar oren... dus weet nu hoe dochterlief ( uh papa.. geen onschuldige maar o zo praatgrage kinderen de schuld geven a.u.b.) er over denkt..en wat ik uit mijn klep liet vallen vandaag..
Ach.... het is nu wel mooi, het zit wel goed, we zitten nu binnen de marge.
Die weegbrug verpestte mijn dag gewoon, maar zette me wel aan tot opruiming, en dat is wel weer eens goed.
Ja, Wim, alles wegen voordat het de nieuwe hut ingaat?? denk jij dat zoiets lukt??
Nou.. dan moet je wel een exacte begin weging hebben van je hutje, en dat had ik ook niet.
Leeg bij aflevering was met mover en alle fabrieks ingebouwde zaken.. 1240 kg as en 35 kogeldruk.... ongeveer !!
En toen.. geen weegschaal gebruikt dus..maar ik dacht: 250 Kg over.. netjes, daar kom ik wel mee weg.
Nou.. dat ging dus sneller dan gedacht.
Goed dus om weer eens met een spiedende blik rond te gaan..
Affin... er zijn zaken die zeker niet thuis blijven, vrouw en kind, zeker niet... de rest hangt er maar wat achter... ong. 100 cm achter mijn trekhaak denk ik...
Als dat allemaal ook op vakantie wil, en mee wil, dan moet dat maar.. toch.
Waar ik veel van heb meegenomen is ZIN..
Goede zin om er eens lekker op uit te trekken.. strand, zon, zee... lekker eten en drinken..LUIEREN ....
en het goede bericht.. dat weegt helemaal niets...
Mzzl.
Chris
Het is over en uit.
Sinds kort hoor ik bij de cdostl 'ers en eigenlijk is dat zo gek nog niet.
Ik zit nog in een leerproces, maar begrijp de intentie volkomen.
Uhh Mees.... ik zat al effe klem vandaag, zegt dat lieve kind wat zo lekker bijdehand is zomaar: nou pap, moet je toch maar die grotere auto kopen.. ( V70 2.5T gezien)
Dat was ietwat voorbarig... ik moet het altijd wat langer smeden en voorkoken voor zoiets gaar is bij mijn vrouw..
En die mankeert helemaal niets aan haar oren... dus weet nu hoe dochterlief ( uh papa.. geen onschuldige maar o zo praatgrage kinderen de schuld geven a.u.b.) er over denkt..en wat ik uit mijn klep liet vallen vandaag..
Ach.... het is nu wel mooi, het zit wel goed, we zitten nu binnen de marge.
Die weegbrug verpestte mijn dag gewoon, maar zette me wel aan tot opruiming, en dat is wel weer eens goed.
Ja, Wim, alles wegen voordat het de nieuwe hut ingaat?? denk jij dat zoiets lukt??
Nou.. dan moet je wel een exacte begin weging hebben van je hutje, en dat had ik ook niet.
Leeg bij aflevering was met mover en alle fabrieks ingebouwde zaken.. 1240 kg as en 35 kogeldruk.... ongeveer !!
En toen.. geen weegschaal gebruikt dus..maar ik dacht: 250 Kg over.. netjes, daar kom ik wel mee weg.
Nou.. dat ging dus sneller dan gedacht.
Goed dus om weer eens met een spiedende blik rond te gaan..
Affin... er zijn zaken die zeker niet thuis blijven, vrouw en kind, zeker niet... de rest hangt er maar wat achter... ong. 100 cm achter mijn trekhaak denk ik...
Als dat allemaal ook op vakantie wil, en mee wil, dan moet dat maar.. toch.
Waar ik veel van heb meegenomen is ZIN..
Goede zin om er eens lekker op uit te trekken.. strand, zon, zee... lekker eten en drinken..LUIEREN ....
en het goede bericht.. dat weegt helemaal niets...
Mzzl.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Toch weer zwaar.
Goede reis Chris en als je alles heelhuids heen en weer mee terug neemt dan heb je geen erg meer in gewichten. Veel vakantieplezier
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Toch weer zwaar.
Chris, in de KCK werd er voorheen altijd al over geschreven, opgave gewicht volgens de Fabrikant was altijd lichter dan de Testen van de ANWB en dan geen 10 of 20 kilo, maar soms wel 60/70 kg en dat valt dan behoorlijk tegen.
Dus nieuwe caravan mee naar huis, meteen naar de weegbrug voor het Exacte gewicht.
Ik weet het, het werkt niet altijd zo in de praktijk........................
Dus nieuwe caravan mee naar huis, meteen naar de weegbrug voor het Exacte gewicht.
Ik weet het, het werkt niet altijd zo in de praktijk........................
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Re: Toch weer zwaar.
Het kan dus toch geen kwaad om van tijd tot tijd de caravan eens compleet leeg te trekken.
Tenminste...als je daarna bepaald wat er wel en niet terug gaat in de schoongemaakte caravan
In dit geval is de caravan in mijn beleving nog niet te zwaar al is wat afvallen is nooit verkeerd (zou ik zelf ook eens iets aan moeten doen ).
Het komt soms ook wel voor dat de auto zwaarder is dan het gewicht op het kentekenbewijs....
Tenminste...als je daarna bepaald wat er wel en niet terug gaat in de schoongemaakte caravan
In dit geval is de caravan in mijn beleving nog niet te zwaar al is wat afvallen is nooit verkeerd (zou ik zelf ook eens iets aan moeten doen ).
Het komt soms ook wel voor dat de auto zwaarder is dan het gewicht op het kentekenbewijs....
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm
Re: Toch weer zwaar.
Kunnen die 500 types van Knaus niet zwaarder dan 1500 kg?
Ik had het idee dat de "downsize" trend wel weer een beetje over was en dat er weer gewoon werd gedaan met de gewichten.
Edit:
Ik begrijp ondertussen dat die superVolvo maar 1500 kg mag trekken, valt dan weer tegen.
Ik had het idee dat de "downsize" trend wel weer een beetje over was en dat er weer gewoon werd gedaan met de gewichten.
Edit:
Ik begrijp ondertussen dat die superVolvo maar 1500 kg mag trekken, valt dan weer tegen.
Laatst gewijzigd door arnovariante op za 15 jul 2017 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Toch weer zwaar.
"Supergirl" hebben jullie!
....soms moet je even het paard achter de wagen spannen, om je doel te bereiken....
Ik ben wel benieuwd wat je caravan nu weegt, nadat sommige spulletjes er weer uit zijn.
Dus niet je asdruk maar je totaalgewicht.
....soms moet je even het paard achter de wagen spannen, om je doel te bereiken....
Ik ben wel benieuwd wat je caravan nu weegt, nadat sommige spulletjes er weer uit zijn.
Dus niet je asdruk maar je totaalgewicht.
Re: Toch weer zwaar.
Ik heb toch de neiging om een speciale caravanweger eerder te geloven dan een weegbrug voor tientonners, zeker als het om de preciezie gaat bij lagere gewichten.Chris schreef:Dus, aangehaakt en naar de weegbrug, zo'n hele grote voor vrachtauto's.
OEPS... 1470 Kg aslast... en de kogeldruk was al 75 Kg
En mijn as mag 1500 hebben.
Elke keer schrik ik toch weer van zoiets.
Thuis maar eens 25 keer over mijn Reigh wielweger heen gereden, die geeft structureel minder aan.
Daarmee kom ik met 2 wielen samen niet boven 1430kg.
Wat en wie moet je nou geloven..
Tja, en daarnaast: je zit onder je maximale asgewicht. Die as gaat pas "protesteren" als je er echt heeeeeeeel ruim overheen gaat dunkt me. Ik ben bang dat we anders elk jaar honderden caravans langs de weg zouden zien staan met een doorgezakte as.
Gewoon gaan met die banaan en niet teveel doemdenken.
Re: Toch weer zwaar.
Hey Chris, je bent wel onderweg maar je zult het straks heus wel lezen.
Misschien is het een idee om als jullie terug zijn niet naar de weegbrug van Engel te gaan,
maar een keer naar de weegbrug van Otte in Lisse.
Is ook maar 3 Km van jullie huis vandaan.
Sowieso weet je dan of er verschil zit in beide bruggen.
Maar bij Otte komen ook hoveniers met hun aanhangertje.
Die rijden er op met troep wat afgevoerd moet worden en dan weer met een lege aanhanger
verschil moeten ze betalen voor het afvoeren van tuinafval.
Maar zo halen ze ook zand, aarde, grind, enz.
En dat zijn geen 10 tonners, misschien is die brug wat nauwkeuriger.
Wie weet valt het dan weer allemaal mee. Het proberen waard.
Misschien is het een idee om als jullie terug zijn niet naar de weegbrug van Engel te gaan,
maar een keer naar de weegbrug van Otte in Lisse.
Is ook maar 3 Km van jullie huis vandaan.
Sowieso weet je dan of er verschil zit in beide bruggen.
Maar bij Otte komen ook hoveniers met hun aanhangertje.
Die rijden er op met troep wat afgevoerd moet worden en dan weer met een lege aanhanger
verschil moeten ze betalen voor het afvoeren van tuinafval.
Maar zo halen ze ook zand, aarde, grind, enz.
En dat zijn geen 10 tonners, misschien is die brug wat nauwkeuriger.
Wie weet valt het dan weer allemaal mee. Het proberen waard.
- Dutchdrummer
- Berichten: 1255
- Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
- Locatie: NBr NL
Re: Toch weer zwaar.
Als ik het goed heb zit er een 1700 kg (of 1800 kg, correct me if I'm wrong) as onder de caravan van Chris, en heeft ie 'm op papier terug laten keuren, vanwege het maximaal trekgewicht van de auto (again, correct me if I'm wrong....).Ruud+Petra schreef:....Tja, en daarnaast: je zit onder je maximale asgewicht. Die as gaat pas "protesteren" als je er echt heeeeeeeel ruim overheen gaat dunkt me. Ik ben bang dat we anders elk jaar honderden caravans langs de weg zouden zien staan met een doorgezakte as.......
Dus aan de as zal het niet liggen....
Don't count the days.
Make the days count.
Make the days count.
Re: Toch weer zwaar.
Chris, volgens Jaap ben je onderweg
Het zwaar beladen object van veel discussies hier huppelt vrolijk en strak achter de bolide, waarvan de bestuurder met een vette tevreden grijns achter het stuur zit
Op naar een fijne, zonnige vakantie met gemalin en prinses
Het zwaar beladen object van veel discussies hier huppelt vrolijk en strak achter de bolide, waarvan de bestuurder met een vette tevreden grijns achter het stuur zit
Op naar een fijne, zonnige vakantie met gemalin en prinses
Re: Toch weer zwaar.
RE.gif
En zo is het, laat ze maar lachen, jullie rijden met de nieuwe caravan op weg naar zonnig Spanje.
En zo is het, laat ze maar lachen, jullie rijden met de nieuwe caravan op weg naar zonnig Spanje.
Re: Toch weer zwaar.
España, aquí venimos!!
En wat betreft die alternatieve weegbrug? Die hoveniers zullen het wel weten waar je het beste naartoe kunt gaan.
En wat betreft die alternatieve weegbrug? Die hoveniers zullen het wel weten waar je het beste naartoe kunt gaan.