Liefhebbers Shelter

Gebruikersavatar
kiprover
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 17 jan 2014 12:34

Liefhebbers Shelter

Bericht door kiprover » ma 19 sep 2016 14:21

Voor de eigenaren,fans,nieuwsgierigen of gewoon de merk Kip liefhebbers
Om ideeën en tips uit te wisselen
https://www.facebook.com/groups/250665795320218/
Tot kips
Groet
Iris
Kip Shelter zilverspirit & Dacia Duster 4x4

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door blefke » ma 19 sep 2016 17:37

Net effe gekeken daar gebeurt niet zo heel veel
Je kunt ze beter daar op snuitjesboek beter hierheen sturen mrgreen.gif

Grzzz,
Blefke

Gebruikersavatar
kiprover
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 17 jan 2014 12:34

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door kiprover » ma 19 sep 2016 19:47

Nee er gebeurt nog niet zo heel veel maar het begin is er
De tips en ideeen komen vanzelf over de Shelters
Tot kips
Groet
Iris
Kip Shelter zilverspirit & Dacia Duster 4x4

Anoniem

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door Anoniem » wo 5 jul 2017 07:47

Ja ... er gebeurd weinig op dit forum-onderwerp. Er moeten toch meer liefhebbers zijn
van een Shelter. Ook zijn er nauwelijks tips, ideeën of nuttige informatie te vinden over een Kip Shelter op het forum, wel over de Kompakt 300.

Na vele jaren (meer dan 40 jaar) onderweg te zijn geweest met tenten van Carl Denig en De Waard zijn we nu toe aan een kleine lichte caravan. Wij verkassen nogal eens, dat betekende steeds wachten tot de tent droog was, 2 uur inpakken en op de zelfde dag weer 2 uur uitpakken en opzetten. Dat wordt op onze leeftijd (68 en 72 jaar) te bezwaarlijk. Wij zijn nu ruim 2 jaar bezig om wel of niet een caravan te kopen. De tent van De Waard, een Papegaaiduiker met alle accessoires, is inmiddels verkocht. Wij hebben gekozen voor een Kip Shelter, die vanaf het begin onze voorkeur had. Voor ons is het een tent op wielen. Koken deden wij nauwelijks in de tent, soms ... maar wel altijd lekker ontbijten en 's-avonds een heerlijk wijntje voor de tent, dus een Basic is voor ons voldoende. Geen gedoe met gasflessen en gas- of waterleidingen. Wij zullen, wanneer nodig, hooguit een elektrisch kookplaatje en/of waterkoker gebruiken.
Zijn er forumleden met de zelfde ideen?

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door travel » wo 13 sep 2017 21:52

Wij zijn in blijde verwachting van een nieuwe Kip Shelter.
Wij hebben enkele jaren met een gehuurde camper vakantie gevierd en dat beviel heel goed. Wij hebben eerst overwogen om een VW camper California te kopen, maar dat was erg duur. Onlangs zijn we bij mijn schoonzus en zwager op bezoek geweest en daar hebben wij hun caravan, een Kip Shelter, gezien. Ik had nooit aan een caravan gedacht, maar deze leek me precies wat wij voor ogen hadden. Klein en simpel, maar ook met veel pluspunten zoals een groot bed, de mogelijkheid om buiten te koken, de mogelijkheid om fietsen binnen te vervoeren en hij past bij ons in de garage. De volgende dag hebben wij de Shelter bij de Vrijbuiter bekeken. Toen we alles goed hadden gezien en overwogen zijn we de volgende dag naar Hoogeveen gereden om daar de caravan te bestellen. Half Oktober wordt hij afgeleverd.
Nu moeten we nog beslissen welke luifel we zullen aanschaffen. (Daarvoor heb ik een apart draadje)
We zijn van plan om zowel op campings als op andere plaatsen te staan. Meestal trekken we na een paar dagen verder. Wij zijn met pensioen dus zijn we buiten het hoogseizoen op pad.
Wij hebben er veel zin in.
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door RogerS » do 14 sep 2017 05:37

Veel plezier met de Kip Shelter!
Caravanloos. :(

Anoniem

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door Anoniem » do 14 sep 2017 07:54

Travel(ers), jullie zullen met de Shelter veel kampeer-plezier beleven, een goede keus. Hij is heerlijk om mee te trekken, lekker licht en en ligt als een blok achter de auto.
Wij hadden een De Waard luifel aan de Shelter en die beviel ons uitstekend. Hij is makkelijk en snel op te zetten en biedt veel beschutte ruimte die je nodig hebt bij zo'n kleine caravan.

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door travel » do 14 sep 2017 12:24

Dank je, Charlie.
Ik heb een vraag:
Charlie schreef:Wij hadden een De Waard luifel aan de Shelter en die beviel ons uitstekend. Hij is makkelijk en snel op te zetten en biedt veel beschutte ruimte die je nodig hebt bij zo'n kleine caravan.
De luifel van De Waard is een mooie luifel als het mooi weer is, maar lijkt bij minder mooi weer weinig beschutting te bieden omdat hij snel schuin naar boven oploopt. Geen last van wind om je voeten als je op stoelen zit?
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door travel » do 14 sep 2017 13:56

Wij hebben gekozen voor de plus uitvoering. Wij vinden een beetje comfort wel lekker hoor. Wij gaan vaak uit eten, maar we vinden het ook leuk om zelf te koken. De mogelijkheid om buiten te koken vinden wij prettig. Daarvoor heb ik ook mijn Weber Go Anywhere ® BBQ om lekker te kunnen barbecuen. Met de GrillGrates er op is dit een volwaardige bbq. (Zie mijn foto album.)

Wij zullen veel buiten zitten omdat ik snel last heb van mijn rug. Binnen is het zitten minder comfortabel. Maar met een paar kussens kan ik het wel een avond vol houden.
Wij hebben er ook een fietspakket bij besteld. Het lijkt ons erg handig om de fietsen binnen te kunnen vervoeren. Op de plaatjes ziet het er in ieder geval erg mooi en goed doordacht uit.
En dan overal stahoogte door het hefdak. Dat maakt deze mini caravan opeens enorm ruim.
Nu maar afwachten hoe dit alles in de praktijk zal bevallen.
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

Anoniem

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door Anoniem » do 14 sep 2017 21:19

De luifel van De Waard vond ik duur maar was van hoge kwaliteit en bood voldoende beschutting. Wij hebben met regenbuien altijd droog buiten kunnen zitten.Voor een optimale beschutting zul je de caravan (indien mogelijk) met de voorkant in de windrichting moeten zetten, dat geld voor iedere luifel. Dat was voor ons ook altijd een grondregel/vereiste bij het kamperen met een De Waard tent. Anders slaat de regen onder de luifel van tent of caravan.

Jaco1
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 26 jul 2017 17:52

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door Jaco1 » ma 25 sep 2017 20:49

Ha Travel,
Leuk iemand te treffen op het forum die in het zelfde stadium zit wat betreft aanschaf van randuitrusting bij een Shelter. Wij hebben een Basic omdat we denken dat we voor de meerprijs van de Plus andere keuzen kunnen maken met het zelfde comfort. Met een beetje creativiteit kan je zelf veel (laten)maken zodat alles naar je zin is en je niet wordt opgezadeld met hoge kosten. Door de bijzondere eigenschappen van de Shelter lijk je overgeleverd te zijn aan bepaalde leveranciers. Zo denk ik; waarom geen bustent ronde de 200 a 250 Euro) en waarom geen tarp ( tussen de 30 en 10 Euro) als luifel?
Ik lees helaas weinig ervaringen hiermee op het forum. Kijk, een De Waard is kwaliteit, maar als je hem een keer te laat droogt kan je hem ook wegmikken, en dat hij bij storm blijft staan is prachtig, wordt ik eventueel overvallen door extreem weer dan gaat de De Waard ook kaduuk omdat ik hem niet elke keer stormvast aan de aardkloot nagelt..

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door travel » ma 25 sep 2017 21:13

Jaco1 schreef:Zo denk ik; waarom geen bustent ronde de 200 a 250 Euro) en waarom geen tarp ( tussen de 30 en 10 Euro) als luifel?
Ik lees helaas weinig ervaringen hiermee op het forum
Ja, ik heb nog steeds geen beslissing genomen over de luifel. Ik zou eigenlijk graag twee luifels willen. Een tarp (eenvoudig en snel te zetten en af te breken) en de Unico Verona luifel voor als je ergens langer staat (meer beschutting, schaduw en leefruimte). Of deze wensen te combineren zijn weet ik niet. Ik ben niet meer zo handig (ik heb een beroerte gehad) en daarom kan ik minder zelf doen.
Wel hoor ik graag wat jullie van dit idee vinden.
Maar je pessimisme deel ik niet. In het geval van extreem weer kan alles kapot gaan. Dus ook jouw goedkope luifels. Weliswaar heb dan minder financiële schade, maar wel even goed bedorven vakantie plezier.
Laat ons weten welke beslissing je neemt en waarom.
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

Anoniem

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door Anoniem » ma 25 sep 2017 21:36

Wij hadden bij de Kip Shelter Basic naast de De Waard Luifel een kleine luifel van Hypercamp. Deze was 200 cm breed en 240 cm diep, 15 cm breder dan de Shelter maar dat stoorde niet. Voor een of twee nachten was hij snel op te zetten en af te breken. Het doek was een all sealend doek van Ten Cate, ademend, afwasbaar, waterdicht en scheurbestendig. Deze is o.a. verkrijgbaar bij Obelink Vrijetijdsmarkt voor € 55,- exclusief stokkenset.
Voor de bestelde Eriba Touring 310, die in maart wordt geleverd, hebben wij inmiddels dezelfde soort luifel gekocht met 2 telescopische luifelstokken.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door Jan van Vijven » di 26 sep 2017 07:41

Jaco1 schreef:...wordt ik eventueel overvallen door extreem weer dan gaat de De Waard ook kaduuk omdat ik hem niet elke keer stormvast aan de aardkloot nagelt..
Das dan dom en heeft weinig met kwaliteit te maken.
Die goedkope dingen gaan eerder stuk omdat ze van vuilniszak plastic gemaakt zijn. Deze scheuren ook kapot als ze stormvast staan, de zwaardere blijven veel langer heel als je ze tenminste goed vastzet.

Als je het niet voor je zelf doet moet je zelf weten maar voor je omgeving zou het fijn zijn als je de boel altijd goed vast zet, ik zit bijvoorbeeld niet te wachten op schade van jou rondvliegende spullen.


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door Micky » di 26 sep 2017 08:38

RE.gif ik vind dat ook onbegrijpelijk, heb je vakantie koop je ene de Waard met 85 koortjes eraan en zet je ze niet vast..... koop dan een goedkopere tent... overigens zie ik het relatief weinig bij de waard tenten, maar wel heel vaak bij andere merken en modellen


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door travel » di 26 sep 2017 14:46

Charlie, bedankt voor de tip. Ik heb het even opgezocht en bekeken. Ziet er goed uit en is eigenlijk precies wat ik bedoel. Prima voor korte stops.
Hadden jullie de stokken erbij besteld of los gekocht? (Je schreef dat je telescoop stokken bij de nieuwe luifel hebt besteld).
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

Anoniem

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door Anoniem » di 26 sep 2017 18:02

Hallo Travel, goed om te horen. De stokken hebben we hier in Limburg bij Stassar of bij De Vrijbuiter gekocht. Ik wilde ze eerst zien. Ze zijn 3 en 4 delig leverbaar, in de lentes van 130 en 180 cm en lekker licht.
Wij hadden bij de Basic (dus geen keuken, gas en water) steeds problemen om voldoende kogeldruk (50 kilo) op de trekhaak te krijgen. Wij hebben zelfs bakken met zand meegenomen.
Hoe is dat bij jullie?

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door travel » di 26 sep 2017 18:30

Hallo Charlie, de Vrijbuiter is bij ons om de hoek. We gaan eens kijken. Bedankt voor de tip!
Ik heb nog geen ervaring met de Shelter. Hij wordt pas half oktober opgeleverd. Dus even wachten. :(
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

Jaco1
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 26 jul 2017 17:52

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door Jaco1 » di 26 sep 2017 19:06

Charlie en Travel, dank voor jullie reactie, ik zal het zeker in overweging nemen.

@Micky en Jan,
Ik begrijp jullie bezorgdheid, het is niet de eerste keer dat ik niet in een huis slaapt. Alleen heb ik weinig trek om een godsvermogen neer te tellen voor een tent, waar mijn achterkleinkinderen nog gebruik van kunnen maken. Ik zal niet eeuwig met een Shelter blijven rondrijden en, als ik nog veel meer grijze haren heb als nu, net als Charlie misschien later wat groters willen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door Micky » di 26 sep 2017 19:26

RE.gif

Sorry, je hebt me verkeerd begrepen of ik jou, je schreef dat de de waard wegwaaide omdat hij niet goed vaststond :oops:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Liefhebbers Shelter

Bericht door Jan van Vijven » di 26 sep 2017 20:46

En daar ben ik dan ook bezorgt over....dat niet vastzetten dus!

Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Jaco1
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 26 jul 2017 17:52

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door Jaco1 » di 26 sep 2017 22:17

RE.gif
Aha, gelukkig nooit meegemaakt, (ook op de seizoensplek niet) Ik bedoelde eigenlijk dat als de tent beschadigd raakt door wat dan ook; Nat opruimen en te laat drogen, met iets scherps per ongeluk extra ventilatie aanbrengen, afklemmen waardoor het stuk gaat enz enz.

Jaco1
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 26 jul 2017 17:52

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door Jaco1 » ma 2 okt 2017 20:56

Vandaag "even" in Schijndel geweest om bij bustenten te kijken. Onze voorkeur gaat uit naar een "stokken" tent ipv een opblaasding. Een mooie gezien, Bardani Touring; 360 breed en 300 diep met een sluis van 60cm. De pees is ruim 2 meter en het lijkt dat ik hem wel om de shelter heen kan "binden". Alleen jammer dat deze geen vast grondzeil heeft. Nu nog komend weekeinde "even" in Winterswijk kijken en dan beslissen

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door nicolaas » di 3 okt 2017 09:56

Jaco1 schreef:Vandaag "even" in Schijndel geweest om bij bustenten te kijken.
was ook onze eerste keus, en hebben toen een outwell bustent gekocht. binnen twee jaar was het lichtgekleurde tentdoek compleet verteerd door uv straling.
volgens fabriek en leverancier normaal. goedkoop is echt duurkoop!
we hebben nu een dorema challenger, en die is van beduidend beter materiaal gemaakt, en naar verwachting ook veel langer mee gaat.

viewtopic.php?f=59&t=33250
microhome 370 luxe

Jaco1
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 26 jul 2017 17:52

Re: Liefhebbers Shelter

Bericht door Jaco1 » di 3 okt 2017 19:50

Nicolaas,

Bedankt voor de tip, ik hou het in mijn achterhoofd. Dit is wel een item om mee te nemen in de beslissing.

Plaats reactie

Terug naar “Kip”