Dealer gestopt???

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Dealer gestopt???

Bericht door meeder » di 12 apr 2016 18:40

De Isa White is volledig van de website verdwenen. Ik zal het zondag eens vragen.

Volvodriver

Re: Dealer gestopt???

Bericht door Volvodriver » di 12 apr 2016 19:20

RE.gif
Staat er echt nog wel op hoor.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Dealer gestopt???

Bericht door meeder » di 12 apr 2016 19:26

Oh ja toch wel. Maar als je met je muis naar modellen gaat dan komen alleen de Kompakt, Vision en Shelter tevoorschijn :)

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Dealer gestopt???

Bericht door RichTrip » di 12 apr 2016 21:38

Was in december bij de Greeff voor een bezichtiging. Ik vond de caravans er maar treurig bij staan. De caravan waar ik voor kwam was ook nog eens een regelrechte afknapper.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3468
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Dealer gestopt???

Bericht door troapel » di 12 apr 2016 22:36

Daar ken ik meer bedrijven van RichTrip....
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
VincentM
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 3 jun 2012 10:18

Re: Dealer gestopt???

Bericht door VincentM » di 19 apr 2016 23:12

Heb het op de Caravansalon van Kip zelf gehoord, zij willen de verkoop het liefst vanuit Hoogeveen alleen doen (en de marge natuurlijk zelf opstrijken), zij waren daar al aan het pushen om mij naar Hoogeveen te laten rijden.
Mijn dealer klaagde toen ook al dat hij de Kip caravans tegen bijna dezelfde prijs daar zou moeten gaan kopen als wij als eindgebruiker. Daar valt dus geen eer meer aan te behalen als dealer, en je mag alleen maar de service en garantieafhandelingen opknappen tegen vooraf bepaalde (mini)tarieven. Maar ik ga geen 200 kilometer rijden om een caravan te gaan kopen, en als je dan stukken hebt kun je naar een chagrijnige service dealer die er geen moer mee verdiend. Ik geef de Greef en andere dealers groot gelijk dat ze er mee stoppen. Dit lijkt mij geen goede strategie van Kip en ben benieuwd waar dit ergens strand.

Vincent

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Dealer gestopt???

Bericht door Micky » di 19 apr 2016 23:26

RE.gif

Niks mis mee, de dealers verkopen geen pepernoot omdat ze de hele dag op hun reet zitten, als je geen 200km wil rijden om een nieuwe caravan te kopen is dat niet erg, dan koop je hem ergens anders..... een paar 100km zou mij niet tegenhouden, dat heeft het met de voortent ook niet gedaan, ik wil het voor mij beste product en als ik dat in Frankrijk moet kopen, kan dat ook....

Zeker in de caravan wereld moet je dat als klant toch echt gaan begrijpen, het wordt steeds moeilijker, fabrikanten gaan failliet, zo is het n u eenmaal...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Re: Dealer gestopt???

Bericht door PeterD » di 19 apr 2016 23:46

Afgelopen zondag werd er tijdens de rondleiding in de Kip fabriek ook verteld dat men eigenljk alleen nog maar rechtstreeks aan de consumenten wil leveren. De ex-dealers mogen dan de service nog verlenen. Alleen in Boxtel zou nog een leverende dealer overblijven.
Ik denk dat het een struggle for life is. Met de aantallen die men daar nog produceert verwacht ik niet dat het nog lang door zal gaan.
Jammer.

Edit. Ik wist niet dat Greyline, Hyline, Isa White etc allemaal kippenrassen zijn.
Ze noemen hun types altijd naar kippenrassen. Kuiken en krielkip kan ik me iets bij voorstellen, maar die engels klinkende namen wist ik niet dat dat ook rassen zijn.
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Dealer gestopt???

Bericht door Micky » di 19 apr 2016 23:56

RE.gif

De Greyline en Highline zijn volgens mij de best verkochte modellen in de jaren 80-90

Ik denk juist dat doordat er zo weinig verkocht worden sinds het laatste faillissement ze geen keuze hebben, en een Kip liefhebber koopt hem toch wel waar hij ook gehaald moet worden (ik heb een Kip, maar ben geen absolute kipfreak hoor, de volgende is zeer waarschijnlijk een ander merk vanwege het aanbod van Kip).
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Dealer gestopt???

Bericht door meeder » wo 20 apr 2016 00:56

Kip richt zich specifiek niet op de massa, je kan als kleine fabrikant nooit op tegen bijvoorbeeld een reus als de Hymer groep.
In vouwwagenland is het al een aantal jaren gebruikelijk dat het wat duurdere segment (Aart Kok en Holtkamper) eigenlijk ook alleen direct door de fabrikant geleverd wordt.
Ik heb daar geen moeite mee, wij hebben nu al een aantal keren direct contact gehad met het ontwerpteam van Kip over de Vision die wij op de beurs in Düsseldorf gekocht hebben. Dat is best een leuk proces wat je bij een grote fabrikant niet snel mee zult maken.
Een dealernet moet je voorzien in demomodellen, dan moet je kiezen dat ze die of moeten kopen of dat je ze er op kosten van de fabriek neerzet.

Op en neer naar Hoogeveen is 3 uur rijden, tsja ach als je op vakantie gaat rij je vaak veel meer. Met de servicepunten hoef je ook geen medelijden te hebben, die kiezen er toch zelf voor om servicepunt te blijven?

Toen wij in de markt waren voor de caravan ben ik bij de lokale Kip dealer geweest en die wilde de moeite niet doen om überhaupt iets te verkopen... Prima dan rij ik wel naar Hoogeveen of in ons geval Düsseldorf (meteen een leuk weekend) en breng ik mijn geld wel naar Kip zelf.

Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Re: Dealer gestopt???

Bericht door PeterD » wo 20 apr 2016 09:23

@ Micky.

Ik weet wel dat dat namen van caravan modellen van de Kip fabriek zijn, maar ik wist niet dat alle modellen naar werkelijk bestaande kippenrassen werden vernoemd.
Bij Greyline en Hyline werd ik door het woord line op het verkeerde been gezet.
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Re: Dealer gestopt???

Bericht door Kooiton » di 10 mei 2016 23:11

PeterD schreef:@ Micky.

Ik weet wel dat dat namen van caravan modellen van de Kip fabriek zijn, maar ik wist niet dat alle modellen naar werkelijk bestaande kippenrassen werden vernoemd.
Bij Greyline en Hyline werd ik door het woord line op het verkeerde been gezet.
Isa White is een heel mooi zuiver wit Engels kippen ras.
Ik heb er een fotootje van in de Isa White hangen.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

blazoen
Berichten: 386
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: Dealer gestopt???

Bericht door blazoen » vr 10 jun 2016 08:46

Wij zijn de trotse bezitters van een Kip Kompakt. Deze hebben wij 2 jaar geleden nieuw gekocht bij de Greeff.
Ook toen speelde al het probleem van de weinige dealers. Wij wilden hem eerst bij de vrijbuiter kopen in Roermond. (Wij wonen in Zuid-Limburg). Daar stond toen nog een afvaardiging van Kip en je kon hem eerst goed bekijken en er in gaan zitten. Toen wij er bijna uit waren zat er voor ons toch een addertje onder het gras. Wij moesten hem in Hoogeveen halen ook daarheen voor de beurt/garantie. Enkele rit 290 km. Dat ging toch te ver, letterlijk. Toen hebben wij hem bij de Greeff gekocht. Was een stuk dichterbij.

Inmiddels is de Greeff net als alle andere dealers dus geen Kip dealer meer.

Wij vinden dat erg jammer. Ik zal echt niet naar Hoogeveen rijden om eens te gaan kijken naar een eventuele nieuwe Kip. Dat is gewoon te ver. Er zal wel een legitieme reden zijn waarom Kip voor deze strategie heeft gekozen. Nu worden er weer nieuwe modellen op hun site aangekondigd maar echte informatie krijg je ook weer niet. De folders, de prijslijst en de overige informatie zijn tegenstrijdig. Ik heb dus geen enkel idee wat nu de nieuwe modellen nu precies zijn en wat ze kosten. Voor een bedrijf dat zo gebrekkig communiceert met potentiële klanten is dat wel erg slecht.
Het zal ze ook veel klanten gaan kosten.

Hopelijk gaan wij nog heel lang doen met onze Kip want wij zouden echt niet weten wat wij anders zouden moeten kopen. scratch.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Dealer gestopt???

Bericht door Daphne » vr 10 jun 2016 08:50

RE.gif

Als je echt heel nieuwsgierig bent dan plan je een lang weekend in de omgeving van Hoogeveen. Daar zitten voldoende campings. Blijft nog steeds ver, maar dan maak je er meteen een uitje van. :wink:


Verzonden met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Dealer gestopt???

Bericht door Micky » vr 10 jun 2016 10:17

blazoen schreef:Wij zijn de trotse bezitters van een Kip Kompakt. Deze hebben wij 2 jaar geleden nieuw gekocht bij de Greeff.
Ook toen speelde al het probleem van de weinige dealers. Wij wilden hem eerst bij de vrijbuiter kopen in Roermond. (Wij wonen in Zuid-Limburg). Daar stond toen nog een afvaardiging van Kip en je kon hem eerst goed bekijken en er in gaan zitten. Toen wij er bijna uit waren zat er voor ons toch een addertje onder het gras. Wij moesten hem in Hoogeveen halen ook daarheen voor de beurt/garantie. Enkele rit 290 km. Dat ging toch te ver, letterlijk. Toen hebben wij hem bij de Greeff gekocht. Was een stuk dichterbij.

Inmiddels is de Greeff net als alle andere dealers dus geen Kip dealer meer.

Wij vinden dat erg jammer. Ik zal echt niet naar Hoogeveen rijden om eens te gaan kijken naar een eventuele nieuwe Kip. Dat is gewoon te ver. Er zal wel een legitieme reden zijn waarom Kip voor deze strategie heeft gekozen. Nu worden er weer nieuwe modellen op hun site aangekondigd maar echte informatie krijg je ook weer niet. De folders, de prijslijst en de overige informatie zijn tegenstrijdig. Ik heb dus geen enkel idee wat nu de nieuwe modellen nu precies zijn en wat ze kosten. Voor een bedrijf dat zo gebrekkig communiceert met potentiële klanten is dat wel erg slecht.
Het zal ze ook veel klanten gaan kosten.

Hopelijk gaan wij nog heel lang doen met onze Kip want wij zouden echt niet weten wat wij anders zouden moeten kopen. scratch.gif
Ik denk niet dat het veel klanten kost, ik denk juist dat in deze moeilijke markt ze zo het hoofd boven water kunnen houden, met de communicatie is niets mis vind ik, ze doen heel veel aan informeren, als je Facebook hebt, kun je je bij hun aanmelden en krijg je elke week updates en links naar info, verder kun je in de mail een regelmatige update krijgen als je je daarvoor aanmeld.

hier de laatste info mail, je kunt je hier ook aanmelden zodat je alle nieuws in je mail ontvangt: http://us11.campaign-archive1.com/?u=8a ... 528b4810f9

Hier kun je echt alle info vinden, veel is dubbel met de mails die ze versturen: https://www.facebook.com/Kipcaravans/?fref=ts

Verder zie ik het ook zo als Daphne, maak er gewoon een uitje van, dan zie je gelijk het prachtige noorden van het Land thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Dealer gestopt???

Bericht door PMT » vr 10 jun 2016 11:56

Voor Bergland caravans moet je ook helemaal naar Stein, maar je kan ze daar wel op maat laten bouwen als je wilt.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Marcel
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 15:29

Re: Dealer gestopt???

Bericht door Marcel » vr 10 jun 2016 21:23

Ik zal ook geen nieuwe caravan kopen in Hoogeveen. Met mijn Kip ben ik tenslotte zo'n 6 keer terug geweest bij de dealer voor garantie reparatie. Dat zou in de huidige situatie dus 6 keer Hoogeveen worden.
Vorige week ben ik er nog geweest voor een onderdeel en het blijkt niet helemaal op de juiste manier te passen. Het telefonisch contact daarna was prima maar ze vinden het dood normaal dat klanten efffe op en neer rijden met de caravan. (alsof de vakantiedagen je op de rug groeien)
Kip Kompakt 300 LE 69/75 bj2010

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Dealer gestopt???

Bericht door PD » vr 10 jun 2016 21:25

RE.gif
Zonder een goed dekkende dealerorganisatie is een merk al snel ten dode opgeschreven... of je moet Ferrari oid heten knipoog.gif Ik schat in dat KIP op deze wijze nieuw gekocht wordt door een uitstervend clubje liefhebbers :(
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Dealer gestopt???

Bericht door meeder » vr 10 jun 2016 21:49

Tsja Aart Kok bestaat toch ook nog steeds? En Holtkamper? Ok beide hebben twee verkooppunten maar toch geen dekkend dealernetwerk.
Waarom zou het met caravans niet kunnen en met vouwwagens wel?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Dealer gestopt???

Bericht door PD » vr 10 jun 2016 21:52

RE.gif
De toekomst zal het leren, ik verwacht er niet veel van...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2824
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Dealer gestopt???

Bericht door AadB » vr 10 jun 2016 21:57

Ik denk ook dat je een goed dealer netwerk nodig hebt om te kunnen overleven. Zeker voor aftersales en reparaties etc.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Dealer gestopt???

Bericht door meeder » vr 10 jun 2016 21:58

Waarom niet? De producten zijn voor een niche markt en blijkbaar loopt het best aardig momenteel.
Voor een standaard caravan zou ik ook gewoon in de buurt winkelen maar als je iets wil hebben dat net even anders is dan de rest maak ik mij niet druk om 1.5 uur naar Hoogeveen te rijden.

Er wordt ook flink geïnvesteerd in de huidige locatie om de showroom helemaal op te knappen.

Het blijft afwachten en ze moeten vooral niet proberen te concurreren met de massa eenheidsworst producten uit Duitsland en dat willen ze ook helemaal niet.

Mees

Re: Dealer gestopt???

Bericht door Mees » vr 10 jun 2016 22:00

RE.gif thumbup.gif

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2824
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Dealer gestopt???

Bericht door AadB » vr 10 jun 2016 22:04

RE.gif RE.gif
De tijd zal het leren. Ik hoop van harte dat ze het redden.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Dealer gestopt???

Bericht door PD » vr 10 jun 2016 22:06

RE.gif RE.gif RE.gif
Ik hoop dat je verliefdheid je niet blind maakt awhoea.gif
Maar zoals opgemerkt, de toekomst zal het uitwijzen thumbup.gif Onze buurman is er ook gek van, die begrijp ik ook niet knipoog.gif Zoveel mensen, zoveel smaken...

Begrijp me niet verkeerd, van mij mag KIP blijven bestaan hoor, maar ik denk dat ze niet onderscheidend genoeg zijn zoals ik dat bijv. een Holtkamper als vouwwagen wel vind.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Kip”