Ervaringen met Kip Isa White

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Hobby Linka » ma 27 mei 2013 07:09

Peter Brig schreef:Kan je misschien eens een foto plaatsen van uw Isa White? Zo kan ik eens zien hoe die eruit ziet, ik ken het eigenlijk helemaal niet. weenie.gif
Volgens mij stond hij naast je op Zaamslag mrgreen.gif


Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

stn
Berichten: 436
Lid geworden op: do 16 aug 2012 20:51

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door stn » ma 27 mei 2013 15:25

Thei Luijten schreef:Ik vind de nieuwe serie Kippen heel erg goed in elkaar zitten. Goed van kwaliteit veel slimme dingen en een beetje
persoonlijk, goed van vormgeving. Maar wat is er mis met een traploos instelbare raamuitzetter.
Werkt perfect en eenvoudig, ik hoef er geen met afstandsbediening. In mijn Kip zitten incl. 2 dakluiken, 10 vensters,
waarvan er 8 open kunnen, nog nooit problemen gehad, werkt voortreffelijk. Dat er ook in een Chateau zaten ???,
er zitten ook 2 wielen onder en schokbrekers... Kip is niet goedkoop, maar kwaliteit mag toch iets kosten.
Geen verkeerd woord over andere caravans, elke heeft sterke en minder sterke punten, maar op het forum-weekend
had de helft Kip als achternaam, en echt niet uit vaderlandsliefde.
Groet,
Thei
Beste thei,

Ik geloof best dat de kip goed in elkaar zit, echter dit raamsysteem is zo oud als metusalem en erg goedkoop in te kopen, dus verwacht ik dit niet in een zo dure caravan. dat wil ik hier alleen mee aangeven en vond dit een tegenvaller. dit soort kleinigheden storen mensen wat veel gaan besteden. dus laten ze hem staan. en laten we eerlijk zijn, hoeveel nieuwe kip-caravans sieren de tolweg?
Dus wat ik schrijf is mijns insziens niet uit de lucht gegrepen. Dit neemt niet weg dat ik hoop dat ze het redden in deze roerige tijden.
Je hebt caravans
En je hebt Fendt
Fendt Saphir 470 TF Simpark handmatig mover, Toyota Rav 4 executive business 2.0 vvt-i 4WD CVT.

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door RogerS » ma 27 mei 2013 21:10

Ik ben bij de Vrijbuiter ook nog eens wezen kijken naar de KIP caravans en deze zagen er zeer netjes uit. Nog steeds vind ik het jammer dat men bij KIP geen "familie" caravan meer heeft met o.a. een stapelbed. Dan was KIP zeker voor ons een serieuze kandidaat geweest.
Caravanloos. :(

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door blefke » ma 27 mei 2013 21:27

Hobby Linka schreef:
Peter Brig schreef:Kan je misschien eens een foto plaatsen van uw Isa White? Zo kan ik eens zien hoe die eruit ziet, ik ken het eigenlijk helemaal niet. weenie.gif
Volgens mij stond hij naast je op Zaamslag mrgreen.gif


Andre
awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif das een goeje whistle.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Micky » ma 27 mei 2013 21:35

stn schreef:
Thei Luijten schreef:Ik vind de nieuwe serie Kippen heel erg goed in elkaar zitten. Goed van kwaliteit veel slimme dingen en een beetje
persoonlijk, goed van vormgeving. Maar wat is er mis met een traploos instelbare raamuitzetter.
Werkt perfect en eenvoudig, ik hoef er geen met afstandsbediening. In mijn Kip zitten incl. 2 dakluiken, 10 vensters,
waarvan er 8 open kunnen, nog nooit problemen gehad, werkt voortreffelijk. Dat er ook in een Chateau zaten ???,
er zitten ook 2 wielen onder en schokbrekers... Kip is niet goedkoop, maar kwaliteit mag toch iets kosten.
Geen verkeerd woord over andere caravans, elke heeft sterke en minder sterke punten, maar op het forum-weekend
had de helft Kip als achternaam, en echt niet uit vaderlandsliefde.
Groet,
Thei
Beste thei,

Ik geloof best dat de kip goed in elkaar zit, echter dit raamsysteem is zo oud als metusalem en erg goedkoop in te kopen, dus verwacht ik dit niet in een zo dure caravan. dat wil ik hier alleen mee aangeven en vond dit een tegenvaller. dit soort kleinigheden storen mensen wat veel gaan besteden. dus laten ze hem staan. en laten we eerlijk zijn, hoeveel nieuwe kip-caravans sieren de tolweg?
Dus wat ik schrijf is mijns insziens niet uit de lucht gegrepen. Dit neemt niet weg dat ik hoop dat ze het redden in deze roerige tijden.
ik heb ook 4 ramen in mijn Kip met het schroefsysteem, ik vind het ideaal, de andere ramen komen altijd net uit in een stand die ik niet prettig vind
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Thei Luijten » ma 27 mei 2013 22:43

Met een ander moderner(?) raamuitzetsysteem is hij misschien weer € 800,- duurder :-)
Mij bevalt het in ieder geval heel goed, dus duur, duurzaam en voortdurend functioneel.
Groet,
Thei

ducygne
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 21:39

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door ducygne » wo 17 jul 2013 20:19

Sinds 5 weken in het bezit van een Isa White 47 TEB :) Uiteindelijk 3 dagen voor de vakantie besloten om de Eriba Living Pulse 440 toch in te ruilen op deze Kip. Onze eerste vakantiedag de caravan opgehaald en direct 4 weken ermee weg naar Frankrijk. Dit is goed bevallen. De caravan is degelijk afgewerkt alleen t.o.v. de Eriba zijn er wel een aantal kleine schoonheidsfoutjes (maar daar valt mee te leven). Tijdens de vakantie een hoop positieve reacties ontvangen:) De caravan is redelijk schaarse verschijnen en dat zorgt voor leuke reacties. Na 4 weken kan ik al een aardig oordeel over de caravan geven:

Plus
- rijgedrag
- breedte van 2,19
- ruimte (ondanks de breedte van 2,19)
- 2 enkele bedden
- dubbele disselklep
- kleinere losse watertanks
- 'zuinig' (tov de Eriba)
- compleet
- interieur (als het je smaak is)

Min
- aan de voorkant is de overhang vd kastjes groot, als je dan niet oplet stoot je je hoofd of rug
- waterafvoer niet optimaal
- interieur (als het je smaak niet is)
- klein serviceluik
- rechte gedeelte v.h. dak aan de korte kant waardoor er maar een zakluifel van 3,10 op past
- door de aero-voorkant past niet elke voortent
BMW 3-serie touring met Kip Isa White 47 TEB gedownsized naar BMW 1-serie met Kip Kompakt

300LED

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door 300LED » za 17 jan 2015 15:56

Dit topic maar eens wat nieuw leven in blazen !

Is er iemand die op een Isa White 44 TDB een luifel heeft geplaatst ? Zo ja, wat is maximaal mogelijke breedte ?

ducygne
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 21:39

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door ducygne » za 24 jan 2015 00:42

RE.gif Ik kan je helaas niet verder helpen, wij hebben nl. een 47 TEB. Hieraan heb ik een Fiamma zakluifel hangen van 3.10m. Deze past net. Ik vermoed dat jij bij jouw 44 dan een kleinere (2,80 of 2,55) nodig zult hebben.
BMW 3-serie touring met Kip Isa White 47 TEB gedownsized naar BMW 1-serie met Kip Kompakt

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Kooiton » za 26 sep 2015 22:11

Wij zijn sinds gisteren in bezit van een Kip Isa White 47 TBL met alles erop en er aan.
Een Truma SER mover eronder, cat is toch wel de uitkomst hoor.
We zitten nu op een camping met zeer langszaam internet, ik hoop dat dit berrichtje dan ook doorkomt.
De vloerverwarming zorgt er in ieder geval voor dat we geen koude voetjes krijgen.
Helaas lijkt het er op dat er op dit forum maar weinig Isa White bezitters te vinden zijn.
Onze ervaring is nog maar pril, het gevoel is in ieder geval goed.
Ik moet nog wel even wat aanpassingen doe qua persoonlijke instellingen op dit forum, maar dat doe ik thuis wel.
Laatst gewijzigd door Kooiton op za 26 sep 2015 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Daphne » za 26 sep 2015 22:13

RE.gif

Gefeliciteerd! Heerlijk hè vloerverwarming. Deze is voor mij onmisbaar en hebben we ook in de nieuwe caravan weer genomen blij.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door deusjevo » za 26 sep 2015 22:17

Mooie caravan, veel plezier ermee gewenst thumbup.gif
Nu alleen nog even je onderschrift en foto veranderen knipoog.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Kooiton » za 26 sep 2015 22:25

Dat bedoel ik, dat ga ik thuis doen, hier op de tablet met zeer traag internet is dat wat lastig. Heb al wel een mooie avatar ontworpen.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Kasper

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Kasper » ma 28 sep 2015 15:31

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. thumbup.gif Niet veel Isa White misschien, maar wel veel Kipjes. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Thei Luijten » di 29 sep 2015 01:02

Inderdaad weinig Isa's.
Al 5 jaar bezoek ik elk jaar een aantal keren diverse campings in vele verschillende landen.
Slechts een keer onderweg een Isa White voorbij zien flitsen, en wat schetst mijn verbazing..,
op de laatste camping terug naar huis plaatste ik mijn Isa White 47 op de fraaie camping in Villey le sec
(in de buurt van Nancy) en ging me vervolgens achter de haag en struiken voorstellen aan mijn buren met ...,
een Isa white. Beiden waren we stomverbaasd ..
Groet,
Thei

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Kooiton » wo 30 sep 2015 23:15

Weekendje uitgeprobeerd, prima bevallen natuurlijk.
Mover is de uitvinding van de eeuw haphop.gif
Nu ook maar even mijn foruminstelling gewijzigd.
De Subaru lijkt wat op zijn kont te hangen, de achter schokdempers gaan dit aanpassen naarmate men even gereden heeft.
De Kip ligt heerlijk achter de Su.
Moet nog wel even bekijken hoe, en waar ik de fietsen laat.
Ben vandaag wat aan het passen en meten gegaan, maar ik ben er nog niet uit.
Voor of achter is de vraag.
De kip is, ondanks de mover en de accu die beiden voor de as liggen, niet erg zwaar op de neus.
Fietsen achterop lijkt lastig te worden.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

cedicol
Berichten: 179
Lid geworden op: di 9 jun 2015 13:17
Locatie: Bellingen (Pepingen) Belgié

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door cedicol » do 1 okt 2015 06:22

Ik zou kiezen om ze vooraan te zetten. Je geeft zelf aan dat hij niet veel gewicht heeft vooraan en dat zelfs met een batterij en mover voor de as. Zoiezo is het altijd beter om gewicht voor de as te houden en niet er achter. Ideaal op de as maar dat is moeilijk met fietsen in een caravan.
Nissan Navara D40 2.5 Diesel 126Kw 171Pk 403Nm Koppel.
Sterckeman Starlett 470 PE Kids.

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Kooiton » vr 11 mar 2016 23:35

Hoeveel zouden er rond rijden in Nederland ?
Als je op de sites van dealers kijkt worden er toch wel enkele verkocht.
Echt 2e hands kan ik er maar 6 á 7 vinden.
Hoeveel zouden er op dit forum zijn met een Isa White ?
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door Thei Luijten » za 12 mar 2016 00:26

De jouwe en de mijne, en wie weet, nog misschien iemand met zo'n scharrelbeest.
5 Jaar geleden startte ik dit topic nadat ik vakantieplannen maakte om naar het eiland Wight te gaan.
Ik was er zo mee bezig dat ik mijn kippennaam per ongeluk verbasterde van White naar Wight.
Het staat er nog steeds als doorn in mijn oog boven...
Groet,
Thei

pd0bao
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 26 apr 2015 17:39

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door pd0bao » za 12 mar 2016 06:42

Ach een jeugdzonde, ook daarvoor geldt: wie zonder zonde is werpe de eerste steen, toch? Jaap.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door Hobby Linka » za 12 mar 2016 08:09

Thei Luijten schreef: Het staat er nog steeds als doorn in mijn oog boven...
Groet,
Thei
Vanaf nu opgelost.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door Thei Luijten » za 12 mar 2016 11:08

Dank je wel Linka, op het forum-weekend krijg je een handvol brokjes...
Groet,
Thei

koning

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door koning » za 12 mar 2016 11:17

Beste Thei,

mooie caravan! Tip; als je ooit nog eens een andere voortent wilt.....ik denk dat een Fortex, net als een Unico, heel goed bij je caravan past.
Wij hebben de laatste Homestar 45 FHU uit de stal van Kip kunnen kopen. Het interieur is toen nog totaal door Kip ontworpen, heel tevreden over!
Degelijke materialen, goede scharnieren, stevige kussens. 1 minpuntje: door het doorlopende keukenblad boven het franse bed kun je het bed net niet helemaal omhoog laten staan d.m.v. de gasveren.
Er zat een oude Isabella Blue voortent bij, deze verkocht en een Fortex Black Edition aangeschaft.

Veel plezier ermee!

koning

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door koning » za 12 mar 2016 11:26

Beste Thei,

wat vind je van deze combinatie?
fortex_black_edition.jpg
voortent-blackedition3.JPG

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door HarrieK » za 12 mar 2016 11:30

RE.gif
Dat ziet er goed uit thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Kip”