home car Racer 49 KMT

Plaats reactie
Rinie

home car Racer 49 KMT

Bericht door Rinie » wo 2 apr 2008 08:49

Wie heeft ervaring met de home car Racer 49 KMT ?
En kan mij vertellen of het goed of slecht is?

JJ

Re: home car Racer 49 KMT

Bericht door JJ » wo 2 apr 2008 09:11

KMT? Niet toevallig KMU?

Goed of slecht is wat absoluut lijkt me, en persoonsgebonden. Welk bouwjaar? Heb zelf een racer 48 kmu uit 2001 - die vind ik "goed". Als je de 49 kmu bedoeld: die heeft een vast bed, dat vind ik erg prettig. En iets andere indeling.

Rinie

Bericht door Rinie » wo 2 apr 2008 09:15

bedankt voor je snelle reactie.
Uit 2000 met stapelbed deze zag ik tekoop staan op marktplaats en wil graag weten of hij een beedje degelijk is?

JJ

Bericht door JJ » wo 2 apr 2008 09:29

Wij hebben dus die 48 kmu uit 2001. Die staat van maart-okt op een seizoensplek, 2hands aangeschaft, en nu 3 jaar dus intensief gebruikt. bevalt verder prima, geen seconde spijt gehad. Bij de laatste beurt dit jaar een hor-rolletje kapot. "Zwakke" punten schijnen te zijn (weet echter niet helemaal zeker of dat ook voor bouwjaar 2000 geldt), dus even op letten bij aankoop:
- zoemende omvormer (doet 'ie van ons ook wel beetje)
- kleine scheurtjes in voorfront

M'n schoonouders hebben een HC (ander model) uit 2000, bevalt ook prima, tot nu toe ook geen centje pijn.

Is het deze? Zoja, ziet er goed uit.

Qua indeling: zelf vind ik hetfijn dat de ingang niet bij d ekinderbedjes zit, ivm in/uitlopen, dat is bij deze NIET het geval, goed dus! En de 49 is net weer iets groter dan de 48, en de kinderbedjes zijn nog weer iets beter geplaatst dan bij de 48. Geen slechte keuze dus lijkt me.

Laat evt nog een keuring doen voor de zekerheid.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Kingpin1966 » wo 2 apr 2008 18:28

Rinie schreef:bedankt voor je snelle reactie.
Uit 2000 met stapelbed deze zag ik tekoop staan op marktplaats en wil graag weten of hij een beedje degelijk is?
Ik persoonlijk zou toch een beetje uitkijken met zulke Marktplaats aanbiedingen.
Je zult de eerste niet zijn die besodemieterd wordt, ik hoor de laatste tijd meer negatiefs dan positiefs over Marktplaats.

Je kunt zo'n caravan het beste tweedehands bij een dealer kopen dan zit er nog Bovag garantie op ook.
Bij Marktplaats moet je de verkoper "op zijn blauwe ogen" vertrouwen en garantie strekt vaak niet verder dan de oprit.

Plaats reactie

Terug naar “Home-car/ Home-star”