Hobby Premium, passessie in Breda
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
RE.gif
Van die lantaarnpaal gaan wij met een 4x4 mover geen last hebben
Bovendien zal het met een fietsenrek op de dissel toch niet lukken (als ik al zo goed zou kunnen sturen als VIP)
Van die lantaarnpaal gaan wij met een 4x4 mover geen last hebben
Bovendien zal het met een fietsenrek op de dissel toch niet lukken (als ik al zo goed zou kunnen sturen als VIP)
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
Knap hoor, zowel caravan als plekje waar je die indraait.. ? sensoren erop?? Al vaak in die straten daar gezien dat er een caravan staat en dat dat echt maar juist past.. Ben blij dat ik meer plaats heb bij ons, en dan nu ook nog met een mover... Met de auto zou ik het niet doen ....
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
De heg kan weg ! Schilt best wel veel ruimte in de breedte voor he insturen .
Verkeersbord kan ook weg !
Mvg
Stef
Verkeersbord kan ook weg !
Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
RE.gif
Met een mover kunnen het verkeersbord en de haag gewoon blijven staan, de tussenruimte tussen de carportpalen en de haag is 2,95 m. Met de auto was het wat krap vanwege de struikjes in het talud, met een 4x4 echter geen probleem
Wanneer we 25x per seizoen thuis komen, wil ik wel comfort, een 4x4 dus
Met een mover kunnen het verkeersbord en de haag gewoon blijven staan, de tussenruimte tussen de carportpalen en de haag is 2,95 m. Met de auto was het wat krap vanwege de struikjes in het talud, met een 4x4 echter geen probleem
Wanneer we 25x per seizoen thuis komen, wil ik wel comfort, een 4x4 dus
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
Het is een serieuze overweging om de huidige hut een jaar in de stalling te zetten en een gebruikte 650 UFf te kopen om het een seizoen uit te proberen Misschien ga ik morgen al even kijkenConradi schreef:Ik vind dat wel wat hebben PD, om er maar gewoon twee te nemen...
Helaas een 2.000 kg uitvoering
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
Ja dat was even een leuk bezoekje aan Breda.
Drempel genomen en gemeten, combi keren en de drempel vanuit de andere rijrichting genomen en weer meten.
Combi weer keren en voor de deur gezet, de 540 van de oprit en de tandem er op gereden en ja hoor ook dit past, combi er weer af en weer keren om naderhand weg te kunnen.
Uurtje later voldaan naar huis gereden (rij eigenlijk altijd voldaan naar huis ).
Eenmaal op de A16 zag ik witte rook boven Breda hangen en wist ik dat PD en LaDy de knoop hadden doorgehakt
Bedankt voor jullie stuurmanskunst complimenten
Drempel genomen en gemeten, combi keren en de drempel vanuit de andere rijrichting genomen en weer meten.
Combi weer keren en voor de deur gezet, de 540 van de oprit en de tandem er op gereden en ja hoor ook dit past, combi er weer af en weer keren om naderhand weg te kunnen.
Uurtje later voldaan naar huis gereden (rij eigenlijk altijd voldaan naar huis ).
Eenmaal op de A16 zag ik witte rook boven Breda hangen en wist ik dat PD en LaDy de knoop hadden doorgehakt
Bedankt voor jullie stuurmanskunst complimenten
Laatst gewijzigd door VIP op di 18 jul 2017 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Porsche + Tabbert
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
Cheke schreef:Knap hoor, zowel caravan als plekje waar je die indraait.. ? sensoren erop?? Al vaak in die straten daar gezien dat er een caravan staat en dat dat echt maar juist past.. Ben blij dat ik meer plaats heb bij ons, en dan nu ook nog met een mover... Met de auto zou ik het niet doen ....
Nee geen sensoren op de caravan.
Thuis kan de combi achteruit de oprit op, ruimte zat, (altijd lekker dat als je thuis komt er genoeg plaats is).
Porsche + Tabbert
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
goh, 2.95 tussenruimte is idd best ruim.. Bij ons naast het huis hebben we dat niet , rolluikkasten aan ene kant andere kant ook haag en poort die ook niet zover open kan.. Het lijkt op die foto veel krapper, of mogelijk is dat type caravan breder?? 230 ?? en hoe langer de caravan is hoe moeilijker de hoek is om erin te draaien.. blijft toch knap en een knappe caravan ;-)
Wij hebben wel geluk dat we een heel stuk nog door kunnen steken naast het huis en ook voor het huis veel ruimte hebben.. zouden best een meter of 12 kunnen zetten... buiten de oprit geteld.. en dat parkeren deed ik ook altijd zelf met de auto.. achteruit erop.. Maar nu dus met mover . Dus nu alleen voor de periode buiten kampeerseizoen naast het huis parkeren.. anders voor het huis zo'n 16 mtr X 6 mtr staat ie lekker ruim ook voor het wassen etc.. We zijn dus echt wel verwend, zeker ten opzichte van wat ik in Breda gewoon was..
Wij hebben wel geluk dat we een heel stuk nog door kunnen steken naast het huis en ook voor het huis veel ruimte hebben.. zouden best een meter of 12 kunnen zetten... buiten de oprit geteld.. en dat parkeren deed ik ook altijd zelf met de auto.. achteruit erop.. Maar nu dus met mover . Dus nu alleen voor de periode buiten kampeerseizoen naast het huis parkeren.. anders voor het huis zo'n 16 mtr X 6 mtr staat ie lekker ruim ook voor het wassen etc.. We zijn dus echt wel verwend, zeker ten opzichte van wat ik in Breda gewoon was..
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
RE.gif
Caravan is 2,50 m breed Het "probleem" zit hem in de lantaarnpaal, het talud en de struiken; met een 4x4 mover probleemloos
VIP-P had de brede caravan zeker er helemaal op gekregen maar dat was wat bewerkelijker geweest voor 1 a 2 minuten erop staan, dus dat hebben we achterwege gelaten. We weten nu zeker dat het probleemloos kan met een 4x4
Caravan is 2,50 m breed Het "probleem" zit hem in de lantaarnpaal, het talud en de struiken; met een 4x4 mover probleemloos
VIP-P had de brede caravan zeker er helemaal op gekregen maar dat was wat bewerkelijker geweest voor 1 a 2 minuten erop staan, dus dat hebben we achterwege gelaten. We weten nu zeker dat het probleemloos kan met een 4x4
Laatst gewijzigd door PD op di 18 jul 2017 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
Die rook....... tjah de kansen kerenVIP Premium schreef:Eenmaal op de A16 zag ik witte rook boven Breda hangen en wist ik dat PD en LaDy de knoop hadden doorgehakt
Bedankt voor jullie stuurmankunst complimenten
Die stuurmanskunsten........ onovertroffen
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
@PD, gewoon Düsseldorf afwachten, misschien doe je nog ideeën en zo op
@VIP, super gedaan om ze zo te helpen
@VIP, super gedaan om ze zo te helpen
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
daar heb je systemen voor op de auto...p_vingerhoets schreef:Al is die lantaarnpaal wel een kritisch puntje om op te letten voor je het weet verlicht ie de onderkant van je auto
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
Gelukkig weer wat leven in de brouwerij
Anders was het tot aan modeljaar 2019 wel erg rustig gebleven......
Anders was het tot aan modeljaar 2019 wel erg rustig gebleven......
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
RE.gif
En dan te bedenken dat ze (zoals nu bleek) al jaren met een tandemasser over de drempel konden
En dan te bedenken dat ze (zoals nu bleek) al jaren met een tandemasser over de drempel konden
Porsche + Tabbert
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
Conradi schreef:@PD, gewoon Düsseldorf afwachten, misschien doe je nog ideeën en zo op
@VIP, super gedaan om ze zo te helpen
Dank je, was ook leuk om even te doen.
Porsche + Tabbert
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
@Vip, compliment voor je stuurmanskunst
@PD en LaDy, succes met de koop van de tandemasser
@PD en LaDy, succes met de koop van de tandemasser
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
De heg misschien nog een beetje extra snoeien of niet? Maar wel een hele mooie caravan.
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
RE.gif
Snoeien is een optie of evt. de voorste 2 a 3 meter in een verrijdbare bak planten maar met een 4x4 mover is dat allemaal niet nodig en die mover wil ik toch voor op de campings Zonder 4x4 voor ons geen tandem
Belangrijkste was eigenlijk om de vrije ruimte bij de drempel te bepalen en dat valt achteraf reuze mee... zelfs in beide richtingen... we hebben eerder wat te kritisch gemeten schat ik zo in en de 720 tandem van de dealer had minder bodemvrijheid Mooi leermomentje !
Snoeien is een optie of evt. de voorste 2 a 3 meter in een verrijdbare bak planten maar met een 4x4 mover is dat allemaal niet nodig en die mover wil ik toch voor op de campings Zonder 4x4 voor ons geen tandem
Belangrijkste was eigenlijk om de vrije ruimte bij de drempel te bepalen en dat valt achteraf reuze mee... zelfs in beide richtingen... we hebben eerder wat te kritisch gemeten schat ik zo in en de 720 tandem van de dealer had minder bodemvrijheid Mooi leermomentje !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
Micky schreef:daar heb je systemen voor op de auto...p_vingerhoets schreef:Al is die lantaarnpaal wel een kritisch puntje om op te letten voor je het weet verlicht ie de onderkant van je auto
Klopt ware het niet dat veel van dergelijke systemen uit geschakeld worden als er een caravan achter hangt en als je dan op de piepjes wacht wordt het al vlug een kraak en plof.
Een camera blijft meestal wel actief maar dat is dan weer een plek waar je niet direct naar kijkt tijdens achteruit manoeuvreren
Je zou oom de heg aan de achterkant kunnen verwijderen zodat je er gewoon vooruit in kunt rijden waarom hobbyen met een 4*4 als een 4*2 het ook kan.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
RE.gif Juist wel, mijn camera's in de zijspiegel laten de hele zijkant van de auto zien, de voorcamera kijkt ook 180 graden dus je ziet de hoek van je bumper ook tevens werken de voorsensoren ook gewoon
Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
@PD Je kunt ook verhuizen en een makkelijker toegangbare oprit en toegangsweg nemen
Of de bestaande carport afbreken en een nieuwe plaatsen die de volledige breedte overspant
Of de bestaande carport afbreken en een nieuwe plaatsen die de volledige breedte overspant
Porsche + Tabbert
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
Nu maar hopen dat het riool binnenkort niet wordt vervangen, de straat er opnieuw in moet en drempels weer netjes volgens de normen er in worden gelegd... ;)
VW Passat 1.9 TDI met Adria Forma 495TD
Re: Hobby Premium, passessie in Breda
Nog wat meetdata voor de geïnteresseerden:
Bodemvrijheid chassis tot wegdek ter hoogte van de mover:
Hobby Premium 540 UFe met 2.000 kg as (15 inch): 25,5 cm
Hobby Premium 645 VIP met 2.000 kg tandem (13 inch): 21,0 cm
Hobby Prestige 720 met 2.200 kg tandem (13 inch): 17,0 cm
Vandaar dat we op basis van de 720-metingen met de dealer eerder hebben geconcludeerd dat het bij de drempel niet zou passen; maar naar nu blijkt heeft de 645 VIP (en dus de 650 Uff) maar liefst 4 cm meer bodemvrijheid dan een 720 Prestige.
De 720 heeft op de drempel dan ook slechts 7 cm bodemvrijheid en daar moet nog een moverbalk van 5,5 cm tussen... dat was dus als te riskant ingeschat i.v.m. inveren tijdens op- en afrijden
Wat moeten we eisen: bodemvrijheid van tenminste 20 cm en liefst iets meer
Bodemvrijheid chassis tot wegdek ter hoogte van de mover:
Hobby Premium 540 UFe met 2.000 kg as (15 inch): 25,5 cm
Hobby Premium 645 VIP met 2.000 kg tandem (13 inch): 21,0 cm
Hobby Prestige 720 met 2.200 kg tandem (13 inch): 17,0 cm
Vandaar dat we op basis van de 720-metingen met de dealer eerder hebben geconcludeerd dat het bij de drempel niet zou passen; maar naar nu blijkt heeft de 645 VIP (en dus de 650 Uff) maar liefst 4 cm meer bodemvrijheid dan een 720 Prestige.
De 720 heeft op de drempel dan ook slechts 7 cm bodemvrijheid en daar moet nog een moverbalk van 5,5 cm tussen... dat was dus als te riskant ingeschat i.v.m. inveren tijdens op- en afrijden
Wat moeten we eisen: bodemvrijheid van tenminste 20 cm en liefst iets meer
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)