Hagelschade nieuwe hobby

Gebruikersavatar
Peter150368
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 16 apr 2017 14:48

Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Peter150368 » za 15 jul 2017 14:12

Ik heb mij caravan bij de dealer staan. Ik wil graag wat weten . Hopelijk heeft hier iemand kaas van gegeten

Kan je het dak van de nieuwe hobbies 2017 niet vervangen ? Volgens de expert komt dan de constructie sterkte in het geding . Men wil nu het dak dubbelen. De achterplaat vervangen de zij deukjes er uit gaan halen. Kosten zullen tegen de 15000 euro lopen :oops:
En de expert wil hem niet totaal loss verklaren.
Maar ik wil geen dubbel dak ik vindt dat 1 verstoppen maar 2 er komt 40 kilo gewicht boven in bij en heb ook al een luifel . Dat voelt niet goed.

Vraag is dus 1 moet je dat dubbele accepteren.
2 inruilen??

Hobby 495 WFB uit april 2017
Er is maar 1 vakantie en das een caravan vakantie haphop.gif

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Conradi » za 15 jul 2017 15:07

Peter, Ik begrijp dat er hagelschade is aan een gloednieuwe caravan. Had 'ie dat bij levering of is het daarna ontstaan?

Meestal wordt inderdaad een twee aluminiumplaat over de eerste gelegd. En dat levert zo'n 30-40 kg extra gewicht op. Probleem is dat een dak heel lastig verwijderd kan worden omdat het in de fabriek met het onderliggende constructie en isolatie verlijmd is.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Patman » za 15 jul 2017 15:27

Je hoeft het niet te accepteren, die keuze is aan jou. Je kan de vergoeding laten uitbetalen en dan zelf een oplossing zoeken. Welke dat zijn?....

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door PD » za 15 jul 2017 16:03

Ik verwacht dat je niet onder het dubbele dak uitkomt... Wellicht met de dealer overleggen wat mogelijk is om de niet-gerepareerde caravan in te ruilen incl. de uitkering van de verzekering scratch.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Peter150368
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 16 apr 2017 14:48

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Peter150368 » za 15 jul 2017 16:31

Patman schreef:Je hoeft het niet te accepteren, die keuze is aan jou. Je kan de vergoeding laten uitbetalen en dan zelf een oplossing zoeken. Welke dat zijn?....
Klopt maar Rond blijven rijden is geen optie ivm hagelschade dekking die dan vervalt

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Er is maar 1 vakantie en das een caravan vakantie haphop.gif

Gebruikersavatar
Peter150368
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 16 apr 2017 14:48

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Peter150368 » za 15 jul 2017 16:32

PremiumDiscovery schreef:Ik verwacht dat je niet onder het dubbele dak uitkomt... Wellicht met de dealer overleggen wat mogelijk is om de niet-gerepareerde caravan in te ruilen incl. de uitkering van de verzekering scratch.gif
Daar wacht ik inderdaad op . Wordt er niet blij van [UNAMUSED FACE]

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Er is maar 1 vakantie en das een caravan vakantie haphop.gif

Gebruikersavatar
Peter150368
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 16 apr 2017 14:48

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Peter150368 » za 15 jul 2017 16:34

Conradi schreef:Peter, Ik begrijp dat er hagelschade is aan een gloednieuwe caravan. Had 'ie dat bij levering of is het daarna ontstaan?

Meestal wordt inderdaad een twee aluminiumplaat over de eerste gelegd. En dat levert zo'n 30-40 kg extra gewicht op. Probleem is dat een dak heel lastig verwijderd kan worden omdat het in de fabriek met het onderliggende constructie en isolatie verlijmd is.
Nee caravan in van april dit jaar is gebeurd in Kroatië


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Er is maar 1 vakantie en das een caravan vakantie haphop.gif

Ferdi

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Ferdi » za 15 jul 2017 16:45

Ik zou ook inruilen en nooit kiezen voor een tweede plaat eroverheen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arnovariante

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door arnovariante » za 15 jul 2017 16:49

Klinkt leuk: niet repareren en laten uitbetalen.
Maar volgens info die ik eens kreeg kan een eventuele nieuwe eigenaar dan ook nooit meer die hagelschade claimen.
Zulk soort grote schades wordt natuurlijk geregistreerd en gedeeld door de maatschappijen om fraude daarmee te voorkomen.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Chris » za 15 jul 2017 17:05

Mijn idee is hetzelfde als van PD.
Schade laten uitbetalen en de caravan inruilen.
Kijken wat je dealer ( of een andere) er voor geeft... niet geprobeerd is niet weten wat er kan.
De som van die twee bedragen zal best redelijk in de buurt van een nieuwe aanschaf komen.
En wat de dealer met jou caravan doet?? maakt jou niet meer uit.
Wellicht de volgende met een GFK dak??

Chris
Cateye.jpg
Cateye.jpg (2.65 KiB) 4585 keer bekeken
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Peter150368
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 16 apr 2017 14:48

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Peter150368 » za 15 jul 2017 18:00

Chris schreef:Mijn idee is hetzelfde als van PD.
Schade laten uitbetalen en de caravan inruilen.
Kijken wat je dealer ( of een andere) er voor geeft... niet geprobeerd is niet weten wat er kan.
De som van die twee bedragen zal best redelijk in de buurt van een nieuwe aanschaf komen.
En wat de dealer met jou caravan doet?? maakt jou niet meer uit.
Wellicht de volgende met een GFK dak??

Chris
Cateye.jpg
Schade uitbetalen is niet zo eenvoudig
De verzekering keert namelijk bij afzien van reparatie 50 % uit dit is dan zeg 7000 euro ik vraag me af of er iemand is die voor huidige niet gerepareerde caravan 16.000 euro betaald

Dus eigenlijk sta je een beetje met je rug tegen de muur . En ja ik kijk nu naar hagelbestendige caravan sprite cruzer

Nog even afwachten dus ik begrijp niet dat caravan met zo'n schade bedrag niet economisch total loss is maar goed wordt vervolgd

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Er is maar 1 vakantie en das een caravan vakantie haphop.gif

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Patman » za 15 jul 2017 18:06

Dan zou ik em laten maken, beetje sparen en volgend jaar inruilen.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Vadervan3 » za 15 jul 2017 18:08

Peter150368 schreef:
Chris schreef:Mijn idee is hetzelfde als van PD.
Schade laten uitbetalen en de caravan inruilen.
Kijken wat je dealer ( of een andere) er voor geeft... niet geprobeerd is niet weten wat er kan.
De som van die twee bedragen zal best redelijk in de buurt van een nieuwe aanschaf komen.
En wat de dealer met jou caravan doet?? maakt jou niet meer uit.
Wellicht de volgende met een GFK dak??

Chris
Cateye.jpg
Schade uitbetalen is niet zo eenvoudig
De verzekering keert namelijk bij afzien van reparatie 50 % uit dit is dan zeg 7000 euro ik vraag me af of er iemand is die voor huidige niet gerepareerde caravan 16.000 euro betaald

Dus eigenlijk sta je een beetje met je rug tegen de muur . En ja ik kijk nu naar hagelbestendige caravan sprite cruzer

Nog even afwachten dus ik begrijp niet dat caravan met zo'n schade bedrag niet economisch total loss is maar goed wordt vervolgd

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Dat vind ik een hele rare constructie. Ze constateren dat er voor een x bedrag schade is, vervolgens besluit jij dat je de reparatie niet wilt uitvoeren om duidelijke redenen en dan moet je genoegen nemen met 50%? Dat is toch heel erg krom?

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1738
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Carnavalswiertz » za 15 jul 2017 18:13

Ik heb wel eens op het Duitse forum gelezen dat er OOK de optie bestaat het originele dak te vervangen. Is wellicht duurder maar zou daarop aandringen, aangezien 2e dak functionaliteit van de caravan (door meergewicht "bovenin") in negatieve zin beinvloed.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1738
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Carnavalswiertz » za 15 jul 2017 18:15

Het blijft natuurlijk linksom of rechtsom een vervelende situatie, terwijls je wss dacht "goed" verzekerd te zijn.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door PD » za 15 jul 2017 18:26

RE.gif
Hoezo niet goed verzekerd scratch.gif de caravan wordt toch kostenloos gerepareerd.... Dat het niet op de wijze gaat die je zelf graag wilt, is iets anders..... De verzekering verzorgt de reparatie van de schade op de gebruikelijke wijze thumbup.gif

Zelf zou ik er ook niet meer mee willen rijden, dus linksom of rechtsom zou ik de caravan inruilen maar dat is een andere en persoonlijke keuze :oops:

Schade oplopen is geen vrijbrief voor een nieuwe caravan via de verzekering...


Ik vraag me af hoe dit verloopt bij een caravan met een GFK "hagelbestendig" dak want ook deze daken zijn niet onbeperkt bestand tegen (forse) hagel... Is zo'n caravan dan wel meteen total-loss scratch.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door cees2 » za 15 jul 2017 18:47

Is de schade van 15000,00 euro niet wat aan de hoge kant ? Wat kostte de nieuwe caravan ?
Heb zelf hagelschade aan een Dethleff camper lifestyle 510 V, dus geen kleine caravan schade was plm 7000,00 euro,met een nieuw dak er over heen , gewicht was plm 30 kg volgens de dealer.
Het oude dak verwijderen werd afgeraden i.v.m. de isolatie. De verzekering wilde de schade afkopen voor 3500,00 euro. Werd me afgeraden in verband met eventuele inruil en volgende schade van hagel. Dus een dak er over heen en heb geen enkel probleem met het extra gewicht !! De caravan nu ingeruild en toen ik hem inleverde was het eerste wat men deed kijken op het dak ....i.v.m. hagelschade. Het dak zag er prima uit dus geen problemen !!!

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door PD » za 15 jul 2017 18:58

Nog een heel ander idee........

Is het niet mogelijk de schade te laten specificeren scratch.gif Je kunt er dan bijv. voor kiezen om de dakluiken, ramen, zijwanden en kop- & kont (ik heb geen idee wat er allemaal beschadigd is) wel te laten repareren en de dakplaat niet te laten vervangen (als deze nog waterdicht is).... Dan wordt er misschien voor 10k wel gerepareerd en voor 5k niet en krijg je 2k5 in je hand. De schade op het dak zie je toch niet....... Een beetje Out-of-the-box, maar toch knipoog.gif

Lijkt me overigens alleen een optie wanneer je lang met de caravan wilt doorrijden; wanneer je verwacht al na een jaar of 3 toch weer in te ruilen, lijkt me de waardevermindering te groot :oops:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1738
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Carnavalswiertz » za 15 jul 2017 19:11

Hi PD "souck van Marrakesch". Is wel een goed alternatief/compromis wat je voorstelt. Is aktijd moeilijk met verzekeringsmij.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Wissels
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 30 jul 2006 22:03

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Wissels » za 15 jul 2017 19:18

Hallo,

Nog een optie, ga naar een Hobby dealer die zelf ook repareert, laat de schade door de verzekering aan de dealer uitbetalen en ruil de caravan tegelijkertijd in. Je kan dan zelf de keuze maken voor een caravan met Hagelbestendig dak oid.

Zelf ooit iets dergelijks gedaan met een auto die mij vooraf eigenlijk ook niet beviel.

met vriendelijke groet,

Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Vadervan3 » za 15 jul 2017 19:33

Ik zou de polisvoorwaarden eens goed doorlezen of er iets vermeld word over die 50%.
Uit bedrijfsmatige ervaringen, is het altijd zo dat de verzekerde zelf bepaald wat er gebeurd. Er is altijd mogelijkheid tot uitkering van het bedrag om vervolgens er zelf voor te kiezen of jij wel of niet de schade laat repareren. Dit mag een verzekeringsmaatschappij niet voor jou bepalen.

Mijn inziens stuur je de offerte ban de reparatie in, laat je het uitbetalen op jou rekening en bepaal je vervolgens zelf wat je doet.

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Vino » za 15 jul 2017 19:36

Bij Hobby is er maar een mogelijkheid indien hagelschade:nieuwe plaat over het dak omdat de constructie van de Hobby het niet toestaat dat het oude dak verwijderd word! Zijwanden en dak is voor de stabilietijd één geheel.Schade niet repareren en uitbetalen gaat een hoop geld kosten.In de data bank van de maatschappijen staan een hoop gegevens.Beste oplossing is inderdaad verkopen aan de dealer en de centen van de verzekering in de zak stoppen.De dealer kan dan zijn mannetjes in de leegloop uren er aan laten knutselen en klaar maken voor de verkoop.Met een beetje geluk en goed onderhandelen is er nog geld over voor extra dingen.

Met vriendelijke groet.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7100
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door karelV » za 15 jul 2017 19:52

Dat uitkeren van het totale schade bedrag van 15K gaat zeker niet op als je de schade niet laat repareren, dan is er altijd een deal met de verzekering van zoals hierboven al vermeld van een uitkering van maximaal 50% dus dan word het bedrag om bij te leggen bij een nieuwe caravan wel erg groot daar de dealer ook niet veel meer terug geeft voor een caravan met veel hagelschade.

Mijn mening is lekker laten repareren en zoals hierboven ook al is geschreven even sparen en volgend jaar weer een nieuwe kopen. Heb wel een tip hoe dat moet. mrgreen.gif knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Avdp
Berichten: 541
Lid geworden op: ma 1 aug 2016 17:03
Locatie: Friesland

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Avdp » za 15 jul 2017 19:54

50% bij uitbetaling?
schade aan een auto 2 jaar geleden ook eens laten uitbetalen.
was 1500€ maar kreeg 1200 uitbetaald ivm eigen risico
Bmw e91 318d 2007
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Hans1954 » za 15 jul 2017 20:14

€ 15000 voor een extra plaat er op leggen is veel teveel geld. Heb je zelf met die expert gesproken of was je dealer dat? Ik vermoed dat de prijs afgemaakt is voor de duurdere reparatie van dakplaat verwijderen en een nieuwe plaatsen. Ik denk dat de dealer zijn zakken probeert te vullen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”