Hagelschade nieuwe hobby

Diny
Berichten: 3881
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Diny » za 15 jul 2017 20:51

RE.gif Hans 1954
Als je de openingspost leest kun je constateren dat er nog wel iets meer moet gebeuren dan alleen een nieuwe plaat over de beschadigde leggen.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2849
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Hans1954 » za 15 jul 2017 21:02

RE.gif Heb ik gelezen. Maar het vervangen van een achterplaat wordt goedkoper wanneer de dakplaat opgelijmd of vervangen wordt. Veel zaken moeten toch al los. Dus ik blijf er bij: dealer vult de beurs.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door cees2 » za 15 jul 2017 21:20

ben het helemaal met hans eens, 15.000,00 voor dak vernieuwen of vervangen is heel veel geld.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7100
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door karelV » za 15 jul 2017 22:07

Avdp schreef:50% bij uitbetaling?
schade aan een auto 2 jaar geleden ook eens laten uitbetalen.
was 1500€ maar kreeg 1200 uitbetaald ivm eigen risico

Heb pas ook een hele kleine schade gehad aan de caravan maar moest echt gerepareerd worden met originele factuur anders werd het totale schade bedrag echt niet uitbetaald. Misschien is dat bij auto's anders maar bij onze caravanverzekering dus niet.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Conradi » za 15 jul 2017 22:17

RE.gif RE.gif
!5K komt mij ook heel hoog over, al weet ik niet wat er verder wordt vervangen dan het dak. Ik neem aan dat de verzekering het accepteert?
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Diny
Berichten: 3881
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Diny » za 15 jul 2017 22:19

Ooit een aantal deuken aan de dakrand van caravan laten behandelen. Verzekeringswerk. Kosten €1200,-

TS meldt, dat de zijwanden ook deukjes hebben, die hersteld moeten worden.

Zolang er geen gespecificeerde rekening is lijkt het me moeilijk te oordelen over de prijs.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door PD » za 15 jul 2017 22:25

Hans1954 schreef:Dus ik blijf er bij: dealer vult de beurs.
Een beetje ongefundeerd vind ik deze opmerking......... geen idee waar je dit op baseert scratch.gif
Wanneer de schade-expert het accepteert, zal het vast zo zijn :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Vadervan3 » za 15 jul 2017 22:31

karelV schreef:Dat uitkeren van het totale schade bedrag van 15K gaat zeker niet op als je de schade niet laat repareren, dan is er altijd een deal met de verzekering van zoals hierboven al vermeld van een uitkering van maximaal 50% dus dan word het bedrag om bij te leggen bij een nieuwe caravan wel erg groot daar de dealer ook niet veel meer terug geeft voor een caravan met veel hagelschade.

Mijn mening is lekker laten repareren en zoals hierboven ook al is geschreven even sparen en volgend jaar weer een nieuwe kopen. Heb wel een tip hoe dat moet. mrgreen.gif knipoog.gif
Nog nooit, maar dan ook echt nog nooit van gehoord. Wat overigens niet wil zeggen dat het niet klopt hoor, maar ik heb vanuit mijn werk toevallig een soort gelijk iets mee gemaakt met een klant ( wat niet om een caravan ging maar soortelijke bedragen) en dan werk het echt niet op die manier. Je vraagt een offerte op voor de reparatie van de geleden schade en dat moet uitgekeerd worden door de verzekering. Of jij er dan vervolgens voor kiest om daar van je machine te repareren, of 3 maand lang de beest uit te hangen op Ibiza maakt de verzekeringsmaatschappij helemaal, maar dan ook helemaal niks uit.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11139
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door dieseltijger » za 15 jul 2017 22:41

Gewoon dakplaat overheen laten lijmen. Wij hadden ook schade gereden waardoor in de linker-zijwand diepe voren waren getrokken door de takken rododendron struik die we 's nachts waren tegengekomen. Men heeft gewoon een tweede plaat eroverheen gelijmd. je ziet er niets van.

De oude Kip heeft een hagelbestendig dak van polyester. Zomaar een gedachte: het is min of meer een zwevende constructie op isolatiemateriaal, en is alles behalve vlak van origine. Zeg maar gerust lelijk. wellicht is een hobby met een golfbal dak iets minder lelijk dan onze Kip. Wellicht relativeren?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Cara-Fan » za 15 jul 2017 22:49

Wij hebben ook lichte hagelschade aan het dak van onze Hobby (2008). Na de zomervakantie gaat deze ter reparatie er word een nieuw hagelbestendig dak op geplaatst. Het oude dak wordt verwijderd op de rondingen na omdat daar geen isolatie/houvast zit. Dus geen dubbel dak, geen extra gewicht, 4 jaar garantie op de reparatie. Ik zou een second opinion ergens anders nemen om te kijken of dat met jullie model ook kan.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11139
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door dieseltijger » za 15 jul 2017 23:00

Kijk eens bij Waru.nl. daar hebben zij een oplossing in de vorm van een te verlijmen dakbedekking. Onzichtbaar, isolerend, zeer betaalbaar, en dan is jullie hobby eindelijk bij de tijd wat hagelbestendigheid betreft (plaagstootje). Dat lijkt me een te overwegen alternatief in relatie tot het vervangen van het niet hagelbestendige dak door een.....niet hagelbestendig dak.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

BertJan
Berichten: 2697
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door BertJan » za 15 jul 2017 23:44

plaat is gedeeltelijk te verwijderen, echte ris de schade zo duur omdat de kunststof delen kapot gaan bij het demonteren, misschien een nieuwe calculatie laten maken met plamuren en spuiten van het dak, scheelt veel gewicht en dat word waarschijnlijk ook met putten op de zijkant gedaan.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Jan Br » zo 16 jul 2017 08:26

RE.gif RE.gif

lijkt mij een zeer goede tip.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2849
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Hans1954 » zo 16 jul 2017 08:51

PremiumDiscovery schreef:
Hans1954 schreef:Dus ik blijf er bij: dealer vult de beurs.
Een beetje ongefundeerd vind ik deze opmerking......... geen idee waar je dit op baseert scratch.gif
Wanneer de schade-expert het accepteert, zal het vast zo zijn :lol:
Elke schadeherstel is opgebouwd uit de volgende componenten: 1/3 materiaal, 1/3 arbeidsloon en 1/3 winst. Als je dus op arbeidsloon kunt bezuinigen dan wordt de winst dus hoger. Als er dus een herstelrapport wordt opgemaakt waarin staat dat de oude dakplaat zeer zorgvuldig verwijderd moet worden en eventueel isolatie hersteld moet worden (veel tijd dus duur) dan valt er geld te verdienen met een plaat over de andere te trekken. En experts hebben ook soms een caravan nodig. Snap je?
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7100
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door karelV » zo 16 jul 2017 09:59

Vadervan3 schreef:
karelV schreef:Dat uitkeren van het totale schade bedrag van 15K gaat zeker niet op als je de schade niet laat repareren, dan is er altijd een deal met de verzekering van zoals hierboven al vermeld van een uitkering van maximaal 50% dus dan word het bedrag om bij te leggen bij een nieuwe caravan wel erg groot daar de dealer ook niet veel meer terug geeft voor een caravan met veel hagelschade.

Mijn mening is lekker laten repareren en zoals hierboven ook al is geschreven even sparen en volgend jaar weer een nieuwe kopen. Heb wel een tip hoe dat moet. mrgreen.gif knipoog.gif
Nog nooit, maar dan ook echt nog nooit van gehoord. Wat overigens niet wil zeggen dat het niet klopt hoor, maar ik heb vanuit mijn werk toevallig een soort gelijk iets mee gemaakt met een klant ( wat niet om een caravan ging maar soortelijke bedragen) en dan werk het echt niet op die manier. Je vraagt een offerte op voor de reparatie van de geleden schade en dat moet uitgekeerd worden door de verzekering. Of jij er dan vervolgens voor kiest om daar van je machine te repareren, of 3 maand lang de beest uit te hangen op Ibiza maakt de verzekeringsmaatschappij helemaal, maar dan ook helemaal niks uit.

Was bij ons zo geen factuur en geen reparatie dan ook geen volle mep. (Delta-Lloyd) Er zijn maatschappijen die helemaal niet de volle mep uitbetalen (schreef Daphne ook al in een ander draadje) bij een kleine dergelijke schade maar alleen maar uitkeren op waardevermindering in dit geval van de caravan.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Peter150368
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 16 apr 2017 14:48

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Peter150368 » zo 16 jul 2017 10:17

Vadervan3 schreef:Ik zou de polisvoorwaarden eens goed doorlezen of er iets vermeld word over die 50%.
Uit bedrijfsmatige ervaringen, is het altijd zo dat de verzekerde zelf bepaald wat er gebeurd. Er is altijd mogelijkheid tot uitkering van het bedrag om vervolgens er zelf voor te kiezen of jij wel of niet de schade laat repareren. Dit mag een verzekeringsmaatschappij niet voor jou bepalen.

Mijn inziens stuur je de offerte ban de reparatie in, laat je het uitbetalen op jou rekening en bepaal je vervolgens zelf wat je doet.
Bij niet repareren krijg ik 50 %

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Er is maar 1 vakantie en das een caravan vakantie haphop.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door PD » zo 16 jul 2017 10:28

Hans1954 schreef:.... En experts hebben ook soms een caravan nodig. Snap je?
Wederom een puur suggestieve opmerking :( Nee dus, dat snap ik niet :oops:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2849
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Hans1954 » zo 16 jul 2017 10:40

RE.gif
De wijze van expertise laat heel veel ruimte om te sjoemelen. En niet alle caravanboeren zijn engeltjes. En het is zowat wetmatig dat als je kan sjoemelen, het ook gebeurt. Niet kunnen begrijpen (of niet willen) duidt op naïviteit. Hoe het werkt heb ik me ooit uit laten leggen door een caravandealer. Dus ik zuig het niet uit mijn duim.
Laatst gewijzigd door Trina op zo 16 jul 2017 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door PD » zo 16 jul 2017 11:14

RE.gif
Naief scratch.gif nee hoor, maar ik ga niet zonder info een expert beschuldigen van oplichterij want dat is wat jij doet :(
Je zult wel veel meegemaakt hebben awhoea.gif ik hou er mooi over op... dit soort aannames past mij niet thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Vadervan3 » zo 16 jul 2017 11:52

karelV schreef:
Vadervan3 schreef:
karelV schreef:Dat uitkeren van het totale schade bedrag van 15K gaat zeker niet op als je de schade niet laat repareren, dan is er altijd een deal met de verzekering van zoals hierboven al vermeld van een uitkering van maximaal 50% dus dan word het bedrag om bij te leggen bij een nieuwe caravan wel erg groot daar de dealer ook niet veel meer terug geeft voor een caravan met veel hagelschade.

Mijn mening is lekker laten repareren en zoals hierboven ook al is geschreven even sparen en volgend jaar weer een nieuwe kopen. Heb wel een tip hoe dat moet. mrgreen.gif knipoog.gif
Nog nooit, maar dan ook echt nog nooit van gehoord. Wat overigens niet wil zeggen dat het niet klopt hoor, maar ik heb vanuit mijn werk toevallig een soort gelijk iets mee gemaakt met een klant ( wat niet om een caravan ging maar soortelijke bedragen) en dan werk het echt niet op die manier. Je vraagt een offerte op voor de reparatie van de geleden schade en dat moet uitgekeerd worden door de verzekering. Of jij er dan vervolgens voor kiest om daar van je machine te repareren, of 3 maand lang de beest uit te hangen op Ibiza maakt de verzekeringsmaatschappij helemaal, maar dan ook helemaal niks uit.
Dan zal dat duidelijk vermeld zijn in de polisvoorwaarden gok ik? Is namelijk niet een standaard gegeven in Verzekeringsland.

Was bij ons zo geen factuur en geen reparatie dan ook geen volle mep. (Delta-Lloyd) Er zijn maatschappijen die helemaal niet de volle mep uitbetalen (schreef Daphne ook al in een ander draadje) bij een kleine dergelijke schade maar alleen maar uitkeren op waardevermindering in dit geval van de caravan.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2849
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Hans1954 » zo 16 jul 2017 11:57

PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Naief scratch.gif nee hoor, maar ik ga niet zonder info een expert beschuldigen van oplichterij want dat is wat jij doet :(
Je zult wel veel meegemaakt hebben awhoea.gif ik hou er mooi over op... dit soort aannames past mij niet thumbup.gif
Ik beschuldig helemaal niemand. Maar € 15000 om een schade te verdoezelen en niet te repareren is veel teveel geld. Het wezen van schadeherstel is dat het beschadigde object teruggebracht wordt in de staat voordat de schade ontstond. Dat is hier duidelijk niet het geval omdat de specificaties van de caravan gewijzigd worden. Het laadvermogen neemt af met met het gewicht van de gebruikte middelen. Bovendien komt dat later weer bij inruil ter sprake. Als dus 1/3 van het schadebedrag arbeidsloon is, dan heb je het over ca. 59 manuren. Dus 1 monteur zou zowat 2 weken bezig zijn met de caravan. Klinkklare onzin! Dat zou dus anders zijn wanneer het dak vervangen zou worden. Dan kan het wel kloppen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

workel

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door workel » zo 16 jul 2017 12:14

Zo Peter dat is mooi k.t (excuus voor taal gebruik).

Net nieuwe caravan en overkomt je dit. Ik heb geen ervaring hiermee maar wel nieuwe Hobby febr 17 en ga naar Kroatië, goed vooruitzicht.

Als mij dit overkomt zie ik voor mij zelf maar een keuze inruilen en op naar een nieuwe. Dak vervangen heeft niet mijn voorkeur en al helemaal niet op een nieuwe caravan.

Kortom blijft een lastige keuze, mijn advies, ga in gesprek met je dealer wellicht kan hij je helpen aan een nieuwe caravan en zijn er 2 blij.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19758
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Daphne » zo 16 jul 2017 12:29

Ik zou inruilen. Je hebt een nieuwe caravan waar je waarschijnlijk amper mee bent weggeweest. Dan zit je niet op een opgeknapte caravan te wachten.

Ga niet direct akkoord met het vastgestelde bedrag. Als het schadebedrag zo hoog is, moet een total los mogelijk zijn. Ik meen me te herinneren dat wanneer het schadebedrag hoger is dan de helft van de waarde van de caravan er sprake is van economisch total loss. Maar ik weet dat niet zeker. Ik weet wel dat er over te praten valt en dat een second opinion mogelijk is.

Als je een nieuwe caravan wil, laat de dealer dit regelen met de schade expert. Zoals al eerder is geopperd, volledige schade aan de dealer laten uitkeren en inruilen kan heel lucratief zijn. Enige nadeel is, dat je al hebt betaald voor de nieuwe maar moet wachten tot deze is geleverd. Bij een faillissement van de dealer voor aflevering ben je alles kwijt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

lode
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 7 jul 2017 15:10

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door lode » zo 16 jul 2017 16:55

AdriaDirk schreef:https://www.camperverzekerd.nl/geen-reparatieplicht

Verschillende partijen hebben de 50% regel. Check je voorwaarden in de polis.
Bij mijn verzekering wordt de regeling gehanteerd , dat als ik het laat maken wordt alles betaald ,als ik het niet laat maken krijg ik het volledige bedrag min 21% BTW

Gebruikersavatar
Peter150368
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 16 apr 2017 14:48

Re: Hagelschade nieuwe hobby

Bericht door Peter150368 » zo 16 jul 2017 19:51

lode schreef:
AdriaDirk schreef:https://www.camperverzekerd.nl/geen-reparatieplicht

Verschillende partijen hebben de 50% regel. Check je voorwaarden in de polis.
Bij mijn verzekering wordt de regeling gehanteerd , dat als ik het laat maken wordt alles betaald ,als ik het niet laat maken krijg ik het volledige bedrag min 21% BTW
Ik krijg 50 % dus dat schiet niet op

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Er is maar 1 vakantie en das een caravan vakantie haphop.gif

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”