Tips voor dealer Hobby

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Tips voor dealer Hobby

Bericht door Davendre » do 13 okt 2016 20:28

Heeft iemand ervaringen met goed bedrijf in de buurt van Apeldoorn waar ik mijn Hobby voor onderhoud kan wegbrengen?

Door het faillissement van Ton Jansen mag ik nu op zoek. Ton Jansen heeft bericht gestuurd dat ik mij kan wenden tot HolidaySport in Lochem maar vind ik te ver weg.

Zelf contact opgenomen met de Gelderse Caravan Centrale in Barneveld (leek mij wel makkelijk, dicht aan snelweg) maar duurt verschrikkelijk lang voor reacties. Laatste antwoord wacht ik inmiddels ook al weer enkele weken op. Geeft nou niet echt een lekker gevoel.

Caravan was afgelopen april 5 jaar oud dus voor de garanties hoef ik de officiele dealer niet meer te raadplegen. En onderstel wordt toch door meerdere caravanbouwers gebruikt?

Rij voor mijn werk dagelijks langs Liemers in Duiven, maar geen idee of die wat kunnen/willen?

Gaat voor mij dus om Bovag beurt en vochtcontrole. Indien nodig de remmelarij vervangen en de cupjes in de koppeling checken/vervangen.

Kom maar op met de ervaringen thumbup.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Tips voor dealer Hobby

Bericht door MarcoC » do 13 okt 2016 20:35

RE.gif
Wij brengen hem naar Berkenbosch in Gorssel/Eefde, ook een heel goed bedrijf maar zeker niet de goedkoopste. Met de eigenaar Henk valt wel goed te onderhandelen en te praten.

In Twello schijnt ook een caravanonderhouds en schadeherstelbedrijf te zitten, vrienden van ons gaan hem daar stallen vanaf januari. Zal even vragen hoe dat bedrijf heet en naar het adres! thumbup.gif
Anders heb je in Apeldoorn nog Pleijsier zitten, achter Malkenschoten. Maar die ken ik persoonlijk niet.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

ericw
Berichten: 150
Lid geworden op: za 3 jan 2015 12:48
Locatie: Achterhoek

Re: Tips voor dealer Hobby

Bericht door ericw » vr 14 okt 2016 21:57

Ondanks dat het erg lang duurt voordat je reactie van de Gelderland Caravan Centrale hebt gehad was ik er erg tevreden over. 5 jaar geweest nadat ik caravan er nieuw had gekocht en ik had er geen klachten over. blij.gif
Skoda Superb HB Sportline 1.5TSI (2020) + Hobby 455UF (2010) Enduro Mover, Truma Saphir Comfort airco

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tips voor dealer Hobby

Bericht door PD » vr 14 okt 2016 22:01

Als het goed is, kom je er 1x per 2 jaar en een Bovag beurt kunnen ze allemaal uitvoeren knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 4 apr 2011 14:39
Locatie: Veluwe

Re: Tips voor dealer Hobby

Bericht door willem » za 15 okt 2016 09:09

Ik heb de caravan bij Angelier Camper&Caravans in onderhuod na zeer slechte ervaring met Twello (zijn trouwens verhuisd naar Wenum Wiesel) dit zijn oplichters!! Ben toen naar Angelier gegaan en heb goede ervaring met Berry thumbup.gif thumbup.gif
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Tips voor dealer Hobby

Bericht door Davendre » za 15 okt 2016 18:59

PremiumDiscovery schreef:Als het goed is, kom je er 1x per 2 jaar en een Bovag beurt kunnen ze allemaal uitvoeren knipoog.gif
Vandaar ervaringen gevraagd. Zie nu dat ik een beetje een kromme topic titel heb gebruikt. Zoek dus een goed bedrijf om mijn Hobby voor onderhoud weg te brengen. Apeldoorn denk ik niet dat ik daar de caravan naar toe zal brengen....

Wellicht dat ik Barneveld het voordeel van de twijfel geef, maar nog steeds geen reactie. Helpt niet weenie.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Tips voor dealer Hobby

Bericht door Ab » za 15 okt 2016 23:40

Wellicht zijn ze te druk.. knipoog.gif
Waag er maar gewoon eens een telefoontje aan.
Of nog beter..rij gewoon even langs.
En inderdaad..het onderhoud wat je aangeeft kan elk caravan of aanhangerbedrijf voor je uitvoeren.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

ericw
Berichten: 150
Lid geworden op: za 3 jan 2015 12:48
Locatie: Achterhoek

Re: Tips voor dealer Hobby

Bericht door ericw » zo 16 okt 2016 12:28

Precies wat @Ab al zei, ff een belletje/langsrijden. Lijkt erop dat je mailtje "verloren" is gegaan.
Skoda Superb HB Sportline 1.5TSI (2020) + Hobby 455UF (2010) Enduro Mover, Truma Saphir Comfort airco

Hogendoorn
Berichten: 41
Lid geworden op: za 30 nov 2013 17:28
Locatie: Midden van het land

Re: Tips voor dealer Hobby

Bericht door Hogendoorn » zo 16 okt 2016 17:32

De chef werkplaats, van Ton Jansen is met zijn zoon ( die werkte daar ook) voor zich zelf begonnen, dus veel ervaring met Hymer en Hobby.
Caravan service ten Have Epe.
Eriba Nova 495 met Subaru Outback 2,5 automaat

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Tips voor dealer Hobby

Bericht door Davendre » do 3 aug 2017 17:20

We zijn al weer ff verder, maar de caravan dus naar Caravanservice Ten Have gebracht voor de onderhoudsbeurt. Tevens vochtcontrole laten uitvoeren dus weer helemaal klaar.

23 juli vertrokken naar Oostenrijk waar we nu dan ook lekker zitten (op moment van schrijven 33 graden...).

De start ging echter niet helemaal vlekkeloos. Wilde de caravan vrijdagmiddag 21 juli nog even was-/poetsbeurt geven en zette de rollen van de mover op de banden omdeze onder de carport weg te rijden. Tenminste, dat was de bedoeling. 1 rol bleef echter keurig van de band af staan en weigerde dienst. Hmmmmmm en nu?

Nog maar eens bellen met Ten Have of hij op afstand wat kon vertellen. Dat kon hij echter niet, maar bood wel aan om de caravan zaterdagmorgen 8:00 uur te brengen zodat ze er naar konden kijken.

Dit gedaan en 8:00 uur stond ik daar met caravN op de stoep. Ze zijn er gelijk mee aan de gang gegaan en 11:00 uur kreeg ik telefoontje dat de caravan weer klaar stond met een werkende mover!

Blij weer richting Epe gereden en daar kreeg ik te horen dat er een tandwiel in de motor kapot was gegaan ("domme pech"). Dat onderdeel moest besteld worden en dat zou dan niet lukken. Hij bedacht zich dat hij nog een doorgebrand motertje van een zreich mover had liggen en deze heeft hij open getrokken. Het betreffende tandwiel zag er nog prima uit en deze is in/aan mijn motertje bevestigd. Met het gevolg dat de mover het weer doet!

Op de vraag wat hij van mij kreeg, kreeg ik als antwoord: "hoofdpijn!" Gelukkig zei hij dat met een grijns van oor tot oor.

Iets later dan in de planning de caravan verder ingepakt en zo zondagmorgenvroeg vertrokken!

Kan ik hier een bedrijf een warme douche geven? Bij deze! blij.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Tips voor dealer Hobby

Bericht door MarcoC » do 3 aug 2017 17:52

Super service thumpup.gif

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Tips voor dealer Hobby

Bericht door VIP » vr 4 aug 2017 17:16

Keurige service.

Zo zou ik het zelf als dealer ook hebben gedaan, meedenken met de klant en proberen iets op te lossen.

Er zijn er velen die hier nog van leren kunnen, vandaag de dag is dat niet allemaal meer zo vanzelfsprekend......
Porsche + Tabbert

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”