dakluiken hobby 560 2007

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: dakluiken hobby 560 2007

Bericht door Ab » di 19 jan 2010 20:04

Logische reactie...
Gimeg is (net als Hobby en vele anderen) gewoon een afnemer van die luiken. Gimeg is ook een groothandel, die niet levert aan eindgebruikers.
Zeker als het luik niet bij hen (via een dealer of kampeerwinkel) gekocht is, zullen ze zich niet geroepen voelen om garantie te verlenen.

De enige kans van slagen heeft (via Hobby) een beroep direkt op de fabrikant. Deze weet ook van de problemen/constructiefout.
Rechtstreeks benaderen zou nog het beste zijn, maar veel fabrikanten (o.a ook de fabrikant van praktisch alle caravanramen) doen geen zaken met eindgebruikers.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Re: dakluiken hobby 560 2007

Bericht door Pensionado » di 19 jan 2010 22:17

Eén van de risico's bij particuliere koop is de nazorg na twee jaar, daarvoor betaal je dan ook minder dan bij een dealer.
Het geld voor de reparatie heb je dus al in de zak. :wink: Kan je nu niet gaan klagen lijkt mij :oops:

De enige mogelijkheid is de oorspronkelijke dealer, zo mogelijk met de originele aankooppapieren, proberen te lijmen. Hij houdt de caravan graag in onderhoud en wellicht is er voor hem een regeling via Hobby beschikbaar.

swarfega

Re: dakluiken hobby 560 2007

Bericht door swarfega » wo 20 jan 2010 12:21

Ik heb de reparatie set al gekocht maar waar het mijn op ga is dat een Hobby caravan van € 18.000 na ruim 2 jaar de luiken niet meer werken en zij weten dat dit bij alle hobby caravans uit dit bj is ze het niet oplossen.

Het moet toch niet uitmaken of ik eerste of tweede eigenaar ben?

Een fout is een fout en dat dient opgelost te worden in mijn ogen.

Ik sluit bij deze mijn reactie over dit onderwerp.

PS
Geen antwoord gehad op E-mail welke ik naar Hobby Benelux heb verzonden. zeer jammer stom.gif

Ik ben al jaren een trouwe hobby caravan gebruiker

zwaaien.gif zwaaien.gif zwaaien.gif zwaaien.gif zwaaien.gif zwaaien.gif zwaaien.gif zwaaien.gif

Kidcool

Re: dakluiken hobby 560 2007

Bericht door Kidcool » wo 3 feb 2010 14:12

volgens mij is de kwaliteit van de hobby caravans van produktiejaar 2007 gewoon in het algemeen slecht.

Onze hobby gaat elk jaar naar zijn onderhoud (staat vaak langer bij dealer dan dat wij hem gebruiken), problemen die wij het eerste jaar al hebben gemeld zijn er nog steeds en vaak erger ondertussen bv. verschillende kastdeuren schuren gewoon tegen het dak aan (afstelling deurtjes volgens dealer eerste jaar zucht.gif, ondertussen gebruiken we die kastjes maar niet want het dakstof wordt beschadigd ), slotje schuifdeur die er zo vast opzit, dat je gewoon heel dat spul uit de plank trekt, achterste geleiding van de schuifdeur die nu al 2* stuk is op half jaar tijd (behalve daar mee glijden kun je daar nochtans bitter weinig mee doen), de gasaansluiting hebben ze ook moeten vervangen want we kregen dit niet correct aangesloten (ontsnapte steeds wat gas), de omvormer is ook al verandert want volgens dealer zoemde die te hard, ... enz enz :(
Strafste is dan nog dat mijn schoonbroer net dezelfde moment gekocht heeft en die ondervindt hoegenaamd geen problemen en die doet die ook niet binnen voor onderhoud.
Maar ja, 3 maart doen we ze nogmaals binnen voor het onderhoud en dan gaat er eens gepraat gaan worden, want ik durf met deze caravan geen lange afstanden te doen.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: dakluiken hobby 560 2007

Bericht door BertJan » wo 3 feb 2010 15:43

ja dat is hobby, veel mensen hebben geen problemen en heel veel wel, service komt nooit bij hobby nl vandaan als je service krijgt is het van de dealer. Als er wat kapot gaat kijk er zelf naar en spreek een goede oplossing door met je dealer als je het niet zo zelf al gerepareerd heb op je vacantie.
Scheef zittende deuren ed zitten er in de showroom al in, wil je dit niet koop dan geen hobby, maakt het je niets uit dan heb je veel caravan voor je geld want een Hobby is een luxe caravan voor relatief weinig geld.

Keizertje

Re: dakluiken hobby 560 2007

Bericht door Keizertje » wo 13 apr 2011 22:28

Helaas worden wij met dezelfde klacht geconfronteerd. Een grote dealer uit omgeving Eindhoven, geeft aan dat slechts de mogelijkheid bestaat om de drie (!) dakluiken volledig te vervangen voor 750 euro.
Kan iemand ons aan dealergegevens helpen die wel bereid is om ombouwsets van Remis te leveren?

Bij voorbaat dank, Mark

EvandenBoom
Berichten: 101
Lid geworden op: di 28 aug 2007 12:01

Re: dakluiken hobby 560 2007

Bericht door EvandenBoom » do 14 apr 2011 11:08

Wij hadden ook problemen met de dakluiken in onze Hobby 495 UK (2008). Wij hebben alleen geluk gehad dat de dealer net voor het verstrijken van de garantietermijn de dakluiken compleet heeft vervangen.

Op basis van onze ervaringen kom ik tot de conclusie dat het grootste deel van het probleem zit in een slechte montage van de dakluiken in de fabrieken van Hobby. stom.gif Toen wij al problemen hadden met onze luiken kwam ik er achter dat er in de Chateau van mijn ouders hetzelfde type dakluik zit. Deze bleek veel male soepeler te werken dan die van onze ooit hadden gedaan. Als bij mijn ouders het dakluik dicht en vergrendeld was, kon de slinger redelijk moeiteloos in de uitsparing worden geklapt. Bij ons moest de slinger altijd nog ongeveer minimaal een kwartslag worden doorgedraaid voordat deze in de uitsparing kon worden weggeklapt. Hierdoor kwam er teveel spanning op het mechanisme dat het dakluik opent en sluit. De binnenkabel wordt te ver door de buitenkabel gedrukt waardoor deze laatste dusdanig veel spanning te verwerken krijgt dat de buitenkabel aan het begin en in de bochten beschadigd raakt. Zelfs de bevestigingen van de buitenkabel breken hierdoor uiteindelijk af. Het mechanisme werkt dan niet meer naar behoren en het luik kan mogelijk zelfs niet meer worden gesloten. boos.gif

Na het mechanisme van onze dakluiken met behulp van tie-wraps, ducktape en wat creativiteit provisorisch had gerepareerd heb ik meteen de afstelling bekeken.
Ik heb de dakluiken dichtgedraaid totdat deze vergrendeld zat (even vanuit binnenkant tegen luik duwen en je weet of hij goed zit). Met de slinger in die stand de lijst waar de slinger in zit voorzichtig los trekken/klikken van het frame van het dakluik. Vervolgens de slinger netjes in de uitsparing van de lijst klappen en de lijst met de slinger in deze stand terugplaatsen. Zelfs met de provisorische reparatie werkte het dakluik toen beter als ooit daarvoor. whistle.gif

Dit in de winter van 2009/2010 bij de beurt uiteraard gemeld bij de dealer inclusief mijn ervaring met de afstelling. Zoals gezegd heeft de dealer de dakluiken onder garantie vervangen. Daarnaast zijn de nieuwe ook goed afgesteld. blij.gif Hopelijk heeft de dealer dit als leerpunt meegenomen en controleert hij dit nu standaard bij het rijklaar maken. scratch.gif

Groet,

Elliot
Skoda Octavia Combi 1.6 TDI 4x4 (145pk/305nm) -- Hobby De Luxe 495 UK

jos1947

Re: dakluiken hobby 560 2007

Bericht door jos1947 » do 7 jul 2011 21:23

Goedenavond,

heb zelf ook een vraag naar aanleiding dakraam Remis. Heb in februari een Hobby 460 ufe 2007 gekocht,heeft tot aan vertrek vakantie in een overdekte stalling gestaan. Tijdens een bui in kroatie ontdekte in een natte plek bij de kachel,dacht eerst dat de hond te enthousiast gedronken had. Verder in de vakntie geen regen gehad,echter op terugreis een fikse bui en bij een tussenstop constateerde we een flinke lekkage. Tijdens onze tussenstop een half plastic koffiebekertje in nog 20 min.Velen uren later een zelfde lekkage.
Bij terugkomst het bij de dealer gemeldt ivm garantiereparaties,deze vertelde dat het noermaal is dat er regen inslaat omdat het dakluik een ventilatierand/rubber heeft.
Deze opmerking bevreemd mij echter want in de gebruiksaanwinzijng van Hobby staat dat de caravan het beste buiten gestald kan worden. Bij langdurige afwezigheid zou in ongunstige regenval de gehele caravan nat/vochtig zijn.
Hebben hier meer mensen mee te maken gehad?
hoop op reacties want de caravan gaat op 18-07 terug naar de dealer.
Alvast mijn dank,

groet Jos

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: dakluiken hobby 560 2007

Bericht door Hobby Linka » vr 8 jul 2011 10:29

Er is al veel over de dakramen geschreven hier.

Zie ook viewtopic.php?f=119&t=13741 en lees hoe ik door mijn dealer ben geholpen.

Andre.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”