door joop de boswachter » zo 6 dec 2009 18:08
Het is zeker niet naast de deur, maar ik heb ook in Belgie geinformeerd bij de dealers meerdere malen zelfs .
Maar als je dan binnenkomt en de verkopers komen nog niet eens hun stoel uit om te vragen of ze je kunnen helpen,dan vraag ik me af of ze verdienen te veel of ze zijn niet
geschikt als verkoper.
Daar komt bij dat ik en mijn Belgische vrienden gezamelijk 3 nieuwe nieuwe caravans wilden, zelfs daar waren zij niet van onder de indruk.
Het mooiste moet nog komen, want de inruilprijs van mijn caravan (een Hobby 560 uff bj 2007) was 4000 euro lager dan bij 3 Nederlandse dealers.
Ook mijn Belgische vrienden hebben daar het grote verschil ervaren,en hebben samen met mij allemaal in Purmerend gekocht ook nu hebben wij alledrie
een nieuwe besteld.(2 Hobby 560 ufe en 1 Hobby 560 kmfe alledrie bj 2010).
Je praat dan toch over veel centen dacht ik ,ook mijn Belgische vrienden zijn al een aantal jaren meer dan tevreden.
Daar komt bij dat onze dealer in Purmerend zelfs de moeite heeft genomen om het o zo belangrijke document (gelijkvormingsattest) te verkrijgen.
Dat is een document dat in Belgie zeer belangrijk is, maar alleen te verkrijgen via de hoofd importeur van Hobby Belgie.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet altijd wil zeggen dat je er vanuit moet gaan dat je verplicht bent om in je eigen land te kopen ,
als je ergens anders wel goed wordt geholpen.
Natuurlijk zullen er ook wel goede Belgische dealers zijn , maar ik heb mijn buik er van vol en mijn vrienden ook.
Daar komt bij dat het invoeren van Nederland naar Belgie met een klein beetje geduld (alles bij elkaar 2 weken) niet veel voorsteld.
Groeten van de Boswachter