Belgen kopen in Nederland

Belgen kopen in Nederland

Berichtdoor joop de boswachter » za 5 dec 2009 18:11

Hallo caravanners,ik heb mijn caravan ingeruild voor een nieuwe Hobby 5.60 ufe model 2010, wij hopen hem in Maart te krijgen.
Onze vorige is een Hobby 5.60 uff model 2007,aangezien wij graag het zelfde type wilden blijkt dat de keuken een stuk kleiner is dan het model 2007.
Daarom hebben wij gekozen voor het ufe model,want deze heeft en een grote keuken plus een hele grote hoekzit.
Ik woon al 20 jaar in Belgie en vind dat de verkopers en dealers in Nederland bijna altijd correcter en vriendelijker zijn dan in Belgie.De
prijzen zijn ook veelal aantrekkelijker, b.v de inruilprijzen zijn stukken voordeliger dan in Belgie.
Wij hebben een Hobby dealer in Purmerend en hebben er daar al een aantal gekocht (3 stuks) we worden daar altijd enorm goed geholpen.
Een aantal goede Belgische vrienden hebben ook hun weg daarnaartoe gevonden,ook hun hebben er al 2 Hobby caravans vandaan gehaald en zijn ook zeer tevreden.
Zo zie je maar dat als je als dealer correct bent, en de verkopers zijn en blijven vriendelijk (en correct)
dat de klanten altijd terugkomen al is het over de grens.

Groetjes van een tevreden HOBBYIST
joop de boswachter

Re: Belgen kopen in Nederland

Berichtdoor Smit » za 5 dec 2009 22:13

Ik kom bij dezelfde dealer... sintduim.gif
Smit

Berichtdoor Ab » za 5 dec 2009 22:25

Purmerend is niet direkt in de nabije omgeving van Vlaanderen.. sintscratch.gif

Vind ik knap van een dealer, om klanten van zo ver weg te kunnen trekken. sintduim.gif
Dodge RAM 1500 Laramie Crew Cab - Fendt Diamant 560 TG.
Ab
Moderator

Berichtdoor Swagmanneke » zo 6 dec 2009 17:29

"Purmerend is niet direkt in de nabije omgeving van Vlaanderen.. "

daarom hebben wij nu voor de 2é keer gekocht bij de vossenhoek in Rucphen, nu enkel nog wachten tot de Belgische overheid mijn papieren opstuurt.
You never never know, if you never never go.
op verzoek verwijderd :-(
fotos over Australie
Mazda 6II sport@wagon 2.0l D140pk 380nm Eriba Nova SL 545
Swagmanneke

Berichtdoor mri » zo 6 dec 2009 17:34

Dag Joop de Boswachter,
Wij hebben dezelfde caravan gekocht bij dezelfde dealer. Gelukkig wonen wij een stukje dichterbij (is voor ons maar 30 km). Wij kopen voor het eerst bij deze dealer en horen wisselende ervaringen. Ben blij te horen dat er zelfs mensen uit Belgie komen om hier te kopen. Geeft toch een positief gevoel. Wij hopen onze caravan voor eind maart te krijgen, want eerste weekend van april willen we onze voorseizoen plaats op. We hebben hem eind augustus al besteld, maar hebben aslast verzwaring (naar 1750 kg) en vloerverwarming aangeschaft. Daarom kan ie niet in de standaard produktie gemaakt worden. We'll keep our fingers crossed!
Renault Espace 2.0 turbo aut (2007) + Hobby 560 UFE Prestige (2010)
mri

Berichtdoor joop de boswachter » zo 6 dec 2009 18:08

Het is zeker niet naast de deur, maar ik heb ook in Belgie geinformeerd bij de dealers meerdere malen zelfs .
Maar als je dan binnenkomt en de verkopers komen nog niet eens hun stoel uit om te vragen of ze je kunnen helpen,dan vraag ik me af of ze verdienen te veel of ze zijn niet
geschikt als verkoper.
Daar komt bij dat ik en mijn Belgische vrienden gezamelijk 3 nieuwe nieuwe caravans wilden, zelfs daar waren zij niet van onder de indruk.
Het mooiste moet nog komen, want de inruilprijs van mijn caravan (een Hobby 560 uff bj 2007) was 4000 euro lager dan bij 3 Nederlandse dealers.
Ook mijn Belgische vrienden hebben daar het grote verschil ervaren,en hebben samen met mij allemaal in Purmerend gekocht ook nu hebben wij alledrie
een nieuwe besteld.(2 Hobby 560 ufe en 1 Hobby 560 kmfe alledrie bj 2010).
Je praat dan toch over veel centen dacht ik ,ook mijn Belgische vrienden zijn al een aantal jaren meer dan tevreden.
Daar komt bij dat onze dealer in Purmerend zelfs de moeite heeft genomen om het o zo belangrijke document (gelijkvormingsattest) te verkrijgen.
Dat is een document dat in Belgie zeer belangrijk is, maar alleen te verkrijgen via de hoofd importeur van Hobby Belgie.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet altijd wil zeggen dat je er vanuit moet gaan dat je verplicht bent om in je eigen land te kopen ,
als je ergens anders wel goed wordt geholpen.
Natuurlijk zullen er ook wel goede Belgische dealers zijn , maar ik heb mijn buik er van vol en mijn vrienden ook.
Daar komt bij dat het invoeren van Nederland naar Belgie met een klein beetje geduld (alles bij elkaar 2 weken) niet veel voorsteld.

Groeten van de Boswachter
joop de boswachter

Berichtdoor Swagmanneke » zo 6 dec 2009 21:37

op de boswachter.

die 2 weken zijn een beetje onderdrevent (tegen gesteld van overdreven :wink: )
wacht nu weken en volgens de technische controle in Deurne zou het ongeveer 8 weken gaan duren( er is zo veel achterstand) maar ja de procedure zal in totaal maar €150 kosten. via Eriba Belgie campi(D)rama €475.
fotos over Australie
Swagmanneke

Berichtdoor Marcie » ma 7 dec 2009 15:33

joop de boswachter schreef:Hallo caravanners,ik heb mijn caravan ingeruild voor een nieuwe Hobby 5.60 ufe model 2010, wij hopen hem in Maart te krijgen.
Onze vorige is een Hobby 5.60 uff model 2007,aangezien wij graag het zelfde type wilden blijkt dat de keuken een stuk kleiner is dan het model 2007.

Misschien even off topic, maar wat mij dan altijd interesseert is de vraag waarom je een pas 3 jaar oude caravan inruilt voor een nieuwe, en dan ook nog dezelfde.

Wel mooi dat het kan hoor, gefeliciteerd! sintblij.gif
Citroën C8 + LMC 495k
Marcie

Berichtdoor joop de boswachter » ma 7 dec 2009 15:39

Beste Swagmanneke,wat ik ermee probeer te zeggen is als je alles zelf doet .
Ik heb in de afgelopen 10 jaar plus minus 6 caravans ingevoerd allemaal Hobby,s,waarvan 2stuks alles compleet op twee dagen.
Maar dat kost 500 euro bij de hoofd importeur voor een gelijkvormingsattest, 0.50 eurocent bij de duane voor een vignet,35 euro voor een administratieve keuring, en dan nog je eerstekeuring.
Doordat mijn dealer het gelijkvormingsattest verzorgd hoef ik niet over en weer naar Wetteren, maar ik moet wel aan hem die 500 euro betalen.
Voor mij is dat een helehoop tijd verlies bespaard.
In Deurne hebben ze mij een paar jaar geleden verteld dat als de dealer het verzorgd de kans bestaat dat als er ook maar iets niet klopt met de nodige documenten alles
weer terug moet met alle tijdsverlies erbij dus misschien geen 8 weken maar het dubbele.
Daarom doe ik het zelf, maar ja dat kost mij wel een paar honderd euro meer.

Groetjes van de Boswachter
joop de boswachter

Berichtdoor joop de boswachter » ma 7 dec 2009 15:47

Hallo Marcie, ik was het eigenlijk nog niet van plan,maar doordat ik op de introductiedag van de nieuwste Hobby was, deed mijn dealer mij
een enorm goed aanbod waar ik niet lang bij na hoefde te denken.
Dat was ook het geval met mijn Belgische vrienden die mee waren gekomen.

joop de boswachter

Berichtdoor Swagmanneke » ma 7 dec 2009 16:47

@Joop de boswachter
bij de douane in Antwerpen 10cent en vermits ik niets kleiner bij had dan €5 was het zelfs gratis voor dat roos formulier( aanvraag tot inschrijving)
de eerste keuring waarbij alles opgemeten wordt ( as remmen koppeling chassis enz -) kost €91
de administratieve keuring kost €9.
de tweede keuring kost €43.
prijzen zijn nu en trouwens idem aan 2008.

ik ben nu afwachtend na de eerste keuring 4 weken nu.
dus een totaal van minder dan €150.
dit jaar zitten ze met een achterstand daarmee duurt het u zoalang.
en je dealer verdient aan die Belgische papieren ook nog eens €120 buurman zijn vader heeft een Fendt gekocht aan Hulst en daar rekenen ze slechts die €380 die moest daar niks op verdienen.
fotos over Australie
Swagmanneke

Berichtdoor joop de boswachter » di 8 dec 2009 17:01

Beste Swamanneke,ik weet dat er inderdaad heel veel verschil in prijzen zijn maar in Wetteren (Ideal caravans) betaal je 500 euro voor het pvg plaatje en je gelijkvormingsattest.
Daar kun je gewoon niet omheen,ik heb ook het keuringsstation in Malle gevraagd wat het op dit moment kost voor een eerste keuring.
Die vertelde mij dat de prijs voor een eerste keuring nu momenteel 43 euro kost.
Ik wil niet zeggen dat als je het zelf doet dat je dan goedkoper uit bent, maar dat je wel sneller klaar kunt zijn.
Maar dat kost inderdaad wat meer.
Het is alleen belachelijk dat er tussen diversen merken uit bv duitsland zo een groot verschil is in prijzen voor hetzelfde aluminiumplaatje en
het gelijkvormingsattest.
Ook daar wordt door sommige bedrijven een graantje meegepikt.

joop de boswachter

Berichtdoor Swagmanneke » di 8 dec 2009 17:45

@Joop de boswachter.
voor je eerste keuring ( om uw gelijkvormigheids attest te verkrijgen) moet je naar DEURNE of GEEL in Malle kunnen ze u NIET helpen.
de tweede keuring nadat je uw gelijkvormigheidsattest kan wel in Malle en die kost inderdaad die €43.( dit is de eerste keuring waar je het over hebt)

heb vandaag noch met Deurne gebeld en het zou tussen de 6 weken en 2 maand duren eer ik mijn gelijkvormigheidsattest heb.
daarna kan ik eerst die administratieve keuring laten doen voor €9 en dan de keuring van €43.

Ik weet dat jet dat Ideal caravan dit attest afleverd . maar het kost aan uw caravan dealer maar €380 ok iedereen moet leven en geld verdienen maar als ze ineens 3 caravans verkopen dan vind ik het toch niet zo'n erg goede service om daar nog eens in jullie geval in totaal €360 extra te rekenen.
en er is hoop vanaf medio 2010 zou er eindelijk een europese goedkeuring bestaan voor caravans net als bij de autos dan is heel die rompslomp achter de rug.
fotos over Australie
Swagmanneke

Berichtdoor joop de boswachter » di 8 dec 2009 18:49

Hallo Swamanneke, het probleem is natuurlijk dat je als koper niets weet van onderlinge afspraken tussen verkoper (dealer) en hoofdimporteur) en dat zal voorlopig ook nog
wel zo blijven.
Mijn dealer regelt voor onze caravans het gelijkvormingsattest,hij zegt dat het via wetteren gaat en dat het ongeveer 2 weken duurt.
Want bij een andere dealer bij Eindhoven (Coppens ) doen ze dat al jaren maar daar kost het 679 euro.
Maar ik ben blij om te horen dat er aan gewerkt wordt om dat te veranderen.

p.s ik heb in totaal 6 caravans zelf ingevoerd, waarvan 3 stuks eerste keuring hebben gepaseerd in Malle en de andere via Contich maar toen
had ik het gelijkvormingsattest zelf afgehaald door na een afspraak te hebben gemaakt bij Ideal caravan te passeren met mijn caravan en ik
ben nog nooit in een andere keuring station hoeven te zijn.

joop de boswachter

Berichtdoor Ricky » di 15 dec 2009 22:54

joop de boswachter schreef:Misschien even off topic, maar wat mij dan altijd interesseert is de vraag waarom je een pas 3 jaar oude caravan inruilt voor een nieuwe, en dan ook nog

Ach dat vraag ik me sowieso wel vaker af. Ik ken ook wel mensen trek dat ding in de tweede week van jullie uit de boerenschuur, doek er dor heen en buitenkant word schoongemaakt. Gaan er 2,5 week mee weg, en half augustus staat hij weer netjes op stal. Maar na drie jaar moet er wel weer een nieuwe caravan komen..... hoeveel uur ben je nou dan echt in die caravan geweest gedurende die drie jaar. Sommige mensen zullen wel geld over hebben ;)
Ricky

Berichtdoor kyra » ma 8 feb 2010 15:24

Je kunt toch ook dichterbij een Hobby dealer bezoeken er zitten er genoeg bv. in Zundert volgens mij veel dichterbij en ook een hele goeie zij leveren het gelijkvormigheidsattest er gewoon bij en hoef je zelf bijna niks te doen alleen hetzelfde wat je ook als je in Belgie koopt moet doen. Lekker dichtbij. knipoog.gif
kyra

Keer terug naar Hobby