Ervaring nieuwe Fendt

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Fam de Goeij » di 31 jul 2018 22:05

We zijn nu terug van 4 weken zomervakantie en de Fendt is ons goed bevallen .
Een heerlijk bed ,ook gemakkelijker uit bed gaan s,nachts voor toiletbezoek met dit frans bed ipv een dwarsbed.
Hij ligt als een dijk achter de Dacia Lodgy die hem over kleine en snelwegen door Tsjechie trok. De nieuwe mover deed het ook perfect ,trok caravan goed over richels en ook door grind!
Toch ging er iets kapot ,wat ik bij Fendt niet verwacht had.
Het wasbakje zit met kit vast in het blad en die kit hield dag 4 het bakje niet meer op zijn plaats . Het schoof in het grotere gat in het blad op en neer waardoor water in het blad zou kunnen komen . Verholpen door het bakje nieuw gekit weer terug geplaatst te hebben en het vast gezet met 4 schroefjes ,zodat het weer niet ging verschuiven als de kit warm werd. Een minder fraaie maar doeltreffende oplossing . De schroefjes zijn niet zo fraai in de rand van het wasbakje maar wel functioneel.

Minder blij was ik dat de laatste week we terug kwamen van een dagtripje en het aanrechtblad van de keuken vooraan bol stond ,bij de afwerk rand rondom . Vocht ? Montage fout blad?
Dit is jammer voor een nieuwe Fendt ! Ik weet dat de dealer het keurig zal afhandelen ,maar ik had deze beide zaken bij Fendt niet verwacht. Een kleine teleurstelling ,maar verder dik tevreden met een mooie caravan .

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Chris » di 31 jul 2018 22:40

Ach..dan weten jullie dat de nieuwe villa in jaar 2 perfect zal zijn.
Bij ons lijkt de waterpomp het zwaarder te krijgen...daar is de garantie voor...

Fijn dat jullie toch happy zijn met de Gendt na alle toestanden met de Hobby....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door petronella » wo 1 aug 2018 13:08

Wij hebben ook een bianco 445 tfb uit 2013, we hebben deze gebreken niet. Misschien een productie fout? Als dat zo zou zijn , moet het probleem toch wel bekend zijn bij de dealer?
Of zou de oorzaak de hitte kunnen zijn, hoewel..... daar moet een caravan toch tegen kunnen zou je denken.
Ben benieuwd wat jullie dealer zegt en wat ze eraan gaan doen.
Want dit is natuurlijk niet ‘ Fendt waardig’

Dnka
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 10:09

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Dnka » wo 1 aug 2018 15:49

Beste familie de Goeij

De huidige Fendt is natuurlijk een prima caravan maar de Fendt van "toen" is niet meer.
Wij hebben een Fendt Bianco selection 465 TG uit 2016.

De mankementen:

- Keukenblad gescheurd bij de wand / staander.
- Keukenblad krom.
- Rubbertjes van pannen dragers gaan stuk. ( Van Dealer hand vol op voorraad gekregen)
- Rubbers bij voorzijde komen los.
Voorgaande punten foto's bijgesloten en komen bij diverse nieuwe Fend's voor. ( Van diverse mensen vernomen)
Verder was bij ons de kachel uitstoom opening midden achter, onder de tafel, simpel weg niet aangesloten?

Als laatste nog de opmerking dat ik wat hoekpaneeltjes heb losgehaald om de verlichting bij de zithoek aan te passen en wat mem dan ziet denk je dat je met een heel goedkope caravan bezig ben. Alle elec draden zijn los of met simpel afplaktape vast gemaakt. Ook dit is weer door diverse ander Fendt gebruikers bevestigd.

Al met al is de Fendt een prima fijne caravan, maar de kwaliteit waar zo over geroemd wordt is niet meer.

Met vriendelijke groet.
Dik Verhoef[/image]
Bijlagen
Keukenblad krom.jpg
keukenblad gescheurd.jpg
keukenblad gescheurd 2.jpg

Dnka
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 10:09

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Dnka » wo 1 aug 2018 15:51

volgende twee foto's bij voorgaand verslag
Bijlagen
Rudbbers voorzijde.jpg
Rubbertjes pannen roosters.jpg

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Jan van Vijven » wo 1 aug 2018 15:55

Ik herken hier totaal niets van, je zal een maandag morgen geval hebben!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door VIP » wo 1 aug 2018 16:19

Recentelijk waren wij in de campingshops bij een dealer in Asten en een week erna in Duiven die beide Knaus en een Tabbert verkoopt.

Toch even de nieuwe caravans bekeken in de showroom en het buitenterrein (Duiven)

Als ik zag wat daar al aan mankeerde bij nieuwe caravans (bij beide merken) en wat niet veroorzaakt is door consumenten moest ik denken hoe men hier deze merken de hemel inprijst.

Om een paar dingen te noemen die direct opvielen:

Kopsekanten van aanrechtbladen waarvan het fineer los liet bij diverse nieuwe caravans.

Sluitingen van kastjes in toiletruimtes van een flutkwaliteit van 5 cent.

Onzorgvuldig (scheef) afgehangde kastdeurtjes.

Loszittende spoelbakjes in toiletruimtes.

Keukenspoelbakken die niet zijn afgekit en kieren.

En dat alleen bij een vluchtige blik bij binnenkomst.

Kort samengevat elk merk heeft zijn eigen problemen, maar zolang de dealer/ fabrikant het oplossen ben ik tevreden ongeacht het merk.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Sofie64 » wo 1 aug 2018 18:12

Ik snap er niets van dat caravan bouwers een nieuwe caravan zo maken en afleveren. weenie.gif Waar is je trots voor je werk scratch.gif
Je weet van tevoren dat de mensen toch terug gaan komen en dan moeten er opnieuw kosten gemaakt worden.
Tevens is het natuurlijk ook een teleurstelling Voor de trotse eigenaar (het gaat tenslotte niet om een pakje boter) en het lijkt mij ook slecht Voor de Naam van het bedrijf stom.gif
Doe het gelijk goed,...het is niet zo dat het wiel nog uitgevonden moet worden toch !!? idee.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Fam de Goeij » za 18 aug 2018 08:53

Zo de Fendt is donderdag bij de dealer gebracht en aanrechtblad en wastafelbakje zullen ws vervangen worden ,dit kan even duren voor de onderdelen aanwezig zijn . Verder wordt jaarlijkse vochtinspectie uitgevoerd . Een onderhoudsbeurt wordt pas het tweede jaar uitgevoerd . een jaarlijkse is volgens hen niet nodig.
Zo nu maar afwachten op telefoontje van de dealer. Ik heb bij hen het vertrouwen dat het allemaal goed komt. Jammer dat na alle hagel perikelen ook nu het niet direct goed kan gaan ........... :(
Maar verder zijn we dik tevreden met de Fendt en volgend jaar verwacht ik een probleemloze Fendt op vakantie. knipoog.gif thumbup.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door PD » za 18 aug 2018 09:03

Elke caravan moet binnen normtijden in elkaar gezet worden en ook daar hebben de medewerkers niet altijd hun beste zin. Bovendien kan het altijd beter en mooier afgewerkt worden maar de gemiddelde consument is niet bereid dit te betalen.

Zolang het snel en adequaat wordt opgelost, is er niets aan de hand. Onze nieuwe Premium had ook een paar kleinigheidjes en die zijn kort na de constatering verholpen. Volgende maand de 1e vochtmeting en hopelijk pas weer een jaar daarna terug voor de onderhoudsbeurt.

Er zal geen merk zijn waar het anders is.
Bovendien: de een vermeldt sneller de geconstateerde manco's en de ander pretendeert de perfecte caravan te hebben knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
j.dreves
Ban
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 4 jan 2009 11:47

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door j.dreves » za 18 aug 2018 10:01

RE.gif
wat een klets verhaal, het geld staat bij jou weer boven aan.
Mitsubishi Outlander 2017 met aan de kogel Hobby 495 UL 2018.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Jan Br » za 18 aug 2018 10:08

RE.gif RE.gif

De spijker op z'n kop, niks kletsverhaal. thumbup.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
opwouters
Berichten: 175
Lid geworden op: di 21 mar 2017 10:20
Locatie: Enkhuizen

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door opwouters » za 18 aug 2018 10:54

j.dreves schreef:RE.gif
wat een klets verhaal, het geld staat bij jou weer boven aan.
Huh, hoe kom je tot die conclusie?
Lijkt mij een prima onderbouwing van het feit dat er bij ieder caravanmerk kleine mankementen kunnen zijn.
Gaat er dan met name om hoe de after-sales van de dealer is.
Peugeot 308SW GT-line, Home car Rapid 39 1998

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Micky » ma 20 aug 2018 16:49

j.dreves schreef:
za 18 aug 2018 10:01
RE.gif
wat een klets verhaal, het geld staat bij jou weer boven aan.
wat een vreemde reactie :(

ook ik sluit me volledig bij PD aan, zo werkt het nu eenmaal en niet alleen in de caravanwereld, de dealer moet er goed mee omgaan en dat zullen de meesten ook echt doen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Roland54
Berichten: 437
Lid geworden op: za 24 mar 2018 15:20
Locatie: Noord Holland

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Roland54 » ma 20 aug 2018 19:42

RE.gif
Ene kant snap ik de reactie wel. Het heeft namelijk niets te maken met het niet willen uitgeven van een bepaalt bedrag. Je koopt een caravan met voor jou haalbare budget, en zeker een topmerk als Fendt, mag je verwachten dat je een goed afgeleverd product mag verwachten. Natuurlijk kan er altijd wat aan mankeren. Meestal wordt dit onder garantie voorwaarde netjes opgelost. Het allerduurste hoeft niet altijd het beste te zijn.
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door VIP » ma 20 aug 2018 20:10

Roland54 schreef:
ma 20 aug 2018 19:42
RE.gif
Het allerduurste hoeft niet altijd het beste te zijn.
Dat lees ik ook niet in de post van PD scratch.gif

PD heeft maar een Premium :oops: er zijn zat sleurhutten die meer kosten.
Porsche + Tabbert

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Fam de Goeij » do 23 aug 2018 14:56

Zo bericht gehad van de dealer.

Die moest toestemming vragen bij de importeur wat vervangen mag worden,

Het aanrechtblad wordt opnieuw besteld ,maar het wasbakje (133 euro voor een stukje plastic ) wordt niet vergoed omdat ik er zelf in geschroefd heb . scratch.gif

Ik begrijp dat enigszins wel maar als ik het niet gedaan had ,had het wasbakje de hele vakantie los in het blad heen en weer geschoven en had ik het niet kunnen gebruiken ,want dan was er ook vocht in dat blad waar het in ligt gekomen en had dat ook vervangen moeten worden .....Een beetje flauw van de importeur ,maar goed bij ons zal het bakje nooit meer los gaan zitten of verschuiven en ach die schroefjes zie je dadelijk ook niet meer.

Dus ik ga de caravan weer ophalen en naar de stalling brengen ,dan hoop ik dat na de najaars vakantie het nieuwe aanrechtblad er weer in zit .............levertijden van dat soort onderdelen is meestal lang .

Verder nog dik tevreden met de nieuwe kampeerwagen . thumbup.gif aflower.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18817
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Hobby Linka » do 23 aug 2018 15:17

Misschien hetgeen wat niet wordt vergoed proberen te verhalen op de verzekering? Je reparatie was toch een noodreparatie om verder te gaan?

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Micky » do 23 aug 2018 15:19

RE.gif RE.gif

je had het met ducktape vast kunnen plakken, men weet gewoon als je het stuk maakt vervalt de garantie.
kunnen ze je het bakje niet gewoon tegen kostprijs leveren? dat zou fair zijn en dan ben jij met een tientje of 7 klaar

Edit, idd HL zijn oplossing kan ook nog een goede zijn!
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Roland54
Berichten: 437
Lid geworden op: za 24 mar 2018 15:20
Locatie: Noord Holland

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Roland54 » do 23 aug 2018 16:28

RE.gif RE.gif RE.gif
Erg kinderachtig! Gooit het op verzekering.
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Micky » vr 24 aug 2018 00:03

RE.gif scratch.gif

hoezo kinderachtig, zijn gewoon regels die we allemaal kennen toch? als je de zegel verbreekt heb je geen garantie, als je de hamer erop loslaat ook niet, boren is ook niet de bedoeling....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Fam de Goeij » vr 24 aug 2018 07:16

RE.gif
Maar als ik niets gedaan had en het wasbakje schoof alle kanten heen en weer was er water tussen gekomen en had het blad zich daar volgezogen en hadden ze dat ook nog kunnen vergoeden .............................................plus al het extra werk.
Dat is het dubbele .Ik had ook de hele 4 weken vakantie het wastafel gedeelte niet kunnen gebruiken ,maar als er iets kapot gegaan was aan het bed en je mocht zelf niet een noodreperatie uitvoeren was JIJ dan op de grond gaan slapen ? weenie.gif Neen dus want je koopt niet voor niets een vast bed caravan en zo heb ik een wagen met wasgelegenheid gekocht!
Al met al heb ik deels begrip voor de beslissing van de importeur en deels vind ik zijn reactie erg kinderachtig flauw .

Zullen we het hier bij laten ! thumbup.gif

Een nieuw aanrechtblad zit in de bestelling en de schroefjes in de wastafel zie ik gewoon niet meer desnoods verf ik ze wit! Mijn wasbakje kan in ieder geval niet meer schuiven en een nieuw alleen weer gekit misschien weer wel ............

Ik verheug mij op mijn najaars vakantie! met mijn mooie Fendt! aflower.gif

Groet allemaal ! haphop.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Micky » vr 24 aug 2018 09:40

RE.gif

Natuurlijk ga je een nood reparatie doen, maar schroeven door de bak draaien is heel wat anders, zoals ik schreef, je kunt een wasbak heel goed vastzetten met bijv. ducktape en dan hou je ook het water weg van het blad, ook een bed kun je gewoon provisorisch repareren zonder er dus zelf schade aan te brengen. thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Fam de Goeij » vr 24 aug 2018 12:07

RE.gif

Ik dacht het hiervoor al afgesloten te hebben ................ whistle.gif

Ok jij (weer) het laatste woord ! thumbup.gif

Gebruikersavatar
duwerke
Berichten: 509
Lid geworden op: do 1 apr 2010 12:34
Locatie: Menen

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door duwerke » vr 24 aug 2018 12:18

RE.gif
mrgreen.gif mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo XC90 Inscription T8 Long Range 455Pk / Fendt Tendenza 515SG Performance - Truma XT mover - Thule 6200 luifel - Fortex Circum voortent

Plaats reactie

Terug naar “Fendt”