MTM verhogen van 1600 naar 1700
MTM verhogen van 1600 naar 1700
Hallo,
Ik vermoed dat dergelijk onderwerp reeds al eens behandeld werd maar ik denk ook dat het afhangt van merk tot merk.
Ik heb onlangs een fendt Saphir 560 tweedehands gekocht. Het verslag welke de verkoper me voorlegde was dat het maximale gewicht was vastgelegd op 1600 en in lege toestand woog deze al 1550kg(weliswaar met tent gasfles en dergelijke erin). Toen ik zelf naar de keuring ging bleek het totale gewicht 1550kg te zijn (tent en dergelijke had ik er even uitgehaald). Dus momenteel kunnen wij 50kg laden wat echt niet veel is volgens mijn gevoel...
Onze bedoeling is om de MTM van 1600 te verhogen naar 1700 daar de as van de caravan hierop isvoorzien. Vermoedelijk heeft de eerste eigenaar dit laten verlagen naar 1600 omwille van zijn rijbewijs.
Op het identificatieplaatje kunnen wij ook deze 2 getallen terugvinden.
Heeft er iemand ervaring om dit te realiseren?
Ik vermoed dat dergelijk onderwerp reeds al eens behandeld werd maar ik denk ook dat het afhangt van merk tot merk.
Ik heb onlangs een fendt Saphir 560 tweedehands gekocht. Het verslag welke de verkoper me voorlegde was dat het maximale gewicht was vastgelegd op 1600 en in lege toestand woog deze al 1550kg(weliswaar met tent gasfles en dergelijke erin). Toen ik zelf naar de keuring ging bleek het totale gewicht 1550kg te zijn (tent en dergelijke had ik er even uitgehaald). Dus momenteel kunnen wij 50kg laden wat echt niet veel is volgens mijn gevoel...
Onze bedoeling is om de MTM van 1600 te verhogen naar 1700 daar de as van de caravan hierop isvoorzien. Vermoedelijk heeft de eerste eigenaar dit laten verlagen naar 1600 omwille van zijn rijbewijs.
Op het identificatieplaatje kunnen wij ook deze 2 getallen terugvinden.
Heeft er iemand ervaring om dit te realiseren?
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Toevallig...
Heel toevallig heb ik dit net nagevraagd bij de RWD.
Als de caravan geleverd is met de 1700 kg as, dan is dat genoteerd bij de RWD, en dat blijft in hun database staan.
Als de as dan terug gezet is op papier, en jij wilt het weer omhoog, dan kan dat dus.
Onderstaand is een stukje uit hun e-mail:
Wanneer u het wettelijke maximale gewicht laat verlagen (na betaling van € 58,-) blijft de technische maximale massa wel zichtbaar in de voertuiggegevens. U kunt op dezelfde wijze weer terug naar de oorspronkelijke hogere waarde. Zie voor meer infomatie https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... zigen.aspx
Dus... als de caravan origineel met 1700 geleverd is kan hij ook weer terug... kost je 58 euro en is dus alleen een papierwinkel
succes
Chris
Heel toevallig heb ik dit net nagevraagd bij de RWD.
Als de caravan geleverd is met de 1700 kg as, dan is dat genoteerd bij de RWD, en dat blijft in hun database staan.
Als de as dan terug gezet is op papier, en jij wilt het weer omhoog, dan kan dat dus.
Onderstaand is een stukje uit hun e-mail:
Wanneer u het wettelijke maximale gewicht laat verlagen (na betaling van € 58,-) blijft de technische maximale massa wel zichtbaar in de voertuiggegevens. U kunt op dezelfde wijze weer terug naar de oorspronkelijke hogere waarde. Zie voor meer infomatie https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... zigen.aspx
Dus... als de caravan origineel met 1700 geleverd is kan hij ook weer terug... kost je 58 euro en is dus alleen een papierwinkel
succes
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Lijkt me niet vanwege het rijbewijs, maar dat terzijde.marcodc schreef:Vermoedelijk heeft de eerste eigenaar dit laten verlagen naar 1600 omwille van zijn rijbewijs.
Op het identificatieplaatje kunnen wij ook deze 2 getallen terugvinden.
Heeft er iemand ervaring om dit te realiseren?
Check even het kentekenregister bij de RDW. Kijk dan bij gewichten. Staat bij F1 (Technische max. massa voertuig) 1700 kg, dan is het gewoon een kwestie van formuliertje online downloaden https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... zigen.aspx
Staat dat er niet, dan is een keuring nodig, of een Fendt dealer zou je hiermee kunnen helpen ivm typegoedkeuring.
Btw, jammer dat je niet eerder op dit forum terecht bent gekomen. Hier wordt meestal geadviseerd om vantevoren te wegen of ontbindende voorwaarden in de koopovereenkomst op te nemen als de caravan veel zwaarder is dan de papieren doen vermoeden. Overigens vind ik dat je sowieso veel risico hebt genomen nadat de verkoper de weeggegevens heeft laten zien. Een voortent en gasfles levert nog steeds niet genoeg laadvermogen op voor een caravan van dit formaat.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
marcodc schreef:Hallo,
Ik vermoed dat dergelijk onderwerp reeds al eens behandeld werd maar ik denk ook dat het afhangt van merk tot merk.
Ik heb onlangs een fendt Saphir 560 tweedehands gekocht. Het verslag welke de verkoper me voorlegde was dat het maximale gewicht was vastgelegd op 1600 en in lege toestand woog deze al 1550kg(weliswaar met tent gasfles en dergelijke erin). Toen ik zelf naar de keuring ging bleek het totale gewicht 1550kg te zijn (tent en dergelijke had ik er even uitgehaald). Dus momenteel kunnen wij 50kg laden wat echt niet veel is volgens mijn gevoel...
Onze bedoeling is om de MTM van 1600 te verhogen naar 1700 daar de as van de caravan hierop isvoorzien. Vermoedelijk heeft de eerste eigenaar dit laten verlagen naar 1600 omwille van zijn rijbewijs.
Op het identificatieplaatje kunnen wij ook deze 2 getallen terugvinden.
Heeft er iemand ervaring om dit te realiseren?
Is al vrij zwaar in lege toestand of niet dan, mocht er een maximale aslast van 1700 kg. op zitten kun je nog maar 150 kg. bijladen. Zitten er veel accessoires op de caravan die het gewicht doen toenemen want lijkt mij dat de caravan van origine niet zoveel weegt vanaf fabriek of heb ik het nu fout.
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
We weten natuurlijk nog niets van TS.
Als hij met 2 personen in een hele grote auto of bus rijd is weinig laadvermogen in de caravan helemaal geen probleem.
Als hij een gezin meeneemt en een normale personenauto rijd had hij deze Fendt 560 beter gewoon kunnen laten staan.
Max 1600 kg (misschien 1700) en dan al weten dat hij zoals de caravan meegenomen wordt al 1550 kg weegt is vragen om problemen.
Als hij met 2 personen in een hele grote auto of bus rijd is weinig laadvermogen in de caravan helemaal geen probleem.
Als hij een gezin meeneemt en een normale personenauto rijd had hij deze Fendt 560 beter gewoon kunnen laten staan.
Max 1600 kg (misschien 1700) en dan al weten dat hij zoals de caravan meegenomen wordt al 1550 kg weegt is vragen om problemen.
-
- Berichten: 6220
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Dat lijkt me wel; voor het maximaal te trekken gewicht hoef je de caravan niet terug te laten keuren,daar is belading tot een max gewicht voldoende,en dient gecontroleerd te worden door weging.Daphne schreef:Lijkt me niet vanwege het rijbewijs, maar dat terzijde.
Voor t rijbewijs (E achter B) word echter wel gekeken naar de som der MTM,s van trekker en caravan.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
RE.gif
Theoretisch heb je gelijk, MAAR.... als het voor het rijbewijs is gedaan, had de vorige eigenaar een auto met een MTM van 1900 kg??? En daar een Fendt 560 achter?
Dus, mijn gedachte blijft dat dit niet voor het rijbewijs is gedaan. Als het al is teruggezet dan denk ik dat dit vanwege de beperking van het maximum trekgewicht is gedaan. Want oh oh, je zou eens in het buitenland aan een diender die de regeltjes niet kent uit moeten leggen dat het werkelijk gewicht telt en niet het papieren gewicht
Theoretisch heb je gelijk, MAAR.... als het voor het rijbewijs is gedaan, had de vorige eigenaar een auto met een MTM van 1900 kg??? En daar een Fendt 560 achter?
Dus, mijn gedachte blijft dat dit niet voor het rijbewijs is gedaan. Als het al is teruggezet dan denk ik dat dit vanwege de beperking van het maximum trekgewicht is gedaan. Want oh oh, je zou eens in het buitenland aan een diender die de regeltjes niet kent uit moeten leggen dat het werkelijk gewicht telt en niet het papieren gewicht
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Alvast bedankt voor de reacties.
Het ledige gewicht bij aankoop was iets van 1482 of zoiets. Het enige wat optioneel is betreft de Mover bij mijn weten... Ik weet dat het wel wat weegt maar toch niet zoveel mij inziens.. Er zullen nog wel enkele andere zaken zijn welke aanvankelijk niet voorzien waren.
Klein detail misschien... Ik woon in België dus daar is de regelgeving natuurlijk anders (zou anders te eenvoudig zijn denk ik).
Had zelf al eens geïnformeerd bij een Fendt verdeler in Wetteren (België) welke me simpelweg meedeelde dat het niet ging. Het vastgestelde gewicht blijft behouden..
Heb nu zelf nog een mail gestuurd naar Fendt in Duitsland (caravan is namelijk geïmporteerd) en hoop natuurlijk dat deze een aanpassing van het COC-document toestaan. Eerlijk gezegd denk ik van niet maar hoop doet leven natuurlijk...
Het is inderdaad een grote en zware caravan maar ik en mijn vrouw hadden echt wel het gevoel van deze kans krijgen we niet meer... echt onze goesting...
Heb niet het gevoel dat de vorige eigenaar van slechte wil was want ik heb er nog contact mee en deze heeft er toch enkele jaren mee rondgereden... Overbeladen dan telkens zeker...
Het ledige gewicht bij aankoop was iets van 1482 of zoiets. Het enige wat optioneel is betreft de Mover bij mijn weten... Ik weet dat het wel wat weegt maar toch niet zoveel mij inziens.. Er zullen nog wel enkele andere zaken zijn welke aanvankelijk niet voorzien waren.
Klein detail misschien... Ik woon in België dus daar is de regelgeving natuurlijk anders (zou anders te eenvoudig zijn denk ik).
Had zelf al eens geïnformeerd bij een Fendt verdeler in Wetteren (België) welke me simpelweg meedeelde dat het niet ging. Het vastgestelde gewicht blijft behouden..
Heb nu zelf nog een mail gestuurd naar Fendt in Duitsland (caravan is namelijk geïmporteerd) en hoop natuurlijk dat deze een aanpassing van het COC-document toestaan. Eerlijk gezegd denk ik van niet maar hoop doet leven natuurlijk...
Het is inderdaad een grote en zware caravan maar ik en mijn vrouw hadden echt wel het gevoel van deze kans krijgen we niet meer... echt onze goesting...
Heb niet het gevoel dat de vorige eigenaar van slechte wil was want ik heb er nog contact mee en deze heeft er toch enkele jaren mee rondgereden... Overbeladen dan telkens zeker...
- Monster900
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Ik heb ervaring met aanpassingen van gewichten en gelijkvormigheidsattesten door eventuele invoerders en fabrikanten: NJET, jammer genoeg.
Tenzij er op uw inschrijvingsbewijs verschil is tussen de Technisch Maximum Toegelaten Massa (F1) en de Nationaal Maximum Toegelaten Massa (F2)... Die F2 is enkel administratief.
Tenzij er op uw inschrijvingsbewijs verschil is tussen de Technisch Maximum Toegelaten Massa (F1) en de Nationaal Maximum Toegelaten Massa (F2)... Die F2 is enkel administratief.
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG
-
- Berichten: 592
- Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Had zelf al eens geïnformeerd bij een Fendt verdeler in Wetteren (België) welke me simpelweg meedeelde dat het niet ging. Het vastgestelde gewicht blijft behouden..
Heb nu zelf nog een mail gestuurd naar Fendt in Duitsland (caravan is namelijk geïmporteerd) en hoop natuurlijk dat deze een aanpassing van het COC-document toestaan. Eerlijk gezegd denk ik van niet maar hoop doet leven natuurlijk...
Misschien eens info nemen bij Falter in Sint -Niklaas.
Heb nu zelf nog een mail gestuurd naar Fendt in Duitsland (caravan is namelijk geïmporteerd) en hoop natuurlijk dat deze een aanpassing van het COC-document toestaan. Eerlijk gezegd denk ik van niet maar hoop doet leven natuurlijk...
Misschien eens info nemen bij Falter in Sint -Niklaas.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.
Swift Burgundy mobilhome.
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Het was Falter welke ons doorstuurde naar Wetteren... Sint-Niklaas is namelijk dichter voor ons dan Wetteren... Maar toch bedankt voor de tip.fendtjeplatin schreef:Had zelf al eens geïnformeerd bij een Fendt verdeler in Wetteren (België) welke me simpelweg meedeelde dat het niet ging. Het vastgestelde gewicht blijft behouden..
Heb nu zelf nog een mail gestuurd naar Fendt in Duitsland (caravan is namelijk geïmporteerd) en hoop natuurlijk dat deze een aanpassing van het COC-document toestaan. Eerlijk gezegd denk ik van niet maar hoop doet leven natuurlijk...
Misschien eens info nemen bij Falter in Sint -Niklaas.
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Heb even een kleine foto genomen van het COC verslag waar de 2 waardes op staan vermeld. Toen ik de keuring liet uitvoeren zeiden deze me dat er enkel een aanpassing via de fabrikant zou kunnen plaatsvinden.
Op het inschijrivngsbewijs staat bij F1: 1600 vermeld (technisch toelaatbare maximummassa)
Bij F2 staat niks vermeld qua waarde ( nationaal toelaatbare maximummassa)
Op het inschijrivngsbewijs staat bij F1: 1600 vermeld (technisch toelaatbare maximummassa)
Bij F2 staat niks vermeld qua waarde ( nationaal toelaatbare maximummassa)
- Monster900
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
F2 kan enkel een lagere waarde weergeven dan F1. Ik denk dat ge heel vel geluk nodig hebt om dat in orde te krijgen.
Dat gewicht moet trouwens toch ook op het identificatieverslag van de vorige eigenaar gestaan hebben, voordat ge de caravan hebt gekocht?
Dat gewicht moet trouwens toch ook op het identificatieverslag van de vorige eigenaar gestaan hebben, voordat ge de caravan hebt gekocht?
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Heb deze week een finale beslissing over de kwestie verkregen.
Indien ik de caravan zou willen verhogen naar 1700 dan dien ik een speciaal formulier te verkrijgen van de fabrikant zelf...Indien ik dit zou krijgen dan zou de caravan een volledige herkeuring moeten krijgen en daarmee loopt het kostenplaatje al aardig op... Ik denk dat we al boven de 1000 euro zouden zitten indien we hiermee zouden willen doorzetten.... 1000euro voor een schamele 100kg erbij.... Het leuke is dat de staat op het einde nog steeds kan zeggen dat het niet kan.... dus 100% garantie is er niet.
Dus we gaan het hierbij laten en behouden de 1600kg...
Caravan is nu ingeladen voor onze eerste reisje en we hebben nog wat kilo's over...
Indien ik de caravan zou willen verhogen naar 1700 dan dien ik een speciaal formulier te verkrijgen van de fabrikant zelf...Indien ik dit zou krijgen dan zou de caravan een volledige herkeuring moeten krijgen en daarmee loopt het kostenplaatje al aardig op... Ik denk dat we al boven de 1000 euro zouden zitten indien we hiermee zouden willen doorzetten.... 1000euro voor een schamele 100kg erbij.... Het leuke is dat de staat op het einde nog steeds kan zeggen dat het niet kan.... dus 100% garantie is er niet.
Dus we gaan het hierbij laten en behouden de 1600kg...
Caravan is nu ingeladen voor onze eerste reisje en we hebben nog wat kilo's over...
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
RE.gif
Je hebt ook altijd de ongeveer 80 kilo van de kogeldruk nog als marge.
Je hebt ook altijd de ongeveer 80 kilo van de kogeldruk nog als marge.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Misschien, weet niet of dat kan, een NL kenteken aanvragen
met die 1700 kg.
Daarna weer een BE kenteken vragen.
Ik weet niet of dat dus kan maar misschien een optie en is ook goedkoper.
Dat doen ze ook heel vaak met aparte auto's of kitcars, maar
dan via Engeland.
Eric
met die 1700 kg.
Daarna weer een BE kenteken vragen.
Ik weet niet of dat dus kan maar misschien een optie en is ook goedkoper.
Dat doen ze ook heel vaak met aparte auto's of kitcars, maar
dan via Engeland.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Indien op de as geen type plaatje zit met een max massa van 1700 kg of meer kun je het vergeten.
De fabrikant zal er dan geen toestemming voor geven.
Frans
De fabrikant zal er dan geen toestemming voor geven.
Frans
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
RE.gif
Kijk nog even wat TS schrijft
Kijk nog even wat TS schrijft
marcodc schreef:Onze bedoeling is om de MTM van 1600 te verhogen naar 1700 daar de as van de caravan hierop isvoorzien.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Dit had ik ook al begrepen. Daarom hebben wij de caravan ook laten afleveren met een MTM van 1300kg ipv 1200kg. Als het een keer nodig is om hem terug te zetten kan dat en daarna gewoon weer terug als je dat zou willen.Chris schreef:Toevallig...
Heel toevallig heb ik dit net nagevraagd bij de RWD.
Als de caravan geleverd is met de 1700 kg as, dan is dat genoteerd bij de RWD, en dat blijft in hun database staan.
Als de as dan terug gezet is op papier, en jij wilt het weer omhoog, dan kan dat dus.
Onderstaand is een stukje uit hun e-mail:
Wanneer u het wettelijke maximale gewicht laat verlagen (na betaling van € 58,-) blijft de technische maximale massa wel zichtbaar in de voertuiggegevens. U kunt op dezelfde wijze weer terug naar de oorspronkelijke hogere waarde. Zie voor meer infomatie https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... zigen.aspx
Dus... als de caravan origineel met 1700 geleverd is kan hij ook weer terug... kost je 58 euro en is dus alleen een papierwinkel
succes
Chris
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Niet altijd.Chris schreef:Als de caravan geleverd is met de 1700 kg as, dan is dat genoteerd bij de RWD, en dat blijft in hun database staan.
Chris
Mijn cv werd geleverd met 1350 kg as. Op kenteken max 1300 kg.
Had goedkeuring van fabrikant nodig om cv op 1350 kg te mogen zetten.
Frans
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Het heen en weer switchen kan alleen als de caravan de eerste keer met de hogere waarde op kenteken is gezet.
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Dat is waar.... dat scheelt natuurlijk nog wel... Uiteindelijk ondanks deze tegenslag zijn we zeer tevreden over onze aankoop.... We zullen dan wat meer in de auto laden... Ruimte hebben we momenteel toch over en ik beschik ook nog over een dakkoffer.... onze vakantie zal er niet onder lijden [kerstknipoog.gifRichTrip schreef:RE.gif
Je hebt ook altijd de ongeveer 80 kilo van de kogeldruk nog als marge.
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Geloof het of niet maar dit had ik ook even overwogen... Het is wel zo dat je de caravan moet exporteren... daar zijn kosten aan verbonden.... Verhogen zal dan blijkbaar geen probleem zijn..... Maar of dat een garantie is dat het Belgische systeem de 1700 kg MTM zal aanhouden... dat is een andere vraag....erichendri schreef:Misschien, weet niet of dat kan, een NL kenteken aanvragen
met die 1700 kg.
Daarna weer een BE kenteken vragen.
Ik weet niet of dat dus kan maar misschien een optie en is ook goedkoper.
Dat doen ze ook heel vaak met aparte auto's of kitcars, maar
dan via Engeland.
Eric
Als het echt problemen geeft qua gewicht dan kunnen we dit alsnog eens overwegen...
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Voor het keuren en invoeren van zware pick ups wordt al jaren zoiets gedaan via Duitsland.
Hoe het precies werkt weet ik niet maar het wordt gedaan.
Ik zou er zelf ook wel wat huiverig tegenover staan.
Hoe het precies werkt weet ik niet maar het wordt gedaan.
Ik zou er zelf ook wel wat huiverig tegenover staan.
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: MTM verhogen van 1600 naar 1700
Stel, je hebt familie in NL hoeft hij alleen maar
een kenteken aan te vragen.
Daarna doe jij hetzelfde in België.
Kosten in NL vallen reuze mee.
Google dat maar eens : caravan importeren.
Er moet wel een 1700 kg plaatje op de as zitten.
Eric
een kenteken aan te vragen.
Daarna doe jij hetzelfde in België.
Kosten in NL vallen reuze mee.
Google dat maar eens : caravan importeren.
Er moet wel een 1700 kg plaatje op de as zitten.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.