eriba touring

Plaats reactie
Heidi

eriba touring

Bericht door Heidi » zo 24 aug 2008 20:42

Welke heeft het grootste bed en geen wc?

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » zo 24 aug 2008 21:23

Een nieuwe of een oude?

Van de oude caravans is dat de Triton.
de nieuwe weet ik niet.

Heidi

Bericht door Heidi » zo 24 aug 2008 21:47

Heb zelf de pan, die heeft een groot bed en geen wc, maar das natuurlijk een oude. Ik wil, ooit, eens een nieuwere kopen. Welke dan?

Heb net zelf eens gezocht, kom dan uit bij de triton 410 Gt. Maar weet niet precies welk jaar dat dan zou moeten zijn.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » zo 24 aug 2008 22:07

Wij hebben een triton gehad, was van 1984.
Die had een langslaper, kopkeuken en een waskast, geen toilet.
in de waskast zat een wastafel en een grote opbergkast. Geen toilet.

De pan die jij hebt is ongeveer dezelfde, iets korter omdat daar die waskast niet in zit.
Laatst gewijzigd door Trina op zo 24 aug 2008 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Heidi

Bericht door Heidi » zo 24 aug 2008 22:08

Altijd leuk om ze te zien, maar die pan die wij hebben is ook van de begin jaren 80.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » zo 24 aug 2008 22:10

Ja, ik heb het al aangepast.
Had jouw bericht niet goed gelezen. :oops: :wink:

Heidi

Bericht door Heidi » di 26 aug 2008 16:41

Gekke is dat ik nooit een andere caravan heb bewoont maar weet nu al dat ik nooit meer iets anders wil dan een touring 8)

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » di 26 aug 2008 16:49

Ik denk ook nog steeds met plezier aan die knusse caravan terug hoor.
Daarom bewaar ik de foto's ook nog steeds.
Hij had oranje doek in het dak en dat gaf binnen altijd zulk vriendelijk en gezellig licht.

Heidi

Bericht door Heidi » di 26 aug 2008 17:51

wij hebben ook een oranje doek... Ik zelf vind die met die grijze doeken er wel frisser uitzien. Oramje is dan ook niet helemaal mijn kleur, mar te geeft wel fijn licht das waar.
Je hebt nu geen touring meer?

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » di 26 aug 2008 19:56

Nee, we hebben nu een home-car.

Heidi

Bericht door Heidi » di 26 aug 2008 20:06

mag ik vragen waarom je die stap gemaakt hebt?

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » di 26 aug 2008 20:37

We wilden graag een extra zitje en een toilet.
Omdat we weinig kosten wilden maken probeerden we dit zo te verwezenlijken dat we voor de verkoopprijs van de eriba een andere caravan te kopen met daarin onze wensen.
Het moest een lichte caravan zijn i.v.m. de trekkracht van onze toenmalige auto.
Met een bijbetaling van 500 euro is dit gelukt.
De eriba van 1984 verkocht en een home-car van 1991 gekocht.

De eriba was onze eerste caravan en dus speelt nostalgie ook mee in de herinnering.

Heidi

Bericht door Heidi » wo 27 aug 2008 15:32

het is ook onze eerste caravan. 8)

Heidi

Bericht door Heidi » do 23 okt 2008 09:19

Op de caravan beurs heb ik m gezien, de caravan die ik wil wanneer de oude die ik heb niet meer wil (of wanneer we geld over hebben....) de triton 410. Precies wat we willen. Het hefdak is ook wat hoger zodat mijn man ook kan staan. Geen wc; zo zonde van de ruimt. Een extra zitje; voor wanneer de tent er niet aanzit en t koud en nat is buiten en het bed gewoon kan blijven liggen. Lengte bed; daar past mijn man in. En van al die horren, verduisteringgordijnen en zo wordt ik ook heel hebberig.

Eerst nog maar eens een paar jaar sparen.

Voor de rest bij elk merk wat we hebben bekeken zit er een wc in de caravan....

Gebruikersavatar
Teddybeer
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 27 sep 2006 19:48
Locatie: Dopheide

Bericht door Teddybeer » do 23 okt 2008 11:09

Hallo Heidi,

De triton 410 is inderdaad en caravan met en fijne indeling, wij hebben bijna 10 jaar met Triton BS (is nu de 410) rondgetoerd.

Wij hebben nu en Troll 554, de reden hiervoor is dat hier wel en toilet in zit die inderdaad ruimte inneemt. Maar als je inderdaad vaak zonder voortent kampeert is deze ruimte multifunctioneel te gebruiken om b.v. natte jassen in te hangen wat makkelijk is in een nat jaargetijde.

Ook is een vast bed af fabriek aan te bevelen, deze worden geleverd met en binnenveringmatras op een lattenbodem. De zitbanken om om te bouwen tot bed liggen nogal hard bij een Eriba.

Succes met het sparen :lol:
Goed goan,

Teddybeer (Hans)

Mitsubishi Outlander sport 2.0 invite plus met een Eriba Troll 554 GT , tot 09-2010
Vanaf 09-2010 een Camper Adria Coral S 670 SL supreme edition.

Heidi

Bericht door Heidi » za 25 okt 2008 22:19

Vawege dat harde liggen hebben wij nu een heerlijk matras op maat aangeschaft in onze eriba pan.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » zo 26 okt 2008 10:25

Goeie morgen: 2 oplegmatrassen van Ikea (9cm dik!!) slaapt ook heel erg lekker :idea:
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Heidi

Bericht door Heidi » zo 26 okt 2008 11:20

Ik had er 1, vond dat niet genoeg. Aangezien wij van maart tot en met september elk weekeinde in de eriba slapen en in de zomer vaak 3 weken hebben we een lekker en goed matras laten maken. daar kan ik mijn heupen lekker in kwijt. 8)

Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 30 jan 2011 15:33
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: eriba touring

Bericht door maikel » vr 11 mar 2011 10:27

Wij zijn met het Eriba Puck (Touring) virus besmet nadat de ouders van Astrid een Eriba Puck uit 1997 kochten.
Sinds een week hebben wij nu ook onze eigen knusse Eriba Puck uit 1980. Met een retro oranje doek en retro voortent.
We hebben een lengteslaper, koelkast en kachel. Eigenlijk alles wat je nodig hebt.
We zijn er helemaal verliefd op en drinken soms wel eens kopje koffie of wat fris in de caravan daar waar de Puck naast ons huis staat. :oops: :lol:

We hebben dan ook onze eigen website gemaakt voor onze Puck. http://eribapuck.webs.com

We hopen er heel veel plezier mee te beleven.

Gr. Maikel en Astrid aflower.gif
Kia Carens 1.7 CRDI 2013 met Esterel Top Profil Volume 036 1998

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: eriba touring

Bericht door Fam de Goeij » vr 11 mar 2011 11:33

Hallo Heidi,

Wij hebben ook diverse Tourings gehad .
Eerst een Puckje -1996-paarse streep aan de buitenkant, later Puck L- 2001-gele streep aan de buitenkant en daarna Puck 230 GT- 2005 blauw wit rode striping en gladde beplating en ingebouwde disselkast.

De Puck L en 230 GT zijn langer en een stuk breder dan het kleine oer Puckje en hadden toen (En volgens mij nu nog!)het
grootste bed in de touring serie.
Puck L had een kop(eigenlijk kont want ie zit aan de achterkant) keuken.Maar de mooiste en de meest
practische was de Puck 230 GT met een joekel van een L keuken met veel bergruimte en veel aanrecht,met zelfs onder het aanrecht nog extra berging.
Iets waar de grotere en andere merken caravans jaloers op zouden moeten zijn. scratch.gif
Over de hoogte vh hefdak dat kun je de laatste jaren met dubbel hoge scharen bestellen dan is de stahoogte hoger.Je kunt bij vervanging van het dakdoek natuurlijk ook hogere scharen kopen en wat meer vervangend doek.
Nog ter info :Alle drie de caravans hadden geen toillet ruimte.Wij wilden dat toen we wat jonger waren ook niet!



Veel plezier met je Eriba.

Groet, Martin haphop.gif

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”