Eriba annuleren of niet

Goose7

Eriba annuleren of niet

Bericht door Goose7 » vr 27 jun 2008 21:16

Een aantal maanden geleden hebben we een Eriba Nova S 690 besteld. :D
Nu is het zo dat er bij niet levering voor eind JUNI 2008 een annulatie mogelijkheid is. :oops: Het is een beetje een dilema, annuleren of voor iets extra gaan. Bijkomend zitten we met een slecht gevoel naar service toe.
Die verkopers denken echt dat ze onaantastbaar zijn, ze geven geen enkele reactie op wat dan ook.
We hebben dan ook nooit een voorschot betaald en gaan dit ook nooit doen.
Wat denken jullie hiervan en zijn er gelijkaardige ervaringen. :idea:
Laatst gewijzigd door Goose7 op vr 27 jun 2008 21:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » vr 27 jun 2008 21:24

Als je het gevoel hebt, dat de service beneden maat is, zou ik die caravan annuleren :!:
voor dit jaar een caravan huren en aan het eind van het jaar een ander kopen bij een andere dealer, niet alle caravanboeren zijn even slecht gelukkig :D

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12822
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » vr 27 jun 2008 21:29

Een goede raad is altijd:
BIJ TWIJFEL, NIET DOEN.

Hoe vaak denk je achteraf niet: "Ik heb het al voorvoeld, had ik maar....".

Apejoekie

Bericht door Apejoekie » za 28 jun 2008 08:49

Er zijn meer caravanhandelaren! Annuleren en bij een andere boer gaan proberen! Misschien dat je daar meteen een leuke deal kunt maken met een huur/leen caravan voor je vakantie terwijl je op de levering wacht??

Goose7

Bericht door Goose7 » za 28 jun 2008 10:42

Annuleren lijkt de beste oplossing :( , maar we moeten wel een alternatief hebben. Hier in belgie is maar één dealer ( campirama ).

NovaMartin

Bericht door NovaMartin » za 28 jun 2008 14:38

Ik kan me voorstellen, dat er, wanneer je voor een Eriba Nova S gekozen hebt, nauwelijks geschikte alternatieve merken/typen zijn.
Wat je uiteraard wel kunt doen is op de Duitseen NederlandseEriba-occasion sites kijken naar geschikte en meteen beschikbare exemplaren.
De duitse site geeft nu 3 nieuwe en 2 gebruikte 690's en de nederlandse site toont 1 nieuwe (in Rucphen). De prijzen in Duitsland zijn trouwens gauw meer dan 10% lager dan in NL.
Je zit natuurlijk wel met invoer naar België, waar je e.e.a. voor moet regelen. Ik heb destijds (okt. 2006) mijn caravan zelf uit Duitsland geïmporteerd; zie mijn ervaringen, die wellicht deels ook toepasselijk zijn voor BE.
Succes,
Martin

Desjelle

Bericht door Desjelle » za 28 jun 2008 20:11

Goose7 schreef:Annuleren lijkt de beste oplossing :( , maar we moeten wel een alternatief hebben. Hier in belgie is maar één dealer ( campirama ).
Wij moesten een gelijkvormigheids attest vastkrijgen van deze jongens....
Dat was ook wachten geblazen hoor! :?
Om in te voeren en als je dat wil doen met gewoon een gelijkvormigheids attest dan duurt dat 3 weken om je attestje van campirama vast te krijgen. En kost je dat €250. Dan een administratieve keuring, dan de nummerplaat gaan halen en dan een keuring van de sleurhut. :) De administratieve keuring, de plaat halen en gewone keuring kan allemaal in één week gebeuren. :)

Werner Zülke

Bericht door Werner Zülke » ma 30 jun 2008 12:19

Goose 7, Ik wil je verwittigen. Campirama in Kortrijk is een bar slechte dealer. Geeft veel korting bij aankoop, maar achteraf kwa service blijf je in de kou staan en je mag blij zijn dat je niet wordt afgesnauwd. Ik kocht er destijds een bürstner. Omdat ik vroeg hem op een zaterdag te komen halen, werd de afspraak aanpikken en wegwezen. Geen uitleg over niets omdat er zogezegd geen monteur aanwezig was die de aflevering deed. Daar aangekomen, was er gelukkkig wel een monteur aanwezig, gezien de caravan niet werd afgeleverd zoals hij besteld was. Reservewielhouder ontbrak, reservewiel was een verkeerde maat, bedrading stekker klopte niet, caravan was vanbuiten niet gekuist, spiegel in badkamer was beschadigd, ... De zaakvoerster (mevr. De Muynck) had geen aandacht voor mijn klachten, want ze was volop met potentiële klanten bezig. Toen heb ik even gebruld en gezegd dat ik de caravan niet moest hebben en ook niet betaalde. Toen is de zoon op de proppen gekomen en deze heeft dat een beetje beschaamd de verkoop en aflevering verder geregeld. Dus ik zou de verkoop annuleren en een ander merk kopen want campirama heeft inderdaad in Vlaanderen een monopolie op de verkoop van Hymer en Eriba

CDM

Bericht door CDM » ma 30 jun 2008 13:34

Ja echt klant vriendelijk zijn ze er niet.
Ik ben er wel geen klant, maar ben er ook niet rouwig om.
Het was hun nog teveel om op een paar simpele vragen te antwoorden... het staat toch in de folder...
Eriba was dan ook mijn favoriet, en wie weet als er in België een andere dealer komt, zien we wel weer.
Maar voorlopig NJET.

Mvg,
CDM

*Peter*

Bericht door *Peter* » ma 30 jun 2008 13:37

En Nederland is ver weg... ;-)

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » ma 30 jun 2008 14:00

Heeft hij niks aan *peter* tenminste ze schrijven hierboven dat ze dan een gelijkvormigheids attest via campidrama moet krijgen

Werner Zülke

Bericht door Werner Zülke » ma 30 jun 2008 17:07

Als je persé toch een Eriba of Hymer wilt kopen in België, dus bij Campidrama, neem dan een showroommodel en betalen, aanpikken en wegwezen. De rest van accessoires kan je dan nog altijd bij een dealer in Nederland gaan aanschaffen. Voor de rest moet je daar niets gaan zoeken.

NovaMartin

Bericht door NovaMartin » ma 30 jun 2008 17:42

Signmaker schreef:..... ze schrijven hierboven dat ze dan een gelijkvormigheids attest via campidrama moet krijgen
Ik neem aan dat het Belgische "gelijkvormigheids attest" (vrijwel) hetzelfde is als de Nederlandse "keuringskaart van typegoedkeuring" en die laatste heb je in NL niet nodig voor de toelatingskeuring door de RDW, als je van een uit Duitsland te importeren caravan de Zulassungsbescheinigung Teil I (voorheen Fahrzeugschein) en de Zulassungsbescheinigung Teil II (voorheen Fahrzeugbrief) hebt. Met het Teil I wordt namelijk bewezen dat de caravan reeds toegelaten was in een ander EU-land en dan gelden vereenvoudigde nationale toelatingsregels.
Vergelijkbare regels lijken mij ook te moeten gelden voor import van NL naar B. Dus Campidrama hoeft er m.i. niet tussen te zitten .... en dat lijkt maar goed ook.

Groet,
Martin

*Peter*

Bericht door *Peter* » ma 30 jun 2008 17:58

Signmaker schreef:Heeft hij niks aan *peter* tenminste ze schrijven hierboven dat ze dan een gelijkvormigheids attest via campidrama moet krijgen
Ik vraag me af, of hij bij invoer van een Eriba nog wel langs die importeur moet.

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

Bericht door JanW » ma 30 jun 2008 18:47

Mee eens, Peter.

Ik hoor (...en zie op o.a. dit forum) die verhalen óók en hetgeen ik tot op heden van de "Belgische systematiek" begrepen heb, strookt één en ander niet met het (Brusselse!!!) begrip "vrij verkeer van personen en goederen binnen de Europese Unie". Volgens mij moet het gemakkelijker kunnen. Toch?

Met andere woorden: als het een product betreft welk binnen het grondgebied van de EU is gefabriceerd (of één van de geassocieerde staten) èn binnen één van die landen reeds een toelating tot de openbare weg heeft verkregen, moet toelating tot het verkeer binnen een ander EU land een (spreekwoordelijk) "fluitje van een cent" zijn. Doorhaling in het ene register en (al-dan-niet na betaling van enige heffing, bijvoorbeeld bij ongebruikte goederen het BTW-verschil) daarna een prompte registratie in een ander.
Het kan wat anders zijn indien er geen enkel "kentekenbewijs" (of iets van soortgelijke strekking) is afgegeven -maar da's na te zoeken.

Greetz,
JanW

P.S.
@ O.P. Goose7: vlug annuleren dat ding!
Volgens mij wijzen de voortekenen reeds op één grote bak ellende.....
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

Nollie

Bericht door Nollie » ma 30 jun 2008 20:48

Een nieuwe caravan kopen doe je volgens mij het beste in NL. We zijn bij verschillende vlaamse dealers geweest en die horen allemaal in de categorie:"Als ik als klant eens goed over de prijs en de voorwaarden wil onderhandelen dan doet de verkoper alsof hij geen beleg meer kan kopen voor de boterhammetjes van z'n kinderen"

Wij hebben al verschillende caravans verkast van NL naar B en nog nooit problemen gehad.

Bij onze Dethleffs was het zelfs zo dat we helemaal niets met Belgie te maken hebben gehad. Het gelijkvormigheidsattest is rechtstreeks van de fabriek uit Duitsland gekomen en was er enkele dagen nadat de caravan afgeleverd was bij de dealer.

We zijn ook bij een zeer geschikte Hymer/Eriba dealer in het zuiden van NL geweest en die draaien ook hun hand er niet voor om, om een caravan met geschikte papieren te leveren voor gebruik in Belgie. Reklame maken doen we hier niet maar je mag me altijd een PB-tje sturen.

Swagmanneke

Eriba annuleren of niet

Bericht door Swagmanneke » ma 30 jun 2008 21:16

Hallo
anders dan Nollie ( wij hebben dezelfde caravan gekocht) heeft het bij ons 8 weken geduurd. en €150 gekost.
1 de caravan invoeren naar Belgie( bij de douane) kostprijs €1
2 een afspraak maken bij de keuring( voor Antwerpen enkel te Deurne) en de dealer me uw caravan naar daar laten gaan er moet een wiel en een rem gedemonteerd worden. en de caravan wordt volledig opgemeten en gewogen.
3de technische controle maakt dan een dossier op dit gaat naar Brussel, als je geluk hebt en niet dezelfde muggenzifter treft als wij dan is dit rond op 3 weken. €93
4 met het zo verkregen gelijkvormigheidsattest terug naar de kuring voor administratieve keuring €9.
5 naar de Div en laten inschrijven. als je in Antwerpen woont en naar Kontich gaat, enkel op maand woensd of vrijdag voormiddagdan is de douane daar aanwezig, zorg ook voor een uitvoerverklaring, dit regelt uw dealer op 5 min. dus in Kontich na de inschrijvin gewoon aanschuiven op lijn 3 en laten keuren €43.
Dit geldt uiteraard enkel alleen als je via uw dealer geen Belgische papiern krijgt. mijn kostprijs in april mei 2008 was dus samen €150.

trouwens ik heb mijn caravan in die zaak in Rucphen gekocht en daar werkt men zeer goed mee. als het mag publiceer ik de naam wel, maar ik weet niet of het mag.
wij hebben trouwens ook bij die Belgische Eriba dealer geweest voor een caravan , maar waren vlugger buiten dan binnen.

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

Bericht door JanW » ma 30 jun 2008 22:24

Inderdaad, voor een Eriba zou ik mijn licht eens op gaan steken in dat (zowat tegen de Belgische grens aangelegen) dorpje waar je het gehele jaar door kun skieën.....
Kenners weten nu genoeg naar ik aanneem :wink:

Succes!

JanW
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

*Peter*

Bericht door *Peter* » ma 30 jun 2008 22:35

Tsjonge, wat doen we weer krampachtig!
Open en bloot wordt de vervelende dealer genoemd, maar een goeie durft men niet eens te omschrijven.
Er is een daadwerkelijk verschil tussen reclame maken en anderen laten delen in jouw goede ervaringen!
Kom op, ontspan een beetje! ;-)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Bericht door Daphne » di 1 jul 2008 08:19

Tis nu 1 juli dus ik ben benieuwd wat TS nu heeft gedaan.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Swagmanneke

Bericht door Swagmanneke » di 1 jul 2008 20:57

@Daphne
oke is al goed :oops:
deze zaak noemt gewoon "De Vossenhoek"
die andere zaak ja dat stond er al en ik weet niet of het toegelaten is of niet. dus als de naam verwijderd wordt, kan er ook niets aan doen.

*Peter*

Bericht door *Peter* » di 1 jul 2008 23:49

Je hebt goeie en slechte en veel daar tussen in. Daar kunnen we het best, maar wel met het nodige respect over hebben, want we leren er allemaal van!

Goose7

Bericht door Goose7 » wo 2 jul 2008 00:07

merci, voor de reactie's :D
we zijn weer een beetje slimmer :wink:

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Bericht door Daphne » wo 2 jul 2008 08:20

Swagmanneke schreef:@Daphne
oke is al goed :oops:
deze zaak noemt gewoon "De Vossenhoek"
die andere zaak ja dat stond er al en ik weet niet of het toegelaten is of niet. dus als de naam verwijderd wordt, kan er ook niets aan doen.
bedankt hoor, maar ik wou eigenlijk weten of de Eriba is geannuleerd of dat TS een andere optie heeft. :wink:

Groetjes,
Daphne
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

*Peter*

Bericht door *Peter* » wo 2 jul 2008 10:38

Ik kom in de hele draad geen TS tegen? Waarom wil je dan weten wat hij/het/zij doet?

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”