dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Zitten er bij de voorste 2 haken ook 2 zwarte kunststof wieltjes IN de steel, waarmee je, na het inhaken de steel kan fixeren zodat je de haken niet meer omlaag kan trekken, zonder eerst die wieltjes helemaal weer omlaag te draaien?
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Nee, nog nooit zoiets gezien bij mijn Pan 1993, Troll 1996 en ook niet bij de huidige én niet bij de nieuwe haken.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Deze zitten alleen aan de voorzijde. De haak kan je zo dus niet los trekken
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Da's nieuw voor mij. En het lijkt me overbodig. Behalve wellicht voor een heel oude Touring waarvan het dak een beetje gammel is geworden. Bijvoorbeeld zonder extra afdichting op de dakrand.
Laatst gewijzigd door Nimma op zo 20 mei 2018 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Ook nog nooit gezien. Op de Feeling zitten dezelfde klemmen als die van Jakkemeiner.
Ik vind het optisch bepaald geen vooruitgang. En de noodzaak ontgaat mij ook enigszins.
Ik vind het optisch bepaald geen vooruitgang. En de noodzaak ontgaat mij ook enigszins.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Deze staat 3 minuten hiervandaanJakkemeiner schreef: ↑zo 20 mei 2018 11:57Da's nieuw voor mij. En het lijkt me overbodig. Behalve wellicht voor een heel oude Touring waarvan het dak een beetje gammel is geworden. Bijvoorbeeld zonder extra afdichting op de dakrand.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: do 5 feb 2015 10:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Door de vorm van het hefdak bij de nieuwere Tourings (die met de lagere rand boven de deur), komt bij het rijden de wind meer onder het dak. Hierdoor komt het hefdak dan zover omhoog dat de dakklem het niet altijd redt. Vandaar de extra zekerheid van de schroef.
Bij een Feeling is de vorm van het hefdak anders zodat daar de "gewone" dakklem gemonteerd zit.
Groet, Jan
Bij een Feeling is de vorm van het hefdak anders zodat daar de "gewone" dakklem gemonteerd zit.
Groet, Jan
Subaru Forester 2.0, Eriba Feeling 470
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Jan,
Bedankt voor de uitleg, helder!
Blijf het wel geen fraai uitziende oplossing vinden en lijkt me ook niet zo prettig als je je er tegen stoot met je hoofd.
Bedankt voor de uitleg, helder!
Blijf het wel geen fraai uitziende oplossing vinden en lijkt me ook niet zo prettig als je je er tegen stoot met je hoofd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Ik heb zo'n Touring met hoge instap. Het hefdak is platter en meer gestroomlijnd dan mijn vorige van 1996. Hoe je erbij komt dat het juist meer wind vangt is mij een raadsel. Kom maar eens kijken hoe dat eruit ziet.janenrikie schreef: ↑zo 20 mei 2018 14:19Door de vorm van het hefdak bij de nieuwere Tourings (die met de lagere rand boven de deur), komt bij het rijden de wind meer onder het dak. Hierdoor komt het hefdak dan zover omhoog dat de dakklem het niet altijd redt. Vandaar de extra zekerheid van de schroef.
Bij een Feeling is de vorm van het hefdak anders zodat daar de "gewone" dakklem gemonteerd zit.
Groet, Jan
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: do 5 feb 2015 10:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Jakkemeiner,
bij mijn laatste Troll 540 FEY van 2012 was niet alleen het hefdak lager en de materiaaldikte geringer, maar er zat een punt aan naar de voorkant toe. Ook was het gehele hefdak minder stug dan de vroegere series.
Volgens de uitleg die ik ooit kreeg was dit alles de reden dat het dak ging klapperen en in het uiterste geval los zou komen. Reden waarom men de haken met een schroef zekerde.
Bedankt overigens voor het aanbod in jouw Troll te komen kijken, doen we zeker eens
bij mijn laatste Troll 540 FEY van 2012 was niet alleen het hefdak lager en de materiaaldikte geringer, maar er zat een punt aan naar de voorkant toe. Ook was het gehele hefdak minder stug dan de vroegere series.
Volgens de uitleg die ik ooit kreeg was dit alles de reden dat het dak ging klapperen en in het uiterste geval los zou komen. Reden waarom men de haken met een schroef zekerde.
Bedankt overigens voor het aanbod in jouw Troll te komen kijken, doen we zeker eens
Subaru Forester 2.0, Eriba Feeling 470
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: do 5 feb 2015 10:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Jakkemeiner,
stukje tekst weggevallen. De regel
Volgens de uitleg die ik ooit kreeg was dit alles de reden dat het dak ging klapperen en in het uiterste geval los zou komen. Reden waarom men de haken met een schroef zekerde.
Moet zijn: Volgens de uitleg die ik ooit kreeg was dit alles de reden dat het dak aan de voorkant bij de punt door de zuiging van de wind opwaartse kracht kreeg te verwerken en ging klapperen en in het uiterste geval los zou komen. Reden waarom men de haken met een schroef zekerde.
stukje tekst weggevallen. De regel
Volgens de uitleg die ik ooit kreeg was dit alles de reden dat het dak ging klapperen en in het uiterste geval los zou komen. Reden waarom men de haken met een schroef zekerde.
Moet zijn: Volgens de uitleg die ik ooit kreeg was dit alles de reden dat het dak aan de voorkant bij de punt door de zuiging van de wind opwaartse kracht kreeg te verwerken en ging klapperen en in het uiterste geval los zou komen. Reden waarom men de haken met een schroef zekerde.
Subaru Forester 2.0, Eriba Feeling 470
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Vorig jaar 5000km door Frankrijk gezworven. Nooit iets vreemds opgemerkt, gelezen, gehoord. Ik houd het op rumoer. Juist die punt zou voor nóg meer stroomlijn zorgen. En anders zaten bij mijn 540 FY ook wel van die speciale haken. Misschien zitten die alleen op Duitse Tourings. Ik heb een Franse
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Ik heb ook geconstateerd dat het hefdak anders is uitgevoerd. Het vaste deel ook. Het binnenwerk van het plafond is niet meer van een soort venyl maar bestaat uit een voorgevormde harde kunststof “schaal”. Binnenzijde kastjes ook. De hef-scharen zijn tegenwoordig door en door met roestvrije hele brede “slot”-bouten bevestigd. En ook een stuk lichter. Dat het zou kunnen gaan klapperen lijkt me overigens sterk. Maar het zou kunnen
Wat me ook opviel is dat het driehoekige vliegenrooster met de ritsen aan weerszijden ter plaatse van het toilet is vervallen. Ook wel logisch, wat die gebruikte je ook vrijwel nooit
Wat me ook opviel is dat het driehoekige vliegenrooster met de ritsen aan weerszijden ter plaatse van het toilet is vervallen. Ook wel logisch, wat die gebruikte je ook vrijwel nooit
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Weet iemand of mischien die schroef voor het prijsverschil zorgt.
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Goede morgen kwam deze link tegen die je er op hebt gezet maar is deze net zo groot als die Eriba gebruikt in de Touring dus 1 op 1 te gebruikenHans met Troll schreef: ↑do 17 mei 2018 18:12ik dacht ik heb er een link geplaatst
http://www.oldtimer-kuepper.de/Haubenhalter
https://www.oldtimer-jehle.de/shopping/ ... -lang.html
https://www.oldtimer-jehle.de/shopping/ ... -lang.html
mvg Sjaak
Ooit begonnen met een Eriba Puck toen een Eriba Pan en ja vreemd gegaan en een Knaus Sport en fun gekocht'.
Maar Eriba bleef toch knagen en nu weer een Eriba Touring 430
Audi A3 Sportback 40TfsiE 150PK en met E max 204 PK en 350NM
Maar Eriba bleef toch knagen en nu weer een Eriba Touring 430
Audi A3 Sportback 40TfsiE 150PK en met E max 204 PK en 350NM
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Goede morgen, die van Kip kun je kopen, zie berichten hierboven. Heb net het dak dicht gedaan, ff naar zee
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Net de Greeff in Grave gebeld en die denkt dat het niet zou passen.
En als ik het goed begrijp heb je ze daar ooit besteld ??
mvg Sjaak
En als ik het goed begrijp heb je ze daar ooit besteld ??
mvg Sjaak
Ooit begonnen met een Eriba Puck toen een Eriba Pan en ja vreemd gegaan en een Knaus Sport en fun gekocht'.
Maar Eriba bleef toch knagen en nu weer een Eriba Touring 430
Audi A3 Sportback 40TfsiE 150PK en met E max 204 PK en 350NM
Maar Eriba bleef toch knagen en nu weer een Eriba Touring 430
Audi A3 Sportback 40TfsiE 150PK en met E max 204 PK en 350NM
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Zeker, gewoon uit de voorraad maar die is wellicht op.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Oke bedankt
mvg Sjaak
mvg Sjaak
Ooit begonnen met een Eriba Puck toen een Eriba Pan en ja vreemd gegaan en een Knaus Sport en fun gekocht'.
Maar Eriba bleef toch knagen en nu weer een Eriba Touring 430
Audi A3 Sportback 40TfsiE 150PK en met E max 204 PK en 350NM
Maar Eriba bleef toch knagen en nu weer een Eriba Touring 430
Audi A3 Sportback 40TfsiE 150PK en met E max 204 PK en 350NM
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Mijn Troll 550 uit 2011 heeft ook de klemmetje met borgmoertjes aan de voorzijde. Deze komt inderdaad uit Duitsland. De sloten op de disselklep staan vertikaal op de duitse versies.
Wellicht zijn de borgschroefjes duitse degelijkheid. Het zou kunnen dat er minder kracht op de klemmen komt te staan omdat de voorzijde meer gefixeerd wordt dan zonder borgmoeren.
Wellicht zijn de borgschroefjes duitse degelijkheid. Het zou kunnen dat er minder kracht op de klemmen komt te staan omdat de voorzijde meer gefixeerd wordt dan zonder borgmoeren.
Eriba Feeling 442 2022 (voorheen Touring Troll 550
Passie voor koken: Coleman 2-pits benzine brander en een Skotti Grill.
Passie voor koken: Coleman 2-pits benzine brander en een Skotti Grill.
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Mijn Troll 550 uit 2011 heeft ook de klemmetje met borgmoertjes aan de voorzijde. Deze komt inderdaad uit Duitsland. De sloten op de disselklep staan vertikaal op de duitse versies.
Wellicht zijn de borgschroefjes duitse degelijkheid. Het zou kunnen dat er minder kracht op de klemmen komt te staan omdat de voorzijde meer gefixeerd wordt dan zonder borgmoeren.
Wellicht zijn de borgschroefjes duitse degelijkheid. Het zou kunnen dat er minder kracht op de klemmen komt te staan omdat de voorzijde meer gefixeerd wordt dan zonder borgmoeren.
Eriba Feeling 442 2022 (voorheen Touring Troll 550
Passie voor koken: Coleman 2-pits benzine brander en een Skotti Grill.
Passie voor koken: Coleman 2-pits benzine brander en een Skotti Grill.
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
(update na mijn allereerste bericht over dit onderwerp)
Ik heb - tegen beter weten in - nog verschillend keren een bericht over de gebroken dakklem en de uiteenlopende prijzen bij verschillende bedrijven gestuurd naar Eriba. Nooit iets van gehoord. Ook op plaatsing van de klacht op Klachtenkompas werd niet gehoord. Klachtenkompas meldde dat hun ervaring was dat Eriba nooit reageert. Erg jammer. Ik vrees dat we als groep niet interessant zijn om naar te luisteren want eenmaal een Eriba altijd een Eriba. Ondanks deze ergernisjes...
Voor iedereen die gereageerd heeft: dank daarvoor!
Inmiddels hebben we onze Eriba Touring Troll ingeruild voor model 2019. We hopen er net zo veel plezier van te hebben als van onze vorige Troll uit 2006 die eigenlijk als nieuw was, op die dakklem dan na We kunnen niet wachten op de meivakantie!
Ik heb - tegen beter weten in - nog verschillend keren een bericht over de gebroken dakklem en de uiteenlopende prijzen bij verschillende bedrijven gestuurd naar Eriba. Nooit iets van gehoord. Ook op plaatsing van de klacht op Klachtenkompas werd niet gehoord. Klachtenkompas meldde dat hun ervaring was dat Eriba nooit reageert. Erg jammer. Ik vrees dat we als groep niet interessant zijn om naar te luisteren want eenmaal een Eriba altijd een Eriba. Ondanks deze ergernisjes...
Voor iedereen die gereageerd heeft: dank daarvoor!
Inmiddels hebben we onze Eriba Touring Troll ingeruild voor model 2019. We hopen er net zo veel plezier van te hebben als van onze vorige Troll uit 2006 die eigenlijk als nieuw was, op die dakklem dan na We kunnen niet wachten op de meivakantie!
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Voor wie ze nog een keer nodig heeft: bij elke Kip dealer te koop. En ws ook bij een Eriba dealer, probeer eens bij Witoma
Donderjagen richting Hymer werkt idd niet.
Donderjagen richting Hymer werkt idd niet.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
groot gelijk met dat inruilen en een mooie nieuwe kopen, met zo'n schadebak wil je natuurlijk niet doorrijden.
Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba
Ik las nergens een advies om de breuk met lijm te herstellen.
Er zijn tegenwoordig lijmen op de markt die materiaal op de plaats van een breuk sterker maken dan het ooit was.
Er zijn tegenwoordig lijmen op de markt die materiaal op de plaats van een breuk sterker maken dan het ooit was.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019