Eriba Touring groep?

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door graaf » do 22 feb 2018 01:49

@Roozdijk Zit jou mover voor of achter de wielen?
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Roozdijk
Berichten: 20
Lid geworden op: za 18 okt 2008 17:50

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Roozdijk » vr 23 feb 2018 16:10

@graaf een spatlap voor de wielen heeft weinig zin ;) Dus achter.
Subaru Forester SJ 2.0 2013 met Eriba Touring 540 GT 2003

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Micky » vr 23 feb 2018 23:32

Hoeveel zin heeft de spatlap Überhaupt? Blijft je mover nu droog?


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Roozdijk
Berichten: 20
Lid geworden op: za 18 okt 2008 17:50

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Roozdijk » zo 25 feb 2018 17:29

Hartstikke ;) Nee, natuurlijk niet. Wel minder modder en rotzooi in het mechanisme van de mover, en tegen de bodemplaat achter de wielen. Daar weleens de onderzijde geinspecteerd? Ik wel, en de troep die je aantreft houd ook weer water vast. Denk aan de bodemplaat. En het frame van een Touring is compleet anders dan die van iedere andere caravan (bijv een Kip), vandaar. In de showroom hebben de huidige, nieuwe modellen ook een aluminium spatlap(je). Dat was de trigger :lol:
Subaru Forester SJ 2.0 2013 met Eriba Touring 540 GT 2003

maluan
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 23:14
Locatie: brussel

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door maluan » zo 25 feb 2018 19:27

coucou

Sta op het moment in Lulea Noord Zweden met een Eriba Touring 540, gisteren in de nacht -26 C binnen lekker warm ring verwarming en Ultraheat s'nachts het hefdak naar beneden in de dag een isolatie shawl aan binnen kant hefdak. ik heb geen wintertent weet niet of die bestaat voor de Touring, denk ook niet gemakkelijk indien men regelmatig doortrekt. Maak een rondtoer Scandinavie gedurende 3 maanden in de winter. Pas een caravan sinds verleden jaar daarvoor veel gekampeerd met tent. Wel een voorbreiding van een jaar met veel forum bezoek en berg training week-end bij caravantrekker gedaan en natuurlijk bij diverse caravanners die ik tegen kwam informatie gevraagd. Ben een weduwe van 68 jaar en reis alleen.
Gebruik het chemisch toilet niet en de watertank blijft ook leeg ivm bevriezen bij het rijden, geen verwarming in caravan. Gebruik een klein toiletemmertje en een jerrycan van 5 liter kook bijna altijd in de gemeenschappelijke keuken op de camping, in Scandinavie gebruikelijk deze voorziening

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Nimma » zo 25 feb 2018 19:35

Goed bezig met een fijne caravan, best stoer met deze temperatuur aflower.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Fransosowitz
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 16 dec 2012 20:10

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Fransosowitz » zo 25 feb 2018 21:44

Inderdaad: stoer om met -26 graden C te kamperen Maluan!
En ik lees het bericht alsof je het prima naar je zin hebt. Veel plezier verder!
Eriba Touring Troll 530 getrokken door een Kia EV6 AWD

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Micky » zo 25 feb 2018 21:52

Roozdijk schreef:Hartstikke ;) Nee, natuurlijk niet. Wel minder modder en rotzooi in het mechanisme van de mover, en tegen de bodemplaat achter de wielen. Daar weleens de onderzijde geinspecteerd? Ik wel, en de troep die je aantreft houd ook weer water vast. Denk aan de bodemplaat. En het frame van een Touring is compleet anders dan die van iedere andere caravan (bijv een Kip), vandaar. In de showroom hebben de huidige, nieuwe modellen ook een aluminium spatlap(je). Dat was de trigger :lol:
Die onderzijde wordt zoals je kunt verwachten elk jaar geïnspecteerd, na 29 jaar nog als nieuw, eerlijk moet ik toegeven dat daar bij ons nooit modder zit, maar eea is uiteraard afhankelijk van de wegen die je rijdt, je kunt in de eerste 20 km door de polder al zoveel drek verzamelen wat blijft plakken dat de boel gaat rotten, wij hebben dezelfde mover achter de wielen maar met de kappen en om eerlijk te zijn lijken dat meer moddervangers dan spatlappen, ik zal ze nav jou post dan ook dit voorjaar los halen om te kijken wat er verzameld is mrgreen.gif je post heeft mij juist wakker geschud mrgreen.gif thumbup.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Abve

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Abve » zo 25 feb 2018 21:59

maluan schreef:coucou

Sta op het moment in Lulea Noord Zweden met een Eriba Touring 540, gisteren in de nacht -26 C binnen lekker warm ring verwarming en Ultraheat s'nachts het hefdak naar beneden in de dag een isolatie shawl aan binnen kant hefdak. ik heb geen wintertent weet niet of die bestaat voor de Touring, denk ook niet gemakkelijk indien men regelmatig doortrekt. Maak een rondtoer Scandinavie gedurende 3 maanden in de winter. Pas een caravan sinds verleden jaar daarvoor veel gekampeerd met tent. Wel een voorbreiding van een jaar met veel forum bezoek en berg training week-end bij caravantrekker gedaan en natuurlijk bij diverse caravanners die ik tegen kwam informatie gevraagd. Ben een weduwe van 68 jaar en reis alleen.
Gebruik het chemisch toilet niet en de watertank blijft ook leeg ivm bevriezen bij het rijden, geen verwarming in caravan. Gebruik een klein toiletemmertje en een jerrycan van 5 liter kook bijna altijd in de gemeenschappelijke keuken op de camping, in Scandinavie gebruikelijk deze voorziening
Respect! thumbup.gif

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Fred N » zo 25 feb 2018 22:06

@ maluan
Respect hoor om naar het hoge noorden te gaan en dan ook nog eens alleen op pad.Afbeelding
Luleå, Zweden - Brussel is ruim 2400 km.
Goede reis.

Anoniem

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Anoniem » zo 25 feb 2018 22:19

Malus, geweldig wat een moed.
Ook wij (69 en 72 jaar) zijn na vele jaren kamperen met De Waard tenten het vorig jaar overgestapt naar een caravan, eerst een Kip Shelter en nu een Eriba Touring 310. Zweden en Noorwegen is één van onze bestemmingen, maar wij wachten toch tot de temperatuur iets aangenamer wordt. Onze eerste tour dit jaar wordt Zuid Frankrijk, de mimosa-route en vertrekken ergens in maart.
Veel plezier met je mooie Touring 540. Wij zijn benieuwd naar je ervaringen en verhalen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Micky » zo 25 feb 2018 22:21

maluan schreef:coucou

Sta op het moment in Lulea Noord Zweden met een Eriba Touring 540, gisteren in de nacht -26 C binnen lekker warm ring verwarming en Ultraheat s'nachts het hefdak naar beneden in de dag een isolatie shawl aan binnen kant hefdak. ik heb geen wintertent weet niet of die bestaat voor de Touring, denk ook niet gemakkelijk indien men regelmatig doortrekt. Maak een rondtoer Scandinavie gedurende 3 maanden in de winter. Pas een caravan sinds verleden jaar daarvoor veel gekampeerd met tent. Wel een voorbreiding van een jaar met veel forum bezoek en berg training week-end bij caravantrekker gedaan en natuurlijk bij diverse caravanners die ik tegen kwam informatie gevraagd. Ben een weduwe van 68 jaar en reis alleen.
Gebruik het chemisch toilet niet en de watertank blijft ook leeg ivm bevriezen bij het rijden, geen verwarming in caravan. Gebruik een klein toiletemmertje en een jerrycan van 5 liter kook bijna altijd in de gemeenschappelijke keuken op de camping, in Scandinavie gebruikelijk deze voorziening
Super gaaf en dikke respect, dat is wel kamperen, heerlijk thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Roozdijk
Berichten: 20
Lid geworden op: za 18 okt 2008 17:50

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Roozdijk » ma 26 feb 2018 21:55

@maluan Dat is een hele mooie trip, en klasse dat je de winter trotseert. Zal een geweldige ervaring zijn. Je rijdt met spijkerbanden? Wij deden eind jaren 80 wintersport trips naar zowel Zweden als Noorwegen, en huurden altijd spijkerbanden. Nee, toen geen caravan, gewoon huisjes huren. Veel plezier!
Subaru Forester SJ 2.0 2013 met Eriba Touring 540 GT 2003

Eribaatje
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 21:05
Locatie: Noorden Nederland

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Eribaatje » ma 26 feb 2018 21:59

Maluan,

Wat een bijzondere ervaring zal dat zijn. Heb je er een speciale reden voor waarom je dit onderneemt in hartje winter ?
Eriba....de cultcaravan voor reislustige individualisten.

Roozdijk
Berichten: 20
Lid geworden op: za 18 okt 2008 17:50

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Roozdijk » wo 28 feb 2018 21:21

@Micky nog even reageren op hetgeen je schreef. De kwaliteit van het staal en de coating valt mij geenszins tegen van deze Reich mover. Na 15 jaar gebruik en dus drek etc trof ik geen roest aan. Enkel een kwestie van schoonmaken, want in de 9 jaar dat ik deze caravan bezit, heb ik de boel niet eerder gedemonteerd zoals deze winter. Dus als jij de kappen losmaakt, zal dat mee moeten vallen, denk ik.
Verder heb ik de alu spatlappen ook gemaakt vanwege steenslag in het hoge Noorden, daar rijdt je nogal eens op gravelwegen, of het asfalt wordt kilometers lang vernieuwd, en dan heb je ook de nodige steenslag. Succes met de inspectie knipoog.gif
Subaru Forester SJ 2.0 2013 met Eriba Touring 540 GT 2003

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Micky » wo 28 feb 2018 21:24

RE.gif

15 jaar? wow thumbup.gif

nee, mijne is denk ik 8 jaar oud, waarvan hij de eerste 4 jaar onder de caravan van 2 gerenommeerde leden heeft gezeten, dus 4 jaar geleden is alles los geweest thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door graaf » vr 16 mar 2018 03:08

Heb van de week al knabbels gevonden voor onze Touring Groep.
Bijlagen
IMG_1282.PNG
Speciaal voor Touring Eigenaren
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Anoniem

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Anoniem » vr 16 mar 2018 21:11

Graaf, lekkere vondst.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door graaf » za 17 mar 2018 01:16

Roozdijk schreef:of het asfalt wordt kilometers lang vernieuwd
Je bedoelt waarschijnlijk dat de slijtlaag opnieuw aangebracht werd. scratch.gif Geen asfalt mrgreen.gif Volgens het "MacAdam"-principe knipoog.gif
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Kaatje
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 3 dec 2017 16:26

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Kaatje » zo 18 mar 2018 17:06

Hoi allemaal,

Omdat wij een fietsenrek op de dissel van onze nieuwe Troll laten zetten, willen we overstappen op een lichtere gasfles (onder hem mom van alle beetjes helpen). Wie heeft ervaring in welk type lichtgewicht gasfles goed past in de houder van een Touring?
Bij voorbaat dank!
Saab 93X Turbo4 XWD met Eriba Touring Troll 542 GT (uit 2018)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Nimma » zo 18 mar 2018 17:25

Kan je niet helpen Kaatje. Rijd met een blauwe en een groene én een fiets op de dissel geen behoefte aan lichtere flessen. Bijna alle kampeerspullen gaan in de auto.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Wum
Berichten: 48
Lid geworden op: do 9 mar 2017 11:51

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Wum » ma 19 mar 2018 15:33

In onze Troll 550 van 2017 staan 2 Primagaz EasyBlue plus light steel flessen.
Bruto gewicht 10,5 kg met vulling van 6 kg propaan. Afmetingen: 25 cm doorsnede en 49cm hoog.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Jan van Vijven » ma 19 mar 2018 16:00

In mijn beleving is de vijf kilo BP fles de lichtste en moet passen.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Anoniem

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Anoniem » di 20 mar 2018 20:59

Een tweetal vragen.
-Doet iemand, bij harde regen of sneeuw, wel eens iets over het ontluchtingspijpje van de kachel op het dak, onderweg en/of op de camping? Bijvoorbeeld een plastic zakje, natuurlijk wanneer de verwarming niet wordt gebruikt. Ik heb het idee dat door dit “schoorsteentje” vocht in de caravan komt.
-Wij hebben thuis een discussie over wel of geen mover (plus accu) laten monteren onder de Familia 310. Volgens mij is het niet nodig, het is alleen maar extra gewicht voor zo’n kleine lichte caravan.
Heeft iemand hier ervaring mee of een mening over?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Micky » di 20 mar 2018 21:22

RE.gif

Nog nooit gedaan in heel mijn leven, wel verhogen op de wintersport uiteraard thumbup.gif

op je 2de vraag, onze caravan weegt beladen 1200kg ik wil nooit meer zonder, nu staat de caravan altijd exact op de plek zoals we willen, zonder mover vaak een compromis omdat we hem niet op de plek kregen of klaar waren met het gezeul eraan.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”