Nieuwe Touring Troll 542 GT

Gebruikersavatar
Christiaan60
Berichten: 11
Lid geworden op: di 7 nov 2017 18:22

Re: Nieuwe Touring Troll 542 GT

Bericht door Christiaan60 » za 26 mei 2018 20:10

Voor mijn bestelde Touring Triton 418 GT is nu de productie week bekend. Week 28 (besteld begin november vorig jaar). Ga in week 31 op vakantie. Wordt dus ook nog spannend. Heb ‘m, net als jullie, Kaatje, bij Witoma besteld.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Kaatje
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 3 dec 2017 16:26

Re: Nieuwe Touring Troll 542 GT

Bericht door Kaatje » wo 30 mei 2018 19:05

Nou, we hebben 'm hoor! Vandaag de Troll opgehaald. Aflevering bij Witoma was prima geregeld.
Hele middag druk geweest met inpakken en kijken waar wat moet of handig is. Toch weer heel andere indeling en kastjes dan de Kip Vision. Maar alles ziet er prachtig uit en ik heb er enorm veel zin in om er vrijdag mee op vakantie te gaan!
Eerst nog een dagje werken :shock:
Nog wel voor vertrek de kogeldruk controleren met de fietsen erop, ben benieuwd waar we op uitkomen...
Saab 93X Turbo4 XWD met Eriba Touring Troll 542 GT (uit 2018)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Nieuwe Touring Troll 542 GT

Bericht door Nimma » wo 30 mei 2018 19:20

Daar gaan jullie veel plezier van hebben, fijne vakantie thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Kaatje
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 3 dec 2017 16:26

Re: Nieuwe Touring Troll 542 GT

Bericht door Kaatje » zo 30 sep 2018 15:44

Inmiddels zijn we 2 vakanties verder. In juni zijn we naar Denemarken/Zweden geweest, en in augustus naar Duitsland (Hunsruck) en Frankrijk (Elzas).
Beide vakanties prachtig weer, en dan met een nieuwe caravan op pad: wat wil een mens nog meer!
Caravan is prima bevallen, geen openvallende klepkasten of zo, het sanitair is super praktisch. Bedden in de lengte bevallen ons ook heel goed. Matrassen zijn aan de harde kant, maar voor ons niet te hard. Het zitje is niet heel ruim, maar wel knus!
We hebben een fornuisje met 2 pitten: voor ons echt voldoende, en je houdt nog wat werkblad over. Extra plankje aan de zijkant heb ik eigenlijk nooit gebruikt bedenkt ik me nu.
Mijn man rijdt, en het rijden met de Eriba bevalt hem prima. Ook achteruitrijden met de combinatie ging makkelijk. Verder hebben we een mover (die bestuur ik dan weer) en dat gaat ook super.
Kogeldruk was (met 2 lichte fietsen voorop de disseldrager en niet teveel gewicht onder het bed) rond de 70 kg: prima.
Het enige dat ik mis uit de vorige caravan is de vloerverwarming, die vond ik echt heerlijk. We hebben nu een schapenvachtje op de grond bij het zitje: ook lekker (ik ben nu eenmaal een koukleum).
Het invoeren van een luifel vinden we wat lastiger dan bij een andere caravan omdat je "de bocht om moet".
Maar de uitstraling van een Eriba Touring vinden we echt heel leuk, en je krijgt er op campings ook veel bekijks mee.
Al met al verheug ik me nu alweer op de volgende vakanties...!

We hebben een vaste watertank onder het zitje, maar het is wel erg lastig te zien hoeveel daar nog in zit: als iemand daar nog een goede tip voor heeft houden we ons aanbevolen!
Saab 93X Turbo4 XWD met Eriba Touring Troll 542 GT (uit 2018)

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Nieuwe Touring Troll 542 GT

Bericht door Ad » zo 30 sep 2018 19:40

Kaatje schreef:
zo 30 sep 2018 15:44
We hebben een vaste watertank onder het zitje, maar het is wel erg lastig te zien hoeveel daar nog in zit: als iemand daar nog een goede tip voor heeft houden we ons aanbevolen!
Daar zijn simpel te plaatsen systemen voor te koop voor rond de €60 (kijk maar eens op de website van de grote zaak in Winterswijk), Wij hadden in onze LMC caravan er eentje in laten zetten door de dealer. Een uurtje werk. Als je handig bent kun je het zelf. Je kunt voor de 12 V gemakkelijk op de mover accu aansluiten.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

gerritjr

Re: Nieuwe Touring Troll 542 GT

Bericht door gerritjr » ma 9 aug 2021 16:19

Ben benieuwd naar de ervaring met het zg v-bed. Wij hebben nu nog een Kip Vision met vast bed. Het klauteren over elkaar heen hebben we gehad en daarom zijn we ons aan het oriënteren. Ook al eens gekeken naar de Touring Troll 540 met 2 langsbedden. ( Denk dat de breedte ca 75 cm is) Maar we vroegen ons af wat in de praktijk het best bevalt. Wie heeft ervaring hiermee?
In het verleden ook in de Waard tent gekampeerd. Bij onze Vision een op maat gemaakte luifel van Atomatent, welke prima bevalt, en nog iets van de sfeer van tentkamperen weergeeft.

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”