Geen wielmoersleutel of krik bij Eriba 310

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Geen wielmoersleutel of krik bij Eriba 310

Bericht door eurotrotter » wo 7 feb 2018 21:07

Barreman schreef:Wat is er mis met werk uitbesteden aan iemand die
1. ervoor is opgeleid
2. ervaring ermee heeft
3. de goede spullen bij zich heeft
4. de veiligheidssituatie beter kan inschatten
5. ervoor ( door jou! ) betaald wordt
7. een baan kan laten afkruizen om een veilige(re) werkplek te maken
8. etc

?
Ik heb toevallig onlangs, na 3 dagen in mijn bezit, een band verwisseld van de A8. Dat kan ik prima zelf. Maar ik kan zo een aantal mensen in mijn omgeving opnoemen die dat beter niet zelf kunnen doen, en die weldegelijk met een caravan op pad gaan. Niet iedereen is hobbybob. Wel velen hier zijn zelfstandiger dan gemiddeld.
Een baan af laten kruisen kun je zelf ook,althans in Duitsland of Frankrijk langs de autoweg.
Daar staan nog praatpalen en als je je daar meld word er een patrouille naar je toe gestuurd die een rijbaan afzet en staat er n auto met blauwe zwaailampen achter je.
Af kruisen is leuk en aardig ,maar lang niet overal staan kruizen boven de weg, gelukkig is de vooruitgang in andere landen wat stil blijven staan zodat daar nog altijd praatpalen staan,in NL kun je dikwijls alleen nog telefonisch contact opnemen,omdat praatpalen snel uit het straatbeeld verdwijnen.

Wie het breed heeft,laat het breed hangen z.m.z. mrgreen.gif maar om voor zo een eenvoudig karweitje als n band wisselen professionele hulp( meestal een garagebedrijf of sleepdienst) in te roepen vind ik wat overdreven.

Het zou zeker niet verkeerd zijn als men,voor men aan een reis met de caravan gaat beginnen de procedure van een "lekke band"een goed door zou nemen;waar ligt de krik,waar ligt de wielsleutel,waar liggen de veiligheids driehoeken en hesjes,heb ik blokken bij om de caravan omhoog te kunnen rijden.
Nog mooier: oefen thuis op de oprit n keer.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Geen wielmoersleutel of krik bij Eriba 310

Bericht door Jan van Vijven » wo 7 feb 2018 21:49

Nog even en we kunnen helemaal niets meer, kom op zeg: wieltje wisselen is toch iets wat je leert tijdens opgroeien!

Waar gaan we naar toe....
Ik heb net een cursus aan wat officieren gegeven en één van de vragen was: wie moet dit onderhoud uitvoeren, ehh.....jij dus! Nee ze waren niet blij....waar blijft onze zelfstandigheid?!?
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Laredozwart
Berichten: 55
Lid geworden op: di 29 mei 2012 13:45

Re: Geen wielmoersleutel of krik bij Eriba 310

Bericht door Laredozwart » wo 7 feb 2018 22:20

RE.gif
He Jan,dat zijn officieren
Daar hebben ze geen 4 of 5 jaar voor naar school gegaan,om vies te worden
En onze Kroaten(ook officieren) zegggen dan NOT MY JOB
boos.gif boos.gif
Volkswagen Touareg 4.2l V8 FSI 4x4 en hobby 560 UL excellent

Gebruikersavatar
Laredozwart
Berichten: 55
Lid geworden op: di 29 mei 2012 13:45

Re: Geen wielmoersleutel of krik bij Eriba 310

Bericht door Laredozwart » wo 7 feb 2018 22:32

Sorry off topic haphop.gif
Volkswagen Touareg 4.2l V8 FSI 4x4 en hobby 560 UL excellent

Anoniem

Re: Geen wielmoersleutel of krik bij Eriba 310

Bericht door Anoniem » wo 7 feb 2018 23:05

Er zijn ook mensen met twee linker handen! Die willen ook met een caravan op pad.

Volvodriver

Re: Geen wielmoersleutel of krik bij Eriba 310

Bericht door Volvodriver » do 8 feb 2018 07:04

RE.gif
Helemaal waar. thumbup.gif

Ik zelf los het ook graag zelf op en inderdaad kan je via 112 om afkruisen vragen. Helaas heb ik ooit in het verleden ook de ww moeten laten komen voor een lekke band. De bouten van het wiel zaten zo vast dat ik ze niet los kon krijgen, ook niet met veel moment. Daarnaast was er geen ruimte om de krik op de juiste plaats te plaatsen op een zompige ondergrond (en geen plankje).
Toen heeft de ww mij geholpen met zo'n kussen.
Maar de overige 2 keren gewoon zelf de band kunnen verwisselen.

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”