Eriba Feeling met slaapdak

Plaats reactie
Eribaatje
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 21:05
Locatie: Noorden Nederland

Eriba Feeling met slaapdak

Bericht door Eribaatje » di 15 aug 2017 09:06

Wij twijfelen om onze mooie Eriba touring in te gaan ruilen voor de Feeling met slaapdak,omdat wij met 2 kinderen dan nooit een zitje meer hoeven om te bouwen tot slaapplaats.
Ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft.
Eriba....de cultcaravan voor reislustige individualisten.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Eriba Feeling met slaapdak

Bericht door Diny » di 15 aug 2017 11:15

Op internet is hierover iets te vinden onder 'Flexibele Eriba Feeling| caravan, test| kamperen ACSI Freelife.
Via de site is het Magazine te bestellen waar een test, gedaan door een gezin met 2 kleine kinderen, in staat.
De test is uit 2015.

Misschien heb je er iets aan.

Ferdi

Eriba Feeling met slaapdak

Bericht door Ferdi » di 15 aug 2017 12:04

Gisteren nog een test gevonden in het Duitse blad Campings, cars en caravans. Ik vind het een mooie praktische oplossing maar ik vraag me wel af of zoiets in kou(dere) tijden ook comfortabel is.

Bijlage complete test
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Eribaatje
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 21:05
Locatie: Noorden Nederland

Re: Eriba Feeling met slaapdak

Bericht door Eribaatje » di 15 aug 2017 16:52

Wooh, wat een geweldig leuk artikel. Daar gaan we ons even in verdiepen. Juist de ervaringen kan je niet uit een gidsje halen. Superbedankt!
Idd dat vragen ik ons ook af, hoe t zit met de koudere perioden. T voelt boven als een soort tent, nou scheelt t wel weer dat je niet op de grond ligt.

T heeft verder wel dezelfde voordelen als de Eriba touring qua rijgemak, wendbaarheid en gewicht scheelt ook niet veel. Grappig is dat je dit type niet veel ziet in NederlAnd, maar wel in Duitsland.

Gelukkig zit er geen bpm op caravans in Duitsland, dus overwegen we ook om m daar te gaan kopen.
Scheelt gauw weer een paar duizend euro haphop.gif
Eriba....de cultcaravan voor reislustige individualisten.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Eriba Feeling met slaapdak

Bericht door Diny » di 15 aug 2017 19:12

In koude periodes zal de hefbed afdeling zeker kouder zijn dan de rest. De kwaliteit van het tentdoek zal niet onder doen voor die van het standaard doek van de Feelings. Bij het gewone hefdak kon ik daar niks van merken, maar dat is van een andere orde.
Bij windgevoeligheid kan ik me iets voorstellen, het is best een grote puist op het dak.

Maar of dit werkelijk een punten van afkeuring zijn is twijfelachtig, omdat er nogal wat camperbusjes zijn die eenzelfde voorziening hebben.
Er bestaat zelfs isolatiemateriaal voor.

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Eriba Feeling met slaapdak

Bericht door Stef » di 15 aug 2017 20:20

Deze uitvoering bij Erwin Hymer ook gezien bij diverse buscampers van Hymer .
Leuke en goede oplossing om je (klein)kinderen bij je in de caravan/camper te laten slapen. thumbup.gif
Wel koud in de winterperiode.

Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”