Eriba Nova 541

Plaats reactie
Jaap en Stella

Eriba Nova 541

Bericht door Jaap en Stella » zo 8 mei 2016 22:01

Ìk ben in het bezit van een Eriba Nova 541 uit juli 2012,
Heb vanaf het beging problemen met onze Dometic Toilet. : schuif gaat na verloop van tijd steeds zwaarder.
De pot schuift tijdens het rijden van zijn plaats.
Er is in het voorjaar 2015 een nieuwe pot geplaatst, maar hij schuift nog steeds van zijn plaats.
Ook problemen met onze kraan van het aanrecht.
Al twee keer gerepareerd.
Heb in deze zaken geen vertrouwen.
ook duidelijk aan de Dealer, Dometic en Hymer gemeld.

Joop17
Berichten: 3
Lid geworden op: do 27 jul 2017 14:39

Re: Eriba Nova 541

Bericht door Joop17 » do 27 jul 2017 18:51

We hebben een NOVA 530 met een Dometic toilet. Veel problemen met de afdichting tussen toiletpot en tank. Gevolg lekkage in de kast van de container.
Deze is zo geconstrueerd dat het niet meer schoon te krijgen is. Schuif kan wat soepeler bewegen als je het rubber insmeert met een teflon pasta (rubber bestendig smeermiddel.
Gemodificeerde schuif heeft niet geholpen.

Bartje
Berichten: 229
Lid geworden op: za 2 jun 2007 18:19
Locatie: Roeselare

Re: Eriba Nova 541

Bericht door Bartje » do 27 jul 2017 19:20

De dometic ct4000 is zeker geen voorbeeld van hoe een toilet hoort te zijn.

Ik ken iemand die zijn volledig toilet heeft laten vervangen omdat het probleem van lekkage niet kon opgelost worden, het nieuwe toilet had ook lekkage.

Als het op toiletten aankomt heeft Thetford toch een voetje voor, veel eenvoudiger opgebouwd en eventuele lekkages zijn meestal eenvoudig op te lossen.
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Eriba Nova 541

Bericht door Paul » do 27 jul 2017 20:01

Helemaal mee eens, ik had hiervoor een thetford en in mijn nieuwe caravan een dometic toilet.
Gelukkig geen last van lekkage maar ik vond de thetford toch wat degelijker / handiger.
Voornamelijk de schuif om hem te openen / sluiten hebben ze bij thetford mijn inziens beter voor elkaar.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”