stekker MulticonWest welke kleur draad voor de koelkast

pd0bao40

Re: stekker MulticonWest welke kleur draad voor de koelkast

Bericht door pd0bao40 » vr 17 jul 2015 15:21

RE.gif Jakkemeiner ik denk dat de bedrading in die auto minder spanningsverlies opleverde. Vergeet ook de - min niet
die is net zo belangrijk als de andere draad en is wel eens het ondergeschoven kindje. Draadje onder bout stopcontact etc.
@HanKa, ben ook al weer 20 jaar met pensioen nu 75 jaar. Groet Jaap.

Gebruikersavatar
harrytoorman
Berichten: 74
Lid geworden op: di 14 okt 2014 15:46
Locatie: Deventer

Re: stekker MulticonWest welke kleur draad voor de koelkast

Bericht door harrytoorman » vr 17 jul 2015 16:14

Vandaag ben je gezond en morgen kan je in het ziekenhuis liggen.
Dingen kunnen gewoon kapot gaan.. boos.gif
VW T5

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: stekker MulticonWest welke kleur draad voor de koelkast

Bericht door HanK » vr 17 jul 2015 22:03

Jakkemeiner, probeer een acculader/voeding te vinden/lenen die zeker 10A kan leveren en zet die eens rechtstreeks op de koelkast zelf. Dus niet op de caravansteker, maar op de koelkast aansluiting zelf en kijk of hij het dan wel doet. Nogmaals , steeds een stapje verder controleren/ meten.
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: stekker MulticonWest welke kleur draad voor de koelkast

Bericht door Nimma » za 18 jul 2015 19:33

Beste meedenkers en adviseurs, hartelijk dank allemaal maar een bijzondere gebeurtenis heeft ons probleem naar een andere dimensie gestuurd: vanmiddag, hoewel ik ook hier regelmatig gezegd heb dat ik nooit meer een andere caravan hoefde, een Trigano Silver 420 CP 2013 gekocht haphop.gif blij.gif haphop.gif Ik ga er van uit dat deze zijn koelkast wel werkend heeft achter de auto mrgreen.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: stekker MulticonWest welke kleur draad voor de koelkast

Bericht door HanK » za 18 jul 2015 19:58

Welkom bij de Trigano. Hoop dat je er net zoveel plezier aan heb als ik heb. thumbup.gif
Deze heeft een Jaeger steker en mijn koelkast doet het op 12 Volt.
( wel nadat ik het elektra kompleet heb moeten vernieuwen, tijdens mijn eerste rit begaf de komplete voedings- unit het),maar dat is denk ik zeer toeval.
Het is wel " smilen" bij de peage in Frankrijk.
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: stekker MulticonWest welke kleur draad voor de koelkast

Bericht door graaf » za 18 jul 2015 20:45

stom.gif
Jakkemeiner schreef:Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Eriba Touring Troll LMT 1996 + TrumaMover SER
OEPS!!!!!!! van je geloof afgevallen? weenie.gif boos.gif schrik.gif
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: stekker MulticonWest welke kleur draad voor de koelkast

Bericht door Nimma » za 18 jul 2015 21:06

Ik geloof in mensen thumbup.gif Ik heb 17jaar Touring [Pan&Troll] gereden, en met heel veel plezier. En ja, ik vind het comfort van zitten en slapen ondertussen toch belangrijker dan toen ik nog echt jong was knipoog.gif wil ook wat vaker weg in seizoenen waar je meer binnen moet verblijven ivm de weersomstandigheden en dan krijg ik inmiddels op de kleine harde zittinkjes in de Troll last van mijn rug. En gewoon omdat het nog één keer kan. Nog nooit een voortent gehad, maar de kinderen willen met hun kinderen ook wel eens gebruik maken van onze caravan en bij deze zit een knots van een Fortex voortent die zij wél gaan gebruiken. Kortom, iedereen blij.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: stekker MulticonWest welke kleur draad voor de koelkast

Bericht door HanK » ma 20 jul 2015 07:31

Wel jammer dat we nu niet de oplossing van je koelkast probleem te weten komen.
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: stekker MulticonWest welke kleur draad voor de koelkast

Bericht door Nimma » ma 20 jul 2015 21:06

Op de valreep dan toch nog duidelijkheid over wat er mis is aan mijn Eriba Touring Troll LMT 1996. Hoewel het niet meer mijn Eriba is inmiddels; gekocht in 2005 voor €6000,00 en nu verkocht voor €5395,00, weliswaar nu met een mover en een zakluifel extra.

De hier aangeleverde schema's kloppen niet voor deze Eriba en ook de kleur grijs komt er niet voor; dat vind ik als ik alle papieren van deze caravan nakijk om aan de nieuwe eigenaar te geven. Daar tref ik ook een schema aan dat wél klopt: met op pin 10 blauw/wit permanent stroom voor de koelkast; die zit goed. En op pin 12 hoort wit/blauw [wie ziet het verschil awhoea.gif ] massa permanente stroomdraad koelkast. En op pin 12 zit bij mij niks, die wit/blauwe zit hier op pin 11, bedoeld voor de achteruitrijsensor. [er zit niet eens een achteruitrijlamp op] De oplossing zal dus zijn de wit/blauwe draad [massa] los te halen van pin 11 en te verplaatsen naar pin 12.

Zaterdag de Trigano ophalen; ze zetten er desgevraagd een MulticonWest stekker aan thumbup.gif
Nogmaals dank allen voor jullie hulp aflower.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”