schade canvasdoek hefdak troll 530

Plaats reactie
Trollybus

schade canvasdoek hefdak troll 530

Bericht door Trollybus » wo 14 jan 2015 13:13

Bij het stalling klaarmaken van onze nieuwe Troll 530 (juli 2013) trof ik twee parallelle sneden van ongeveer 4 cm in het doek (midden achterzijde) van het hefdak juist boven de plaats waar de aluminium afwerkrand samenkomt en waarvan de naad is afgedekt met een simpel plastic stripje. Mij is gebleken dat de achterzijde van deze afdekstrip vlijmscherp is. Inmiddels is de garantieclaim door de fabrikant erkend en wordt er een nieuw doek geleverd. Het e.a. is gemakkelijk te voorkomen door de beide strips af te nemen en bij te vijlen waardoor een beschadiging wordt voorkomen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: schade canvasdoek hefdak troll 530

Bericht door Micky » wo 14 jan 2015 18:21

RE.gif

Top dat je dit met ons deelt, liever vooraf even oplossen dan achteraf het doek te moeten vervangen thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Fransosowitz
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 16 dec 2012 20:10

Re: schade canvasdoek hefdak troll 530

Bericht door Fransosowitz » vr 30 jan 2015 19:36

Dank voor de tip! Ik ga hier binnenkort even naar kijken.
Overigens heb ik opgemerkt dat aan de zijkant ook zo'n plek is die aandacht verdiend: het einde van de rail waarin het doek van de toiletruimte zit is ook redelijk scherp. Bij het inklappen van het dak komt dat uiteinde van de rails tegen het doek (wat rondom zit) aan. Bij ons heeft dat geresulteerd in twee hele kleine gaatjes. De rails is nu afgedekt met zacht materiaal om erger te voorkomen.
Eriba Touring Troll 530 getrokken door een Kia EV6 AWD

Trollybus

Re: schade canvasdoek hefdak troll 530

Bericht door Trollybus » di 3 feb 2015 23:37

Inmiddels is mijn Troll 530 eindelijk gerepareerd. Garantieclaim is in eerste instantie door de importeur afgewezen. Er zou een voorgeschreven modificatie niet zijn uitgevoerd door de dealer vlgs. de importeur. Het betreft hier de afwerking van het toilet-railtje waarin ook een canvasdoek loopt. De oorzaak van de genoemde twee gaatjes zoals die in de eerste reactie worden beschreven. De opgelopen schade zoals ik al meldde had niks met deze voorgeschreven modificatie van doen! Uiteindelijk heb ik zelf de kwestie, voorzien van foto's, voorgelegd aan de fabrikant Hymer in Duitsland. Ik ontving snel (binnen 14 dagen) een keurig en vriendelijk antwoord waarin ook verontschuldigingen werden aangeboden en.... het belangrijkste: de claim direct werd erkend. Een afschrift van deze brief is door de fabrikant verzonden naar de betrokken dealer en de reparatie (de vervanging van het gehele doek rondom) is inmiddels uitgevoerd. Conclusie: 1. Dealer heeft zich aanvankelijk (in mijn ogen gemakzuchtig) neergelegd bij afwijzing van de claim door importeur. Ik heb tegen deze houding bezwaar gemaakt en laten weten dat dealer mijn cliëntbelang voorop dient te stellen, ook omdat dealer zelf constateerde dat defect berust op fabricagefout. 2. Ik heb niet afgewacht maar zelf (in het Duits) een brief gericht aan fabrikant Hymer waardoor de kwestie/afwikkeling eindelijk in een stroomversnelling is gekomen. Ik heb tenslotte een brief waarin ik mijn tevredenheid betuig gestuurd naar de fabrikant. Ook voor hen is, in dit geval positieve, feedback belangrijk. Een goed afgehandeld contact heeft ook weer gevolgen voor volgende contacten tussen gebruiker en fabrikant ! Vandaar. Belangrijkste conclusie is dat jezelf druk op de ketel moet houden en zo nodig zelf in actie moet komen.

Fransosowitz
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 16 dec 2012 20:10

Re: schade canvasdoek hefdak troll 530

Bericht door Fransosowitz » wo 4 feb 2015 21:15

Dat is goed nieuws Trollybus!
Kun je uitleggen wat de modificatie is die uitgevoerd is aan de rails van het toiletdoek?
Eriba Touring Troll 530 getrokken door een Kia EV6 AWD

Trollybus

Re: schade canvasdoek hefdak troll 530

Bericht door Trollybus » vr 6 feb 2015 20:12

Ha Fransosowitz, er zijn plastic eindstopjes in het toiletrailtje gezet zodat de scherpe kantjes het doek bij het naar binnen vouwen niet meer kunnen beschadigen.

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”