Importeur Eriba Hymer en Carado

Plaats reactie
Vliedje

Importeur Eriba Hymer en Carado

Bericht door Vliedje » za 6 dec 2014 17:09

Dit bericht staat in de laatste uitgave van Kampeerzaken.nl van 3 december J.l.

PAPENDRECHT – Wij ontvingen van de importeur van Eriba, Hymer en Carado bericht dat er veranderingen op komst zijn. Eriba-Hymer Nederland B.V. zal zich vanaf 1 maart 2015 voor haar merken Hymer, Eriba en Carado namelijk uitsluitend gaan richten op de ondersteuning van het geselecteerde dealernetwerk, en dat in commerciele en organisatorische zin.

Dit houdt in dat er vanuit de vestiging in Papendrecht geen directe verkopen en leveringen meer plaats zullen vinden. Onderdelenleveranties en garantie-afhandelingen aan consumenten en/of derden worden daar ook niet meer uitgevoerd. Deze activiteiten zullen voortaan uitsluitend via het geselecteerde dealernetwerk lopen. Om deze reden zal het magazijn en de werkplaats van Eriba-Hymer Nederland B.V in Papendrecht gesloten worden. Leveringen en diensten aan consumenten geschieden vanaf die datum dus alleen via de geselecteerde dealers van Hymer, Eriba en Carado. Dat geeft duidelijkheid voor zowel de consument als de dealer.

eriba

Re: Importeur Eriba Hymer en Carado

Bericht door eriba » zo 7 dec 2014 13:03

Dus de importeur in Nederland verdwijnt in feite. De vestiging is gesloten. Voor garantieclaims heb je dus, als de dealer onder zijn garantieverplichtingen probeert uit komen, geen importeur meer waarop je kunt terugvallen. Als ik de verhalen op dit forum lees zet ik soms toch wel vraagtekens bij de betrouwbaarheid van sommige dealers in de caravanbranche. En waar moet je zijn als je dealer failliet gaat tijdens de garantieperiode? Nemen andere dealers de garantieclaim dan over, lijkt me van niet. Of moet je recht halen bij de fabriek in Duitsland, voor velen is dit denk ik te omslachtig en de drempel te hoog en derhalve niet haalbaar. Al met al geen klantvriendelijk actie van Hymer.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Importeur Eriba Hymer en Carado

Bericht door Daphne » zo 7 dec 2014 14:12

eriba schreef:Voor garantieclaims heb je dus, als de dealer onder zijn garantieverplichtingen probeert uit komen, geen importeur meer waarop je kunt terugvallen.
Een importeur is sowieso geen partij in garantieclaims. Als je dealer niet aan z'n verplichtingen voldoet, zou de fabrikant het volgende aanspreekpunt worden. Beter nog zou zijn om de dealer te wijzen op het consumentenrecht en is het inschakelen van rechtsbijstand een meer succesvolle manier om een claim neer te leggen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Importeur Eriba Hymer en Carado

Bericht door PD » zo 7 dec 2014 14:18

Ik lees nergens dat de importeur verdwijnt. Deze gaat zich echter niet meer op rechtstreekse service en verkoop aan eindgebruikers richten... dit is m.i. een veel gezondere situatie voor zowel dealer als consument omdat er een dealernetwerk actief is.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
rovado
Berichten: 661
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 20:41
Locatie: Het beestendorp in Gelderland

Re: Importeur Eriba Hymer en Carado

Bericht door rovado » zo 7 dec 2014 17:42

Volgens mij ook: Geen paniek!!!!!
Ik heb onze caravan bij een dealer gekocht en die is mijn aanspreekpunt.
Wat ik wel gemerkt heb is dat de op/aanmerkingen (verbeterpunten) die ik had over de uitvoering van de caravan door hun direct met de importeur werd gecommuniceerd. Het ging dus niet over gebreken!!!
Renault Kadjar met een Carado Delight C167L (2012) aan de haak en een Unico Genua 280 voortent.

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”