wie wil er kritisch meekijken?

Toine-eriba
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 15 aug 2014 18:13
Locatie: Zuid-Holland

wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Toine-eriba » do 25 sep 2014 20:02

Hoi caravanners,
We hebben een caravan op het oog, op Marktplaats. Het wordt onze eerste caravanervaring, dus alle tips en kritiek is welkom. Hieronder een link. Wie wil er even met ons meekijken, en aangeven waar we op moeten letten als we komend week-end de caravan live gaan bekijken (hopelijk).
Alvast heel erg bedankt.
Toine.
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... ousPage=lr
Eriba Touring Troll 530 GT en Mercedes Benz 560SEL 1990 272pk

Vliedje

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Vliedje » do 25 sep 2014 20:19

caravan.gif Hallo Toine. Zo op jet oog ziet de Troll er mog prima uit, de leeftijd in aanmerking genomen. Echter een vraagprijs van €7950 vind ik behoorlijk aan de prijs voor een caravan van ruim 15 jaar oud. Ook al betreft het een Eriba. Het zijn overigens uitstekend gebouwde caravans, dat is zeker, maar de prijs is imo buitenproportioneel. Laat ik het anders zeggen, zoveel geld zou ik niet uitgeven aan een caravan van die leeftijd.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Diny » do 25 sep 2014 20:58

De caravan ziet er op het plaatje goed uit, maar dat doen ze allemaal op een verkoopsite.
Wat ik mis is een onderhouds historie. Op het forum circuleert ergens een lijst met attentiepunten.
De prijs is aan de hoge kant, ook als hij punt-gaaf is. Kijk eens of je een vergelijkbare Eriba bij een dealer ziet en wat die er voor vraagt. Daar moet een particulier zeker €1500 tot €2000 onder zitten.
Op zich is het een mooie caravan en zeker een gewild model. Als ik er zin in zou hebben zou ik hem zeker laten keuren.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Nimma » do 25 sep 2014 21:00

Ik heb eerder op jouw vraag geantwoord: ik vind hem echt te duur. Zelfde reden als hierboven genoemd. Ik adviseer om particulier te kopen.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door graaf » do 25 sep 2014 22:00

@Jakkemeiner,
Volgens mij is deze verkoper "J J " een particulier?( scratch.gif )

@Toine Eriba,
Het is een vraagprijs. Neem als je gaat kijken iemand mee die weet waar je bij een caravan primair op moet letten(leeftijd banden/ raamrubbers en kitwerk/ dubbelwandige ramen geen condens/ koppeling)
Zoals Jakkemeiner terecht zegt, is deze Troll aardig aan de prijs. Maar hij ziet er op foto goed uit. Luifel en safari erbij is ook praktisch. Als je het goed aanpakt kan je hem voor 10% minder (als je dat bedrag jou waard is) geheid mee nemen. Veel onder de 7000 doet deze verkoper hem, (gezien zijn prijsstelling) schat ik, niet weg.
Laat je ons weten als je nog tot zaken kon komen van het weekend?
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Micky » do 25 sep 2014 22:44

Hmm, ik wordt wel vrolijk van deze advertentie en ik kijk niet direct naar leeftijd en prijs, het object is immers waard wat JIJ er voor wilt geven, mijn bevindingen:

Alles ziet er uiterst frist uit, dit zijn pietje precies mensen, waarom?

Het doek van het dak ziet er als nieuw uit (op de foto, het echt moet dit nog bevestigen) en dat na 15 jaar.
Er liggen maar liefst 3 scharen in de la, dit is niet lullig bedoelt, maar juist positief, mensen die 3 scharen meenemen doen dat met een reden, precisie (ik weet het, ik ben ook zo, maar mijn werk heeft me dit ook geleerd, letten op details die doorgaans over het hoofd gezien worden).
Ik zie geen chips van het hout en de slingerkoppeling van Alko is enorm gevoelig voor verkleuring door de zon, deze is echter mooi rood en dus altijd afgedekt geweest (tie wrap voor de kabel, eigenaar is "pietje precies").
RVS in de keuken na 15 jaar in tateloze staat, dus: of zelden gebruikt, of enorm zuinig op geweest, ik denk de 2de want het rekje heeft forse verkleuring door de hitte, beide positief.
Wasbak badkamer, niet vergeelt om het afvoerputje, netjes schoongehouden/weinig gebruikt.
Kijk eens naar de frisheid rondom het typeplaatje op de buitenwand, alles is fris en schoongemaakt.
Binnenkant koelkast deur ziet er uitermate fris uit.
Tyrons voor de velgen, dus bang geweest voor een klapband, doelt op dezelfde precisie :wink:

Kortom, wat mij betreft is dit de perfecte caravan om eens nader te gaan onderzoeken, gezien de prijs en leeftijd zou ik, als je zelf niet zeker bent een aankoopkeuring laten doen, zeker een vochtmeting.
Mijn mening komt uiteraard alleen dankzij het zien van de foto's en idd vertekenen die vaak, maar goed daar kom je vanzelf achter.

Dan de prijs, voor iets goeds moet je betalen, als deze caravan er in het echt uitziet zoals op de foto's vind ik de prijs niet heel raar, je koopt immers kwaliteit, er zijn genoeg oude kippetjes van 25 jaar die nog 3000 euro opleveren, ook al vinden veel mensen dat een belachelijk bedrag. Als na gedegen onderzoek blijkt dat deze caravan echt voldoet aan de plaatjes/verwachtingen, dan ga je gewoon de onderhandeling in en betaald niet meer dan dat hij jou waard is, deze prijs mag best hoger liggen dan vergelijkbare caravans, dat geeft niet, wordt het te duur/ of is het je niet waard, dan neem je hem gewoon niet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door yarrah » vr 26 sep 2014 08:31

Een tweepersoonsbed van 188x140 scratch.gif scratch.gif beetje klein lijkt me. Of je heel klein zijn. Voor de rest ziet hij er wel strak uit.
Ook ik vind de prijs wel erg hoog, maar daar kun je wel wat vanaf krijgen als je hem graag wilt hebben.

Succes met kijken en onderhandelen.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Guus 1972
Berichten: 378
Lid geworden op: za 27 nov 2010 16:02
Locatie: Wijchen

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Guus 1972 » vr 26 sep 2014 09:27

Ik heb een zwak voor deze caravans en vind hem er op het oog erg mooi uit zien. Ik ga er nu van uit dat Micky een aantal interessante details op de foto's heeft gezien die ik zo niet had gezien. Nu hij jou/ons daar op gewezen kan ik me daar wel wat bij voorstellen. Als je gaat kijken zou je, als het goed is, voort moeten kunnen borduren op die details. Dan zie je vanzelf of het schoon en netjes is, juist in die details. Zo'n eigenaar baalt van kapotte handgreepjes of rollo's die los zitten of een disselklep die kapot is.

Ik vind het geen hele gekke prijs voor een dergelijke caravan, als hij zo netjes is als hij er op de foto's uit ziet, maar gevoel voor prijs krijg je pas als je hebt gekeken.

Dit is duidelijk een particuliere aanbieder overigens.
Peugeot 307 2.0 HDI (2005)/Kip Shuttle 44 TK (2002)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Nimma » vr 26 sep 2014 09:52

Ik ben alleen maar voorstander van particulier kopen thumbup.gif

Ik kocht mijn Troll LMT in 2005, 9 jaar oud voor €6000. Eentje van 15 jaar oud voor bijna €8000 is dan best aan de prijs. Maar als ie heel goed is mag het ook wat kosten want je hoeft nooit meer een andere, ze gaan bij eenzelfde verzorging nog heeeel lang mee.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Diny » vr 26 sep 2014 13:04

Als ik zin had in die caravan zou ik zeker contact opnemen met de verkoper.
In dat gesprek zou ik informeren naar gebruikerssporen, omdat het niet zo kan zijn dat in een wagen van die leeftijd die sporen afwezig zijn, zoals terecht die afwezigheid werd opgemerkt.
Het kan best zijn dat het merendeel van de plaatjes gemaakt zijn toen de caravan nog nieuw was. Daar hoeft niets negatiefs achter gezocht te worden overigens.
Het simpele feit dat er scharen in een bak liggen zegt mij niets. Bij mij zit er een klein schaartje en een kleine schroevendraaier in de besteklade en een de rest in de gereedschapskist. Een besteklade is voor bestek en ander keukengerei zou ik denken.
Verder valt me de bekleding van de kussens op. Soortgelijke hadden we in de Rapido. Van Eriba's ken ik die stoffering niet.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door blefke » vr 26 sep 2014 13:17

Inderdaad Diny,
Als de TS echt interesse heeft in deze Eriba ,zou ik toch zeker al contact hebben opgenomen.
Ik heb net gekeken en er zijn inmiddels biedingen tot 5750 euro gedaan.
1 deze dagen zal deze wel verkocht worden het is per slot van rekening een mooie caravan.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
blefke

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Micky » vr 26 sep 2014 14:56

Diny schreef:Als ik zin had in die caravan zou ik zeker contact opnemen met de verkoper.
In dat gesprek zou ik informeren naar gebruikerssporen, omdat het niet zo kan zijn dat in een wagen van die leeftijd die sporen afwezig zijn, zoals terecht die afwezigheid werd opgemerkt.
Het kan best zijn dat het merendeel van de plaatjes gemaakt zijn toen de caravan nog nieuw was. Daar hoeft niets negatiefs achter gezocht te worden overigens.
Het simpele feit dat er scharen in een bak liggen zegt mij niets. Bij mij zit er een klein schaartje en een kleine schroevendraaier in de besteklade en een de rest in de gereedschapskist. Een besteklade is voor bestek en ander keukengerei zou ik denken.
Verder valt me de bekleding van de kussens op. Soortgelijke hadden we in de Rapido. Van Eriba's ken ik die stoffering niet.
Dan denk ik dat jij je ogen uitkijkt als je in onze 25 jaar oude Kip caravan komt, nauwelijks gebruikssporen en die genen die er zijn zijn ontstaan sinds wij kinderen hebben mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Diny » vr 26 sep 2014 15:22

Micky,
ja, ja, de gebruikerssporen komen van de kinderen !!!! knipoog.gif cool.gif


Ik had gedacht dat jij de wind er wel onder zou hebben :lol:

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Micky » vr 26 sep 2014 15:43

RE.gif

ik denk dat de gemiddelde persoon dit ook geen gebruikssporen zal noemen :)
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Toine-eriba
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 15 aug 2014 18:13
Locatie: Zuid-Holland

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Toine-eriba » vr 26 sep 2014 16:30

Uiteraard heb ik gisteren direct een mail naar de verkoper (partikulier inderdaad) gestuurd met de vraag om komend week-end langs te mogen komen. Ik heb alleen nog geen reactie ontvangen. Ik heb zelf geen bod gedaan, ik vind dat moeilijk van een plaatje. Bieden doe je naast de caravan lijkt mij, nadat je elkaar uitgebreid gesproken hebt.
Inmiddels is het bieden de 7000 al gepasseerd, dus ik denk niet dat de vraagprijs vééél te hoog is. Vraag en aanbod van dit moment zullen we maar denken.
Ik houd jullie hier op de hoogte. Allemaal dank voor de input tot nu toe. Die neem ik mee als bagage als ik dit week-end mag gaan kijken.
Wordt vervolgd!
Toine.
Eriba Touring Troll 530 GT en Mercedes Benz 560SEL 1990 272pk

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Micky » vr 26 sep 2014 17:03

RE.gif

Ik ben benieuwd, maar verkijk je niet op biedingen hoor, 90% bied maar laat vervolgens niets meer weten, op ebay werkt dat wel anders..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door wolf » vr 26 sep 2014 17:43

inderdaad, niet ongewoon dat de verkoper zelf ook zelf biedt (of laat bieden) om de prijs hoog proberen te houden en echte kandidaat-kopers een beetje "op stang" te jagen.
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Ab » vr 26 sep 2014 18:58

Mee eens.
Ik kocht onlangs nog iets voor € 30, terwijl de biedingen al op € 60 zaten.. knipoog.gif
Gewoon gebeld, en gezegd, ik wil dit betalen, en kom het dan vanavond ophalen als het schkt.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door blefke » vr 26 sep 2014 23:55

Toine-eriba schreef:Bieden doe je naast de caravan lijkt mij, nadat je elkaar uitgebreid gesproken hebt.
Inmiddels is het bieden de 7000 al gepasseerd, dus ik denk niet dat de vraagprijs vééél te hoog is. Vraag en aanbod van dit moment zullen we maar denken.
Toine.
Bieden doe je naast de caravan, volgens mij snap je dan niet het principe van MP.
De verkoper heeft de advertentie op bieden staan.
Dus als je slim was geweest had je geboden.
MP = niet bindend zoals EBAY, m.a.w. wat is het probleem...
Waarschijnlijk had je dan de mogelijkheid gehad om te gaan kijken en had je een definitief bod kunnen doen.
Zo werkt MP nu eenmaal.

Soms gaat het goed soms gaat het fout.
Heb ik vandaag weer een keer ondervonden met de koop van een Iphone.
Volgende keer meer geluk….
blefke

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Micky » za 27 sep 2014 00:23

RE.gif scratch.gif

dat is toch niet mijn ervaring hoor Blefke, ik bied nooit op MP, ik neem direct contact op met de verkoper, reageerd hij daar niet op dan ga ik verder, die poppenkast werkt niet op MP, de bieder komt nooit over de brug en de verkopers denken zo een "waarde" voor hun product te hebben gevonden...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

MichelvDijk

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door MichelvDijk » za 27 sep 2014 09:06

Bij zaken waar je serieus iets wilt kopen via MP, moet je inderdaad direct contact zoeken en niet bieden.
Dat is inderdaad een toneel spelletje van spotbieders of nepperts die niks te doen hebben. Of in sommige gevallen mensen die denken voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten.

Mijn ervaring is ook dat wanneer je iets echt wil, je of moet bellen of mailen en direct handelen met elkaar.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Nimma » za 27 sep 2014 09:11

+1
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door blefke » za 27 sep 2014 09:50

Micky ik deel die jou mening hierbij niet :wink:
ik verkoop heel veel op mp, mailers willen meestal afdingen op de prijs die je minimaal stelt.
Ik reageer zo wie zo niet meer op mensen die een mail sturen als ze echt interesse hebben doen ze eerst een bod.
Bij mij werkt dat prima, daar ik probeer het uiterste uit de verkoop te halen.
Als ik een advertentie plaats staan daar altijd met maximum aan foto's en zoveel mogelijk informatie bij om de koper een goed beeld te geven.


Blefke

Ps de verkoper heeft de advertentie veranderd, je kunt niet meer bieden…
Je moet nu een bod doen via mail en je telefoonnummer achterlaten.
Wellicht kan de TS zijn voordeel hiermee doen.

Toine-eriba
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 15 aug 2014 18:13
Locatie: Zuid-Holland

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door Toine-eriba » za 27 sep 2014 10:38

RE.gif
Ik had meteen een mail gestuurd toen je nog wel kon bieden. Ik heb daarna nog eens een mail gestuurd dat ik echt geïnteresseerd ben en graag wil komen kijken. Ik neem aan dat de verkoper mijn interesse zo ook wel begrijpt, dus ook zonder een bod.
Ik denk dat de verkoper met deze handelswijze zijn prijs wil bepalen en laten beïnvloeden. En dat mag uiteraard. Dat zou ook verklaren waarom hij/zij tot nu toe nog geen contact heeft opgenomen.
Geen paniek, ik wacht rustig af. Het zal niet de laatste zijn die in de verkoop komt.
Toine.
Eriba Touring Troll 530 GT en Mercedes Benz 560SEL 1990 272pk

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: wie wil er kritisch meekijken?

Bericht door blefke » za 27 sep 2014 10:43

RE.gif
Waarschijnlijk wil hij niet veel van zijn prijs afdoen…
De verkoper wil het gedoe niet om te reageren op mails, alleen als de prijs goed = geeft hij een reactie...Ik zou inderdaad afwachten.
Als de eriba volgende week er nog op staat, kun je nog altijd een mailtje sturen mocht je nog interesse hebben.



Blefke

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”