Ervaringen met de Eribette?

Plaats reactie
Aribah

Ervaringen met de Eribette?

Bericht door Aribah » vr 6 jun 2014 11:06

Hallo, vorig jaar heb ik mijn Eriba pan oldtimer moeten verkopen.
Komende maandag kan ik gaan kijken naar een Eribette, waarschijnlijk uit 1975/76/77/78. (De deur zit aan de kant van de dissel) De verkoper geeft aan deze van binnen en van buiten helemaal te hebben opgeknapt, en heeft in de advertentie gezet dat ie uit 1983 is. Maar dat geloof ik dus niet.
Nou is mijn vraag: wie heeft ervaring met de eribette, wat zijn de zwakke punten en waar moet ik dus op letten. Verder zou ik graag willen weten hoe de wegligging is.
Ben benieuwd, hoor het graag!

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Ervaringen met de Eribette?

Bericht door Fam de Goeij » do 21 aug 2014 08:31

RE.gif sorry voor de erg late reactie!

We hadden een kennis met een Eribette !
toen we zelf nog een Eriba Touring hadden .

Sterke punt -----de wegligging ,die is uitstekend. thumbup.gif
. ------minder klachten volgens eriba forum dan model Eribelle

zwakke punt -----aansluiting hefdakdoek met caravan moet goed gekit zijn ,wil anders nog wel eens lekkage geven
------kleine uitlopende maat banden ,die wat moeilijker te verkrijgen zijn .

verder een prima eenvoudig wagentje, degelijk gebouwd en ik vind ze persoonlijk mooier/gezelliger dan een kip kompakt! scratch.gif
Maar smaken verschillen!

Aribah

Re: Ervaringen met de Eribette?

Bericht door Aribah » za 13 sep 2014 11:01

Bedankt voor uw reactie!
Ik ben inmiddels al naar een Eribette wezen kijken, maar die was zodanig "gepimpt" dat wat argwaan kreeg. Toen ik onder de caravan voelde, kwam ik tot de ontdekking dat de bodem helemaal bros aanvoelde. Ook kreeg ik de kastdeurtjes niet makkelijk open en dicht. Van het bed was een vast bed gemaakt, en je zag de schroeven door de bodem heen aan de buitenkant eruit steken. Echt een krotje dus!
Nu zag ik weer een gepimpte te koop staan, maar ben een beetje huiverig om daarnaar te gaan kijken. (Gepimpt zegt natuurlijk niets over de staat, maar ik zou het wel zonde van de benzine vinden om weer zoveel kilometers te gaan rijden omdat de eigenaar zegt dat ie in prima staat is terwijl het een krotje is.
Wel vind ik ze nog steeds enorm leuk, dus ik zal er wel naar op zoek blijven gaan.

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”