Bij regen dak dicht?

rbos

Re: Bij regen dak dicht?

Bericht door rbos » ma 22 okt 2012 21:23

Nu begrijp ik pas wat voor caravan het is.... :oops: En wat er met het dak wordt bedoeld. Ik had het eerder over afplakken. Niet grappig bedoeld.

Gert B
Berichten: 81
Lid geworden op: do 1 apr 2010 17:32

Re: Bij regen dak dicht?

Bericht door Gert B » ma 22 okt 2012 23:36

Ook wij ritsen de ventilatieopeningen bij harde regenval gedeeltelijk dicht. Door het "terugslaan" van de regendruppels op het dak kan er water naar binnen spatten. Dat komt dan in de rail waar het lood van het horregaas in ligt. Wij hebben het ene keer gehad dat deze zo vol stond dat het water uit de rail de caravan inliep.

Gert
Afbeelding
Eriba Troll 510GT-2002

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Bij regen dak dicht?

Bericht door HenkR » wo 24 okt 2012 12:59

Ik wist dat het een domme vraag was... Gelukkig staat dat bruikbare antwoorden niet in de weg, merk ik.
=>Pannen is van Eriba Pan
Ik wist wel dat lekker frans kaasje en wijntje sportief gedoe is, want ik kan zeggen dat wij altijd aan het Sporten zijn blij.gif (met onze Beyerland Sport)
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

slinger

Re: Bij regen dak dicht?

Bericht door slinger » do 25 okt 2012 21:32

Vermoedelijk heeft onze Pan verdroogde kit, zeker bij de tentrail. Ik heb een gedeelte opnieuw gekit. Weet echter niet of het voldoende is. De caravan is vanavond naar de stalling gebracht en kan daar de winter drogen. Volgend voorjaar zien we wel weer verder.

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1199
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Bij regen dak dicht?

Bericht door fortissimo » do 25 okt 2012 21:59

FWalraven schreef:
Kingpin1966 schreef:
FWalraven schreef:Als zeker wilt zijn dat het binnen droog blijft, is dat wel aan te raden.

Frans
Dat is dus ook de reden dat ik van dat type caravan niks moet hebben. mrgreen.gif
Bij welke caravan kan het dak open blijven, zodat bij thuis komst en in die tussentijd een lekkere plens te hebben gehad, alles binnen nog droog is?
Je kan beter vragen bij welke trekkende wagen zodat die genoeg snelheid kan maken ;)
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 30 jan 2011 15:33
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Bij regen dak dicht?

Bericht door maikel » za 9 mar 2013 11:01

Wij hebben een Eriba Puck gehad en nu een Eriba Triton met hefdak. Wij hebben ook (bijna) nooit het hefdak dicht bij regen. Alleen 2 jaar terug in Tsjechië met noodweer waarbij tenten om de oren vlogen.
De ventilatieflappen inderdaad naar buiten omvouwen of dichtritsen als de wind er op staat. We hebben nooit lekkage gehad ondanks dat beide caravans een respectievelijke leeftijd van BJ 1980 en 1988 hebben.
Wanneer je het dak sluit dan zou ik zeker de deurrooster openen. De kans met het dak dicht op condensvorming is groter aan de aluminiumrand van het hefdak en rond de deur.
Kia Carens 1.7 CRDI 2013 met Esterel Top Profil Volume 036 1998

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Bij regen dak dicht?

Bericht door Diny » za 9 mar 2013 12:52

@Slinger,
Geen idee hoe het binnenwerk van de Pan is samengesteld. Het kan inderdaad zo zijn dat de kit de oorzaak is, maar dan kan het ook zo zijn dat de vochtinwerking al veel langer aan de gang is in de tussenwand dan afgelopen zomer. En dat kan zeer schadelijk zijn.
Overigens zitten de sluitingen van het hefdak altijd los als hij de c'van niet bewoond wordt. Kwaad kan het m.i. niet en het zorgt voor ventilatie binnen.

Gurbe
Berichten: 46
Lid geworden op: za 24 sep 2011 23:52

Re: Bij regen dak dicht?

Bericht door Gurbe » vr 12 apr 2013 19:10

Hallo slinger, wij hebben ruim 20 jaar een Troll LMT gehad en ja op een gegeven moment ook druppels aan de rand van het dak. Ik heb dit opgelost door de alum. strip op het vaste deel van het dak (waar het doek onder zit) gedemonteerd en het tentdoek vergeven met impregneermiddel. Doek goed laten drogen en vervolgens weer met de alum. strip vast gezet. Toen was de lekkage ook over. Het proberem waard zoi ik zeggen. Veel suc6.

gr. Sietze
Mazda CX-5, (voorheen Eriba Troll 550 GT bj. 2004 in 2018 Eriba Feeling 442.)

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”