Fietsen mee met de Hymer Feeling model 2012

Plaats reactie
apollo47
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 22 feb 2010 10:01

Fietsen mee met de Hymer Feeling model 2012

Bericht door apollo47 » zo 19 aug 2012 11:42

Hallo,
Wij hebben een Hymer Feeling 230 hefdak model 2012.
Onze twee fietsen gaan nu mee in de caravan. Dat gaat prima hoor, voor zo een weekend naar Zeeland bijvoorbeeld.
Aankomen op de camping en de fietsen eruit.Maar wij willen met deze caravan gaan trekken door Europa en evt fietsen mee.
Dan is het niet handig om de fietsen in de caravan te vervoeren.
De Hymer Feeling 230 heeeft een vrij korte dissel.
Fietsen op het dak van de auto, Golf Plus vinden wij geen optie. scratch.gif

Groeten
John

Gerhard N

Re: Fietsen mee met de Hymer Feeling model 2012

Bericht door Gerhard N » zo 19 aug 2012 13:59

Ik zou ze toch lekker in de caravan laten knipoog.gif

DolomietenJan
Berichten: 95
Lid geworden op: di 2 sep 2008 21:30

Re: Fietsen mee met de Hymer Feeling model 2012

Bericht door DolomietenJan » zo 19 aug 2012 15:08

Hallo

Wij gebruiken sinds twee jaar de Thule Clipon High. Deze bevestig je op de achterkant van de auto. Is erg stabiel en bevalt ook zeer goed.
Groet;Jan

Gebruikersavatar
Rob450
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 6 feb 2005 11:24

Re: Fietsen mee met de Hymer Feeling model 2012

Bericht door Rob450 » zo 19 aug 2012 17:05

Hoe vrij kort is de dissel in cm's? Zoveel plaats neemt een fietsdrager niet in. Mocht hij echt te kort zijn, dan kun je fietsdrager hoger plaatsen. Ik zou zelf voor de optie achter op achter klep of op het dak gaan.
Knaus Sudwind 450 TF => Camper: Malibu 640 LE

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Fietsen mee met de Hymer Feeling model 2012

Bericht door Daphne » zo 19 aug 2012 17:28

Misschien kan je Diny een pb sturen. Zij geeft aan 2 fietsen voorop de caravan te hebben staan in dit viewtopic.php?f=13&t=17528&p=232799#p232799 topic.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Fietsen mee met de Hymer Feeling model 2012

Bericht door Diny » zo 19 aug 2012 21:45

Even ervan uitgaand dat jullie Feeling een even lange dissel heeft als de 470 dan is het mogelijk om een fietsdrager erop te monteren. Er zat een Carry-Bike van Fiamma op, die wel geschikt was voor racefietsen maar zeker niet voor onze toerfietsen, die veel te dicht tegen elkaar stonden. Wel een prettige fietsdrager trouwens, want je kon hem kantelen zodat je ook in de disselbak kon komen zonder de fietsen eraf te halen.
Nu zit er een Thule-Omnibike op. We nemen voor lief dat die beladen niet gekanteld kan worden, zodat de disselkast niet open kan.
Zonder fietsen kan dit probleemloos.
Heb je een mover met het contactpunt op de dissel gemonteerd vlak bij de halve disselafdekplaat, dan moet het contactpunt verplaatst worden. Bij ons zit het nu op die afdekplaat.
Fietsen in de caravan vonden we geen goed plan. Met de belading van de caravan is het goed opletten, want twee fietsen op de dissel verhogen de kogeldruk enorm.
De suggestie van Daphne was trouwens een goede!

apollo47
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 22 feb 2010 10:01

Re: Fietsen mee met de Hymer Feeling model 2012

Bericht door apollo47 » do 23 aug 2012 20:58

Hallo Diny,

Hoelang de dissel is kan ik je niet zeggen. Caravan staat helaas al op stal.
Morgen ga ik het even bespreken met de verkoop caravans de Vossenhoek in Rucphen.
Onze trekking fietsen wegen zo'n 18 kg per stuk. Inderdaad een belasting voor de kogel. maar dit kan je wel goed compenseren met de verdere belading.
Keuken,koelkast 80 liter en vaste watertank zit achter.
We zullen zien!! Maar natuurlijk bedankt voor jullie reactie.
Wordt vervolgd, morgen met een foto van caravan en auto A Cam.gif caravan.gif

Groeten

John

driver
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 24 aug 2011 21:37
Locatie: Antwerpen

Re: Fietsen mee met de Hymer Feeling model 2012

Bericht door driver » do 23 aug 2012 23:46

Ik overweeg ook een fietsdrager voorop. Wat ik me afvraag, onze Feeling heeft een groot neuswiel met luchtband, dat boven de dissel uitsteekt als het opgedraaid is. Ik dacht de "THULE Omni-Bike Sport caravan speciaal" te proberen, omdat het erop lijkt dat er plaats is voor het neuswiel, door de onderbreking in de voorste fietsgoot en dwarsverbinding. Diny, heeft jouw feeling geen groot neuswiel, en is dat geen probleem met de gewone Thule omnibike?
TOB_Caravan_Special_Dim_sm.jpg

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Fietsen mee met de Hymer Feeling model 2012

Bericht door Diny » vr 24 aug 2012 00:14

RE.gif
Wij hebben geen luchtband om het neuswiel. Bij ons zit er een halve dissel afdekplaat, dus kan ik daar niets over zeggen. Je dealer wel denk lk.
De getoonde drager staat er bij ons op. Succes met het vervolg!

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Fietsen mee met de Hymer Feeling model 2012

Bericht door Diny » vr 24 aug 2012 00:22

RE.gif
Hoi Driver, sorry, vergissing. Getoonde drager ZAT erop maar is ingeruild voor een met groten die verder uit elkaar staan.

SDoeleman

Re: Fietsen mee met de Hymer Feeling model 2012

Bericht door SDoeleman » ma 10 feb 2014 16:12

Wij trekken al jaren met een Eriba Feeling door Europa en nemen dan ook de fietsen mee. Ik heb een fietsenrek zowel op de achterkant van de Feeling gehad als op de dissel. Ik vond beide oplossingen een ramp. Op de dissel een idioot hoge kogeldruk die maar heel moeilijk te compenseren viel. Op de achterkant een flinke verslechtering van de rijeigenschappen van de Feeling.we hebben als oplossing twee elektrische vouwfietsen gekocht. Die kunnen beide rechtop, ieder tegen een kant van de kofferbak van de Citroën Picasso. Als we gaan fietsen zijn ze in een mum van tijd uitgepakt en uitgevouwen. Ik wil nooit meer wat anders.

driver
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 24 aug 2011 21:37
Locatie: Antwerpen

Re: Fietsen mee met de Hymer Feeling model 2012

Bericht door driver » ma 10 feb 2014 19:38

Elk model Feeling is blijkbaar anders. Bij ons is het net moeilijk om een deugdelijke disseldruk te krijgen. Het rekje op de dissel waar we ondertussen al twee seizoenen mee rondrijden helpt daarbij. Ik zet graag de fietsen erop, zo geraak ik aan 70-80 kg druk zonder veel moeite.

ak_koko

Re: Fietsen mee met de Hymer Feeling model 2012

Bericht door ak_koko » vr 14 feb 2014 14:59

Ik heb een 230 uit 2012, tweedehands gekocht in 2013, met fietsendrager voor 2 fietsen op de dissel.
En inderdaad deze fietsdrager is kantelbaar. Ruimte zat voor 2 fietsen, maar ik heb er maar één.
Geen probleem om voor mijn auto, Swift) tussen de 50 en de 60 kg kogeldruk te blijven. Zonder hulp van de watertank achterin.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Fietsen mee met de Hymer Feeling model 2012

Bericht door Diny » vr 14 feb 2014 20:44

Wij hadden een Feeling 470 2011. Daar zat een kantelbare drager op voor 2 fietsen, op de dissel.
We hebben 1 gewone en 1 elektrische, waarvan de accu eraf ging, erop gehad. Beide fietsen waren behoorlijk beschadigd omdat de rails van de drager te dicht bij elkaar stonden en de fietsen een té innige verhouding kregen.
Daarna een drager laten monteren die niet kon kantelen en de fietsen stonden prettig.
Het gewicht van beide fietsen 25 kg. werd gecompenseerd door de watertank niet te vullen en de kastjes leeg te laten.
De Unico luifel met stokken werden zo veel mogelijk naar achter geduwd tussen de tafelpoot en de banken.
De bankkasten waren ook behoorlijk beladen.
De kogeldruk bleef binnen de toelaatbare marge scratch.gif de combinatie reed als een zonnetje, maar het voelde voor mij als 'angsthaas' nooit helemaal safe. Maar goed, ik hoefde niet per se achter het stuur.
Of het stabiel rijden ook nog scheelde dat er een trekker voorstond die 300kg meer mocht trekken dan de 1500kg. aan gewicht van de Feeling weet ik niet.

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”