Eriba

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Eriba

Bericht door Trina » ma 7 mar 2011 11:47

Het blijven toch geweldige caravannetjes.
Die van jullie is ook zo mooi gepimpt. Leuke gordijnen en bekleding.
Al moet ik er zelf nu niet meer aan denken om in zo'n mini caravan te moeten zitten, voor jullie jongelui vind ik het super vet gaaf. :lol: thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif

Heel veel plezier met deze aanwinst. aflower.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba

Bericht door Nimma » ma 7 mar 2011 11:50

Wow, wat een schoonheid aflower.gif Mocht je de ramen weer als nieuw willen? Met Brasso koperpoets voltrekt zich een klein wondertje thumbup.gif En als je ooit nieuw doek op je hefdak nodig hebt: ga eens kijken bij E10-touring in Druten; vaklui en nog heel aardige mensen ook. Voor alleen nieuw elastiek weet ik ook nog wel een adres!
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Trolletje

Re: Eriba

Bericht door Trolletje » ma 7 mar 2011 14:31

Wat een leuke caravan! Grappig hoor zo'n klein Puckie! Hebben zelf een Troll en das wel een heel stuk groter. Plaats je nog een foto met voortent?

Heel veel plezier ermee!

Hennie

Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 30 jan 2011 15:33
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Eriba

Bericht door maikel » ma 7 mar 2011 15:37

Trolletje schreef:Wat een leuke caravan! Grappig hoor zo'n klein Puckie! Hebben zelf een Troll en das wel een heel stuk groter. Plaats je nog een foto met voortent?

Heel veel plezier ermee!

Hennie
We hebben vandaag in de achtertuin de voortent eraan gezet en hier foto's van gemaakt. Deze foto's zet ik vanavond op mijn website erbij! Een echte retro voortent, maar nog in sublieme staat. De ritsen lopen nog soepel en dat voor 31 jaar oud.

Bedankt voor de leuke reacties en handige tips (Jakkemeiner).

Gr. Maikel en Astrid aflower.gif
Kia Carens 1.7 CRDI 2013 met Esterel Top Profil Volume 036 1998

Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 30 jan 2011 15:33
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Eriba

Bericht door maikel » ma 7 mar 2011 16:36

RE.gif

Update: De foto's van ook de voortent aan de Eriba Puck staan inmiddels op onze website onder "Photo gallery"

http://eribapuck.webs.com

Gr. Maikel en Astrid aflower.gif
Kia Carens 1.7 CRDI 2013 met Esterel Top Profil Volume 036 1998

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba

Bericht door Nimma » do 10 mar 2011 12:22

Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Eriba

Bericht door graaf » do 8 dec 2011 23:05

Hallo Eriba's,........

Ik wilde even melden dat ik mijn Troll 530 uit 2000 via Marktplaats verkocht heb, en weer een Troll 550 uit 2006 gekocht. Ik heb 1750 euro bij moeten leggen. Dus ik denk dat ik voor relatief lage investering een aanzienlijk jongere Troll op de kop heb getikt. Qua uitrusting had de nieuwe caravan als extra een ultra-heat installatie in de Truma-kachel maar geen boiler voor warm water. (in de Troll 530 zat die wel).

Dus ik heb de beide koud-water kranen vervangen door meng-kranen en een 5 liter boiler onder het vaste bed geplaatst. Het is wel een crime om de een waterslang over de wielkast te leiden, terwijl op die plaats ook het toilet gemonteerd is. In het toilet heb ik gekozen voor een Reich mengkraan met zo'n uittrekbare slang met sproeikop. Zowel binnen als buiten heb ik nu een opsteek-haak zodat douchen binnen en via het raam buiten mogelijk is. Ik denk niet dat ik het ooit zal doen, maar ik vind geinig dat het eventueel wel kàn!

Verder heb ik via internet een grote koudwatertank besteld die ik van het voorjaar in de gaskast ga plaatsen. Ook heb ik zo'n gasverzoringskast aan de buitenzijde heb ik gemonteerd. Ik ben benieuwd of dat bevalt. Op het verlanglijstje staat nog een volautomatische schotel, maar die zijn wat prijzig.
Moet ik aan de Kerst-vrouw kersthaphop.gif vragen, vrees ik.....want de Sint had hem niet ingepakt... kersthuilen.gif
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Trolletje

Re: Eriba

Bericht door Trolletje » vr 9 dec 2011 17:42

Gefeliciteerd met je nieuwe Eriba. Goede deal gedaan, vind ik. Wij hebben Truma heat zelf ingebouwd vorig jaar. En daar hebben we echt heel veel lol van. De kachel gaat eigenlijk nooit meer op gas. En werkt erg goed, caravan is zo warm, ook op 500 watt. De 2000 watt stand hebben we nog nooit gebruikt.

Wij hebben dit jaar voor het eerst een schotel en tv meegenomen. Beviel wel, moet ik zeggen. Wel de tv nog los neergezet om even te kijken waar we deze dan wilde monteren. In het voorjaar wordt de tv aan een wandsteun gemaakt. Wij hebben wel een losse schotel genomen. Ik vind een automatische echt heel veel geld. Ach, wellicht als we niet meer werken en echt heel veel weg zullen zijn met de caravan, dat ik het geld ervoor over heb. Alhoewel ik het wel een groot nadeel vind dat de schotel altijd op je caravan zit en je dus niet zo flexibel bent waar je de schotel neer gaat zetten. Waar ga jij de schotel dan op het dak monteren? En welke heb jij in gedachten dan?

Heel erg veel plezier met je nieuwe Troll!!!

Hennie

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Eriba

Bericht door graaf » vr 9 dec 2011 21:29

@ Trolletje
Hallo Hennie,
In het dakvlak achter het hefdak zitten 2 verdikkingen in de lengteweg ca. 8 cm breed en 60 cm lang, ongeveer 60-65 cm. uit elkaar. Midden daar tussen zit een rond ontluchtingskapje (hadden we in de vorige Troll 530 niet). In die verdikkingen zitten hardhouten regels waar je bevestigingspunten kunt maken. Ik dacht er over dat ik de de voeding en stuurkabel wel door dat kapje kan voeren. Er zijn trouwens speciale waterdichte doorvoeren voor dit soort kabels voor caravandaken.

We zijn het geklooi met een losse schotel eigenlijk wel een beetje zat. kersthuilen.gif Ik heb diverse mooie systemen op vakantie gezien, maar dan praat je (kant en klaar met tv) wel dik over de 2000 euro. Als je, zo als wij nog 1 + 3 + 1 week per jaar op vakantie gaat, is dat onrendabel. Over een half jaar heb ik prepensioen, dus dan worden die weken maanden.

Ik denk over een volautomatische Satenne Duo http://www.satellietwinkel.nl/producten ... e-duo.html . En die kan je ook met een snelspan -bevestiging afneembaar maken. Hier zie je hem in werking https://www.youtube.com/watch?v=gTTZrjfKhbo kerstduim.gif

In onze vorige Troll had ik de tv op een dubbelscharnierende beugel tegen de zijkant van de kledingkast bevestigd, en wel zo dat je hem zowel op het bed liggend, ook 180 graden door kon draaien en vanuit de eethoek kon bekijken (door het gangpad).
Tegen het slingeren tijdens het rijden heb ik 2 M8 bouten met kunststof knoppen (die net zo hoog waren als de ophangbeugel) aangebracht om de tv tegen de kledingkast te trekken. Omdat ik het niet slim vond om deze caravan te verkopen met al die gaten in die zijwand heb ik hem er in laten zitten.

Er zijn nu ophangsystemen waar je de tv met een handomdraai af kunt tillen en buiten het seizoen thuis kan gebruiken.

Graaf
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Eriba

Bericht door TouranDriver455ts » vr 9 dec 2011 21:52

@Graaf : We zijn het geklooi met een losse schotel eigenlijk wel een beetje zat.

Ik wil niet veel zeggen hoor, maar ik heb vaker mensen met geavanceerde systemen zien klooien dan ik met mijn statief of losse aluminium pijp in een extra neuswielklem aan de dissel.
Als het zo uitkomt dat je onder de bomen terechtkomt ben je toch mooi in de aap gelogeerd met je dure systeem op je dak.
Een statiefje heb je zo verplaatst. Een caravan niet altijd.
Overigens is een en ander afhankelijk van het feit of je slechts voor 1 nachtje of dat je langer op een camping verblijft.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

jaapvanderwees

Re: Thule/Omnistore luifel

Bericht door jaapvanderwees » za 22 dec 2012 13:38

Heeft iemand ondervinding met op/aan het dak hebben van de in het onderwerp genoemde dakluifel ?
Betr. Gewicht, luchtweerstand, gebruiksgemak enz, enz.
Misschien zijn er onder u die een mover onder een Feeling hebben, welk merk? En wat zijn uw ervaringen ?

Jaap
Ford C-Max 150 pk.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba

Bericht door Nimma » za 22 dec 2012 13:56

Hoi Jaap, welkom.
Er is echter al zoveel beschikbaar aan info over de luifels dat je de zoekfunctie rechtsboven maar hoeft in te tikken ' caravanstore eriba' en je krijgt al 16 hits.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Eriba

Bericht door Trina » za 22 dec 2012 14:20

Welkom jaapvanderwees,
Het is het handigst als je de vraag over de dakluifel HIER stelt en de vraag over de mover HIER

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba

Bericht door Nimma » do 24 aug 2017 11:16

Jakkemeiner schreef:Wow, wat een schoonheid aflower.gif Mocht je de ramen weer als nieuw willen? Met Brasso koperpoets voltrekt zich een klein wondertje thumbup.gif En als je ooit nieuw doek op je hefdak nodig hebt: ga eens kijken bij E10-touring in Druten; vaklui en nog heel aardige mensen ook. Voor alleen nieuw elastiek weet ik ook nog wel een adres!
Vandaag voor de 1 jaar geleden aangeschafte Troll 540 2010 weer 6,5 meter UV-bestendig elastiek gehaald omdat het spul van Eriba na 7 jaar zijn trekkracht verloren heeft; het doek blijft dan soms tussen het dak zitten i.p.v. naar binnen te gaan bij het laten zakken v/h dak.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”