Eriba familia met kinderen?

Plaats reactie
Nele

Eriba familia met kinderen?

Bericht door Nele » zo 27 mei 2012 22:38

We hebben een Eriba familia op het oog:
bouwjaar 1992, Er is een groot bed en een klein bed, geen toilet.
Er is nooit gekookt met het vuurtje, watertank ook niet gebruikt,
altijd in de garage gestaan, goed onderhouden. er is een grote op maat gemaakte (verhoogde) voortent bij.
raamrubbers zijn vervangen. De laatste twee jaar is ze niet meer gebruikt.
Ze vragen 3700 euro.

We hebben geen caravan-ervaring. Ik hou helemaal niet van grote caravans, maar we hebben twee kleine kinderen
en ik vroeg me af of het niet te krap is.
We zouden eventueel een soort stapelbedje willen maken van het voorste bedje, zolang de kinderen klein zijn.
Heeft iemand dat al geprobeerd?

Wat denken jullie van de prijs?

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Eriba familia met kinderen?

Bericht door Henny » zo 27 mei 2012 22:55

Heb je al eens gezocht op bv marktplaats wat zo'n caravan ongeveer kost? Ik vind het wel wat veel voor die leeftijd en bv geen toilet! Wel erg fijn hoor een toilet vooral s'nachts met de kinderen!
Je wil niet zo'n grote caravan maar er zijn echt heel veel kleine caravan uitvoeringen! Dat zijn meestal wel de wat oudere types. Zelf houden wij ook niet van een grote caravan maar er hoeven dan ook geen kinderen mee!
Succes thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Eriba familia met kinderen?

Bericht door Trina » zo 27 mei 2012 23:39

Wij hebben in 2004 onze Eriba Touring van 1984 verkocht voor 2750.=
Die was toen dus 20 jaar oud en in perfecte staat.

Ook de Eriba die jullie nu op het oog hebben is 20 jaar.
Ik denk daarom dat de prijs aan de hoge kant is.
Natuurlijk zit er wel een verschil in prijs als je de caravan bij een dealer of particulier koopt.
Bij een particulier zou voor mij 3000 wel de max zijn.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba familia met kinderen?

Bericht door Nimma » ma 28 mei 2012 12:50

De prijs is wat aan de hoge kant, hoewel dat ook weer moeilijk is te zeggen als je het niet hebt gezien. Als de caravan er echt heel goed geconseveerd bij staat zou ik het er wel voor willen geven. Ik kocht mijn Troll LMT 1996 in 2005 voor €6000,00 van een particulier. Zag dezelfde caravan onlangs bij een handelaar/dealer voor jawel: €6000,00. Heb met een Pan en puberkinderen hele mooie reizen gemaakt maar die meiden sliepen wel in hun eigen tentje. Met kleine kinderen die ook moeten slapen zou nog net kunnen, maar dan moet het wel lekker warm weer zijn, anders wordt het binnen gauw een beetje krap.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Nele

Re: Eriba familia met kinderen?

Bericht door Nele » ma 28 mei 2012 13:02

We kopen (en wonen) in België en willen dat liefst ook zo houden. Er is hier minder keuze dat wel.
3000 euro lijkt me echt wel weinig. Als ik vergelijk op marktplaats.nl lijkt de prijs me ok. Daar staat bij een dealer dezelfde caravan voor 3950 euro.
Met een jaar garantie wel. Of is het de gewoonte dat er bij dealers nog een stuk van de vraagprijs afgaat bij verkoop?
Het is inderdaad de bedoeling om zoveel mogelijk buiten te zijn met het kamperen en dat doe ik alleen maar graag als het warm weer is,
en niet te lang op dezelfde plaats blijven. We hadden vroegen een campingcar-vouwtent en daarmee kan je niet goed snel verplaatsen.
Maar wel veel plaats! Mijn man is ze al gaan bekijken en beweert dat ze prima in orde is. We gaan eens samen kijken en dan zien we wel :)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba familia met kinderen?

Bericht door Nimma » ma 28 mei 2012 13:26

Een van de belangrijkste zaken die je aandacht verdienen is het frame dat rondom aan de onderkant van de caravan zit. Een vierkant koker-profiel dat bloot staat aan weer en wind. Als dat hier en daar echt doorgeroest is, wat ik bij caravans heb gezien, dan is er flink werk aan de winkel. Als er oppervlakkige roest aan is ook, maar dat is goed zelf te doen: goed schuren met een staalborstel en roestwerend verf erop, bijvoorbeeld Hammerite.
Verder is het een heel degelijke caravan die al meer dan 50 jaar gemaakt wordt met de huidige opbouw/constructie. Ze rijden ook nog rond, die oudejes, dat zegt wel wat. Betalen wat er gevraagd wordt heb ik nog nooit gedaan. Dus probeer er iig wat af te praten. Dat ie 2 jaar heeft stilgestaan zegt al iets over het feit dat men er van af wil.
Veel succes, en meld de voortgang, als je wil.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Eriba familia met kinderen?

Bericht door Henny » ma 28 mei 2012 14:37

En bijzondere aandacht voor de banden...hij heeft tensl;otte al 2 jaar stil gestaan !!

De prijs...daar moet en kun je altijd over onderhandelen!! heel veel succes! caravan.gif
Avento 420 / XC70....

Nele

Re: Eriba familia met kinderen?

Bericht door Nele » wo 30 mei 2012 21:59

We kunnen ze binnenkort gaan ophalen!
Ze was echt wel de moeite waard, heel goed verzorgd. Van eerste eigenaars, meerdere jaren gewoon niet gebruikt.
Met wat zelf aangepaste technische snufjes en al het kampeermateriaal dat erbij hoort.
Het was de eerste keer dat ik in een eriba stond, ik was bang voor de ruimte, vooral door het hefdak, maar het viel heel goed mee.
Vooral de kwaliteit en degelijkheid van alles viel op. Ik heb nog 100 euro van de prijs afgekregen, niet veel, maar toch iets!
Het frame aan de onderkant was ooit al preventief behandeld tegen roest.
De caravan stond op een stuk of 10 steunpunten zodat de banden niet belast werden, maar ze waren toch al ouder dan 6 jaar, dat
was echt het enige punt waar ik iets op kon aanmerken.
De kinderen kunnen voorlopig nog met twee op het kleine matrasje en ondertussen kunnen we een soort stapelbedje uittekenen.
Ben benieuwd, kijk al uit naar de reizen!
Bedankt voor de goede raad, anders had ik niet echt durven onderhandelen denk ik : )

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Eriba familia met kinderen?

Bericht door nonblond » wo 30 mei 2012 22:11

Van Harte. Hoop dat jullie veel plezier van de caravan zullen hebben.

Sea Breeze

Re: Eriba familia met kinderen?

Bericht door Sea Breeze » do 31 mei 2012 21:53

Proficiat met de aankoop. Wij vinden het een hele fijne caravan maar hebben dan ook maar 1 kleine om te slapen.
Wat wij nog wel missen is een voortent maar die schaffen we volgend jaar wel aan. Het ombouwen van bed naar treinzit vonden we naar meerdere nachten wel een gedoe worden en dan is een voortent natuurlijk een uitkomst. Toilet mis je niet, wij hebben een plasemmertje voor de kleine gekocht en dat ging prima, wij liepen gewoon naar de toiletruimtes. thumbup.gif

IvoW

Re: Eriba familia met kinderen?

Bericht door IvoW » vr 1 jun 2012 13:29

Proficiat met de aankoop! Zo te lezen hebben jullie een caravan gekocht die nog makkelijk 20 jaar mee kan. Mijn eigen Eriba Puck viert dit jaar alweer zijn 37e verjaardag en mag er ook zeker nog wezen.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba familia met kinderen?

Bericht door Nimma » vr 1 jun 2012 14:52

Mooie aanwinst, daar gaan jullie nog veel plezier van hebben aflower.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”