Eriba Feeling 230 hefdak model 2012

Plaats reactie
apollo47
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 22 feb 2010 10:01

Eriba Feeling 230 hefdak model 2012

Bericht door apollo47 » do 24 mei 2012 22:28

goede avond,

Wie heeft er ervaring met de nieuwe Eriba Feeling 230 hefdak model 2012.
En zijn hier al voortenten voor gemaakt met een omloop van zo'n 700 cm.
Bax maakt mooie tenten maar helaas niet voor de eriba feeling 230.


Groeten

John

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: Eriba Feeling 230 hefdak model 2012

Bericht door Trendy » vr 25 mei 2012 19:42

Ik denk dat Atomatent er best eentje voor je kunt maken, die maken alle voortenten naar eigen idee en alle sop maat.

Ga je zelf weer veranderen Apollo?
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Gazet

Re: Eriba Feeling 230 hefdak model 2012

Bericht door Gazet » wo 26 sep 2012 15:56

Hallo Apollo,
Je hebt de feeling 230 nu een aantal maanden. Ben je er tevreden over? Ik overweeg de overstap van een combicamp vouwwagen naar de eriba feeling 230. Ik heb echter twijfels over het rijden met een caravan. Je hebt immer minder zicht dan met een vouwwagen. Wat zijn jouw ervaringen? Is hij wellicht te klein? Was een maatje groter niet handiger geweest? Ik hoor graag van je,

Groet,

Harry

Chatootje
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 14 aug 2009 20:03
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Eriba Feeling 230 hefdak model 2012

Bericht door Chatootje » wo 26 sep 2012 19:27

Dag Gazet/Harry.

Als je auto rijdt, dan is het vóór jou te doen en niet achter jou. Wat er achter jou gebeurt is niet interessant. Ik hoop voor jouw medepassagiers dat jij door de voorruit kijkt als jij autorijdt en niet steeds in de achteruitkijkspiegel. Alleen als je gaat inhalen wordt het pas interessant om in de (zij)spiegel te kijken.
Wat ik ermee wil zegggen is dat al die caravanners en vrachtwagenbestuurders ook niets door hun achterruit zien en jaarlijks tezamen wellicht honderden miljoenen zoniet miljarden kilometers afleggen zonder enig probleem. Als jij jezelf niet vertrouwt kun je je afvragen of je er wel aan moet beginnen. Het rijden met een caravan is niet moeilijker dan met een vouwwagen. Dat ding hangt achter jouw auto en volgt die zonder meer. Vraag anders eens aan een vriend of kennis of je een stuk met zijn caravan mag rijden, dan weet je het gelijk.

Succes

Chatootje
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Eriba Feeling 230 hefdak model 2012

Bericht door Diny » wo 26 sep 2012 20:49

@ Gazet,
Hoewel je expliciet vraagt naar de Feeling 230 toch een ervaring met de wat grotere broer 470. Op zich rijdt de 470 prima, zij het dat je met de lengte wel rekening moet houden. Dat geldt trouwens ook voor de 230. En hoe breed je combi is weet ik niet, maar de Feeling is wellicht breder, zodat je moet uitkijken voor het nemen van bochten en liever geen stoepjes moet raken. Alle modellen zijn laag, dus ook uitkijken bij drempels ed. Maar na een poosje went alles.
De 230 zal bij goede belading probleemloos volgen; de onze doet dat ook.
Wij hebben ervaring met de Eriba Puck en de Rapido, beide caravans waar je de zitplaats om moet bouwen tot slaapplaats en andersom. Huis je in de voortent dan kan het bed blijven liggen. Wil je die niet opzetten en/of trek je veel, dan is het ombouwen misschien op den duur een bezwaar.
Als de auto het kan trekken zou ik altijd een model nemen met een apart zitje. Bij ons was het de reden om de Rapido, die goed beviel, toch in te ruilen.
Kan ook aan de leeftijd liggen awhoea.gif
En omdat de auto de Feeling makkelijk aan zou moeten kunnen hebben we voor een ruime zit gekozen. Erg luxe, wat niet wegneemt dat we er een met een kleine zit gekocht zouden hebben als de auto problemen zou hebben gehad met de 470.
Succes met je keuze!

apollo47
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 22 feb 2010 10:01

Re: Eriba Feeling 230 hefdak model 2012

Bericht door apollo47 » zo 7 okt 2012 12:04

Hallo Gazet,

Sorry voor mijn late reactie op je vraag.
Wij zijn zeer tevreden met onze Hymer Feeling 230. Onze vorige caravan was een Jup kip kompakt 300, nog kleiner.
De hymer straalt meer degelijkheid uit en is ook beter afgewerkt. Goede materialen gebruikt. En compleet.
De zit gedeelte is ruim en snel om te bouwen tot een gigantisch bed, wat ovregins heerlijk slaapt!!!!
Ruime - diepe keukenblok waaraan je goed kan koken en ruimte is voor nog spullen op te zetten.
Voldoende kastjes, en opbergruimte.Een 2012 Truma - haard met een grote bovenkast.
Geen toiletblok,maar dat vinden wij niet erg.
Het rijden is perfect geen problemen met de belading,je moet natuurlijk wel even spelen met de kogeldruk.
Het water reservoir zit achter prachtig ingebouwd,onder het keukenblok, maar via een sreviceluik kan je er goed bij.

En nu je vraag is hij niet te klein?
Dat kan ik natuurlijk voor lullie niet beoordelen. Wij gaan nu nog met drie personen met deze cravan op pad.
Dat gaat prima,want onze zoon slaapt in een tent. Overnachten tijdens de reis gebeurt vaak op een camping.
Wij hebben wel een voortent ( walker ). Deze zorgt natuurlijk voor meer ruimte.In de zomer slaap je dan alleen maar in de caraven.
In het najaar is het wel anders. dan zit je vaak in de caravan eventueel met de kachel aan.Maar omdat hij niet zo groot is, is het snel lekker warm.

Maar nogmaals: Voor ons een goede caravan,wegligging perfect.Voldoende ruimte onder de banken. Kastruimte voldoende.
Ruim Twee persoons bed, snel en makkelijk om te bouwen.

Succes
John : caravan.gif

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Eriba Feeling 230 hefdak model 2012

Bericht door Diny » zo 7 okt 2012 16:16

Hoi Apollo,
Omdat ik afgelopen week een Bax tent voor een Feeling 320 zag staan op de site van mijn caravan dealer heb ik even op Bax tenten voor Feeling gegoochled. Zowel de tent als de luifel staan erbij, dus het is nuttig om even op de site te kijken.
Maar misschien ben je allang voorzien. Benieuwd of het een Feeling geworden is!

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”