Reservewiel

Plaats reactie
MJPerdok

Reservewiel

Bericht door MJPerdok » vr 30 dec 2011 11:20

Wij hebben een Eriba 465 van 2009 en hieronder is een mover bevestigd achter de wielen nu wil ik het reservewiel onder de caravan monteren maar dit kan niet met een alko beugel omdat de mover er zit weet iemand een oplossing bijvoorbeeld een amder type ophangbeugel.
Bij voorbaat mijn dank.

Gerhard N

Re: Reservewiel

Bericht door Gerhard N » vr 30 dec 2011 12:04

Een ander ophangbeugel zal ook niet helpen, enige is: mover verplaatsen naar voor de wielen

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Reservewiel

Bericht door Kees_S » vr 30 dec 2011 18:33

... ja hoor, er zijn ook beugels (met een scharnier) waarmee je het reservewiel aan de achterzijde onder de vloer kunt ophangen.
Vroeger zelf zo een gehad bij onze 1e Tabbert kerstduim.gif

... en een andere oplossing die ik zelf ook al eens gebruikt heb: De ophangbeugel die in de disselbak zit (zat) op een balkje onder de vloer schroeven en daar het wiel onder de wagen aan ophangen. Vereist wel een beetje mankracht, of handigheid, maar het werkt en het klemt zich met de band mooi vast tegen de vloer. En je hebt ook nog de mogelijkheid om hiervoor zelf de juiste plek uit te zoeken waarbij je rekening kunt houden met de gewichtsverdeling en de bereikbaarheid kerstproost.gif
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”