Standaard koppeling Eriba 310 Familia?

Plaats reactie
Sea Breeze

Standaard koppeling Eriba 310 Familia?

Bericht door Sea Breeze » za 13 aug 2011 23:44

Moet voor mijn verzekering een SCM goedgekeurd disselslot kopen maar weet niet wat voor koppeling de standaardkoppeling is op de Eriba.
Probleem is dat de Eriba dealer waar wij hem hebben gekocht tot eind deze maand op vakantie is en ik dus ook niet kan bellen om het te vragen.
Ik dacht dat het een AL-KO koppeling zou zijn omdat het chassis ook AL-KO is maar weet het niet zeker, iemand een idee?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Standaard koppeling Eriba 310 Familia?

Bericht door Daphne » za 13 aug 2011 23:56

Een foto zou handig zijn. Er zou van alles op kunnen zitten.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Sea Breeze

Re: Standaard koppeling Eriba 310 Familia?

Bericht door Sea Breeze » zo 14 aug 2011 00:02

Heb geen foto van de koppeling en heb helemaal niet gedacht om er naar te kijken.
Dacht dat het standaard zou zijn maar blijkbaar niet dus, toch maar bellen als ze terug van vakantie zijn vrees ik.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Standaard koppeling Eriba 310 Familia?

Bericht door Daphne » zo 14 aug 2011 00:29

Je kunt toch ook met je caravan naar elke willekeurige dealer gaan. Die kan je wel vertellen welke koppeling je hebt en wat voor slot je nodig hebt, of heb je de caravan bij je dealer staan?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Standaard koppeling Eriba 310 Familia?

Bericht door deusjevo » zo 14 aug 2011 07:35

Is een goedgekeurde wielklem geen optie?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Standaard koppeling Eriba 310 Familia?

Bericht door Kingpin1966 » zo 14 aug 2011 09:41

RE.gif
Wielklemmen worden vaak alleen maar als extra beveiliging geaccepteerd bijv. als de caravan een bepaalde nieuwwaarde heeft.
Dat is i.i.g. bij mijn verzekering het geval, een SCM koppelingsslot is bij mijn verzekering de minimale verzekeringseis.

Het is dus aan te raden om even in je polisvoorwaarden kijken.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Reentje

Re: Standaard koppeling Eriba 310 Familia?

Bericht door Reentje » zo 14 aug 2011 11:37

RE.gif

Bij mijn verzekering mag weer wel een wielklem (alleen met SCM goedkeuring). Dus of een goedgekeurd disselslot of een goedgekeurde wielklem.
Ik heb dit specifiek nagevraagd omdat ik geen passend disselslot kon vinden (behoudens een robstop waar geen goedkeuring opzit).
Ik heb nu dus een disselslot en een goedgekeurde wielklem :lol:

Sea Breeze

Re: Standaard koppeling Eriba 310 Familia?

Bericht door Sea Breeze » zo 14 aug 2011 11:40

De caravan zal pas 3 september worden afgeleverd ivm hun vakantie, kan dus niet even langsrijden maar moet er zeker van zijn dat ik die dag een juist slot heb.
Een wielklem SCM gekeurd mag ook maar in mijn stalling mag er alleen een disselslot opzitten dus moet ik gewoon een SCM gekeurd disselslot hebben.
Ik zal maandag eens bellen want mogelijk loopt er een monteur rond die me kan vertellen wat voor koppeling er op zit.
Het is in ieder geval een gewone koppeling en geen stabilisatorkoppeling dus een universeelslot is voldoende.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Standaard koppeling Eriba 310 Familia?

Bericht door Kingpin1966 » zo 14 aug 2011 11:57

Reentje schreef:RE.gif

Bij mijn verzekering mag weer wel een wielklem (alleen met SCM goedkeuring). Dus of een goedgekeurd disselslot of een goedgekeurde wielklem.
Ik heb dit specifiek nagevraagd omdat ik geen passend disselslot kon vinden (behoudens een robstop waar geen goedkeuring opzit).
Ik heb nu dus een disselslot en een goedgekeurde wielklem :lol:
Als je een robstop zoekt met SCM keurmerk moet je eens op de site van Obelink gaan kijken: WS 300 plus met SCM keurmerk € 97,50 excl. € 7,95 verzendkosten
Of bij de kampeerwinkelsite van Coppens Recreatie in Best kampeertopper.nl € 109,- excl. € 6,95 verzendkosten.

Ook de Doublelock Compact Condor past op de Winterhoff WS 3000
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Reentje

Re: Standaard koppeling Eriba 310 Familia?

Bericht door Reentje » zo 14 aug 2011 12:30

RE.gif
Yep, en allemaal passend op een hobby van na 08-2002. Mijne is van januari. (de robstop plus is van na 2003)
Ik heb ook die van lockhuppelduif geprobeerd, die zouden moeten passen, en ben na 3 keer te zijn terug geweest om te ruilen, uiteindelijk met mijn caravan naar de dealer gereden (scheelt, is maar 5 km). Niets pastte, behalve de robstop van voor 2003 (de zwarte, zonder +) zonder scm keurmerk. (via marktplaats verkregen).
Om te voldoen aan de verzekeringseisen uiteindelijk op een wielklem uitgekomen.

Kortom, heb je een oudere caravan is het behoorlijk goed zoeken voordat je een passende hebt. (mijn ervaring dan :wink: )

pd0bao

Re: Standaard koppeling Eriba 310 Familia?

Bericht door pd0bao » zo 14 aug 2011 13:11

Zullen wij eens wedden dat, na de diefstal deze week van een caravan bij het verorberen van een hamburger,de verz.mij het op slotzetten van de caravan ook tijdens een pauze !, dwingend gaan voorschrijven ? Houd daar rekening mee en koop nu al een
koppelingsslot dat deze mogelijkheid van huis-uit heeft. Bv Winterhoff/Stabifix van Sanders e.v.a Gr.Jaap.

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”