gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia 1994

Plaats reactie
sitas

gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia 1994

Bericht door sitas » zo 8 mei 2011 21:37

Beste medekampeerders,
We hebben een eriba gevonden op marktplaats die aan onze wensen lijkt te voldoen. We gaan as donderdag kijken, hij is gereserveerd voor ons voor de vraagprijs. Wat denken jullie als meer ervaren Eriba kampeerders, is het een goede koop?
Hij lijkt ons precies goed qua indeling. Er is een bovag keuringsbewijs van 1999, mankeert niets aan, geen vocht, geen schimmel. Leek ons niet te duur, maar ben erg benieuwd naar jullie kijk hierop.
Is het verstandig opnieuw een keuringsrapport te laten maken?
Alvast grote dank!
Sitas
http://link.marktplaats.nl/447385865

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door Trina » zo 8 mei 2011 22:30

In de advertentie staat dat de laatste keuring in 2009 is geweest.
Vergissing van jouw kant om 1999 te typen?
Het is sowieso goed om de caravan te laten kleuren en een vochtmeting te laten doen.
Als de caravan helemaal in orde is, vind ik de prijs erg aantrekkelijk voor een Eriba. (ik meen dat er vanmiddag 4500 stond. staat nu n.l. gereserveerd :wink: )

Gilbert

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door Gilbert » ma 9 mei 2011 06:05

op foto lijkt het een erg leuke caravan, nu nog even naar de werkelijkheid gaan zien, de prijs is inderdaad redelijk goed voor een Eriba, die toch waarde vast is

sitas

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door sitas » ma 9 mei 2011 12:10

Klopt, laatste keuring is van 2009. Ik dacht ook dat de prijs niet zo gek was.

sitas

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door sitas » ma 9 mei 2011 16:53

Vergeten, ja vraagprijs is 4500 euro.
zwaaien.gif

Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 30 jan 2011 15:33
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door maikel » ma 9 mei 2011 17:14

Wij hebben zelf een Eriba Puck uit 1980. De vraagprijs is inderdaad niet verkeerd. Je ruikt al snel of er vocht in is.
Wel even de hoeken voelen of er geen rotte plekken zijn en de voorzijde van de bodem even bekijken. (onder de caravan)

Gr. Maikel en Astrid aflower.gif
Kia Carens 1.7 CRDI 2013 met Esterel Top Profil Volume 036 1998

sitas

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door sitas » di 10 mei 2011 22:10

we hebben het keuringsrapport ontvangen via de mail, alles was ok in 2009, behalve iets met de kachel.
Is het nu verstandig om weer een rapport te laten maken? En hoe doe je dit dan? we gaan donderdag kijken, nemen hem dan mee als hij net zo mooi is als het nu lijkt, en laat je dan achteraf nog wel zo'n keuring doen?
Bedankt, Sitas

sitas

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door sitas » di 10 mei 2011 22:40

Nog een vraag, wie weet de maten vh bed van een Eriba Touring Pan Familia met toiletruimte?

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door Nimma » di 10 mei 2011 22:41

Ouwe kleren aan en eronder gaan liggen om het frame rondom te controleren; het wil bij een caravan van die leeftijd die niet/matig is onderhouden aan de onderkant, nog wel eens verrot zijn scratch.gif Prik er gerust in met een priem om te controleren of het overal nog hard is. Van de prijzen die voor deze caravans gevraagd worden snap je soms weinig; ik verkocht mijn strakke Pan 1993 in 2005 met heel veel moeite voor €3500,00. Vind €4500,00 voor deze caravan best pittig.
Zie mijn caravan [Troll LMT 1996] nu voor €6000,00 en meer te koop staan; ik betaalde er in 2005 €6000,00 voor.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

sitas

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door sitas » zo 15 mei 2011 16:29

Hallo,
We zijn helemaal voor niets naar Doetinchem afgereisd, beetje dom van ons dat we ons niet beter hadden voorbereid. Achterwand was bobbelig en leek vochtig, en we vonden de caravan ook wel heel erg ienieminie, met ingebouwd toilet en kopkeuken is de loopruimte miniem. We hadden het idee dat we het bed gewoon het bed zouden laten maar dat kanhelemaal niet bij dit formaat Eriba.
Dus we zoeken verder. twijfelen nu of er wel perse een toilet in zou moeten... De Triton BSA lijkt ons ook wel wat, maar die is dan wel groter, en we wilden juist een kleine. Maar we willen ook een beetje ruimte, dus we gaan ons goed orienteren voor we overgaan tot de aankoop, anders toch dit jaar maar met de tent. We weten nu ook dat we wel wat meer moeten uitegevn dan we dachten maar zo'n 8000 euro is toch wel ons maximum. Over wel of geen toilet zal ik een aparte vraag stellen.
Ook de puck langslaper vind ik wel mooi, dus verder op zoek!
Groet, Sitas

IvoW

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door IvoW » ma 16 mei 2011 13:06

Bedenk dat een Puck nog wel een stuk kleiner is dan een Pan. Ook in een Puck is de loopruimte echt minimaal. Ik denk niet dat je in een Puck zonder wasruimte veel meer leefruimte over houdt dan in een Pan met wasruimte. Met z'n 2-en tegelijk in de loopruimte van een Puck staan is alleen mogelijk als je elkaar erg aardig vindt.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door graaf » ma 16 mei 2011 19:50

Hallo Sitas,
Ik begrijp dat die familia met kopkeuken en toilet erg klein vindt. En net als Jakkemeijer al aangaf. € 4500 is wel veel geld voor een Eriba in deze maat en van dat bouwjaar. (ter vergelijk...een Familia van 1993 verkocht ik 4 jaar geleden voor 4000 en daar had ik aanvullend plintverwarming en extra verlichting en wcd's in aangebracht)....die zou je nu dus voor even over de 3200 moeten kunnen kopen. Ook de "gewone" Familia heeft weinig loopruimte. Ik adviseer je een Triton of een Troll op te sporen. Die zijn in verhouding toch niet veel groter, maar hebben wel voldoende binnenruimte.
Graaf
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

sitas

en deze? Eriba touring Triton 430 BSA

Bericht door sitas » ma 16 mei 2011 20:12

http://link.marktplaats.nl/448081514.
Leek me ook niet zo gek, wat vinden jullie van de prijs? Wel weer een stukje groter dan we zochten..
bedankt Sitas

guidovov

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door guidovov » ma 16 mei 2011 20:16

Voor mij nooit geen eriba meer. Bij mijn Triton bouwjaar 1992 ware n alle raamrubbers na 10 jaar in flarden, 2 jaar later kreeg ik condens in het voorraam en ontstonden er gaten in het chassis , het chassis was wel degelijk behandeld maar het water stapelde zich op in de kokerbalken. Ook aan het meubilair was er altijd wat. Indien je er op staat een eriba aan te schaffen raad ik je aan deze goed te controleren Wegligging was goed.

IK heb ook een eriba pan gehad 1986 of 1988 daar mee ben verschillende malen aan het slingeren gegaan (goede belading en banden) gelukkig met goede afloop

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door Nimma » ma 16 mei 2011 20:42

Vind 'm nog aardig aan de prijs; zal eens met je mee gaan zoeken, heb nu ff geen tijd.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

sitas

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door sitas » ma 16 mei 2011 20:59

RE.gif Alvast dank!
trouwens wat een ontzettend grappig filmpje van jou van You Tube met die caravan hahaha awhoea.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door Nimma » ma 16 mei 2011 23:21

Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

sitas

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door sitas » wo 18 mei 2011 14:49

RE.gif
Ben bezig net de 2e link, klinkt allemaal erg goed, hoorde nu net dat men als prijs denkt aan 7500 euro. Dat vind ik dan wel weer wat veel...
Wat vinden jullie ervan?
Bedankt, Sitas


extra info gekregen:
De voortent is ongebruikt. Wij hebben hem destijds, na aankoop van caravan en voortent, een keer opgezet.
Ik ga na of er een merk op staat.
De voortent heeft twee aflopende dakvlakken en een staandertje in de goot.

Caravan is van 1996.
Is alleen in de zomer 3a4 weken gebruikt en verkeert in prima staat.
Verder altijd in de stalling gestaan.
In de caravan werd niet gekookt.
Toilet werd de laatste jaren sporadisch gebruikt.
Geen dieren, niet in gerookt.
Tot de caravan behoort een kluis en de koelkast is voorzien van geforceerde koeling.

De caravan is vrijwel jaarlijks in onderhoud geweest bij Eriba/Hymer.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door Nimma » wo 18 mei 2011 15:59

Ziet er zeker goed uit, maar ik vind de vraagprijs in de advertentie van €6995,00 al heel fors; nu plots €7500,00 vragen is helemaal vreemd; mijn caravan is een LMT langslaper 1996 met een kleinere treinzit als de genoemde; verder hetzelfde mét ook een fietsenrek echter zonder Omnistore betaalde ik in 2005 €6000,00; het kan toch niet zo zijn dat je voor mijn caravan ná 6 jaar hetzelfde of meer terugkrijgt???
Ik wens je veel wijsheid aflower.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

sitas

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door sitas » wo 18 mei 2011 16:17

RE.gif
Foutje, moet zijn de 1e link...Wat vind je van deze? Maar het hoogste bod is nog maar 5600 euro. Ik heb nog niet gereageerd en gezegd dat 7500 euro boven ons budget ligt. Maar wat si wel een reeel prijs als we de caravan zouden gaan bekijen ? weenie.gif (weer 200km rijden)
Bedankt voor het meedenken zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door Nimma » wo 18 mei 2011 16:58

Is ook van 1996, zelfde indeling als mijn Troll LMT; [waarom heet deze Troll A???] Ziet er van binnen zo te zien erg mooi uit, goed onderhouden/voorzichtig of weinig gebruikt. Mist bij de andere een fietsenrek en Omnistor; is allemaal los te koop ook op MP; wel lekker groot bed. Blijf het veel geld vinden maar het is ook maar wat je er voor [over] hebt. €7500,00 is erg over de top en niet erg realistisch, toch?
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

sitas

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door sitas » wo 18 mei 2011 17:50

RE.gif Wat is het gewicht van jouw caravan? Deze zou 780 wegen volgens deze site:
http://www.henkpen.nl/mod.php?mod=invex ... 1276613488
Ik wacht even af of we nog een reactie krijgen en anders gaat het over... zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: gevonden en advies gevraagd: eriba touring pan famillia

Bericht door Nimma » wo 18 mei 2011 19:28

Zelfde maten/gewichten. Succes.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”