Eriba Living Pulse

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Eriba Living Pulse

Bericht door RogerB » wo 22 sep 2010 17:02

Wij overwegen, als we volgende maand op de Caravanbeurs 2010 niet DE perfecte caravan vinden, een Eriba Living Pulse 465 (liefst bouwjaar 2008) te kopen. Nu las ik op dit forum reeds een oud draadje over een terugroepactie. Heeft iemand hier meer informatie over?

Er is al op het forum genoeg besproken over de standaard punten waar je op moet letten bij de aankoop van een 2de hands, maar bestaan er specifieke Eriba problemen/zwakke punten waar ik op moet opletten bij de mogelijke aankoop? Ik kan op internet weinig vinden waaruit ik concludeer dat Eriba toch echt tot de topmerken behoort.

Kan iemand mij uit eigen ervaring vertellen wat hij/zij de sterke en zwakkere punten van de Living Pulse 465 vindt? Vooral op het gebied van gebruik!

Alvast bedankt voor de reacties!
Groeten, Roger

Louis
Berichten: 206
Lid geworden op: za 6 sep 2008 21:09
Locatie: Breda

Re: Eriba Living Pulse

Bericht door Louis » wo 22 sep 2010 18:10

Helaas Roger, de Perfecte caravan moet nog gebouwd worden. ( al verschillen daar de meningen over )
Peugeot 308 SW 2016
Als de zon schijnt een Rewaco trike 1.6 115pk
Voor de dame een Opel Mokka 1.4 turbo
Bursner Nexxo 569 30 years edition

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Eriba Living Pulse

Bericht door Daphne » wo 22 sep 2010 21:10

Roger, wij hebben de bewuste Eriba Living Pulse 465 van 2008. Wij weten niets van een terugroepaktie, zou ook niet weten waarvoor dat zou moeten zijn.

Voor ons is het de perfecte caravan en of het wel of niet een topmerk is, boeit ons niet zo. De caravan voldoet aan onze wensen en we vinden 'm mooi, en dat is voor ons belangrijk.

Het enige minpuntjes dat we kunnen bedenken is de vitrage. Mooi maar onhandig bij het bedienen van de combirollo's. Het aanrechtblad heeft weinig aflegruimte. Verder is ons na 3 zomervakanties en heleboel weekendjes en wintergebruik niets opgevallen wat niet goed zou zijn.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Peteriba

Re: Eriba Living Pulse

Bericht door Peteriba » do 23 sep 2010 13:21

Hallo Roger. Wij hebben een living pulse 465 uit 2006, naast ons huis staan. Niet zo heel ver van jullie vandaan :wink:
We zijn enorm tevreden over deze Eriba. Heeft een verlengde dissel, waardoor hij een prima wegligging heeft. Het gladde plaatwerk laat zich goed schoonmaken. Is wel wat gevoeliger voor krasjes. De terugroepactie betrof de eerste modellen. Dus niet die uit 2008. Begin 2007 kreeg ik een schrijven van mijn dealer, dat er een nieuwe dwarsbalk onder mijn Living 465 pulse uit 2006 gemonteerd dient te worden. Er was kans op scheurvorming. Deze balk is gemonteerd uit voorzorg.
Daarnaast hadden deze modellen de verguisde MATADOR banden gemonteerd. Deze zijn gratis vervangen door Continentals. Let daar dus op. Mocht je nog meer vragen hebben, laat het weten.

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Eriba Living Pulse

Bericht door RogerB » ma 27 sep 2010 12:51

Bedankt voor jullie reacties!
Wat ik mij ook af vraag: is de achterwand stijf genoeg voor een fietsendrager? De Living Pulse heeft toch ook de typische Eriba PUAL bouwwijze? Hebben ze de achterkant dan toch nog middels een houten regelwerk verstevigd of hoe hebben ze dat gedaan?
Daphne schreef:Het aanrechtblad heeft weinig aflegruimte.
Dat hebben we ook al op foto’s geconstateerd. Jammer de Living Pulse niet zo’n “verlengt”aanrechtblad heeft zoals bv. de Knaus Südwind of de nieuwe Eriba Sporting. Hoe zorg jij ervoor dat je genoeg aflegruimte in de keuken hebt? Schuif je bv de tafel korter bij?
Peteriba schreef:Het gladde plaatwerk laat zich goed schoonmaken. Is wel wat gevoeliger voor krasjes.
Fijn om te horen dat de gladde plaat zo makkelijk is te reinigen. En wat betreft krasjes: wij zijn wel heel erg zuinig met onze caravan, zelfs met de huidige 25-jarige :wink: caravan. Zetten jullie de caravan in de was met een speciaal (grijs) middel of kan bv de standaard 1-2-3-caravanwas ook op de grijze plaat gebruikt worden zonder dat de grijze kleur aangetast wordt?

Via foto’s zijn we echt enthousiast love.gif over de deze caravan, maar we hebben hem nog nooit in het echt van binnen gezien…..wordt toch eens tijd om een kijkje te nemen……maar dat zal lastig worden want ik heb in Limburg nog geen enkele te koop zien staan. Voor een eventuele koop wil ik wel verder rijden, maar ik wil van te voren toch eens een kijkje nemen in een Living Pulse.
Groeten, Roger

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Eriba Living Pulse

Bericht door Daphne » ma 27 sep 2010 14:58

Roger, wij doen het gewoon met de aanrechtruimte die we hebben. Het went snel. De Senseo past precies in het midden van het aanrecht. Het oventje zit in een bovenkastje en blijft daar ook zitten tijdens gebruik.(Laten dan wel het kastdeurtje open) Op tafel kun je inderdaad ook veel kwijt en die hoeft niet dichterbij getrokken te worden. Ook kan de klep naar het slaapgedeelte open, zodat je daar nog spullen kwijt kunt. En ik laat ook vaak het spoelgedeelte bedekt voor extra aanrechtruimte, de kraan kun je toch wel gebruiken want het extra afvoerputje blijft vrij.

Er zullen nog niet echt veel caravans van 2008 te koop aangeboden worden, alle Eriba Living Pulse bezitters zijn natuurlijk heel tevreden :lol: :wink: Overigens staat er één op MP met lichte hagelschade.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: Eriba Living Pulse

Bericht door Stoekie » ma 27 sep 2010 16:08

RogerB schreef: Via foto’s zijn we echt enthousiast love.gif over de deze caravan, maar we hebben hem nog nooit in het echt van binnen gezien…..wordt toch eens tijd om een kijkje te nemen……maar dat zal lastig worden want ik heb in Limburg nog geen enkele te koop zien staan. Voor een eventuele koop wil ik wel verder rijden, maar ik wil van te voren toch eens een kijkje nemen in een Living Pulse.
Groeten, Roger
Peteriba schreef:Hallo Roger. Wij hebben een living pulse 465 uit 2006, naast ons huis staan. Niet zo heel ver van jullie vandaan :wink:
Het leven kan zo makkelijk zijn.......... Als Roger zorgt voor de vlaai dan zal Peter vast wel koffie zetten :lol: :wink:
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Peteriba

Re: Eriba Living Pulse

Bericht door Peteriba » di 28 sep 2010 12:03

RE.gif
Uiteraard Roger en aanhang zijn van harte welkom om een kijkje te nemen van binnen en buiten. En die uitnodiging zat natuurlijk ook al in mijn antwoord verwerkt. :wink:
Dus Roger, wanneer je daar belangstelling voor hebt, hoor ik dat graag.
Wel moet gezegd dat de gebruikte stoffen van het 2006 model niet meer helemaal overeenkomen met die van 2008. In de 2008 zit bovendien een raam in de deur.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Eriba Living Pulse

Bericht door Daphne » di 28 sep 2010 16:38

En bij het 2008 model zijn het aanrecht en de wastafel met een donker blad afgewerkt en de koelkast heeft een zwarte glanzende deur.

http://caravanalbum.nl/displayimage.php?album=440&pos=3
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Eriba Living Pulse

Bericht door RogerB » di 28 sep 2010 20:07

Peteriba schreef:Uiteraard Roger en aanhang zijn van harte welkom om een kijkje te nemen van binnen en buiten. En die uitnodiging zat natuurlijk ook al in mijn antwoord verwerkt. :wink:
Dus Roger, wanneer je daar belangstelling voor hebt, hoor ik dat graag.
Wel moet gezegd dat de gebruikte stoffen van het 2006 model niet meer helemaal overeenkomen met die van 2008. In de 2008 zit bovendien een raam in de deur.
Hoi Peter,
van dat aanbod maken we graag gebruik. Als we van de herfstvakantie terug zijn (en dus ook van de Caravan Beurs) stuur ik je wel een pb-tje.
Er zijn natuurlijk wel een klein aantal verschillen tussen de genoemde bouwjaren, maar wat betreft "sfeer" en afmetingen zijn ze toch hetzelfde.
Alvast bedankt!
Groeten, Roger

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Eriba Living Pulse

Bericht door RogerB » di 28 sep 2010 20:11

Daphne schreef:En bij het 2008 model zijn het aanrecht en de wastafel met een donker blad afgewerkt en de koelkast heeft een zwarte glanzende deur.
http://caravanalbum.nl/displayimage.php?album=440&pos=3
Hoi Daphne,
Bedankt voor de link, maar deze fotos had ik (natuurlijk) al bekeken. Mooie caravan, vooral het zwarte aanrechtblad!
Groeten, Roger

Peteriba

Re: Eriba Living Pulse

Bericht door Peteriba » do 30 sep 2010 09:35

RogerB schreef:
Peteriba schreef:Uiteraard Roger en aanhang zijn van harte welkom om een kijkje te nemen van binnen en buiten. En die uitnodiging zat natuurlijk ook al in mijn antwoord verwerkt. :wink:
Dus Roger, wanneer je daar belangstelling voor hebt, hoor ik dat graag.
Wel moet gezegd dat de gebruikte stoffen van het 2006 model niet meer helemaal overeenkomen met die van 2008. In de 2008 zit bovendien een raam in de deur.
Hoi Peter,
van dat aanbod maken we graag gebruik. Als we van de herfstvakantie terug zijn (en dus ook van de Caravan Beurs) stuur ik je wel een pb-tje.
Er zijn natuurlijk wel een klein aantal verschillen tussen de genoemde bouwjaren, maar wat betreft "sfeer" en afmetingen zijn ze toch hetzelfde.
Alvast bedankt!
Groeten, Roger
thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”