mover onder een Touring Troll

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

mover onder een Touring Troll

Bericht door Nimma » za 9 jan 2010 18:15

De reis is al eens verpest door te veel pijn in de rug veroorzaakt door trekken en duwen aan de caravan; dus ik ga info verzamelen over een mover; wie heeft er ervaring met welke mover onder een Touring [Troll] ????
Vertel!!!!
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: mover onder een Touring Troll

Bericht door Fred N » za 9 jan 2010 20:17

Hi Jakkemeiner

Hier een draadje van caravan-forum
viewtopic.php?f=63&t=8123

Hier een draadje van eriba-forum
http://www.eriba.nl/forum5/read.php?1,2584

Fred

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: mover onder een Touring Troll

Bericht door Nimma » za 9 jan 2010 20:58

Dank je Fred; mijn Troll is van 1996 van max. 1000kg; past ws ook niet alles op; ik hoor graag de ervaringen van iemand met een 'oudje' zoals die van mij.

Gr. Paul.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Rob Eriba

Re: mover onder een Touring Troll

Bericht door Rob Eriba » zo 10 jan 2010 20:10

Hi Jakkemeiner,

Op onze Troll 530 (ook max. 1000 kg) hebben wij toch een mover laten monteren, ondanks het gewicht van ongeveer 60-65 kg. Uiteindelijk bleek dat wij nog 100 kg beladingsruimte hadden. Dat betekende dus niet te veel levensmiddelen mee (en dan ook nog in de auto), schoenen in de auto mee, stoelen en tafel in de auto. Slechts enkele liters water in het chemisch toilet. En dan blijkt dat het allemaal net lukt. Een Duits spreekwoord zegt "In der Beschränkung zeigt sich der Meister".

Op onze site kun je door op het nummerbord te klikken foto's van de Reich Mover vinden.
http://www.eriba.tk

De mover hebben wij bij de verkoop van de Troll laten demonteren en onder de Nova laten monteren. Werkt nog steeds zeer goed, ook met een wat zwaardere caravan.

Groeten en veel plezier van je Troll met mover.

Rob

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: mover onder een Touring Troll

Bericht door Nimma » wo 13 jan 2010 14:40

Dank je Rob; goed om te horen dat je er veel plezier van hebt.
Maar eens op zoek gegaan naar wat er zoal te koop is en voor hoeveel. Geconstateerd dat er flinke prijsverschillen voorbij komen. Ben wel in voor een Simpark mover; het bedrijf dat ook mijn onderhoud doet vraagt voor dezelfde set incl. accu, lader, installatie €300,00 meer dan een ander bedrijf waar ik goede verhalen over hoor; da's best een pittig verschil.
Bij dit bedrijf meteen even een spiksplinternieuwe Kip aangesloten om te checken of de onlangs aangeschafte auto met nieuwe trekhaak goed is aangesloten: kortsluiting, geen achterlichten meer op de auto.
Dan maar meteen door naar de autodealer 30km verderop; doorgemeten en alles ik OK!!!
Terug naar het caravanbedrijf om terug te koppelen; blijkt dat de gloednieuwe Kip [net van de vrachtwagen] de storing veroorzaakt :oops:

Nu kan ik i.i.g. met een gerust hart aankoppelen als ik een mover ga laten monteren.
Groet, Paul.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: mover onder een Touring Troll

Bericht door Ab » zo 17 jan 2010 13:07

Wow Paul.. Je gaat ook meteen voor de sterkste mover in de markt !
Met 1000 kg caravan zal je alle situaties de baas kunnen.
Ik heb bewust ook voor een Simpark gekozen. (1800 kg caravan) en er nog geen seconde spijt van.

Mijn vorige caravan woog 1500 kg, daar zat een Enduro onder. Deed het ook prima, maar had het in sommige situaties wat moeilijk.
In eerste instantie wilde ik 'm overzetten, maar heb toch voor een sterkere mover gekozen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”