vloer beijerland quartz 495

Plaats reactie
multianne

vloer beijerland quartz 495

Bericht door multianne » di 7 jun 2011 11:21

beste mensen,

wij kunnen een beijerland quartz 495 kopen van 1994.
De caravan ziet er nog goed uit . echter, bij het binnensgtappen van de caravan beweegt de vloer wat, en buigt hij wat door bij het lopen op het stukje van de deur naar
het aanrecht toe. Ik heb er op staan te springen (weeg 125kg) zak er niet door. De eigenaar zegt, dat toen hij hem kocht dat ook al zo was. We hebben wel zin in deze
caravan, maar we twijfelen over de vloer. Onder de caravan is ter plaatse een aluminium strip aangebracht. Wie heeft ervaring met dit probleem, graag uw reactie

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door Trina » di 7 jun 2011 11:27

Hier zijn wel wat onderwerpen over te vinden op dit forum.
Je kunt even zoeken (zoekfunctie rechtsboven) op b.v. "verende vloer".

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door deusjevo » di 7 jun 2011 12:07

multianne schreef:Ik heb er op staan te springen (weeg 125kg) zak er niet door.
Ik wil niet vervelend doen maar op 125 kilo zijn de meeste caravanbedden en de bankkussens waar je op zou kunnen slapen niet gemaakt vrees ik. :oops:
Let dus goed op of je een geschikt bed in de caravan kan maken, evt ombouw naar een vast bed met goede lattenbodems en een goed matras voor je gewicht.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door Micky » di 7 jun 2011 16:52

RE.gif

nou nou dat vind ik ZWAAR overdreven, de eerste de beste klapstoel is al voor 135 KG, ik weeg zelf zo'n 105 kg heb nog nooit een probleem gehad met kamperen.

wat betreft de vloer, veel caravans hebben hier last van, ik heb het laten repareren bij de caravan dealer dan injecteren ze de vloer met een soort hars, je kunt het ook zelf doen maar het wordt wel een smeer boel, ik had daar geen zin in. t heeft mij een dikke 200 gekost, maar er zijn er ook die er wel 500 voor vragen prijs gaat meestal per m2. sindsdien is de vloer weer heerlijk stevig!
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door deusjevo » wo 8 jun 2011 16:52

micky schreef:RE.gif

nou nou dat vind ik ZWAAR overdreven, de eerste de beste klapstoel is al voor 135 KG,
Ik heb 't niet over klapstoelen maar over caravan"bedden" gemaakt van tafel + zitkussens.
Er zijn weinig mensen die daar lekker op slapen, als je dan ook nog een bovengemiddeld gewicht hebt wordt 't alleen nog slechter vrees ik. weenie.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door Micky » wo 8 jun 2011 17:38

RE.gif
denk je dat ik op mijn klap stoelen slaap dan weenie.gif
ik schrijf dat ik nergens een probleem/last van heb en dat er bij kampeer spullen incl. caravans wel rekening gehouden wordt met zwaardere mensen, wat denk je dat de gemiddelde Duitse kampeerder weegt whistle.gif haphop.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door deusjevo » wo 8 jun 2011 17:57

micky schreef:RE.gif
denk je dat ik op mijn klap stoelen slaap dan weenie.gif
Slaap je op een caravantafel + bankkussens of op een (latten)bodem met goed matras?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door Trina » wo 8 jun 2011 18:30

Volgens mij ging het hier over een verende vloer. scratch.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door Micky » wo 8 jun 2011 19:07

Je hebt gelijk trina, maar gewicht was hier vanaf het begin wel een belangrijke factor in.

@deusjevo, normaal altijd op de standaard caravan uitrusting, alhoewel ik vorige maand een Ikea lattenbodem van de ikea gekocht heb, die de tafel vervangt, dit om dat de kussens beter luchten en zodat we een extra tafel in de voortent hebben als verschoningstafel voor de kleine, deze lattenbodem veert dus niet door en zit alleen op de plek van de tafel.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door deusjevo » wo 8 jun 2011 21:48

Trina schreef:Volgens mij ging het hier over een verende vloer. scratch.gif
Youre right! sorry.gif '

Hoewel een verende vloer misschien ook best lekker slaapt... gif knipoog.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

TonGr

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door TonGr » do 9 jun 2011 05:55

Heb in 1994 een nieuwe caravan gekocht waar vanaf het begin de vloer tussen ingang caravan en keuken ook mee bewoog.
Nooit wat aan laten doen ( had geen flauw idee dat dit misschien niet goed was ) en in 2004 verkocht.
10 Jaar dus zonder probleem gebruikt.
Wil trouwens niet zeggen dat het geen probleem is in de caravan die jullie op het oog hebben, maar het hoeft niet.

m.vr.gr.
Ton

Danhan

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door Danhan » zo 31 jul 2011 01:26

Nu hebben wij een Engelse Sprite, maar daarvoor een beyerland.kwalitatief een heel goede caravan die beyerlands, je ziet ze nog overal, durf te beweren dat het een ijzersterk merk was en is.Mocht je toch overgaan tot dat merk, en hij is verder goed, dan garandeer ik je een prima merk

Apache

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door Apache » do 22 mar 2012 12:31

Weet niet of het opgelost is
Maar verende vloer kan je oplaten lossen bij het caravanbedrijf doormiddel van harsen van de vloer
Het beste word dit gedaan van bovenuit
Dit houd in dat het zeil er uitgesneden moet worden en dat er dan gaatjes geboord worden in de houten boven laag en dan word er hars geinjecteerd paar uurtjes drogen en hij is weer mooi hard
Caravan word wel een stukje zwaarder

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door Micky » do 22 mar 2012 15:27

RE.gif

waarom van bovenuit dan? boven op de vloer moet zeer veel gewicht gelegd worden om de plaat mooi aan te drukken op de isolatie en de "hars" of welk product ze dan ook gebruiken, anders kun je bobbels in je vloer krijgen.

Van onderen vol spuiten en dan propje hout in het gaatje timmeren. wellicht bedoel je met beter van bovenaf omdat je dan niet zo'n smeerboel krijgt, want kliederen is het vaak wel van onderen, maar ja, mijn caravan hebben ze gewoon bij de dealer gedaan (na 20 jaar was hij bij de ingang gaan veren).
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Apache

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door Apache » do 22 mar 2012 16:05

Ik heb het jaren lang zo gedaan je moet
Alleen even afsmeren propjes heb ik er nog nooit ingedaan
Boven af word de verdeling van de hars in de vloer beter in ieder geval bij een beyerland
Dit geld niet voor elke caravan natuurlijk

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door Micky » do 22 mar 2012 21:37

apart wat is er zo anders aan de vloer van een beijerland dan als ik vragen mag?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Apache

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door Apache » vr 23 mar 2012 10:59

Als ik de vloer met een Tec vergelijk is de vloer van een Beyerland met veel grotere stukken schuim( Polyuretaan) Tec heft veel meer tussen latten. dit is ook de rede waarom een Beyerland vloer veel vaker begon te zweven
Kan opzich weinig gebeuren voelt alleen erg vervelend of je moet een zweverig type zijn natuurlijk

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: vloer beijerland quartz 495

Bericht door Wim Verso » vr 23 mar 2012 13:15

Mijn vloer van de Beijerland veert ook hoor al vanaf dat ik deze caravan in 2005 nieuw gekocht heb.

Niets mis mee dus, en laat het ook zo, en voelt ook niet vervelend aan, zoals het bericht hierboven mij suggereerd.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Plaats reactie

Terug naar “Beijerland”