Accu PowerXtreme
Accu PowerXtreme
Wie heeft er ervaring met de PowerXtreme X30? Kan deze accu een caravan met mover van ca. 1300 kilo goed verplaatsen? Kan de boordverlichting er ook op aangesloten worden.
Re: Accu PowerXtreme
De zoekfunctie is je vriend: viewtopic.php?f=63&t=33218&p=570492&hil ... 30#p570492
En er is nog veel meer geschreven over deze accu..ff zoeken en je vind zat..
En er is nog veel meer geschreven over deze accu..ff zoeken en je vind zat..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Accu PowerXtreme
Die 1300 kg is niet het punt wel de type mover je eronder hebt hangen. De oudere generaties movers, zoals de Truma SE, kunnen bij max belasting te veel stroom ‘vragen’ maar de TrumaXT (nwe generatei) is weer uitermate geschikt voor dit soort accu’s.
V60, Fendt Saphir 510 TFK
Re: Accu PowerXtreme
Wij hebben zo'n accu icm met een TEC470te max 1500 kg en bevalt prima! Als boordaccu nog niet geprobeerd maar verwacht geen problemen.
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.
Re: Accu PowerXtreme
Bij mij tevens in gebruik als boordaccu en dat werkt prima. Ook de combi met de Simpark mover werkt feilloos.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
Re: Accu PowerXtreme
Vergeten te vermelden maar wij gebruiken deze accu icm een Alko Mammut mover.
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.
Re: Accu PowerXtreme
Accu zal voor moveren prima volstaan, wij moveren een vergelijkbaar gewicht met dezelfde accu en dat werkt feilloos.
De X30 is geschikt voor voorzien van 12v aan lampen en waterpomp.
Echter voor boordnet gebruik er heel erg zeker van zijn dat er geen laadspanning richting de accu gaat als de caravan aan 230v netstroom staat.
Accu mag absoluut niet worden opgeladen worden door een standaard lader voor conventionele accu's.
De X30 heeft een ingebouwde acculader voor opladen met 230v of een speciaal voor de accu ontworpen externe lader voor tijdens het rijden.
meer info kan je gemakkelijk vinden op de site van de movershop.
De X30 is geschikt voor voorzien van 12v aan lampen en waterpomp.
Echter voor boordnet gebruik er heel erg zeker van zijn dat er geen laadspanning richting de accu gaat als de caravan aan 230v netstroom staat.
Accu mag absoluut niet worden opgeladen worden door een standaard lader voor conventionele accu's.
De X30 heeft een ingebouwde acculader voor opladen met 230v of een speciaal voor de accu ontworpen externe lader voor tijdens het rijden.
meer info kan je gemakkelijk vinden op de site van de movershop.
Re: Accu PowerXtreme
Ik had ook oor naar de PowerXtreme accu. Echter raad de dealer mij deze accu af, omdat onze KIP een CERS 30D stroomvoorziening heeft.
We wilde de CERS 30D functionaliteit wel volledig benutten, omdat het eigelijk een heel mooi systeem is.
We hebben daarom voor een AGM accu gekozen. De SERS 30D is namelijk niet geschikt voor lithium accu's.
Naast de CERS 30D beschik ik nog over een CTEC 7000 lader die de AGM volledig kan opladen (14,6 - 14,8 volt) voor als de accu gedurende (winter)stalling niet gebruikt wordt.
Onderweg en op 230volt wordt de accu tijdens zomerperiode wel op peil gehouden. En dat werkt prima.
We wilde de CERS 30D functionaliteit wel volledig benutten, omdat het eigelijk een heel mooi systeem is.
We hebben daarom voor een AGM accu gekozen. De SERS 30D is namelijk niet geschikt voor lithium accu's.
Naast de CERS 30D beschik ik nog over een CTEC 7000 lader die de AGM volledig kan opladen (14,6 - 14,8 volt) voor als de accu gedurende (winter)stalling niet gebruikt wordt.
Onderweg en op 230volt wordt de accu tijdens zomerperiode wel op peil gehouden. En dat werkt prima.
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen